Zamknięty przez: jackrzec 30 Cze 2011, 22:00 |
[MK4] Spadek mocy + duże drgania silnika |
Autor |
Wiadomość |
Emte [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 08:13 [MK4] Spadek mocy + duże drgania silnika
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu w mojej fieścinie zaobserwowałem niepokojące objawy.
Podczas jeżdżenia po mieście i staniu w korkach, silnik zaczął się niepokojąco mocno trząść, wibrować. Cała kabina w środku teraz się trzęsie podczas postoju, jak i jazdy. Właściwie nie przejąłbym się tym tak bardzo, gdyby nie wyraźny spadek mocy od tego czasu w moim samochodzie. Samochód bardzo wolno przyśpiesza, nie można nim dynamicznie ruszyć (mimo że staram się mocniej wcisnąć pedał gazu niż zwykle), co w niektórych przypadkach może być niebezpieczne. Niezależnie jak mocno wciskam pedał gazu, samochód nie przyśpiesza szybciej, jakby nie reagował na to, że ja wciskam pedał gazu mocniej czy słabiej. Wcześniej był to bardzo dynamiczny samochodzik, jak na moje wymagania, jednak teraz by rozpędzić do 66 km/h muszę ciągle go trzymać na trójce - wcześniej na pewno tak nie było.
Znajomi, którzy ze mną jeżdżą też zauważyli zmianę w postaci wibracji w moim samochodzie, więc niestety nie jestem osamotniony w tych odczuciach.
Szukałem na forum podobnego przypadku, lecz jak dotąd nie znalazłem... |
|
|
|
 |
groochas [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 09:12
|
|
|
Byc moze nie pali ktorys gar. Sprawdzales swiece/kable czy na kazdym cylindrze masz iskre ? Ja tak mialem jak padla swieca. |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 09:42
|
|
|
Tez mialem podobny problem, wibracje i brak mocy. Sprawdz swiece, problem moze lezec po stronie swiec, kabli, cewka. W moim przypadku cewka popekala. Pozdrawiam:]. |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Maj 2009, 12:17
|
|
|
to ja dodam od siebie, ze mialem dokladnie identyczne objawy gdy jeden z wtryskiwaczy mi padl no, ale ja na gazie jezdze. Pozdro;) |
|
|
|
 |
Emte [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Maj 2009, 10:54
|
|
|
hejka
dzisiaj przejechałem się moją fieściną po raz pierwszy od półtora tygodnia, i o dziwo opisane przeze mnie wcześniej występowania znikły
Czy to możliwe, aby samochód sam się naprawił? Czy to może jakieś chwilowe?
To co opisałem wcześniej miałem od 1,5-2 miesięcy non-stop, dzisiaj po raz pierwszy samochód nie drgał i normalnie przyspieszał.
Co teraz robić? |
|
|
|
 |
Kadzax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 01 Gru 2008 Posty: 224 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 07:17
|
|
|
Ja bym zbadał ciśnienie na cylindrach...
Gdyby nawet jeden gar nie chodził to nie byłby aż tak zamulony. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Maj 2009, 23:09
|
|
|
Kadzax napisał/a: | Gdyby nawet jeden gar nie chodził to nie byłby aż tak zamulony |
brak iskry na jednym garze to właściwie tak jakby tam nie było kompresji wcale
Emte, jeśli ustąpiło, to możliwe że gdzieś na drodze cewka-kabel-świeca stanęła woda, teraz wyschło i wszystko hula. mimo to obejrzyj kable, świece i cewkę. możesz psiknąć nieco WD40 do fajek kabli żeby nie lubiły się tak bardzo z wilgocią. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Dwuteownik

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:22
|
|
|
A co powiecie na takie zdarzenie panowie:
Oddałem Fiestke do warsztatu na wymianę pasków klinowych i rozrządu. Wszystko zostało wymienione plus oczywiście napinacze, rolki, śruba mocująca koło pasowe i takie tam. Samochód był robiony od wtorku do piątku (dzisiaj). Odbieram autko i okazuje się, że silnik bardzo się trzęsie (drży), rura wydechowa lata...dosłownie na biegu jałowym czuć te drgania na drążku zmiany biegów. W czasie przyspieszania (jazdy) silnik dobrze reaguje, tak jak przed wymianą wyżej wymienionych części, lecz jest słyszalna jakaś jego inna praca. Problem drgań występuje najwyraźniej na biegu jałowym. Wcześniej silnik chodził dobrze. Co popsuli? Świeca padła, wtrysk, błędy komputera po odłączeniu akumulatora i dlatego dziwnie pracuje, czy co? Chętnie poczytam Wasze opinie. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:28
|
|
|
moze oddaj auto do innego mechanika niech sprawdzi?
moze być rozrząd zle złozony (w 1.3 jest łancóch którego sie raczej nie wymienia)
nie dokręcona łapa silnika itp |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Dwuteownik

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 19:47
|
|
|
Nie mam łańcucha. Tam jest pasek. Zetec-S 16V 1.25 pojemności 1996 wersja Fun. Zasadniczo taki jest plan żeby oddać w inne dobre ręce, ale wstępnie jeszcze powiedzieli że pogrzebią przy nim...dam im szansę wykazania się, ale...do diaska...zmartwili mnie, a jutro muszę jechać w trasę tym autem i nie wiem czy przeżyje te 70km. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:04
|
|
|
Dwuteownik, a może pojeździj troche najpierw... komp po odłączeniu od aku traci ustawienia i musi sie zawsze zaadoptować. Moja po odłączeniu aku na 1 dzień nie chce zapalić, potem też świrują obroty itp ale po zrobieniu kilku km wszystko wraca do normy.
Pomijam już fakt że w książce serwisowej jest opisane co robić przy pierwszym odpaleniu po odłączeniu aku.. na forum tez.. |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 27 Maj 2011, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Dwuteownik

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:05
|
|
|
Zgadza się. Doczepiłem się pod temat znaleziony z "szukajki". Doczytałem, że [MK4] w tym temacie figuruje, że drgania silnika podobne jak u mnie no i napisałem posta
Dzięki za sugestie - tak jutro się przejadę czy chcę, czy nie, ale po prostu martwi mnie ten stan silnika, bo jak się coś rozpadnie ;( Tak propo obrotów - są w normie. |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:24
|
|
|
Jeśli obroty jałowe są w normie (czyli ok. 900) a mimo to wszystko się trzęsie to może faktycznie jest to kwestia jakiejś niedokręconej poduchy (łapy) czy coś. Ale to by się też objawiało tym że silnik by szarpał np. przy schodzeniu z obrotów w czasie jazdy. Pojeździj troche i zobaczysz czy sie uspokoi... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Maj 2011, 20:28
|
|
|
przy adaptacji na pewno nie jest tak, że trzepie całym silnikiem, co najwyżej będą falowały obroty, ja bym pojechał z powrotem na tamten warsztat i niech poprawiają. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Dwuteownik

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 19:50
|
|
|
Pojeździłem dzisiaj autkiem. Wrażenia z jazdy są następujące: żywo zbiera się do startu i pruje tak jak powinien, na wyższych biegach też jest dobrze tak jak być powinno, natomiast tak jak wspominałem na luzie silnik zaczyna dygotać. Wystarczy jednak dodać mu trochę pedałem gazu, obrotów, tak około 1100-1300, a "dygotki" zanikają (silnik pracuje stabilnie) Dodatkowo zauważyłem iż silnik inaczej pachnie. Nie znam się za dobrze od strony praktycznej dłubaniny na silnikach, ale ten zapach to taki jakby ciepły olej z oparami benzyny...wyraźnie czuć go od strony pasków napędowych...fakt, że jest w okolicy korek wlewu oleju |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 20:27
|
|
|
moze pojedz do tego warsztatu i niech naprawiają? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Maj 2011, 22:59
|
|
|
Zobacz czy podłączyli wszystkie wężyki do silnika, bo może np odmy nie podłączyli... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Dwuteownik

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 09:41
|
|
|
Na moje niefachowe oko, pozbawione jakiegokolwiek doświadczenia praktycznego, silnik ma podpięte wszystko co mieć powinien. Samochodzik został oddany 30.maja do warsztatu na poprawę. Postaram się dać Wam znać, jak wygląda sytuacja po naprawie, być może była to awaria jakiegoś podzespołu, który zostanie wymieniony. Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszelkie porady.
Wyjaśniło się...drugi cylinder - brak kompresji, ogólnie rzecz biorąc zabawa z głowicą silnika.
Ekhm a tak przy okazji bo nadal trwa walka z silnikiem - czy za planowanie głowicy, docieranie zaworów cena za taką "działalność" powinna wynosić 1200zł? |
|
|
|
 |
Dwuteownik

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 14 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Cze 2011, 20:22
|
|
|
Otóż co zostało ostatecznie zrobione: planowanie głowicy, frezowanie gniazd, wymiana prowadnic, rozpięcie, regulacja płytek sprawdzenie szczelności, 8 zaworów wylotowych, 16 uszczelniaczy. To kosztowało 1200zł. Kolejne części: komplet świec, paski, napinacze, rolki, szczeliwa do śrub, śruba mocująca koło pasowe do silnika, uszczelnienia kolektora dolotwego/wylotowego, uszczelnienie pokrywy zaworów, nowa uszczelka pod głowicę, komplet śrub do głowicy, uszczelnienie wału, parę innych pierdółek oraz nowy płyn do chłodnicy plus płukanie. Uff koszt ostateczny 3000zł. Niezła inwestycja, a auto działa. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|