|
[MK4] Odpowietrzenie skrzyni korbowej |
Autor |
Wiadomość |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 09:43 [MK4] Odpowietrzenie skrzyni korbowej
|
|
|
Wymyśliłem sobie, że trochę zmodyfikuje odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo możliwe, że przez badziewny zawór odpowietrzający czasami występują podwyższone obroty. Sam zawór wykazuję brak działania, bo powinien być jednokierunkowy, a puszcza w obydwa... (tak wiem, można wymienić)
ten biały srutututu z krućcem to zawór odpowietrzający
dolot, pomiędzy kanałami 1-2 3-4 są króćce, które oryginalnie są podłączone do tego srutututu co jest na zdjęciu powyżej
tak ja to podłączyłem, krucce w kolektorze zaślepione
Teraz pytanie, czy tak może być? Góra ori była pociągnięta od krucca z dekla zaworów do puszki filtra powietrza. Odpowietrzenie skrzyni jest wysysane przez podciśnienie w kolektorze.
Jak to wygląda w innych silnikach. To co zrobiłem to dobry pomysł czy nie? Po modzie wolne obroty częściej są w okolicach 900 niż przed, trochę mało testowałem, więc póki co nie mogę potwierdzić, że lewe powietrze na pewno szło tamtędy. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:12
|
|
|
Marcin napisał/a: | Odpowietrzenie skrzyni jest wysysane przez podciśnienie w kolektorze. | Dokładnie tak ma być,,, Marcin napisał/a: | To co zrobiłem to dobry pomysł czy nie? | Generalnie niesprawny układ się naprawia,,, a nie przerabia,,, pojeździsz to się przekonasz, najwyżej uszczelki w silniku wymienisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:53
|
|
|
JoeMix napisał/a: | pojeździsz to się przekonasz, najwyżej uszczelki w silniku wymienisz,,, |
niby dlaczego? nie zatkałem odpowietrzenia tylko zmieniłem jego podłączenie i jedynie co się zmieniło to, że nie ma tam bezpośredniego podciśnienia z dolotu. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Cze 2011, 12:13
|
|
|
Może zacząć cieknąc tu i ówdzie,,, ważne żeby nie było tam nadciśnienia, czyli nie było to na amen zatkane,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 12:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Może zacząć cieknąc tu i ówdzie,,, |
"może" jest szerokie i głębokie, potwierdź dlaczego, bo domyślam się, że chodzi Ci o nadciśnienie, o którym sam napisałeś, którego w moim wypadku tam nie będzie. Co więcej same odpowietrzenie idzie do puchy filtra powietrza i tam też panuję podciśnienie z faktu zasysania powietrza.
Wypowie się ktoś jeszcze mający pojęcie o sprawie? Nikt nie ma ochoty napisać jak to jest w innych silnikach? |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 12:58
|
|
|
Odme odłączamy od dolotu po to by silnik nie ssal dodatkowo ciepłego powietrza. Ja np mam odłączona. Żeby silnik nie chlapal olejem i nie śmierdzialo pod maska (ja nie czuje) na końcu montuje się filtr powietrza na kawałku węża. Są też pojemniko filtry nie pamiętam jak to się fachowo zwie, mniejsza o to chodzi o takie pojemniki które podłącza się pod przewód główny odmy i olej wraca z powrotem do miski. |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 12:59
|
|
|
Ponieważ nie zatkałaś przewodów to nadciśnienia nie będzie, ale z rysunku nie wynikało że podpiłeś to do puszki, myślałem ze po prostu gdzieś na boku jest wyjście i sobie ewentualne nadciśnienie będzie uchodzić,,, w takiej sytuacji np. ściekający bo ściance olej może sobie zrobić "wyciek" gdzieś koło uszczelki,,, standardowo panujące podciśnienie minimalizuje taką sytuację,,, jeśli więc w przewodach faktycznie występuje "ssanie" to problemu nie powinno być poza tym że z czasem w mojej opinii uwali się od oleju cały dolot
Wspomniany wcześniej zaworek i jego podejrzenie o wolne obroty wydaje mi się mylne gdyż zawór powinien puszczać ze skrzyni korbowej w dolot a nie odwrotnie bo ma zapobiegać przedostawaniu się mieszanki paliwowej do skrzyni i rozrzedzanie oleju,,, chociaż jak patrze na pierwszym zdjęciu to wtryskiwacza są dalej,,, w skrzyni by musiało jakieś podciśnienie panować by odbierać silnikowi mieszankę na wolnych,,, a to mi się wydaje dziwne do zaistnienia,,, zresztą w nowych silnikach na każdym przewodzie jest jakiś zaworek, cylinderek czy coś innego co się może popsuć a tak naprawdę nie wiadomo po co jest
Po prostu: zrobiłeś, pojeździsz, zobaczysz jak będzie wybuchnąć nie wybuchnie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 13:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ale z rysunku nie wynikało że podpiłeś to do puszki |
fakt, nie precyzyjnie to opisałem, ale podłączenie z dekla zaworów właśnie idzie do puchy od filtra powietrza, co jest w pierwszym poście.
Pawełos666 napisał/a: | Odme odłączamy od dolotu po to by silnik nie ssal dodatkowo ciepłego powietrza. |
nie pomyliło Ci się z dolotem z nad kolektora wydechowego zanim silnik się nie nagrzeje? kosiarki tak miały jeśli dobrze pamiętam...
Ten pojemnik, o którym piszesz to chyba cvh miało, gdzieś na jakimś foto widziałem coś takiego z filterkiem. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 14:11
|
|
|
Marcin napisał/a: | nie pomyliło Ci się z dolotem z nad kolektora wydechowego zanim silnik się nie nagrzeje? kosiarki tak miały jeśli dobrze pamiętam...
Ten pojemnik, o którym piszesz to chyba cvh miało, gdzieś na jakimś foto widziałem coś takiego z filterkiem. |
nie chodzi mi o kolektor tylko odma wlasciwie rura juz z pokrywy do dolotu czy obudowy filtra cieple powietrze tamtedy leci to niektorzy odlaczaja to i zakladaja tam filterek na tej rurce zaraz. cvh ma rure z tylu do pokrywy zaworow po prawej stronie. a po lewej stronie pokrywy zaworow leci gorace do gaznika. a te pojemniko filtry montuje sie omijajac pokrywe zaworow Box oil, oil catch tank czy jakos tak łapacz oleju i wraca z powrotem. przepraszam za bledy. z telefonu... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 17:34
|
|
|
Zrób z 50 km po trasie, zatrzymaj silnik i połóż rękę na puszcze filtra takiego co jest nad silnikiem,,, to co tam silnik ciepłego powietrza zasysa jakimś wężykiem na pewno ma wtedy jakieś znaczenie
Z tego co wiem to nikt nie odpina odmy od dolotu dlatego bo tam leci ciepłe powietrze,,, tylko dlatego ze zasysając "aromaty" z silnika spada zawartość O2 w zasysanym powietrzu,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 3 Cze 2011, 18:19
|
|
|
to tez ale wez przyloz reke po 50km do rurki z dekla i przygazuj idzie prosto w gardziel zajebiscie gorace, ja akurat mam dolot odizolowany pianka i alu a puszke filtra k&n tld(tldm) czy dftm z alu odizolowana od gaznika odbija cieplo od silnika, po 3 syfi sie filter, zawsze cos tam skapnie w tych starszych modelach do puchy, jak pluje olejem z silnika...jak masz serie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 20:58
|
|
|
Foty albo są miniaturkami , albo otwierająsię w rozmiarze wielkości czterech monitorów i są nieczytelne ( przynajmniej u mnie )
Z tego co piszesz i co wylookałem z miniatur , to dobrze to podłączyłeś .
Jedyne co bym zrobił, to połączył przeloty pomiędzy 1-2 i 3-4 i zobaczył czy wtedy nie będzie lepiej pracował na wolnych ( nie masz zjawiska jakby oborty falowały , pomimo tego , że silnik kręci sięz tą samą prędkością ? ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 21:07
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Jedyne co bym zrobił, to połączył przeloty pomiędzy 1-2 i 3-4 i zobaczył czy wtedy nie będzie lepiej pracował na wolnych ( nie masz zjawiska jakby oborty falowały , pomimo tego , że silnik kręci sięz tą samą prędkością ? ) |
chyba nie falują, ale spróbuje jeszcze je tak podłączyć
Żółwik Tuptuś napisał/a: | Foty albo są miniaturkami , albo otwierająsię w rozmiarze wielkości czterech monitorów i są nieczytelne ( przynajmniej u mnie )
|
faktycznie, imageshack mi wtedy nie chciał nic załadować i wrzuciłem gdzie indziej... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 9 Cze 2011, 21:23
|
|
|
połączenie ze sobą dolotów ( kompensacja ) to chyba jedyne do czego bym się przyczepił . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 10 Cze 2011, 00:09
|
|
|
ja u siebie w zetecu 1.6 16v odłączyłem odpowietrzenie i zatkałem przewód który idzie do kolektora ssącego silnik teraz równo pracuje, ale zaczął palić 12litrów gazu i mieć muła, czy to moglo być winą ze nie ciagnie jakiegoś dodatkowego powietrza z odpowietrzenia? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Sie 2012, 09:15
|
|
|
Witam, kto wie co to za dwa króćce pod kolektorem ssącym skierowane w stronę silnika ? Z jednego z nich spadła gumowa rurka idąca od zaworka przy końcu listwy wtryskiwaczy. Jej kształt i długość sugeruje, że powinna być założona na ten króciec, który jest bliżej prawej stron czyli akumulatora. Obok jest identycznie wyglądający króciec . Nie ma tam żadnej rurki - CO TO jest i do czego służy ?? KTO wie i pomoże w rozwiązaniu problemu . Dzięki |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Sie 2012, 13:57
|
|
|
Masz Mk5 to po co piszesz w temacie o Mk4 (skoro taki sam post w temacie o Mk5 tez napisałeś) - daj foto tego co Cię gryzie, bo nikt nie jest jasnowidzem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
damianisko5
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|