Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: amortyzatory, zawieszenie

Przesunięty przez: trzeci
25 Sie 2011, 15:33
[MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia
Autor Wiadomość
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22 Sie 2011, 12:02   [MK4] Poprawa kultury pracy zawieszenia

Drodzy forumowicze, szukam informacji jak dobrać zawieszenie, żeby moja fiesta lepiej wybierała nierówności na drodze.

Jak fiesta wpadnie w dołek/studzienkę to jest taki huk, że aż strach z kolei przy większych prędkościach na długich poprzecznych nierównościach skacze do krańca amortyzatorów. Wrażenie jakby za miękko było.

W fieście mk7 jest genialne zawieszenie pracuje jak trzeba... co trzeba zrobić. żeby mieć taki efekt mk4?

Mam seryjne zawieszenie. Koła 7Jx15H2 ET38 z oponami 195x50r15
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Sie 2011, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 22 Sie 2011, 12:13   

możliwe, że amory mają już słabą skuteczność tłumienia
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sie 2011, 14:23   

Podjedz na stację kontroli i sprawdź zawiechę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 22 Sie 2011, 17:03   

kodex napisał/a:
195x50r15
Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią :hihihi:
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Sie 2011, 08:41   

Marcin, JoeMix, sprawdzałem zawieszenie 2 miesiące temu i jest całkowicie sprawne. Tylne amorki były wymienione pół roku temu.

hubi_2006 napisał/a:
kodex napisał/a:
195x50r15
Przy tym profilu to nawet nowe amorki wszystkiego nie załatwią :hihihi:
hubi_2006, a mk7 potrafi :devil:
MK4 na 175x75r14 skacze i buja się jak idiota.. na 195x50r15 lepiej trzyma się zakrętów i nie buja się jak furmanka.

Czym charakteryzują się takie auta jak fiesta mk7, że mają tak genialne zawiechy?
Jestem w stanie wymienić sprężyny, amorki i zrobić jakieś modyfikacje.

Pytanie tylko co ja muszę zrobić, żeby mieć lepszy komfort z jazdy?
Nie wchodzi w grę zmiana auta, bo uwielbiam moją foti.

Chciałbym, żeby to był dość ciekawy projekt z oczekiwanym efektem końcowym, więc będę wdzięczny za wszystkie porady, zwłaszcza jeżeli ktoś ma doświadczenie z zawieszeniem w autach.
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Sie 2011, 10:15   

Czym dla Ciebie jest komfort podczas jazdy, bo możemy się minąć z docelowym setupem.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 23 Sie 2011, 16:23   

masz wydymane zawieszenie, ja po przesiadce na fiestę jestem zadowolony, sztywne zawieszenie żadne tam miękkie, nic nie tłucze, a mam serię, przy przejeździe przez spowalniacze słychać tylko ciche puknięcie, a jak jechałem pługiem kobity to sie wystraszyłem że coś pękło :-) i bujało na koleinach jak cholera :yes:
_________________

 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Sie 2011, 04:42   

Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.

TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem.
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Sie 2011, 08:18   

Nie ta klasa auta, przy takich walcach i masie nieresorowanej zapomnij o bezgłośnym przejeździe przez wyrwy w drodze, może trochę poratowałby Ciebie gwint, ale wtedy miękko nie będzie
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 25 Sie 2011, 12:43   

Cytat:
Marcin, płynne (przyjemne) przejeżdżanie przez nierówności i niesłyszenie huku przy tym.

TSRules, jest sztywno, ale w dołkach robi się wielki problem.
Cały samochód "wpada" w nierówność, zamiast z klasą ją wybrać i przeprowadzić przez nią koło, nie ruszając zbytnio całym autem.


no jak masz huk to amor dobija do końca czyly, jeśli amory twierdzisz że dobre to widocznie te szerokie 15 na niskim profilu dają w dupe zawieszeniu, tym bardziej na naszych prostych drogach ;) jedyna opcja mniejsze kółka
_________________

 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Sie 2011, 13:37   

Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze?

TSRules, a może inne amory? z innym skokiem albo twardsze?

Pany w cale nie twierdzę, że to ma być cud boski i samo zacznie lepiej jeździć. Może jakieś modyfikacje w zawieszeniu pomogą?
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Sie 2011, 13:46   

gazowe amorki i do tego oponki 185/60 r14. Bedzie na pewno lepiej, bo i gumka będzie trochę dziury wyłapywać. nie bedzie tak superasnie trzymać się drogi, ale i silnik bedzie miał ciut lzej przy mniejszym kapciu
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:12   

kodex napisał/a:
Marcin, gwintowane zawieszenie? Jak zmieni się zachowanie na drodze?

będzie ciut niżej i trochę twardziej, u mnie po wymianie z serii amorów już trochę wymęczonych życiem (szczególnie tył) i sprężyn no name -35 na używanego gwitna (sprawność na stacji kontroli pokazała ponad 75%), zrobiło się o wiele bardziej przyjemnie przy wybieraniu nierówności, a twardość nie męczy, tyle że mam go ustawionego gdzieś w okolicach -35-40mm
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:18   

luk-90, szczerze mówiąc nie chciałbym zmieniać felg na mniejsze. Gazówki lepiej pracują od olejowych?

Marcin, jakie ty masz felgi na tym założone? Zmieniałem tylne amorki jakieś pół roku temu.
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:22   

185/55/14 6j14
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:24   

Chętnie bym zobaczył w praktyce jak to twoje cudo jeździ.
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 25 Sie 2011, 14:31   

zapraszam do mnie :-P ewentualnie przyszłoroczny zlot :)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
kodex 


Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: 2.0 16V
Imię: Konrad
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Sie 2011, 16:44   

Marcin, oby była okazja się spotkać.

A co sądzicie o przystosowaniu niededykowanego zawieszania?
Robił już ktoś coś takiego ?

Może warto?
_________________
MK4 '98 1.25/75KM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Pary pracy cylindrów
peugeot40619tdi Mechanika 1 9 Lis 2011, 09:17
Stunt_Man


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.