Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Zgasła w czasie jazdy, kręci ale nie zapala
Autor Wiadomość
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 30 Maj 2010, 18:53   [MK3] Zgasła w czasie jazdy, kręci ale nie zapala

Witam szanowne grono :)

Problem jak w temacie, jednak pokuszę się o głębszy opis. Gdy zaczęły się wielkie deszcze po całym weekendzie na deszczu Fifi zapaliła po czym zgasła, zaciągnięta do normalnego mechanika, postała na warsztacie (bo nie wiedzieli co to jest i kazali do elektromechanika jechać) gdzie sobie stała w suchym, schowana. Chciałem ją z holować ale zapaliła na dotyk... i tak ze 3 razy, to poleciałem nią w trase, zrobiłem 150 km... potem tydzien jeździłem normalnie, aż jednego dnia z rana znowu to samo. Ale poszedłem do domu przebrać się, po 20 minutach spróbowałem i znowu zapaliła na dotyk. Jeździła tydzień, dzisiaj zgasła na środku skrzyżowania.. zholowana pod dom, na "popych" nie zaskoczyła, zamęczyłem aku i też nic..

Czy ktoś ma jakieś pojęcie co się dzieje? ponoć może to być moduł zapłonowy (taka teoria padła za pierwszym razem) ale od tamtej pory zrobiłem dobre 500 km :) coś ją boli. Moje spostrzeżenie to że może to być związane z deszczami i duża wilgotnością...

Z góry dziękuje za jakiekolwiek, nawet najbardziej absurdalne pomysły :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Maj 2010, 19:15   

wyciągnij zielony przekaźnik ze skrzynki i go rozbierz i popatrz czy nie popękały luty .
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 30 Maj 2010, 19:21   

A sprawdzałeś przycisk awaryjny. Może szwankować i uniemożliwiać odpalenie.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2010, 20:09   

Jak nie pali to się sprawdza czy z powodu braku iskry czy paliwa a potem się co najwyżej szuka dalej.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 30 Maj 2010, 20:16   

diodalodz możesz rzucić odrobinę światła które cudo to dokładniej?

maki, gdzie jest przycisk awaryjny, bo domyślam się że o światła nie chodzi :D

brak iskry sprawdzę jak tylko naładuje aku bo się troche skończył od męczenia ;)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2010, 20:25   

Słychać pompę po przekręceniu stacyjki gdy nie chce zapalić ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 30 Maj 2010, 20:37   

tak słychać pompę, podczas holowania próbowałem odpalić "na popych" ale tak sobie jechałem i jechałem, silnik nie zaskoczył

Jedna sprawa, bo w Cat mi lata coś z reguły jak odpale, mechanik mówił że coś tam się oderwało i sobie rzęzi, możliwe że mi całkowicie zablokowało wylot i przez to się zdusiła i nie pali?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2010, 21:33   

Może,,, a jak tam cewka i okolice?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Maj 2010, 21:45   

Kat to swoją drogą pewnie się posypał ale to raczej nie będzie przyczyna. Wygląda na to, że brak iskry skoro na pych nie gada. Sprawdź, to co JoeMix, pisze.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Maj 2010, 21:49   

Czujnik położenia wału sprawdź. Jest wkręcony nad rozrusznikiem w kielich sprzęgła.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 30 Maj 2010, 22:39   

cewka a raczej moduł nie podaje iskry, sprawdzone na innej świecy.

Czujnik wiem gdzie jest, znajomy coś tam zaglądał, ale z ciekawości zapytam jak go sprawdzić :) chyba że chodziło o to czy nie jest zniszczony, kable całe itp :)

Usłyszałem opinie że skoro szaleje po deszczu to własnie będzie moduł zapłonowy do wymiany bo gdzieś wilgoć łapie
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Maj 2010, 08:21   

Mad_Maxs napisał/a:
Usłyszałem opinie że skoro szaleje po deszczu to własnie będzie moduł zapłonowy do wymiany bo gdzieś wilgoć łapie
Prędzej cewka! Moduł jest wysoko i mu tak woda nie szkodzi. Ja miałem pękniętą cewką i po wjechaniu w kałuże, albo jak było mokro na dworze, to potrafiła zgasnąć na środku skrzyżowania. Po wymianie cewki wszystko zniknęło.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 31 Maj 2010, 21:18   

ku potomnym, za poradą elektromechanika:

wyczyściełem świece, odpiąłem wtyczkę od cewki zapłonowej (te 3 pinową) na niej nie było napięcia przy kręceniu, to zabrałem się za moduł EFI i okazało się że miał luzy xD Wystarczyło go docisnąć na jego miejsce i kręci jak wściekła :)

Dzięki wszystkim za pomoc :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Maj 2010, 22:46   

Mad_Maxs napisał/a:
moduł EFI i okazało się że miał luzy

możesz rozwinąć ? o jaki moduł chodzi ?
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 1 Cze 2010, 08:53   

moduł zapłonu :)

http://allegro.pl/item105...1_6_efi_93.html

wtyczka nie była dociśnięta do końca po prawej stronie, czyli na wyjściu dwóch kabli napięciowych na cewkę :) po nitce do kłębka i doszedłem :)
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Wrz 2011, 07:37   

Witam
Nie będę tworzył nowego tematu bo u mnie też jest problem z odpaleniem.

Kilka dni temu byłem na torze.Pierwsze trzy przejazdy były bez żadnych problemów.
Na czwartym przejeździe, w zakrętach fiesta zaczęła gasnąć, tak jakby brakowało jej paliwa. Jednak po przejechaniu zakrętu wszystko wracało do normy. Z toru zjechałem bez problemu i stwierdziłem że podjadę do CPN-u dotankować samochód (chociaż paliwa był ponad pół zbiornika). Na stację benzynowa i z powrotem (około 5km) dojechałem bez żadnych problemów. Przy kolejnym okrążeniu toru, do pierwszego zakrętu było OK, później problem znowu się pojawił tylko tym razem Fiesta szarpała szarpała aż zdechła i musiałem ściągać ją do domu.

Co zrobiłem i co znalazłem:
- wymieniłem na nowe: świece i kable (to akurat miałem w planach więcbyła dobra okazja)
- wykręciłem kompa i przeczyściłem styki
- sprawdziłem bezpieczniki
- podmieniałem cewkę (tu muszę się przyznać, że nie mam 100% pewności czy ta druga cewka jest sprawna)
- przeczyściłem wtyczkę która wpina się w cewkę
- porozpinałem wtyczki na ścianie grodziowej i przeczyściłem styki (ten zabieg jakiś rok temu pomógł w podobnej sytuacji)

Nadal nie ma iskry na świecach.
Przy włączeniu zapłonu słychać załączenie pompy paliwa (zdjąłem przewód paliwowy z listwy i w momencie włączenia zapłonu paliwo wylewa się z przewodu)
Gdy kręcę rozrusznikiem z przewodu paliwowego nie wycieka paliwo (a z tego co wiem to powinno).
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Wrz 2011, 20:15   

sprawdź przewody i czujnik położenia wału .
Zobacz czy na środkowym pinie cewek jest zasilanie po przekręceniu stacyjki
Możesz mieć jeszcze rodzielaczowy zapłon z czujnikiem halla bo to 90rok ?
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Wrz 2011, 22:52   

na środkowym pinie nie ma napięcia, a co do czujnika to nie mam fioletowego pojęcia jak mam sprawdzić czy działa.
 
 
 
Delko 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 44
Skąd: Chełm
Wysłany: 6 Wrz 2011, 23:39   

longin201 napisał/a:
na środkowym pinie nie ma napięcia, a co do czujnika to nie mam fioletowego pojęcia jak mam sprawdzić czy działa.


Sprawdzi kabel czy masz cały ja miałem podobnie kabel spad i wpadł pod poduszkę silnika i się przetarł podczas jazdy
 
 
 
longin201 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 43
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 38
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2011, 08:53   

masakra, a już miałem brać samochód na hol i ciągnąć go do jakiegoś magika od elektryki.
diodalodz, i Delko, WIELKIE DZIĘKI.

Po obadaniu wzrokowym, nie zauważyłem przetarcia na kablu od czujnika położenia wału.
Postanowiłem więc sprawdzić ręką czy wtyczka się nie wypięła. No i rzeczywiście coś za luźno się zaczęło robić.
Okazało się, że wtyczkę wyjąłem razem z całym czujnikiem :D (jakimś cudem się wykręcił)
Mechanik pewnie zdarłby ze mnie ze 200 zł
Także jeszcze raz wielkie dzięki notw
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 22 25 Mar 2017, 23:55
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.