Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:58 |
[MK3] Fofik by BuMeL |
Autor |
Wiadomość |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 00:29
|
|
|
Ta, tyle, że zdjąłem listwę wtryskową a uszczelki zostały w przekładce, zmieniłem przekładkę na tę od Ciebie a w niej uszczelek nie było, ssało bokiem powietrze.
Tak czy siak wszystko w porządku. Dzięki.
Przepływka czyszczona i sprawna. Działa pięknie w obudowie od 1.6 ale durnieje w obudowie od 2.0. Z rana powalczę. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 01:26
|
|
|
BuMeL napisał/a: | Przepływka czyszczona i sprawna. Działa pięknie w obudowie od 1.6 ale durnieje w obudowie od 2.0. Z rana powalczę. |
Nie wydaje mi się żeby to była wina obudowy. Kilka osób już zmieniało i problemów żadnych nie powinno być..
Edit: zapomniałem że to 1.6, może to robi różnice |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 08:04
|
|
|
madek napisał/a: | Edit: zapomniałem że to 1.6, może to robi różnice |
nope. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 09:04
|
|
|
BuMeL, no widzisz |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 12:01
|
|
|
Nie no spoko, pewnie wina gremlina, który siedzi i podkręca dawkę.
Sprawa jest prosta. Wkładam przepływkę w obudowę 1.6 i wszystko gra, wkładam w 2.0 i rzyga paliwem, spaliny śmierdzą i paliwo na skali znika jakby dziurę w baku miała. To nie wina obudowy przepływki? No chłopaki dajcie spokój. Nie mówię, że jest uszkodzona, myślę, że przepływomierz drastycznie zmienia wartości wskazań.
Sądzę, że gdyby to była wina faktycznie uszkodzonego czujnika MAF to i na standardowej obudowie robiłby problemy a u mnie wszystko w normie, zarówno praca silnika jest idealna jak i spalanie piękne.
Można by sądzić jeszcze lambdę ale rok temu kupiłem nową, była sprawna, sprawdzana oscyloskopem. Mogę ją zbadać w każdej chwili jeszcze raz ale wydaje mi się, że wyjdzie podobnie.
Czujnik powietrza w kolektorze ? Mogę mu się przyjrzeć dzisiaj ale pewnie świrowałby zarówno na jednej jak i drugiej opcji.
Nie wiem, wytłumaczcie mi to w jakiś zrozumiały sposób. Szukam informacji w internecie ale wiele nie można wywnioskować bo tego konkretnego przykładu brakuje.
Kolega ma przepływkę sprawną w swoim 1.6, pokombinuję popołudniu. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 13:37
|
|
|
BuMeL, ale tak łopatologicznie myśląc:
Powiedzmy, że powietrze przepływa z prędkościa 2km/h przez przepływke o średnicy (strzelam) 55mm. I wtedy dawka jest idealna, bo komputer zna wartości i w ogole.
Wrzucasz większą przepływke o średnicy (znow strzelam) 65mm, powietrze nadal przepływa z prędkością 2km/h ( tyle widzi komp ), ale faktycznie tego powietrza jest więcej niż w pierwszym przypadku, bo masz większe gardło. Powinno być chyba zbyt ubogo(dużo powietrza, tyle samo paliwa) a nie zbyt bogato ? |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 13:54
|
|
|
Dlatego sprawdzę na innych czujnikach, mam jeszcze sprawnego 1.6 u kolegi, do którego za chwilę się wybieram i 2.0 w bagażniku. Poeksperymentuję.
Oprócz obudowy MAFa nic innego się nie zmienia.
Nooo gołąbeczki moje
Przepis na bigos. Bierzemy obudowę MAFa 2.0 i tyle.
Wkładamy w nią czujnik od 1.6 i rzyga paliwem, wkładamy 1.6 kumpla od identycznego silnika nawet - rzyga paliwem. Na czujniku od 1.8 kręci do 3krpm, na czujniku od 2.0 do 2krpm.
Bierzemy teraz obudowę od 1.6, wkładamy czujnik od 1.6 i chodzi jak żyleta.
Myślałem nawet o tym, że fizycznie kanał czujnika jest szerszy więc może większa masa powietrza powoduje zwiększenie dawki paliwa, wsadziłem home made zwężkę - rzyga jeszcze bardziej.
Ktoś mi powie o co kaman ? |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 23:14
|
|
|
BuMeL, to oznacza po prostu że masz starego forda
a tak serio to sprawdzałeś czy przy założonej obudowie od 2.0 dolot jest szczelny? moze gdzies zaciaga lewe powietrze?
nie może "nic się nie zmieniać oprócz obudowy MAFa" bo ta obudowa z jednej strony ma inną średnicę montażową i oryginalna rura nie pasuje |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Mar 2012, 23:21
|
|
|
Wszyystko w porządku, godzinę zmarnowałem na naciągnięcie przewodu gumowego na 70mm Nie ssie nic na lewo
MAF na razie ląduje na półce, zostaję przy 1.6 aż coś wymyślę.
Niestety ten drobiazg to ostatnia przeszkoda do całkowitego odetkania dolotu przed głowicą.
Uszczelki w porządku, przewody i kanały odpowietrzania skrzyni w porządku, wyczyszczone i drożne. Do sprawdzenia pozostał czujnik powietrza w kolektorze, jest wyczyszczony ze smogu ale nie miałem jak go zbadać. Krokowiec sprawny, zarówno mój jak i od luk-a, który zresztą jest teraz założony. Wszystkie podciśnienia do kolektora drożne i szczelne. Wtryskiwacze szczelne i sprawne, napluły się w powietrze dość w czasie testów w ten weekend. Hmm, na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 21:37
|
|
|
No dobra ale tak, masz obudowe przeplywki 2.0, dajesz wklad z 1.6 i zaczyna go zalewac co z punktu fizyki i elektroniki jest praktycznie nie mozliwe bo:
Silnik wolnossacy pobiera ciagle tyle samo powietrza na wolnych obrotach czyli kolo 2,5g/s, niezaleznie od tego czy taka czy inna obudowa.
Elektronika musiala by widziec przeplywy na poziomie kolo 25-40g/s co jest rowne kolo 4000 rpm przy tym silniku.
Pytanie z kategorii glupie.
Czy podlaczona masz odme ktora idzie z kapy zaworow do puszki filtra powietrza?? W przypadku 1.6 i 2.0 ??
Zrob test, otwarta obudowe 2.0 przemyj w srodku, po czym wsadz wklad z 1.6 w poprawnym kierunku przeplywu bo tam jest taka strzalka ktora pokazuje kierunek przeplywu powietrza, moze tu jest blad ??
Jesli to nie to, zrob tak:
Na obudowie 2.0 i wkladce 1.6 zapal silnik po czym zatkaj otwor przez ktory dostaje sie powietrze, zobaczysz czy bedzie jakas reakcja ze strony silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 21:41
|
|
|
Fordon napisał/a: | Na obudowie 2.0 i wkladce 1.6 zapal silnik po czym zatkaj otwor przez ktory dostaje sie powietrze, zobaczysz czy bedzie jakas reakcja ze strony silnika. |
Całość ma zasłonić? Czy tylko od góry, tak żeby przez czujnik przepływki został przesłonięty? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 21:45
|
|
|
Tylko ten otwor przez ktory widac druciki przepeplywomierza |
_________________
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 21:51
|
|
|
Odma nie jest podpięta bo mam stożek, jedynie podpięty jest odpowietrznik skrzyni korbowej ale też do czasu. Wkładka jest włożona poprawnie. Jak napisałem, nie przytykałem otworu a włożyłem zwężkę i było jeszcze gorzej. Zupełnie jakby silnik reagował nie w tę stronę. Obydwa rezystory są w świetle przelotu.
Spróbuję jak mówisz, w wolnej chwili założę jeszcze raz obudowę od 2.0 i spróbuję przytkać otwór.
Może jeszcze jakieś sugestie ?
co by nie było ...
|
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
Ostatnio zmieniony przez BuMeL 26 Mar 2012, 22:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 22:00
|
|
|
Jedyne co to mozesz sprawdzic czy nakreci sie silnik i czy czujniki ktore masz na silniku maja prawidlowe wskazania.
Jakie w ogole wtryski masz osadzone w tym 1.6 ?? od 1.6 czy od 1.8 ?? bo te z 1.8 sa wieksze i bardziej wydajne, stad tez moze byc taka scena... |
_________________
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 22:01
|
|
|
Wsadzone fabryczne 1.6, jedynie kolektor z przekładką zmieniałem. Uszczelnione dobrze. Na mojej przepływce pstrykają mgiełką, jak przełożę obudowę to sikają jak strzykawki.
No blaaadz, co za choroba |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
Ostatnio zmieniony przez BuMeL 26 Mar 2012, 22:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 22:03
|
|
|
OK to jeszcze jeden test do tego.
Osadz besposrednio przy przepustnicy przeplywke i sprawdz co bedzie wtedy tylko zeby bylo szczelnie. |
_________________
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Mar 2012, 22:04
|
|
|
Myślałem o tym dzisiaj, skołuję drugi plastik od dolotu, rozwiercę odpowiedni otwór przy gardzieli i zobaczę co wtedy. |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
maciejek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Maciej
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lip 2011 Posty: 59 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Kwi 2012, 23:39
|
|
|
Bardzo mi się podoba Twoja fiesta
Gratuluję samozaparcia
Mam nadzieję mieć podobną do twojej choć z innym serduchem i w innym kolorze
Pozdrawiam i życzę udanego śmigania |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Kwi 2012, 18:41
|
|
|
Heh, dzięki za miłe słowa.
Jej to trzeba jeszcze zdjąć tylny zderzak i złoić pasem tyłek bo robi się ostatnio marudna a ja już tracę cierpliwość :p |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 5 Kwi 2012, 18:42
|
|
|
jak wiekszosc fiest |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
|