Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk4, mk5, tarcze hamulcowe

Otwarty przez: szynszyl
3 Cze 2011, 20:56
[MK4] Wymiana litych tarcz na wentylowane
Autor Wiadomość
Zelocik 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Maciej
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: Zgierz
Wysłany: 29 Maj 2011, 20:01   [MK4] Wymiana litych tarcz na wentylowane

Witam.
Mam pytanie odnoście przednich i tyli nich hamulców do mk 4-ki. A mianowicie, z jakiego innego auta mogę zaadaptować zaciski i jarzmo żeby upchnąć wentylowaną tarcze (czy wszystkie rodzaje fiesty mają taką samą średnice tarczy i w tych samych miejscach otwory w zwrotnicy na jarzmo) i czy jest możliwość zrobienia przekładki z bębnów na tarcze z tyłu? <???>
Mam wersje z ABS-em i nie wiem gdzie czujnik by szedł w przypadku tarczy z tyłu, bo z przodu jest w jarzmie i czyta z półosi i nie ma problemów.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 11 Cze 2011, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
bigel 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 39
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 161
Skąd: Tczew
Wysłany: 29 Maj 2011, 20:22   

podpasuj od mondeo lub escorta,a co do tylnej przekładki na tarcze to juz nie raz było mówione że szkoda zachodu,bębny w zupełności wystarczą.
_________________
Bo na śmierć to trzeba sobie zasłużyć...więc nie będe sie starał.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Maj 2011, 21:11   

przód z mk4 z wentylowanymi lub mk3 xr/rs/rst, nie wiem jak to ma się do abs, tył nie wiem.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Zelocik 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Maciej
Dołączył: 22 Wrz 2008
Posty: 4
Skąd: Zgierz
Wysłany: 29 Maj 2011, 23:06   

Czyli rozumiem że większość fordów z tych roczników ma ten sam typ jarzma i zwrotnicy.
A co do tarcz z tyłu jest zawsze skuteczniejsza siła hamowania i lepiej łapiący ręczny podczas jazdy.
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 29 Maj 2011, 23:13   

Zelocik napisał/a:
Czyli rozumiem że większość fordów z tych roczników ma ten sam typ jarzma i zwrotnicy.

mk5 1.8Di ma wentylowane
mondeo ma wentylowane i o większej średnicy
fiesta xr2i ma wentylowane
Zelocik napisał/a:
A co do tarcz z tyłu jest zawsze skuteczniejsza siła hamowania i lepiej łapiący ręczny podczas jazdy.

a po co? nie rozumiesz że jak będą mocniejsze hamulce z tyłu to będzie je blokować i sie zabijesz?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Maj 2011, 23:13   

Zelocik, ale nadal po założeniu tarcz, korektory będą ci siłe hamowania ograniczać.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Maj 2011, 08:29   

Stunt_Man napisał/a:
a po co? nie rozumiesz że jak będą mocniejsze hamulce z tyłu to będzie je blokować i sie zabijesz?
Pisze przecież że ma ABS!
vegetagt napisał/a:
Zelocik, ale nadal po założeniu tarcz, korektory będą ci siłe hamowania ograniczać.
j.w. z tego wzgl. nie ma korektorów.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 30 Maj 2011, 09:11   

tarcze na tył mają wygląd jedynie estetyczny...

a co do ręcznego, to zauważ że w autach które mają już na tyle tarczę, to jest dokładnie tarczobęben czyli tarcza do zwykłego hamulca, a bęben do ręcznego... Jeśli masz chcesz się pobawić - montuj, jeśli chcesz żeby lepiej hamowało - zainwestuj w większe bębny...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Maj 2011, 09:11   

jackrzec - a nie jest przypadkiem tak, że ABS to nie system inteligentny, tylko zaprogramowany na określone reakcje i podmiana hamulców na takie o innych parametrach, bez uwzględnienia tego w elektronice komputera sterującego, może skutkować błędnym jego działaniem? :) Wystarczy przecież średnicę kół zmienić i ABS już może się "gubić" albo przesadzać z ingerencją. A gdzie tam wymiana bębnów na tarcze...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 30 Maj 2011, 09:43   

Miły napisał/a:


a co do ręcznego, to zauważ że w autach które mają już na tyle tarczę, to jest dokładnie tarczobęben czyli tarcza do zwykłego hamulca, a bęben do ręcznego...


Jedynym znanym mi wyjątkiem był Fiat 125p, w którym mechanicznie przez linkę i ramię dociskało się bezpośrednio na klocek żeby trzymał tarczę, a jak się okazało to rozwiązanie jest kiepskie, bo nawet golf drugiej generacji (może i starsze samochody, to jest znany mi przykład) w wersji SPECIAL GT ma tarczo-bębny... Jak napisał Miły, tarcza do zasadniczego a wewnątrz tarczy jest mały bęben i szczęki do postojowego... I nadmieniając jak wyżej, oszaleje Ci ABS i może się okazać, że po takim swapie hamulców będą się blokować, aby za chwilę odpuścić i do dwóch sekund nawet nie przywrócić siły hamowania... ;/
Ale może jednak jest tu ktoś kto zabawiał się wymianą hamulców uwzględniając system ABS i coś o tym wie z autopsji??
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 30 Maj 2011, 09:51   

musiałbyś dokładnie wziąć komplet hebli + sterownik ABS od innego auta... ale może się okazać, że koszt hebli + pracy + kwiatków jakie wyjdą może przewyższyć koszt auta (zresztą u 3/4 osób z tego klubu tak ma)... ;]
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2011, 12:38   

I jaki jest sens kładzenia z tyłu tarczy skoro jej skuteczność mało skutecznie będzie ograniczał regulator? Jaki mechaniczny połączony z belką? Ten reaguje na nurkowanie auta, a jak założysz mocniejsze heble z przodu to masz to zagwarantowane,,, ten drugi działa osłabiająco-opuźniająco i z tarczami mało będzie działa, tzn albo będzie jego działanie mało widoczne lub wcale albo hamulce z tyłu będą małe lub wcale,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 30 Maj 2011, 13:25   

Pufcio napisał/a:
jackrzec - a nie jest przypadkiem tak, że ABS to nie system inteligentny, tylko zaprogramowany na określone reakcje i podmiana hamulców na takie o innych parametrach, bez uwzględnienia tego w elektronice komputera sterującego, może skutkować błędnym jego działaniem? :) Wystarczy przecież średnicę kół zmienić i ABS już może się "gubić" albo przesadzać z ingerencją. A gdzie tam wymiana bębnów na tarcze...
Przecież koła nic do skuteczności działąnia tego nie mają - koronka od ABS jest na półosi wiec nawet jakbyś dał koła 20 calowe to zmieni sie tylko prędkośc obrotowa. Generalnie zasada ABS polega na wychwyceniu różnić w prędkości obrotowej kół przednich a tylnych podczas hamowania.
_________________
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Maj 2011, 13:56   

Miły napisał/a:
to zauważ że w autach które mają już na tyle tarczę, to jest dokładnie tarczobęben czyli tarcza do zwykłego hamulca, a bęben do ręcznego
Tylko niektóre mają tarczobębny... Np. Fiesta ST ma same tarcze z tyłu...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 30 Maj 2011, 14:36   

Parzych napisał/a:
Tylko niektóre mają tarczobębny... Np. Fiesta ST ma same tarcze z tyłu...


K'woli wyjaśnienia... Jak działa "ściskacz" ręcznego tam?? Mechanicznie dociska klocki przy użyciu ramienia, czy jak to wygląda??
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 30 Maj 2011, 15:22   

Zelocik napisał/a:
co do tarcz z tyłu jest zawsze skuteczniejsza siła hamowania i lepiej łapiący ręczny podczas jazdy.

Ale tylne hamulce dają i tak tylko 20% siły z całego hamowania. 80% przejmują przednie,dlatego przy ostrym hamowaniu czasem wygląda to jakby tył auta chciał się wzbić do góry. W czasie jazdy używasz ręcznego?? Przecie jak ci ktoś lub coś wyskoczy niespodziewanie na jezdnię to zapomnisz o nim. No chyba, że lubisz drift to co innego. Co do tarcz z tyłu to jak dla mnie to tylko lepsza estetyka i częstsze wymiany klocków, bo okładziny na bębnach się dłużej ścierają niż klocki. No i czy w ogóle warto cię bawić w takie coś i tak jak Stunt_Man, napisał jak będą mocniejsze z tyłu to byle kiedy będą się blokowały jak tylko naciśniesz mocniej hamulec. Szkoda ryzykować.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

Ostatnio zmieniony przez szynszyl 30 Maj 2011, 20:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2011, 17:25   

Zelocik napisał/a:
A co do tarcz z tyłu jest zawsze skuteczniejsza siła hamowania i lepiej łapiący ręczny podczas jazdy.
Oj żebyś się nie zdziwił, łatwiej jest zablokować koło na hamulcu bębnowym niż na tarczowym bo mniejszej siły trzeba użyć,,, słowem trzeba nieźle za linkę szarpnąć by hamulec tarczowy przyhamować,,, bo w bębnie rozpierasz szczęki o brzeg bębna, on daje ci oparcie a w tarczy to 2 klocki ściskasz na tarczy i nic oparcia Ci nie daje, bo zacisk pływa w jarzmie,,, po drugie bęben łatwiej się blokuje niż tarcza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 30 Maj 2011, 17:50   

No i to ma sens... Większa siła hamowania przeciwko łatwiejszemu blokowaniu kół... :) Niezła zagwozdka :rotfl:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Maj 2011, 18:25   

burdzyk2, ma sens, zobacz powierzchnie cierną szczeki a klocka, potem w bębnie masz system dźwigni gdzie stosunkowo duży ruch końcówki linki przekłada się na niewielki ruch szczęki, w zaciskach które widziałem z wyjściem na linkę było po prostu oczko do zaczepienia linki i pociągnięcia,,, czyli na szczekach dźwignie ciągnąć się dało na 7 ząbków, a na tarczach tylko 3-4 i już była linka na max naciągnięta i nie było jak mocniej szarpnąć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 30 Maj 2011, 18:46   

W sumie aż tak w fizyka i liczenie długości dźwigni i siły się nie bawiłem, ale jest to tak jak przedstawiasz... Przynajmniej w seicento jak latałem to było łatwo tył zarzucać, a przecież tam są bębenki takie jak w malczanie... tylko do zasadniczego większy cylinderek żeby wyrównać siły hamowania wymuszone przez zastosowanie tarcz z przodu w stosunku do polskiego "volkswagena 126p" - auta dla ludu :)
Ale wracając do tematu to z nieobciążonym tyłem bardzo łatwo nawet na suchej asfaltowej nawierzchni, jeśli mamy w dobrym stanie szczęki i bębny, no i oczywiście rozpieraki nie zapieczone (oj to to strasznie mnie nękało dziadostwo... jak było zaniedbane to pół zimy na zablokowanym kole ) :głowąwmur:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.