[MK3] Czujnik temperatury zasysanego powietrza - problem |
Autor |
Wiadomość |
pelikan24
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 19:11 [MK3] Czujnik temperatury zasysanego powietrza - problem
|
|
|
Witam,
Mam problem z owym czujnikiem. Otóż gdy jest podłączony "do prądu" auto sie dławi, jest słabe i występuje dziura przy gazowaniu. A gdy go odłącze to od razu lepiej się jeździ aczkolwiek nie jest jeszcze jak powinno. Czujnik już wymieniałem na inny 100% sprawny i objaw jest taki sam. Cóż mógłbym z tym zrobić?
Wymieniłem do tej pory świece, kable WN, kopułke, palec, cpp, filtr powietrza. |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Maj 2012, 20:24, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 08:45
|
|
|
Po wymianie czujnika zrobiłeś reset kompa?
Dlaczego masz pewność, że czujnik jest w 100% sprawny. Nowe jest ciężko dostać. Obstawiam, że masz używkę. Chcesz sie przekonać czy jest na pewno sprawny? Przeczytaj to i pomierz wartości. KILK |
|
|
|
|
pelikan24
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 21:34
|
|
|
Owszem jest używany ten czujnik, a pewność że jest sprawny mam bo był podmieniony z auta które normalnie bezproblemowo działało i zdziwiło mnie to że objaw jest nadal ten sam. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 21:42
|
|
|
Może warto przyjrzeć się jego instalacji? |
|
|
|
|
pelikan24
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 23 Lip 2011, 21:45
|
|
|
Tak też podejrzewam że może problem leży w kablach albo i samej wtyczce. Najgorsze jest to że nie bardzo mam czas grzebać z tym i chce zebrać jak najwięcej informacji że jak już bede miał chwile to wiem na co patrzeć. |
|
|
|
|
mihor
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 65 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 10:05
|
|
|
1. Przed resetem kompa odczyt błędów - buzzer'ek.
2. Pomiar czujnika.
3. Reset kompa.
4. W drogę. |
_________________ Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec. |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 10:54
|
|
|
Cytat: | 1. Przed resetem kompa odczyt błędów - buzzer'ek.
2. Pomiar czujnika.
3. Reset kompa.
4. W drogę. |
Co mu da sam odczyt błędów i reset jak ma uwalony czujnik ??
Bęzynom można to czyścić ?? Bo też wymieniałem ma inny i dalej dupa więc jeżdżę z odłączonym ... a wydaje mi się że to wina tego że jest ufajdany olejem tak jak cała reszta dolotu ... |
|
|
|
|
pelikan24
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 11:45
|
|
|
Czyli mówicie że brud na czujniku też bedzie miał znaczenie? komp resetowałem kilka razy bez efektu poprawy. Czujnik niby reaguje bo nawet dmuchając w niego jest reakcja (przydławienie i zgaśnięcie). |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 13:44
|
|
|
Jeżeli ten czerwony pręcik/sensor jest brudny to jasne jest, że ta cieniutka warstwa tworzy jakąś izolacje. Wątpię czy ma to wpływ na ogólną sprawność czujnika, ale na pewno będą minimalne przekłamania we wskazaniach.
Najlepszym rozwiązaniem żeby mieć pewność co do sprawności jest zmierzyć wartości na czujniku. Link jest w drugim poście. |
|
|
|
|
mihor
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009 Posty: 65 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 17:26
|
|
|
Sądziłem, że wcześniej nie robił resetu kompa... niech zczyta błędy i potem porówna po samoadaptacji.
No i niech pomierzy czujnik. |
_________________ Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec. |
|
|
|
|
pelikan24
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 22:27
|
|
|
hm, szczerze mówiąc nie wiem jak mam zbadać miernikiem ten czujnik bo w tym linku powyżej są jakieś temperatury, omy i wolty i nie bardzo to rozumiem. |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 08:27
|
|
|
To nic skomplikowanego. Pomiar będzie zapewne wykonywany przy temperaturze 20-25 stopni. Opór - Wypinasz wtyczkę z czujnika i do jego dwóch bolców podpinasz miernik. Wg tabeli przy 20 stopniach powinno być 37,30 kilo omów przy 30 stopniach 24,27. Generowane napięcie - trakcie pracy silnika wkłuwasz się w jeden z przewodów przy wtyczce czujnika, a drugą igłą miernika do masy. Przy powyższej temperaturze napięcie powinno być mniejsze niż 3V.
Oczywiście wszystkie wartości będą uzależnione od temperatury wokół czujnika jeżeli ten jest sprawny. |
|
|
|
|
pelikan24
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 06 Lip 2011 Posty: 10 Skąd: Czechowice
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 08:41
|
|
|
Aha teraz rozumiem. A pytanko mam: czy owy czujnik bedzie miał coś wspólnego z brakiem mocy, po co on w ogóle jest? |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 12:16
|
|
|
Ogólnie rzecz ujmując to mieszanka paliwowo-powietrzna jest regulowana przez sterownik m.in. na podstawie sygnałów przesyłanych przez czujnik temperatury powietrza. Przy nieoptymalnym stosunku paliwa i powietrza silnik może nie mieć tyle mocy ile powinien. |
|
|
|
|
piotrek080292
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 12:24
|
|
|
witam, zadam moze banalne pytanie ale gdzie znajduje sie wyzej wymieniony czujnik w silniku 1.3?
czy to jest ten czujnik zaznaczony na zdjeciu? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Maj 2012, 13:52
|
|
|
W mono? tak. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
piotrek080292
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 26 Sty 2011 Posty: 55 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 28 Maj 2012, 14:14
|
|
|
dzieki za info
mozna jezdzic bez tego czujnika w sensie z odłaczonym? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Maj 2012, 14:37
|
|
|
Co najwyżej grozi to dużym spalaniem, niską mocą - różnie to bywa jak jakiegoś czujnika brakuje - ale jeździć można (jedynie bez czujnika położenia wału nie da rady bo zgaśnie silnik). |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Maj 2012, 19:36
|
|
|
wyrwać taki czujnik z jakiegoś szrotu to grosze (a pasują chyba ze wszystkich fordów z lat odpowiadających MK3?). nówka też nie powinna być mega wydatkiem. a bez tego komputer prawdopodobnie będzie zalewał silnik benzyną po same uszy... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
|