Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cvh, czujnik temperatury powietrza, hcs, mk3

[MK3] Czujnik temperatury zasysanego powietrza - problem
Autor Wiadomość
pelikan24 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Czechowice
Wysłany: 22 Lip 2011, 19:11   [MK3] Czujnik temperatury zasysanego powietrza - problem

Witam,

Mam problem z owym czujnikiem. Otóż gdy jest podłączony "do prądu" auto sie dławi, jest słabe i występuje dziura przy gazowaniu. A gdy go odłącze to od razu lepiej się jeździ aczkolwiek nie jest jeszcze jak powinno. Czujnik już wymieniałem na inny 100% sprawny i objaw jest taki sam. Cóż mógłbym z tym zrobić?

Wymieniłem do tej pory świece, kable WN, kopułke, palec, cpp, filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Maj 2012, 20:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Lip 2011, 08:45   

Po wymianie czujnika zrobiłeś reset kompa?
Dlaczego masz pewność, że czujnik jest w 100% sprawny. Nowe jest ciężko dostać. Obstawiam, że masz używkę. Chcesz sie przekonać czy jest na pewno sprawny? Przeczytaj to i pomierz wartości. KILK
 
 
 
pelikan24 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Czechowice
Wysłany: 23 Lip 2011, 21:34   

Owszem jest używany ten czujnik, a pewność że jest sprawny mam bo był podmieniony z auta które normalnie bezproblemowo działało i zdziwiło mnie to że objaw jest nadal ten sam.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Lip 2011, 21:42   

Może warto przyjrzeć się jego instalacji?
 
 
 
pelikan24 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Czechowice
Wysłany: 23 Lip 2011, 21:45   

Tak też podejrzewam że może problem leży w kablach albo i samej wtyczce. Najgorsze jest to że nie bardzo mam czas grzebać z tym i chce zebrać jak najwięcej informacji że jak już bede miał chwile to wiem na co patrzeć.
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 25 Lip 2011, 10:05   

1. Przed resetem kompa odczyt błędów - buzzer'ek.
2. Pomiar czujnika.
3. Reset kompa.
4. W drogę.
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lip 2011, 10:54   

Cytat:
1. Przed resetem kompa odczyt błędów - buzzer'ek.
2. Pomiar czujnika.
3. Reset kompa.
4. W drogę.


Co mu da sam odczyt błędów i reset jak ma uwalony czujnik ??

Bęzynom można to czyścić ?? Bo też wymieniałem ma inny i dalej dupa więc jeżdżę z odłączonym ... a wydaje mi się że to wina tego że jest ufajdany olejem tak jak cała reszta dolotu ...
 
 
 
pelikan24 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Czechowice
Wysłany: 25 Lip 2011, 11:45   

Czyli mówicie że brud na czujniku też bedzie miał znaczenie? komp resetowałem kilka razy bez efektu poprawy. Czujnik niby reaguje bo nawet dmuchając w niego jest reakcja (przydławienie i zgaśnięcie).
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 25 Lip 2011, 13:44   

Jeżeli ten czerwony pręcik/sensor jest brudny to jasne jest, że ta cieniutka warstwa tworzy jakąś izolacje. Wątpię czy ma to wpływ na ogólną sprawność czujnika, ale na pewno będą minimalne przekłamania we wskazaniach.

Najlepszym rozwiązaniem żeby mieć pewność co do sprawności jest zmierzyć wartości na czujniku. Link jest w drugim poście.
 
 
 
mihor 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 30 Kwi 2009
Posty: 65
Skąd: włocławek
Wysłany: 25 Lip 2011, 17:26   

Sądziłem, że wcześniej nie robił resetu kompa... niech zczyta błędy i potem porówna po samoadaptacji.
No i niech pomierzy czujnik.
_________________
Budzi się we mnie zwierz.
Obawiam się jednak że to... leniwiec.
 
 
 
pelikan24 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Czechowice
Wysłany: 25 Lip 2011, 22:27   

hm, szczerze mówiąc nie wiem jak mam zbadać miernikiem ten czujnik bo w tym linku powyżej są jakieś temperatury, omy i wolty i nie bardzo to rozumiem.
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Lip 2011, 08:27   

To nic skomplikowanego. Pomiar będzie zapewne wykonywany przy temperaturze 20-25 stopni. Opór - Wypinasz wtyczkę z czujnika i do jego dwóch bolców podpinasz miernik. Wg tabeli przy 20 stopniach powinno być 37,30 kilo omów przy 30 stopniach 24,27. Generowane napięcie - trakcie pracy silnika wkłuwasz się w jeden z przewodów przy wtyczce czujnika, a drugą igłą miernika do masy. Przy powyższej temperaturze napięcie powinno być mniejsze niż 3V.
Oczywiście wszystkie wartości będą uzależnione od temperatury wokół czujnika jeżeli ten jest sprawny.
 
 
 
pelikan24 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Czechowice
Wysłany: 26 Lip 2011, 08:41   

Aha teraz rozumiem. A pytanko mam: czy owy czujnik bedzie miał coś wspólnego z brakiem mocy, po co on w ogóle jest?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 26 Lip 2011, 12:16   

Ogólnie rzecz ujmując to mieszanka paliwowo-powietrzna jest regulowana przez sterownik m.in. na podstawie sygnałów przesyłanych przez czujnik temperatury powietrza. Przy nieoptymalnym stosunku paliwa i powietrza silnik może nie mieć tyle mocy ile powinien.
 
 
 
piotrek080292 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 27 Maj 2012, 12:24   

witam, zadam moze banalne pytanie ale gdzie znajduje sie wyzej wymieniony czujnik w silniku 1.3? :)



czy to jest ten czujnik zaznaczony na zdjeciu?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Maj 2012, 13:52   

W mono? tak.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
piotrek080292 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 28 Maj 2012, 14:14   

dzieki za info :)
mozna jezdzic bez tego czujnika w sensie z odłaczonym?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Maj 2012, 14:37   

Co najwyżej grozi to dużym spalaniem, niską mocą - różnie to bywa jak jakiegoś czujnika brakuje - ale jeździć można (jedynie bez czujnika położenia wału nie da rady bo zgaśnie silnik).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Maj 2012, 19:36   

wyrwać taki czujnik z jakiegoś szrotu to grosze (a pasują chyba ze wszystkich fordów z lat odpowiadających MK3?). nówka też nie powinna być mega wydatkiem. a bez tego komputer prawdopodobnie będzie zalewał silnik benzyną po same uszy...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 28 Maj 2012, 20:21   

Pod kolektorem dolotowym
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.