Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, odma, zetec

[MK4] Odpowietrzenie skrzyni korbowej
Autor Wiadomość
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Cze 2011, 09:43   [MK4] Odpowietrzenie skrzyni korbowej

Wymyśliłem sobie, że trochę zmodyfikuje odpowietrzenie skrzyni korbowej, bo możliwe, że przez badziewny zawór odpowietrzający czasami występują podwyższone obroty. Sam zawór wykazuję brak działania, bo powinien być jednokierunkowy, a puszcza w obydwa... (tak wiem, można wymienić)

ten biały srutututu z krućcem to zawór odpowietrzający


dolot, pomiędzy kanałami 1-2 3-4 są króćce, które oryginalnie są podłączone do tego srutututu co jest na zdjęciu powyżej


tak ja to podłączyłem, krucce w kolektorze zaślepione



Teraz pytanie, czy tak może być? Góra ori była pociągnięta od krucca z dekla zaworów do puszki filtra powietrza. Odpowietrzenie skrzyni jest wysysane przez podciśnienie w kolektorze.

Jak to wygląda w innych silnikach. To co zrobiłem to dobry pomysł czy nie? Po modzie wolne obroty częściej są w okolicach 900 niż przed, trochę mało testowałem, więc póki co nie mogę potwierdzić, że lewe powietrze na pewno szło tamtędy.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 10:12   

Marcin napisał/a:
Odpowietrzenie skrzyni jest wysysane przez podciśnienie w kolektorze.
Dokładnie tak ma być,,,
Marcin napisał/a:
To co zrobiłem to dobry pomysł czy nie?
Generalnie niesprawny układ się naprawia,,, a nie przerabia,,, pojeździsz to się przekonasz, najwyżej uszczelki w silniku wymienisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Cze 2011, 11:53   

JoeMix napisał/a:
pojeździsz to się przekonasz, najwyżej uszczelki w silniku wymienisz,,,

niby dlaczego? nie zatkałem odpowietrzenia tylko zmieniłem jego podłączenie i jedynie co się zmieniło to, że nie ma tam bezpośredniego podciśnienia z dolotu.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Cze 2011, 12:13   

Może zacząć cieknąc tu i ówdzie,,, ważne żeby nie było tam nadciśnienia, czyli nie było to na amen zatkane,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Cze 2011, 12:22   

JoeMix napisał/a:
Może zacząć cieknąc tu i ówdzie,,,

"może" jest szerokie i głębokie, potwierdź dlaczego, bo domyślam się, że chodzi Ci o nadciśnienie, o którym sam napisałeś, którego w moim wypadku tam nie będzie. Co więcej same odpowietrzenie idzie do puchy filtra powietrza i tam też panuję podciśnienie z faktu zasysania powietrza.

Wypowie się ktoś jeszcze mający pojęcie o sprawie? Nikt nie ma ochoty napisać jak to jest w innych silnikach? ;-|
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Cze 2011, 12:58   

Odme odłączamy od dolotu po to by silnik nie ssal dodatkowo ciepłego powietrza. Ja np mam odłączona. Żeby silnik nie chlapal olejem i nie śmierdzialo pod maska (ja nie czuje) na końcu montuje się filtr powietrza na kawałku węża. Są też pojemniko filtry nie pamiętam jak to się fachowo zwie, mniejsza o to chodzi o takie pojemniki które podłącza się pod przewód główny odmy i olej wraca z powrotem do miski.
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Cze 2011, 12:59   

Ponieważ nie zatkałaś przewodów to nadciśnienia nie będzie, ale z rysunku nie wynikało że podpiłeś to do puszki, myślałem ze po prostu gdzieś na boku jest wyjście i sobie ewentualne nadciśnienie będzie uchodzić,,, w takiej sytuacji np. ściekający bo ściance olej może sobie zrobić "wyciek" gdzieś koło uszczelki,,, standardowo panujące podciśnienie minimalizuje taką sytuację,,, jeśli więc w przewodach faktycznie występuje "ssanie" to problemu nie powinno być poza tym że z czasem w mojej opinii uwali się od oleju cały dolot

Wspomniany wcześniej zaworek i jego podejrzenie o wolne obroty wydaje mi się mylne gdyż zawór powinien puszczać ze skrzyni korbowej w dolot a nie odwrotnie bo ma zapobiegać przedostawaniu się mieszanki paliwowej do skrzyni i rozrzedzanie oleju,,, chociaż jak patrze na pierwszym zdjęciu to wtryskiwacza są dalej,,, w skrzyni by musiało jakieś podciśnienie panować by odbierać silnikowi mieszankę na wolnych,,, a to mi się wydaje dziwne do zaistnienia,,, zresztą w nowych silnikach na każdym przewodzie jest jakiś zaworek, cylinderek czy coś innego co się może popsuć a tak naprawdę nie wiadomo po co jest :P

Po prostu: zrobiłeś, pojeździsz, zobaczysz jak będzie :P wybuchnąć nie wybuchnie :hihihi:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 3 Cze 2011, 13:48   

JoeMix napisał/a:
ale z rysunku nie wynikało że podpiłeś to do puszki

fakt, nie precyzyjnie to opisałem, ale podłączenie z dekla zaworów właśnie idzie do puchy od filtra powietrza, co jest w pierwszym poście.

Pawełos666 napisał/a:
Odme odłączamy od dolotu po to by silnik nie ssal dodatkowo ciepłego powietrza.

nie pomyliło Ci się z dolotem z nad kolektora wydechowego zanim silnik się nie nagrzeje? kosiarki tak miały jeśli dobrze pamiętam...
Ten pojemnik, o którym piszesz to chyba cvh miało, gdzieś na jakimś foto widziałem coś takiego z filterkiem.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Cze 2011, 14:11   

Marcin napisał/a:
nie pomyliło Ci się z dolotem z nad kolektora wydechowego zanim silnik się nie nagrzeje? kosiarki tak miały jeśli dobrze pamiętam...
Ten pojemnik, o którym piszesz to chyba cvh miało, gdzieś na jakimś foto widziałem coś takiego z filterkiem.

nie chodzi mi o kolektor tylko odma wlasciwie rura juz z pokrywy do dolotu czy obudowy filtra cieple powietrze tamtedy leci to niektorzy odlaczaja to i zakladaja tam filterek na tej rurce zaraz. cvh ma rure z tylu do pokrywy zaworow po prawej stronie. a po lewej stronie pokrywy zaworow leci gorace do gaznika. a te pojemniko filtry montuje sie omijajac pokrywe zaworow Box oil, oil catch tank czy jakos tak łapacz oleju i wraca z powrotem. przepraszam za bledy. z telefonu...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Cze 2011, 17:34   

Zrób z 50 km po trasie, zatrzymaj silnik i połóż rękę na puszcze filtra takiego co jest nad silnikiem,,, to co tam silnik ciepłego powietrza zasysa jakimś wężykiem na pewno ma wtedy jakieś znaczenie :-P

Z tego co wiem to nikt nie odpina odmy od dolotu dlatego bo tam leci ciepłe powietrze,,, tylko dlatego ze zasysając "aromaty" z silnika spada zawartość O2 w zasysanym powietrzu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 3 Cze 2011, 18:19   

to tez ale wez przyloz reke po 50km do rurki z dekla i przygazuj idzie prosto w gardziel zajebiscie gorace, ja akurat mam dolot odizolowany pianka i alu a puszke filtra k&n tld(tldm) czy dftm z alu odizolowana od gaznika odbija cieplo od silnika, po 3 syfi sie filter, zawsze cos tam skapnie w tych starszych modelach do puchy, jak pluje olejem z silnika...jak masz serie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Cze 2011, 20:58   

Foty albo są miniaturkami , albo otwierająsię w rozmiarze wielkości czterech monitorów i są nieczytelne ( przynajmniej u mnie )

Z tego co piszesz i co wylookałem z miniatur , to dobrze to podłączyłeś .
Jedyne co bym zrobił, to połączył przeloty pomiędzy 1-2 i 3-4 i zobaczył czy wtedy nie będzie lepiej pracował na wolnych ( nie masz zjawiska jakby oborty falowały , pomimo tego , że silnik kręci sięz tą samą prędkością ? )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Cze 2011, 21:07   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Jedyne co bym zrobił, to połączył przeloty pomiędzy 1-2 i 3-4 i zobaczył czy wtedy nie będzie lepiej pracował na wolnych ( nie masz zjawiska jakby oborty falowały , pomimo tego , że silnik kręci sięz tą samą prędkością ? )

chyba nie falują, ale spróbuje jeszcze je tak podłączyć

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Foty albo są miniaturkami , albo otwierająsię w rozmiarze wielkości czterech monitorów i są nieczytelne ( przynajmniej u mnie )

faktycznie, imageshack mi wtedy nie chciał nic załadować i wrzuciłem gdzie indziej...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Cze 2011, 21:23   

połączenie ze sobą dolotów ( kompensacja ) to chyba jedyne do czego bym się przyczepił .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 10 Cze 2011, 00:09   

ja u siebie w zetecu 1.6 16v odłączyłem odpowietrzenie i zatkałem przewód który idzie do kolektora ssącego silnik teraz równo pracuje, ale zaczął palić 12litrów gazu i mieć muła, czy to moglo być winą ze nie ciagnie jakiegoś dodatkowego powietrza z odpowietrzenia?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Sie 2012, 09:15   

Witam, kto wie co to za dwa króćce pod kolektorem ssącym skierowane w stronę silnika ? Z jednego z nich spadła gumowa rurka idąca od zaworka przy końcu listwy wtryskiwaczy. Jej kształt i długość sugeruje, że powinna być założona na ten króciec, który jest bliżej prawej stron czyli akumulatora. Obok jest identycznie wyglądający króciec . Nie ma tam żadnej rurki - CO TO jest i do czego służy ?? KTO wie i pomoże w rozwiązaniu problemu . Dzięki
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sie 2012, 13:57   

Masz Mk5 to po co piszesz w temacie o Mk4 (skoro taki sam post w temacie o Mk5 tez napisałeś) - daj foto tego co Cię gryzie, bo nikt nie jest jasnowidzem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
damianisko5 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sie 2012, 09:18   

Witam - proszę bardzo - nie wiem tylko czy dokładnie widać opisywane króćce. Jeśli nie, to powtórzę sesję foto.
http://ifotos.pl/zobacz/rurkajpg_rqqnwha.jpg/ oraz http://ifotos.pl/zobacz/rurka2jpg_rqqnesw.jpg/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK3] odpowietrzenie skrzyni korbowej Zetec
Arkadius Tuning mechaniczny 3 5 Lip 2009, 23:07
Przemekbalagan
Brak nowych postów [MK5] Odpowietrzenie skrzyni korbowej-zetec 1.25
kubaotcz Mechanika 5 14 Sie 2012, 16:15
damianisko5


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.