Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:58
[MK3] Fofik by BuMeL
Autor Wiadomość
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Sie 2013, 22:00   

kupiłem nowe tajle do fiesty, a co se bede żałował



a tak serio, wymieniłem wiązkę drzwi na nową, z lusterkimi nareście ale zachodzę w głowę o pewne szczegóły, oto wiącha :


wiącha jak to wiącha, ma sobie po obu stronach dwupinowe wtyki ale obstawiam, że to powrotki w centralnego 5d, nieważne, po co mi gniazdo na przekaźnik i do czego ?


standardowo mamy guzixa do bagażnika, wtyk do podpięcia wiąchy i .... no właśnie, tajemne wielopinowe gniazdo:


z prawej za to strony mamy jeszcze bardziej tajemne gniazda :


czy wiącha ma OBD2 ? co to to niebieskie po prawej stronie ? po co mnie to gniazdo przekaźnika jak bez niego wsio działa (tylko lusterek jeszcze nie sprawdzałem) ? A i w wiązkach drzwi są jeszcze czujniki (otwarcia ?) zamków.

oczekuję konstruktywnych odpowiedzi od dorosłych facetów :ok:

A dzisiaj mogłem sobie w Łomży na Night Power pomacać
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Sie 2013, 22:11   

enyłan kojarzy coś z powyższego posta ?

Zapiąłem wreszcie chłodnicę oleju, oczywiście jak przy takiej robocie, coś musiało się wysrać. Po 5 minutach testów spadł wąż z króćca podstawki i zarzygało cały warsztat. Ogarnięte :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 14 Sie 2013, 19:16   

Drobiazging





Wypakowałem podręczny warsztat z bagażnika .... stoi jakieś 5cm wyżej dupa.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Sie 2013, 19:20   

Tatuś ma nowe zabawki ...



_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20 Sie 2013, 19:44   

ladny ten oct
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Sie 2013, 20:10   

Ta, tylko jak zwykle trzeba poprawić fabryke, jest pusty w środku. Będą nowe króćce, przewód wpustowy w głąb i metalowe wypełnienie do łapania oparów widoczne na zdjęciach wyżej :D

Nakładka na korek wlewu oleju, oryginalna Wolf Racing, przekazana została białej w prezencie przez kolegę z FEFK, Tomka (czapa_74)



swoje w życiu już przeszła więc ciężko będzie ją wypolerować niemechanicznie.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 20 Sie 2013, 20:43   

No no dzieję się. Oponko miodzio ciekawe jak na nich się pomyka :)
_________________

 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 20 Sie 2013, 20:53   

ile dałeś za catch tanka?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Sie 2013, 20:53   

modell1 napisał/a:
No no dzieję się. Oponko miodzio ciekawe jak na nich się pomyka :)


no nie gadaj :rotfl: przecież to 19" :V: dla klienta ściągałem gy

luki wyrwałem taniuchno używkę.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 20 Sie 2013, 21:00   

Będziesz podłączał tylko pokrywę zaworów czy odpowietrzenie z bloku również?
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Sie 2013, 21:02   

Komorę korbową też. Pociągnę przewód pod termostatem jak idzie seryjnie i trójnikiem do oct razem z deklem zaworów.

Przy lekkim pałowaniu na mieście, temperatura oleju dzielnie trzyma się w okolicach 85-90st, po dłuższym staniu w korkach ~100st.



Fotka z parkingu.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Sie 2013, 17:56   

Tjunink .... jako, że fabryczne puszki zwykle są puste to ich skuteczność zostawia trochę do życzenia, skorzystam z doświadczenia innych tjunerów i nieco stjuninguje oct, żeby jak najmniej par oleju z niego wracało do obiegu.


Myślałem i myślałem ale nie udało mi się znaleźć sensownych złączek przelotowych, zastosuję więc najprostsze rozwiązanie, jeden króciec wkręcony na zewnątrz, jeden do środka i nałożony kawałek węża, żeby opary wlatywały mniej więcej w połowie wysokości zbiornika


Ze względu na wyjścia zainstalowane w zetecu, trzeba było dostosować też odpowiednie króćce, żeby nie robić zwężek, więc jeden króciec 13mm wlotowy (powinien 15 ale z braku laku ... ) i 10mm podciśnieniowy (do dolotu)


Wewnętrzny przewód doprowadza opary głęboko ale pozostaje jeszcze kwestia zatrzymania ich w środku, jak wiadomo podciśnienie może z łatwością wywlec je z powrotem. Z pomocą przychodzi pierwszy z brzegu sklep, w którym kupimy myjkę metalową (u mnie koszt 2x3pln). Myjka ta wbrew pozorom zajmuje maleńką ilość objętości, wizualnie jest tylko puchata a robi za świetny filtr


W ten sposób mamy 99% gwarancji czystego dolotu.

Pozostaje jeszcze kwestia wynalezienia miejsca pod maską, z tym już gorzej :hahaha:


Powyższy mod został zapożyczony od ludzi doświadczonych z innych forumów i dzięki im za to, podobno spisuje się zacnie. Myjka zrobiona jest z nitek stali kwasoodpornej, nie będzie więc reagować ani z olejem ani zbiornikiem.

Oczywiście po przetestowaniu rozwiązania, węże zostaną zmienione na czarne olejowe.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Sie 2013, 18:14   

Z tyłu pomiędzy serwem a dolotem nie wejdzie to to?
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Sie 2013, 18:20   

Po przymiarkach mam dwa miejsca, między serwem a dolotem i na nadkolu od kierowcy, przy rozpórce, gdzie będzie zdecydowanie wygodniejszy. Muszę mocowanie tylko dorobić i przykręcę w gniazdo po podnośniku :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Sie 2013, 18:53   

Mój OCT trochę mniejszy i wsadziłem na grodzi, teraz mam samą górę podpiętą.

Planuje dać trójnik i połączyć oba. Wyjście fi5 w puszkę filtra mam puszczoną.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Sie 2013, 18:56   

Ale Twój był robiony na zamówienie i widziałem go na żywo :p mój to niecny klocek ale upchnę go z głową :) na trójniku zepnę obydwa odpowietrzniki i wepnę się w przekładkę kolektora, tam gdzie seryjnie idzie komora korbowa.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Sie 2013, 19:01   

Mam nadzieje ze nie będzie gwizdał o pod maską :cojest:
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Sie 2013, 20:06   

Sam muszę też ogarnąć taki OCT, teraz wiem co trzeba jeszcze przy nim zrobić :-)
Co do toyek, to są mega fajne na suche, lekko mokre, ale za to piekielnie głośne.

A te węże do chłodniczki oleju to na jakie warunki są przystosowane? Na nich akurat bym nie żałował, sam mam przewody do chłodnicy oleju teflonowe w stalowym oplocie, bo ich uszkodzenie wiąże się z niemałymi konsekwencjami.
Gdzie i za ile nabyłeś ten filtr Pipera?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 21 Sie 2013, 21:07   

Kurde wolwa turbią na tych przewodach gy a zetec ma w granicach 3bar. Pipera zanabyłem u swoich magików w Eworze, raz tylko widziałem taki na allegro, nie wiem czy idzie to jeszcze rozsądnie kupić.

http://allegro.pl/filtr-s...3483970442.html

ja swego kupiłem gdzieś za połowę tej ceny :taaa:
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Sie 2013, 21:15   

Tylko pisząc o tych przewodach nie miałem na myśli cisnienia, bo swoje mam np do 175 barów, tylko o temperaturę roboczą, a oplot to bardziej na mechaniczne uszkodzenia mogące wyniknąć z pracy motoru.

Ten piper wszedł ci bez problemów na przepływke 84mm? hmm ,chyba lepiej, łatwiej i taniej wyjdzie mi kupienie ori puszki filtra i wkładki i doprowadzeni tam powietrza
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.