[MK3] Uszkodzony map sensor, jazda na odłączonym |
Autor |
Wiadomość |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 19:50 [MK3] Uszkodzony map sensor, jazda na odłączonym
|
|
|
otoz doszedlem wkoncu po wielu probach napraw co bolalo moja fiesta. zawsze byla jakas zdławiona zamulona , palila tyle co czołg, falowały obroty. ogolnie kaszana...
otoz falowaly mi ciagle obroty na zimnym, jak sie rozgrzal bylo w miare ok.
wiec odlaczylem dzis klemy na kilka min. (podobno resetuje sie komp.) i obroty juz nie faluja, ale silnik dalej sie dławi.
ktos podsunal mi pomysl by map sensor odlaczyc. odpialem kostke i silnik nic sie nie dławi. ladnie sie zbiera 120km/h moment..
i pewnie to bylo przyczyna dławienia i spalania 10l na 100 km.
moje pytanie brzmi do czego jest ten map sensor? czy moge sobie tak jezdzic na odłączonym? nic sie złego nie stanie dla silnika? bez niego fiesta smiga jak lalka. a jak jest podłączony to sie dławi. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Sie 2011, 00:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
mihor
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 65 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:13
|
|
|
Zerknij na mój post - może coś podpasujesz. Pieniądz niewielki.
Nie zapomnij podpiąc buzzerka i zczytać błędy.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=57942 |
_________________ Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:24
|
|
|
marek_zegarek napisał/a: | moje pytanie brzmi do czego jest ten map sensor? czy moge sobie tak jezdzic na odłączonym? nic sie złego nie stanie dla silnika? bez niego fiesta smiga jak lalka. a jak jest podłączony to sie dławi. |
może jeszcze więcej palić
komputer pracuje w trybie awaryjnym bo nie posiada podstawowego czujnika jakim jest map |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:28
|
|
|
MAP nie jest podstawowym czujnikiem, bo nawet w starych rozdzielaczach można było odpiąć siłownik (którego odpowiednikiem jest MAP) i uzyskać całkiem niezłe osiągi,,, co nie zmienia faktu ze jego brak kompowi przeszkadza, jak wspomniane = tryba awaryjny czyli przy obliczeniach pomijany jest MAP i brane jakieś wartości z fabryki (byle silnik chodził) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mihor
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 65 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:36
|
|
|
Zczytaj błędy - może masz "zbyt małe napięcie na MapSensor'ze" wtedy komp do wymiany.
Map Sensor działa z sondą i z cpp.
Przy ciśnieniu normalnym powinien mieć 100Hz.
A jak wytwarzasz pociśnienie np. strzykawką to powinna spadać częstotliwość. |
_________________ Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec. |
Ostatnio zmieniony przez mihor 9 Sie 2011, 20:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:37
|
|
|
jak coś to mam map sensor na sprzedaż z 1.3 za 20zl+ 10 wysyłka |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
marek_zegarek

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Patryk
Wiek: 32 Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 81 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:42
|
|
|
wyczyszcze jeszcze swoj map sensor i obejrze. i nie gadajcie mi ze moze wiecej palic, on byl uszkodzony i wtedy wiecej palila bo az zamulał sie silnik(zalewał sie) ,swiece były okopcone. teraz silnik sie nie zamula czyli paliwo juz dostaje tak jak powinien.
jak dalej bedzie lipa to przejde sie na szrot , koło roboty .. stoja tam dwie zajechane fiesty bo sam z nich wykrecalem rozne czesci do swoje.. najwyzej wykręce z ktorejs MAP i sprawdze:) teraz jak zapale. to silnik przez jakies 15 sek. ma jakies 1500 RPM po chwili spada i utrzymuja sie w granicach 800.bardzo rowno teraz silnik pracuje. nie telepie nim.. wódke mozna na mim rozpijac |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 21:35
|
|
|
Mam pytanie do czego ma słuzyc mam sensor w aucie na gazniku. jakie spełnia zadanie w moim aucie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 21:50
|
|
|
MAP mierzy ciśnienie w kolektorze dolotowym,,, czyli po części obciążenie silnika (z pamięci piszę i nie chce mi się sprawdzać) MAP nie ma wpływu na mieszankę (dlatego jest obecny w gaźniku), raczej na moment zapłonu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mihor
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 65 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 22:44
|
|
|
W książce sam naprawiam w dodatku 17a_zmiany_od90_do93.pdf od strony dziesiątej dokumentu a 226 książki jest dział "Wtryskowy układ zasilania".
I tam jest opisane że wskazania Map'a potrzebne są do ustalenia ilości zasysanego powietrza.
Jego wskazanie wraz z czujnikami temp. cieczy i powietrza zasysanego oraz prędkości obrotowej i zawartości tlenu w spalinach (lamdba) decyduje o ilości wtryskiwanego paliwa, fazie wtrysku i kącie zapłonu.
Może akurat w twoim przypadku masz dysfunkcję nie tylko map'a ale i któregoś czujnika czy sondy i spalanie - owszem masz 10litrów w trybie awaryjnym. Ale np. nie zmieścisz się w normach euro, masz inną charakterystykę momentu czy mocy.
Brak podłączenia któregokolwiek czujnika powoduje pracę w trybie awaryjnym i koniec. Po to są te wszystkie czujniki aby silnik był dynamiczny, elastyczny, spełniał normy euro...
Podłącz buzzerek i zczytaj błędy.... Bo tak to po omacku będziemy szukać.
Do pełni szczęścia Map'a powinieś pomierzyć... poszukaj w szukajce jak to robić i jakie powinny być wartości... bo tak to po omacku.
No i buzzerek.... |
_________________ Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 07:04
|
|
|
Dobra, obalmy kolejny mit: brak jakiegoś czujnika powoduje wykorzystanie wartości średnich przechowywanych w pamięci komputera, a jak tych danych brak lub silni źle pracuje to korzystanie z danych zapisanych przez producenta,,, można powiedzieć że jest to tryb awaryjny ale tak naprawdę o trybie awaryjnym można mówić jak auto kręci się do 2,5tyś i wlecze maksymalnie jakieś 50-60km/h bo więcej nie daje rady,,, po odpięciu jakiegoś czujnika sie nieraz okazuje ze silnik lepiej pracuje niz z czujnikiem, często problemem nie jest ow czujnik tylko coś zupełnie innego, a brak danych z jednego czujnika nieraz powoduje ignorowanie innego lub uzycie jakiś innych algorytmów przeliczających - wszystko zalezu od konstrukcji.
mihor, podajesz dane z książki,,, poszukaj w niej jaką prędkość max może osiągnąć 1,1,,, - połowa tej książki to bajki.
BTW, nie wiem co można wyczyścić w MAPie, ani jak go ma pomierzyć że tak powiem człowiek z ulicy, bo mierniczkiem tego się nie da zrobić, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
mihor
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 65 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 11:52
|
|
|
JoeMix napisał/a: | brak jakiegoś czujnika powoduje wykorzystanie wartości średnich przechowywanych w pamięci |
Skoro zresetował kompa to w pamięci nic nie ma. Na nowo komp musi się uczyć/rejestrować i wtedy podstawia - o ile ma (może ma jakieś standardowe zapisy niekasowalne). A tak.... niech zczyta błędy bo na razie nic nie wiemy.
JoeMix napisał/a: | ani jak go ma pomierzyć że tak powiem człowiek z ulicy, bo mierniczkiem tego się nie da zrobićA |
Pomierzyć najprościej - wymontować Map'a. podłączyć 5V, miernik częstotliwości i patrzeć jaką częstotliwość wskaże miernik - pierwsze wstępne badanie Map'a (żadnych zmian ciśnienia bo to już większa magia). Ma być koło 100Hz.
A co do czyszczenia... tego wyczyścic się nie da. Może wężyk się zapchał, albo beczółka/zaworek niedomaga a może masz nadłamaną końcówkę w map'ie na którą wężyk nachodzi?
A poza tym... skoro marek_zegarek po restarcie kompa, bez Map'a zadowolony jest z jazdy, z osiągów... to po co przerywać stan szczęścia.
Jak będzie mieć fiestę nieruchomość - to wtedy zerknie do tematu i wszystko się wyklaruje. |
_________________ Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 17:35
|
|
|
mihor napisał/a: | Skoro zresetował kompa to w pamięci nic nie ma. | Czytamy całość,,, JoeMix napisał/a: | a jak tych danych brak lub silni źle pracuje to korzystanie z danych zapisanych przez producenta |
mihor napisał/a: | podłączyć 5V, miernik częstotliwości i patrzeć jaką częstotliwość wskaże miernik | Ja jako osoba robiąca elektrykę w swoim samochodzie od A do Z, oraz wiele innych spraw związanych z elektryką takiego przyrządu nie posiadam,,, i wydaje mi się że niewiele osób w domu coś takiego będzie miało,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
fazi
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Artur
Wiek: 40 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 18 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Sie 2011, 00:37
|
|
|
w moim przypadku jak miałem uszkodzony map sensor to auto gasło nie miało wolnych obrotów i dodatkowo było bardzo mułowate, i paliło jak czołg. Po odłączeniu mapa uzyskał wolne obroty i nie gasł ale szarpało silnikiem i względnie dało się jechać ale bez rewelacji. Po podjechaniu na szrot i podmiance mapa z innej fiesty wszystko wróciło do normy, spalanie, kultura pracy silnika oraz przyśpieszenie. Tak więc nie wydaje mi się żeby samochód w którym jest zamontowany map sensor nie miał znaczenia, i auto noralnie jezdziło. Nie wiem może się nie znam ale map sensor chyba nie jest tylko gadzetem, plastikowym pudełkiem w dodatku nierozbieralym i totalnie bez znaczenia? |
|
|
|
 |
|