Dolot, spalanie stukowe i inne dywagacje |
Autor |
Wiadomość |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 14:38 Dywagacje na temat zapłonu, dolotu itd.
|
|
|
Część wydzielona z tematu:
http://www.fiestaklubpols...p=595870#595870
Zapraszam do dyskusji tu
Dzięki
Hamownia hmm... przestałem ufać temu wynalazkowi Dla mnie liczy się jak autem faktycznie można pojechać Fajnie byłoby teraz założyć jakieś ostre wałki, kompa. Aaaale to już osobna bajka... |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 12 Lip 2011, 08:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 14:46
|
|
|
z czystej ciekawości ile wyszło po tych wszystkich modach |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 14:51
|
|
|
Jeszcze nie, byłem przed modami Ale byłem "po dzikiemu" na takiej inercyjnej, czyli czujnik zakładany na koło itd. Zbyt wielu rzeczy można było się doczepić, żeby wynik był wiarygodny, w każdym bądź razie wyszło 110hp na zworce ustawionej na Pb95 i 103hp na zworce Pb98 |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 16:38
|
|
|
I tak i tak zakladajac duza obudowe przeplywki a zostawiajac reszte dlawicie silnik jak cholera... bo to ze szeroko otworzysz usta i zaczniesz wciagac powietrze do pluc to nic nie znaczy skoro ktos sciska ci szyje probujac dusic. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 16:43
|
|
|
I tu się mylisz. Silnik szybciej zareaguje na gaz, ma dostępne więcej powietrza bliżej przepustnicy, układ ma większą pojemność. Całość współgra ze sobą na tyle dobrze, że w pojedynku z czerwoną jest różnica na moją korzyść. Tylko boję się co będzie, jak czerwona dostanie te same mody, bo kamil ogólnie chyba jest lepszym driverem odemnie |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 17:55
|
|
|
Ehhh, jeszcze raz i od nowa... masz filtr-->przeplywka---> rura gumowa ---> pieprzony dolot platikowy, ( tu sprawdz sobie srednice dolotu na plastiku i srednice przepustnicy, a na koniec porownaj kolektor alu z kolektorem plastikowym, gdzie oba auta po odpaleniu kolo siebie robia 15km, otwieracie maske i trzymacie reke na kolektorze, ciekaw jestem ktory pierwszy pusci kolektor ssacy (obstawiam na kolege z alu).
Wracajac do dolotu dalej...
W momencie gdy masz przewezenie z 70 na 60 i tak i tak zaciesniasz mu przeplyw powietrza...
Sprawdzalem juz ruzne warianty dolotow i ostatni ktory byl robiony do 2.0 ziutka dal najciekawszy efekt gdzie calosc dolotu jest fi 70 a na sama przeplywke ma fi 77 bo niestety ale nie mamy az tak wielkiej japy a za razem srednicy wlotu powietrza do plastikowego kolektora zeby mozna bylo puscic rury Fi 77...
Przyklad w/w 2.0
Dla tego jesli mamy rozmawiac konstruktywnie prosze o przyklady, cyfry oraz porownania z hamowni obciazeniowej lub inercyjnej ale tam gdzie sa rolki... |
_________________
 |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 18:07
|
|
|
Mhm pan cyfrowy się znalazł Zobacz sobie na tą żałosną dziurę w przepływce RS1800. Myślisz, że to nie blokowało przepływu w tym miejscu? To było chyba najwęższe miejsce w całym układzie. W przepustnicy spolerowałem sobie jeszcze kant na gładszy spad, bo aż raził. Nikt nie mówi, że będzie nawet 5 koni więcej, ale jak to adamus zawsze mawia, takie drobne rzeczy w jakimś stopniu usprawniają pracę silnika Jak chcesz się bawić w cyfry, to się baw, a innym pozwól cieszyć się z małych modów. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 18:26
|
|
|
Stary ale ja odnosnie roznic w obudowach to siedze w temacie od ponad 3lat... odnosnie dlugosc dolotu i srednic prawie 4... Myslisz ze skad cale te info odnosnie obudow poszlo na klub ?? tak samo odnosnie programow, wiazek, przepustnic i innych glupot ??
Prosze cie bardzo foto z 2008r z listopada. roznica w przeplywkach...
http://imageshack.us/phot.../img0845vz.jpg/
Wykres z RKC115KM na dlugim dolocie+ wydech RS2k i wynik:
http://imageshack.us/phot...b76f2198e7.jpg/
Wykres tego samego RKC na skroconym dolocie o 6cm = spadek mocy oraz drugi nalozony na siebie z duza przepusnica i tylko nia... bez ingerencji w elektronike, czy walki rozrzadu jak i obudowe przeplywki...
http://imageshack.us/phot...1/img5018r.jpg/
Ja nie neguje, bo wiem ile daja same podmiany obudowy MAF-a, tak samo przepustnice oraz kolektory ssace czy wydechowe...
Poprostu lubie miec wszystko czarno na bialym pokazane i pozniej niech auto zrobi wynik dobry to tak... |
_________________
 |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 18:32
|
|
|
Ej... co wy z tym macie ile kto w czym siedzi Ja od 24 lat siędzę w Opolu, jestem najlepszy? Co to kogo obchodzi... Sugerujesz, że zmiana obudowy przepływki nie ma sensu? Wiadomo, że kolejnym krokiem po tym byłby plastik kolektor, ale jeszcze tego nie robiłem i chyba nie planuję. Totalnie nie wiem o co Ci chodzi... Skoro tak długo tu siedzisz, to czemu nie napisałeś FAQ, które mógłbym przeczytać i wiedziałbym to wszystko tuż po zakupie fiesty? Widzisz, ja tu jestem krócej i coś skleciłem. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 18:46
|
|
|
ej panienki nie gryżć sie
mam przepływke od MDO 1.8 TD jakby kto chciał |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
Ostatnio zmieniony przez kuba87 23 Cze 2011, 18:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 18:46
|
|
|
Fordon napisał/a: | Ja nie neguje, bo wiem ile daja same podmiany obudowy MAF-a, tak samo przepustnice oraz kolektory ssace czy wydechowe... |
Czytamy...
Nie pisze bo mi sie poprostu nie chce klepac calego zestawienia, gdzie ponad pol dnia przesiedzial bym na hamowni montujac rozne rzeczy do danej jednostki, a pozniej znajdzie sie taki co powie, a w dupie mam bo musze wydac razem 500zl na cala zabawe zeby uzyskac pare KM wiecej... Rozumiesz
Kazdy niech robi co uwaza, ja moge dodac cos ze swojego doswiadczenia jesli ktos cos pisze i opisuje, nie odbieraj tego jako bym sie przypiertego, tylko dodaje wlasnie cos od siebie i zwracam uwage na przewezenie w ukladzie dolotowym seryjnego zeteca ktory mial przy okazji popieprzony kolektor ssacy ktory lapal wysoka temperature, co za tym idzie czujnik IAT obcina dawki bo dostaje sie mniej tlenu do silnika (wlasnie dzieki temperaturze).
Pufcio przekonal sie na zlocie o co chodzi jak popaluje i co przejazd robil co raz to gorsze wyniki, bo uklad ssacy mial wysoka temperature... mniej tlenu= mniej paliwa= mniej mocy.
Jeszcze inna kwestia jest to ze nie ma tak zwanych gotowcow, silniki ktore mamy w autach maja nie raz ponad 18 lat i kazdy bedzie inaczej reagowac na rozne mody...
Teoretycznie przy poprawkach gdzie Twoj silnik trzyma 130KM przy calym zakresie zmian powinno byc kolo 140KM, moze troche wiecej nie wazne. Ale najpierw jedzie sie sprawdzic stan silnika przed modami, dla tego zeby nie bylo rozczarowania, bo to ma 130KM a tu po modach 121KM i co jest....
Dla tego tez pisalem odnosnie wykresow, zeby bylo czarno na bialym...
Konstruktywna rozmowa z wynikiem przed i po modach to daje obraz tego co i ile daje...
Kuba tu sie nikt nie gryzie, czysta rozmowa o mechanicznych sprawach jesli luzik |
_________________
 |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 18:57
|
|
|
Hmm od czego by tu zacząć... Ja już nie ufam hamowniom po prostu ;] Za jakiś czas pojadę do wrocka na podwoziówkę z czystej ciekawości. Jak masz takową pod nosem, to fajnie, sprawdzaj sobie ile chcesz. Ja wolę sprawdzić coś w konfrontacji, ewentualnie na g-techu. I zaoszczędzić kasę na mody Jeśli pufcio ma stożek, to nie ma się co dziwić, że jechało coraz gorzej.
Gotowce o których mówisz, to właśnie te mody które opisuję.
I jeśli ktoś je montuje pojedyńczo, to wiadomo, że nic nie dadzą. Dlatego po zrobieniu kolka rs2000+wydech nie spodziewałem się dużej zmiany, bo co z tego, że dużo wydali, jak nie zdoła pobrać? Stąd pipercross i przepływka - jako całość to działa. Trzeba po prostu robić z głową.
Napisałem FAQ, żeby ludzie na przyszłość wiedzieli czego szukać i żeby wiedzieli jakich problemów mogą się spodziewać. Twoje wypowiedzi generalnie nic nie wniosły do tego tematu. |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 19:07
|
|
|
TomeX500 napisał/a: | Napisałem FAQ, żeby ludzie na przyszłość wiedzieli czego szukać i żeby wiedzieli jakich problemów mogą się spodziewać. Twoje wypowiedzi generalnie nic nie wniosły do tego tematu. |
OK, mam nadzieje ze spotkamy sie na jakims zlocie i bedzie nam dane porownac ziutki w rywalizacji.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 19:09
|
|
|
TomeX500, z całym szacunkiem ale doświadczenie Fordona przy Twoim powinno już samo z siebie skończyć tą wymiane zdań. Akurat w kwestii modzenia silnika wyniki z hamownii są najbardziej miarodajne, czego w ogóle nie można powiedzieć o sprawdzaniu się z innym autem (co innego pomiar czasu na 1/4 - wtedy już miałoby to jakieś znaczenie). Owszem można wyczuć że jakieś zmiany coś tam dały bo jak się zna auto, to się to czuje, ale równie dobrze może to być tzw. efekt placebo
Prawda jest taka że aluminiowy dolot EFI to kupa i zmiana obudowy przepływki coś to może dać, ale i tak szału nie ma *
* sprawdzone organoleptycznie na zlocie |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 19:26
|
|
|
Hmm sama zmiana przepływki może totalnie nic nie dać, dlatego cały czas usilnie próbuję wam powiedzieć, że liczy się całokształt Niektóre rzeczy wystarczy wziąć na logikę, inne wymagają obliczeń. Wy nie znacie mnie, ja nie znam was - więc nie mówcie mi o żadnym doświadczeniu, bo już chyba 3 raz ten tekst tutaj słyszę.
Aha no i kwestia hamowni hmmm, jak dla mnie cyferki są mało warte, jest wiele przypadków aut, które stały się słabsze po modach, ale miały bardziej płaski wykres, przez co ostatecznie lepiej jechały. Więc sugerowanie się samymi liczbami może być zgubne. Ja wolę patrzeć jak realnie inni się oddalają w lusterku Każdy lubi co innego |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Cze 2011, 21:58
|
|
|
czemu nikt nie podwiesił tematu to tutoriali, przeciez na pewno przyda się wielu |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
a1topgear

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 41 Dołączył: 10 Wrz 2006 Posty: 432 Skąd: Chelsea
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 21:16
|
|
|
tak was czytam- i mam jedno ale... Kolektor plastikowy nie ma zadnej przewagi jesli chodzi o zachowanie termiczne... To ze szybciej sie wychladza ok- taki material, pozwalajacy miec ciensze scianki, przez co jego pojemnosc cieplna jest mniejsza... ale co to ma za znaczenie, skoro oba kolektory pracuja w tych samych warunkach i roznica w temp powietrza przez nie przeplywajacego, przy zalozeniu tych samych srednic i dlugosci kanalow nie bedzie zauwazalna... Niby w jaki sposob kolektor plastikowy mialby sie nagrzac mniej, pracujac w identycznych warunkach jak aluminiowy? To nie jest mozliwe- moze sie szybciej wychlodzic, ale przeciez w warunkach bojowych i tak jego temperatura jest zalezna od temperatury panujacej w komorze silnika, w zwiazku z czym nie bardzo ma czym byc chlodzony... Co wiecej- on nagrzeje sie szybciej... Predzej wazne jest zasilanie dolotu chlodnym powietrzem z poza komory silnika, czy doprowadzenie swiezego, zimnego powietrza do filtra, np. przez zamontowanie kierownic powietrza, oraz mozliwe odizolowanie filtra... |
_________________ HyHy:)
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 21:34
|
|
|
a1topgear, wazniejsze w przypadku plastiku z mondeo jest mozliwosc puszczenia dolotu zupełnie bokiem (tak z resztą jak oryginalnie), a nie jak w EFI zaraz nad deklem zaworów... wtedy temp. na pewno się różni |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Cze 2011, 00:51
|
|
|
a1topgear, jak cie lubie tak ok krotki wyklad. Dla czego np w hondach modzonych daje sie uszczelke P2R (Przyklad P2R http://allegro.pl/tuning-...1672254818.html ), jako izolacje termiczna miedzy glowica a kolekorem ssacym ??
Dla tego ze: glowica oddaje temperature w strone kazdego osprzetu, lecz kolektor aluminiowy szybciej lapie ta temperature i jest o wiele bardziej podatny na nagrzewanie sie wlasnie od glowicy, co za tym idzie do jednostki dostaje sie mniejsza ilosc czastek tlenu i sam efekt nawet jesli masz modzona mape lub dasz kompa z mapo 160ccm a sama szyna wtryskowa bedzie 190ccm...
Kolektor plastikowy a dokladnie wykonany z odlewu itamidu wraz z wluknami nie przejmuje cieplowy glowicy w takim stopniu jak robi to aluminium. Prosty przyklad, kazdy z nas spotkal sie ze zniczami bo wiadomo 1 listopada itp... ok to wiedzcie ze itamid jest stosowany przy produkcji takowych przykrywek na w/w znicze, i dla czego takowa pokrywa nabiera temperature nad samym ogniem ale sie nie topi i czemu po zgaszeniu w pare sekund pokrywka jest zimna... Strukura i budowa danego tworzywa robie wlasnie takie cudactwa...
To ze jest to tanszy material w obrobce czy produkcji to juz inna kwestia ale jak bedzie ktorys z was mial mozliwosc zapiac pod escorta czy nawet mondeo kolektor aluminiowy zrobcie sobie test pod kompem zeby zobaczyc temperature IAT, po czym zmiana i to samo na plastiku... Roznica niby nie wielka bo 20*C dla silnika jest to bardzo duzo...
Czasem fajnie jest posluchac ludzi madrzejszych od siebie jak np Tomka z Garaz Race Team, ktory sam notabene mnie w tym uswiadomil i od razu mowil ze to jest dobrze zrobione bo... a reszte macie wyzej.
Oczywiscie zawsze wyjde na glupio madrego |
_________________
 |
|
|
|
 |
|