[MK3] Obieg wody mały/duży, kierunek przepływu, HCS |
Autor |
Wiadomość |
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20 Lip 2011, 09:05 [MK3] Obieg wody mały/duży, kierunek przepływu, HCS
|
|
|
Witam
Miałem takie objawy: po ok 3 min od odpalenia górny wąż idący od obudowy termostatu robił się już ciepły, pozatym po ok 15 min jzady po mieście włącza się wentylator chłodnicy co w HCS-ie nie jest normalnym obiawem.
Moja diagnoza -> Termostat. Wczoraj wymieniłem termostat i uszczelkę pokrywy termostatu i odpaliłem żeby zobaczyć czy jest ok. I co? i lipa dalej to samo. Szukałem więc dalej i odkryłem, że ten cieńszy wąż wychodzący z pompy jest zimny, węże wodne idące do reduktora też zime, podczas gdy chłodnica była już gorąca. Dzisiaj jak przyjechałem do pracy otworzyłem maskę i obkukałem że mały wąż z pompy i węże do reduktora są ciepłe. Czyli co? Pompa nie daje na mały obieg na wolnych obrotach, a podczas jazdy pompuje? Tak ma być czy pompa trup? Coś innego może jeszcze być? zapchana nagrzewnica ogranicza przepływ?
Dzięki za help |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 22 Lip 2011, 08:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Lip 2011, 09:41
|
|
|
Zrób zdjęcia z pod maski,,, i będziemy myśleć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 21:31
|
|
|
Pada ciągle i jak wracam z pracy to ciemno już jest. W weekend zrobię kilka fotek.
A póki co niech mi ktoś powie jaki jest kierunek przepływu cieczy w HCS-ie?
Jest: pompa->nagrzewnica (i reduktor bo jest wpięty równolegle)->kolektor dolotowy->blok? Czy odwrotnie? |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Lip 2011, 23:01
|
|
|
Jak pamiętam do pod kolektorem dolotowym jest wyjście, bo jest on grzany wodą z bloku,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 08:28
|
|
|
bidżej, od LPG, dlatego przydały by się fotki, co jak jest podłączone,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 08:34
|
|
|
fakt, nie skojarzyłem. ale wypadałoby wspomnieć, że jest elpidżi |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 08:41
|
|
|
gacznik napisał/a: | po ok 3 min od odpalenia górny wąż idący od obudowy termostatu robił się już ciepły |
Mówisz oczywiście o tym przewodzie oznaczym kolorem zielonym?
Uploaded with ImageShack.us
gacznik napisał/a: | pozatym po ok 15 min jzady po mieście włącza się wentylator chłodnicy co w HCS-ie nie jest normalnym obiawem |
Za włączanie wentylatora jest odpowiedzialny termowłacznikmnad termostatem. Przed otwarciem termostatu o ile jest w miare sprawny nie ma prawa załączyć wentylatora ponieważ nie idzie jeszcze na niego rozgrzana ciecz. U mnie przykładowo włącznik jest lekko walnięty i pracuje ciągle już po otwarciu termostatu. Dlatego niedaleko bezpiecznika zamontowałem przełącznik. Teraz jest albo OFF albo AUTO. Nie widziałem sensu go wymieniać.
Jak sie zachowuje wskazówka temperatury cieczy na desce? Począwszy od odpalenia zimnego silnika.
Bez fotek od ciebie więcej nie da sie powiedzieć...
...i jeszcze co do termostatu. Założyłeś nowy? |
|
|
|
|
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:04
|
|
|
Termostat oczywiście nowy, oryginał
Tak mówię o tym wężu zaznaczonym na zdjęciu kolorem zielonym
Fotki w weekend wrzucę.
Podłączenie reduktora: Na wyjściu wody z kolektora dolotowego jest trójnik, z niego idzie do reduktora (water in), z reduktora (water out) wąż jest wpięty trójnikiem do węża idącego z nagrzewnicy do pompy wody.
Najbardziej dziwi mnie to, że otwiera się termostat, i płyn idzie na duży obieg jak mały obieg jeszcze nie jest dogrzany. Jak jadę=obroty są wyższe, to mały też się grzeje, ale jednak nie tak szybko jak powinien. Natomiast jak odpalę zimne auto i stoi na wolnych obrotach, to po kilku minutach płyn idzie na duży obieg podczas gdy mały jest zimny. Tak jakby pompa nie pompowała na wolnych obrotach, albo jakby coś ograniczało przepływ. Spróbuję w weekend puścić mały obieg omijając nagrzewnicę i zobaczymy co będzie. |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:11
|
|
|
Rebel napisał/a: | U mnie przykładowo włącznik jest lekko walnięty i pracuje ciągle już po otwarciu termostatu. Dlatego niedaleko bezpiecznika zamontowałem przełącznik. Teraz jest albo OFF albo AUTO. Nie widziałem sensu go wymieniać.
| Termowłącznik kosztuje kilkanaście złotych, można go wymienić na skrzyżowaniu stojąc na czerwonym świetle (tylko trzeba odpowiedni klucz sobie wcześniej przygotować) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:20
|
|
|
czujnik temp na deskę, nowy, zielony. Od odpalenia idzie powoli do góry i zatrzymuje się dokładnie w połowie skali. Po wskazówce nie widać momentu otwarcia termostatu (tak miałem w poprzednim HCSie) Wskazówka dochodzi do połowy skali po ok 10 km jazdyy po mieście przy temp zew ok 20'C czyli wg mnie trochę za długo |
_________________ MK3 1,4i '94 3D
MK4 1,25i Ghia '98 5D
MK1 XR2 '83
Mondeo kombi Ghia MK2 2,0 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:25
|
|
|
a co to za termostat kupiłeś? przypadkiem nie jakiś szit z allegro, albo najtańsze co było w sklepie?
do HCSa potrzebujesz termostat o możliwie najwyższej temperaturze otwarcia. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
gacznik
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 41 Dołączył: 18 Maj 2010 Posty: 164 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22 Lip 2011, 09:34
|
|
|
Pisałem wyżej, termostat nowy, oryginał, zamawiany na ford.sklep.pl.
Zdaje się, że miał 92-106 stopni |
|
|
|
|
|