Otwarty przez: szynszyl 21 Lip 2011, 17:46 |
[MK3] Bardzo słaby silnik i strzelanie z gaźnika |
Autor |
Wiadomość |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Lip 2011, 19:46 [MK3] Bardzo słaby silnik i strzelanie z gaźnika
|
|
|
Witam
Mam problem ze swoją fiestą.
Jest bardzo słaby silnik, a mianowicie na przykład przy redukcji na przykład z 4 na 3 nie ma żadnej dodatkowej mocy, cały czas jest zamulony, nie ma przyśpieszenia. Biegi są idealne dla emeryta. na 1 do 20km/h, na 2 do 40km/h, 3 do 60km/h, 4 do 80km/h, a na 5 więcej niż 100 nie pociągnie, no chyba że z górki. świece są wkręcone nowe, przewody nie mają przebicia. Po zdjęciu filtru powietrza i dodaniu gazu zaczyna strzelać w gaźnik.
Jest to fiesta mk3 silnik 1.3 oznaczenie silnika na tabliczce J6 |
|
|
|
 |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 51 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 20 Lip 2011, 20:31
|
|
|
zapraszam do opcji szukaj na górnej belce tego forum. poczytaj i zatkanym wydechu i ewentualnej regulacji gaźnika. jak poczytasz, odblokuje Ci temat. tak za 24 h |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 23:42
|
|
|
Przepraszam za chaos, ale jak to młody, mylę pojęcia i gubię się w zeznaniach
A więc tak. Mam monowtrysk. Układ wydechowy jest sprawdzony, nie jest zatkany.
Do bodajże map sensora czy jak to zwie się (tam gdzie często wężyk pęka) zmieniony został wężyk bo pękł, ale to nie pomogło. iskra jest na wszystkich świecach, ale jakby nie palił na 4 cylinder. Świece założyłem nowe, jeszcze chyba wymienione na wszelki wypadek przewody WN. Wymienione są również uszczelniacz zaworów. Co by tu jeszcze napisać. A, poczytałem troszkę forum, skleciłem sobie ten czytnik błędów i mi wyszło przy zgaszonym silniku:11 22 20 83 42 80 34 10. Nie wiem czemu, ale nie ma w tabeli błędu nr 83 i 80, a u mnie tak było. Chyba że jakiś cudem majtnęły się 2 osoby w liczeniu. Na włączonym silniku nie chciał przejść autodiagnostyki. Kod 50 i dalej już nic się nie działo. Kompresja jest taka nie najlepsze bo jest około 7. Przy okazji wyczyściłem odmę. Jutro wymienię filtr powietrza bo jest zdezolowany. A jak się uporam z silnikiem to i olej by się przydało wymienić bo coś mi się zdaje że poprzedni właściciel to zaniedbywał.
Dodatkowo ma olbrzymie spalanie jakby nie wiadomo co było pod maską. sięga około 15 litrów benzyny na setke.
Ogólnie tą fiestę mam z tydzień i mnie przeraziło że nagle coś takiego stało się z silnikiem.
Jak mam jeszcze coś powiedzieć to zadawajcie pytania. Może nie jestem doświadczony, ale nie boję się ubrudzić rąk w smarze więc chciałbym jakoś sam doprowadzić silnik do względnej używalności |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:17
|
|
|
Assur92 napisał/a: | iskra jest na wszystkich świecach, ale jakby nie palił na 4 cylinder |
Wystarczy w trakcie pracy silnika ściągnąć ze świcey przewód WN. Jeżeli nie bedzie różnicy w pracy to znaczy, że nie pali.
Assur92 napisał/a: | wyszło przy zgaszonym silniku:11 22 20 83 42 80 34 10. Nie wiem czemu, ale nie ma w tabeli błędu nr 83 i 80, a u mnie tak było. |
Na moje oko to mieliście problem z interpretacją zer. wg mnie miałeś błędy 28, 34, 42 i to by miało sens. 28 - Sonda Lambda to by mogło być odpowiedzialne za wysokie spalanie. Jak sprawdzić jej sprawność bez preoblemu znajdziesz w necie. Jeżeli weźmiesz się już za sprawdzanie Sondy to od razu sprawdź multimetrem płynność opóru na CPP - KLIK 34 to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jeżeli jest uszkodzony to może sterownikowi dawać info, że powietrze jest bardzo zimne więc podlewa bardziej paliwem. 42 - MAP Sensor. Jeżeli jego wężyk był uszkodzony to sterownik zarejestrował błąd. Jeśli jest uszkodzony to nie dziwne, że silnik nie chce sie dobrze wkręcać.
Jakiś rok temu przechodziłem praktycznie to samo co ty. Polecam ci żebyś zrobił następujące kroki. Wymienić olej i wszystkie 3 filtry, sprawdzić szczelność i stan wszystkich wężyków podciśnienia. Wężyk MAP'a i sam MAP a dokładniej króciec na który zakłada się wężyk. Kiedyś jak biegałem po szrocie i wykręcałem różne MAP Sensory to niektóre z nich były zapchane czymś białym o konsystencji wazeliny. Zresetować kompa czyli odłączyć na kilka minut akumulator, potem odpalić na kilka minut auto nie dotykając gazu następnie wsiąść i przejechać się rundkę. Po kilku jazdach sprawdzić znowu błędy no i podzielić się z nami wynikami. ...aaa no i przy okazji jakm zdejmujesz puszke filtra to gardziel ma czarny nalot. Możesz to wyczyścić benzyna ekstrakcyjna. Gardziel jak gardziel, ale ważne, żebyś przeczyścił pręcik czujnika temperatury powietrza.
Assur92 napisał/a: | Kompresja jest taka nie najlepsze bo jest około 7 |
Przy takiej kompresji będziesz miał większe spalanie, bo silnik stracił już trochę swojej sprawności. Niech nie ździwi ciebie 10l/100km w mieście zakładając, że wszystko będzie sprawne, czyste i ogólnie ogarnięte. Po kilku jazdach znowu odczytać błędy ze sterownika no i podzielić się z nami co wyszło.
Jak chcesz dokładniej sobie poczytać jak działają czujniki, które prawdopodobnie u ciebie zawodzą to: MAP Sensor Czujnik temperatury zasysanego powietrza Sonda Lambda
...i jeszcze jedna sprawa. Wyreguluj zawory. Zrobisz to bez problemu sam. KLIK Jeżeli nie masz szczelinomierza to nie są to drogie rzeczy. Sam z takiego korzystam KLIK
...i już na koniec końców. Założe się, że nikomu przez 17 lat użytkowania tego auta nie przyszło do głowy przeczyszczenie styków, więc jak wpadnie ci w ręce preparat do czyszczenia styków i połączeń elektrycznych to nie zaszkodzi przeczyścić nim wszystkie złączki, łącznie z wtyczką kompa (za zbiorniczkiem płynu) ale to już oczywiście fakultatywnie.
rozpisałem się troche ale mam nadzieje, że pomoge ci ogarnąć trochę ten silniczek |
Ostatnio zmieniony przez Rebel 22 Lip 2011, 09:38, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:20
|
|
|
Rebel napisał/a: | ssur92 napisał/a:
Kompresja jest taka nie najlepsze bo jest około 7
Przy takiej kompresji będziesz miał większe spalanie, bo silnik stracił już trochę swojej sprawności. Niech nie ździwi ciebie 10l/100km w mieście zakładając, że wszystko będzie sprawne, czyste i ogólnie ogarnięte |
10l mamy przy kompresji 7,8,8,10 |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:39
|
|
|
vegetagt nie załamuj chłopaka |
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 12:00
|
|
|
Bo w końcu sprzedam tą fieścine w takim tempie jak ją kupiłem
A na poważnie boję się że więcej mnie wyniesie naprawa tego silnika niż wymiana na inny.
No to zaraz lecę do garażu z laptopem i instrukcjami jak co zrobić
Może się tam nie załame jak będzie to popsute, to i tamto i tak dalej
Czy w monowtrysku można regulować w jakiś sposób regulować mieszankę czy tylko po podłączeniu pod moduł? |
|
|
|
 |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 42 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 12:07
|
|
|
W monowtrysku nie da się regulować mieszanki, nawet przez kompa. Komp sam dobiera mieszankę na podstawie informacji jakie dostaje z czujników. |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 14:38
|
|
|
gacznik, no to dobrze mi się zdawało. Ale na analize spalin chyba się przejade by wiedzieć jak tam jest z mieszanką.
No to CPP jest sprawny, opór od 1,2 do 4,95. Krokowiec przeczyszczony. Czujnik temperatury powietrza wyczyszczony, MAP sprawdzony czy nie siedzi w przewodach syf. Została jeszcze nieszczęsna lambda do której jeszcze nie wiem jak się zabrać. No i wymiana filtów i oleju. |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 15:46
|
|
|
Jak z tym czwartym cylindrem? Pracuje w końcu czy nie?
Jak w miarę szybko sprawdzić sondę? Przy ciepłym silniku (czyt. rozgrzanej sondzie) wbij się plusem multimetru w czarny przewód sondy na przewodach sondy lub już za wtyczką idzie niebiesko biały prosto do kompa (przynajmniej taki jest u mnie) Najlepiej wkłuć się przy wtyczce sterownika (za zbiornikiem wyrównawczym). Minus multimetru do masy albo najlepiej do przewodu masy sondy. Napięcie powinno oscylować w granicach 0,5V. przy dodaniu/spuszczeniu gazu napięcie ma skakać, ale przy obrotach na jednym poziomie powinno wskazywać coś w okolicy właśnie 0,5V. Nie wspomniałem, że sama sonda ma generować napięcie z zakresu 0,1-0,9V.
No i pamiętaj też o sprawdzeniu wszystkich wężyków przy dolocie. Gdzieś może brać lewe powietrze. |
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 23:14
|
|
|
Na czwartym cylindrze nie pracuje, ale to na 90% teraz wina przewodu WN. podczas ściągania przewodu przez chwile zaczyna pracować na ten cylinder, tak jakby właśnie przewód źle trzymał się. Wężyki sprawdzone, są sprawne, niestety na sprawdzenie sondy zabrakło czasu. W poniedziałek będę próbował dalej coś dłubać bo w weekend niestety wyjeżdżam.
Jak trafiłem w dobrą budę( mało rdzy, delikatne poprawki na tylnych nadkolach) to lipny silnik trafiłem :/ |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 23:21
|
|
|
spróbuj koncówkę swiecy tam gdzie nachodzi przewód WN delikatnie przetrzeć papierem sciernym moze pomóc |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 23:27
|
|
|
Świece są ledwo co wstawione nowe więc nie ma na nich nalotu czy coś. kabel do wymiany raczej. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Lip 2011, 12:53
|
|
|
Assur92, Wymień filtr paliwa-patrząc od przodu autka to puszka po prawej stronie za akumulatorem to może też generować duże zużycie paliwa a autko słabowite . |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 21:49
|
|
|
No więc co dziś zrobiłem. Lambda sprawdzona, działa dobrze. Sczytane błędy: 11, 11, 20, 11, 11, 10 więc nie ma nic niepokojącego. Nie wiem czemu nie mogę sczytać na włączonym silniku. Dochodzi do 50 czyli sprawdzenia modułu czy europejski i na tym koniec. Nie Pali na ten czwarty gar. Zdaje mi się że po odkręceniu świecy widać tam olej, więc chyba pierścienie do wymiany. Dochodzę do wniosku że kupiłem trupa :/ |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 22:09
|
|
|
Poka mi świece, ja tu jestem od świec Wujek Ci powie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 12:24
|
|
|
Assur92 napisał/a: | Nie Pali na ten czwarty gar. Zdaje mi się że po odkręceniu świecy widać tam olej, więc chyba pierścienie do wymiany. Dochodzę do wniosku że kupiłem trupa :/ |
Nie przesadzaj, nie przesadzaj... Wymień przewód, ew. świece i musi palić. Nie ma innej opcji. |
|
|
|
 |
Assur92
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lip 2011 Posty: 16 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 16:04
|
|
|
Pawełos666, Oto świeca z niepalącego cylindra:
A tak wygląda z innych cylindrów:
Rebel, Przewody zamieniłem miejscami i tak nie chodzi 4 cylinder. Może być coś z cewką? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Lip 2011, 17:01
|
|
|
Przecie ta świece jest uwalona i mokra,,, do sprawnego silnika ją wkręcisz i nie poleci,,, wkręć tam nową świecę, odpal auto i zobacz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|