Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:08 |
[Ogólny] TDCi - szybka jazda wykańcza silnik? |
Autor |
Wiadomość |
leviticus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączyła: 21 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: zachpom
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 11:31 [Ogólny] TDCi - szybka jazda wykańcza silnik?
|
|
|
Przejechałam się ostatnio pod Holandię i z powrotem. Fiesta 2003 TDCI, po generalnym przeglądzie i wymianie wszystkiego co się da - samochód jak marzenie, kompletnie bezproblemowy. Wracając śpieszyło mi się więc prułam autostradami ile się dało - 160-170 (z górki) km/h. Wracałam we wtorek, w piątek silnik padł mi w drodze do pracy (poprzednie dwa dni działał bez zarzutu). Podobno mechaniczne uszkodzenie silnika, nie działa 2 cylinder. Samochód na lawecie jedzie w poniedziałek do warsztatu który się podejmie naprawy (ten, w którym teraz stoi nie chce robić takich rzeczy) na Bóg jeden wie jak długo :(
Powiedzcie mi proszę bo zżera mnie poczucie winy - wykończyłam mój samochód szybką jazdą? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Maj 2011, 16:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 11:42
|
|
|
Wiadomo że silnik im bardziej wymęczony dużą prędkością nie wytrzyma wiecznośc, ale nie powinien chyba go wykończyć jednodniowy przejazd z max prędkością jeśli nie brakowało oleju, płynu chłodniczego i sie nie przegrzał.
Pytanie, czy nie zatankowałaś ostatnio na jakiejś stacji "krzak"? to jest bez firmówka? bo z tego co słyszałem to TDCI są wybredne na paliwo i na tym nie powinno sie oszczędzać przy takim silniku bo koszta mogą być duże. |
|
|
|
|
leviticus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączyła: 21 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: zachpom
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 11:50
|
|
|
W sumie dwa razy tankowałam za granicą, na normalnych, dużych stacjach - ostatnio w Pasewalku. To był jakiś V-Power Diesel - ale innego nie mieli...
Tak krańcowo jestem zielona w tej tematyce, że czuję się jak blondynka
Znajomy mechanik ciągle mi mówił, ze Diesel powinien czasami przejechać się dłużej i szybciej niż tylko po mieście. Spotkałam się z różnymi opiniami w tej kwestii i stąd moje zapytanie - można czy nie można jeździć szybko takim samochodem? |
|
|
|
|
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 11:55
|
|
|
Jeśli na obrotomierzu nie wchodziłaś w czerwone pole to chyba nic nie powinno sie stać, ale ja ekspertem nie jestem, moim zdaniem to nie twoja wina co do usterki. Jak będzie diagnoza od mechanika to sie zobaczy i stwierdzi co mogło być przyczyną bo tak to troche wróżenie z fusów.
Ja obstawiam albo wydmuchaną uszczelke pod głowicą lub pompowtryskiwacz (TDCI to chyba są) ale po raz kolejny podkreślam, ekspertem nie jestem a wręcz można powiedzieć że gó... się znam na mechanice a w szczególności na dieslach.
P.S Trza dodać że prędkość max tego auta z tym silnikiem to z tego co wyczytałem ok 164km/h. |
Ostatnio zmieniony przez Bezimienny 21 Maj 2011, 12:01, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 11:56
|
|
|
leviticus napisał/a: | prułam autostradami ile się dało - 160-170 (z górki) km/h. | Dużo kilometrów zrobiłaś z tą prędkością? |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 11:58
|
|
|
leviticus, prędkość nie ma znaczenia, ważne są obroty silnika przy tej prędkości. No ale chyba raczej (?) jechałaś na najwyższym możliwym biegu więc wszystko powinno być ok.
Przyczyny szukałbym w poziomie oleju w silniku albo płynu chłodniczego. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
leviticus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączyła: 21 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: zachpom
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 12:10
|
|
|
Olej wciąż mam w normie - sprawdzam go maniakalnie, bo przed przeglądem strasznie go pochłaniał - teraz dostał gęstszy i już tak nie ciągnie Płyn w chłodnicy też jak trzeba. I oczywiście jechałam na 5 biegu (bycie blondynką też ma swoje granice ) i nie dociągnęłam do czerwonego pola w obrotach.
Jak długo tak ekstremalnie go eksploatowałam? Od Hamburga mniej więcej - aż po 150 km od Szczecina - wtedy zrobiło się krucho z paliwem, trzeba było zejść do 80-100 km/h żeby dojechać do jakiejś stacji. Chwilami na trasie zwalniałam do 120-140, żeby trochę "odpoczął", ale przyznaję, że raczej jechałam szybko (byłam mocno spóźniona i zależało mi na czasie) |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 12:15
|
|
|
leviticus napisał/a: | Od Hamburga mniej więcej - aż po 150 km od Szczecina | Czyli z 250-300km, to raczej nie jest powód uszkodzenia silnika... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
leviticus
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Dołączyła: 21 Maj 2011 Posty: 4 Skąd: zachpom
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 12:46
|
|
|
Dzięki za pocieszenie Parzych Będę się więc upierać, ze to nie ja go wykończyłam |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 14:48
|
|
|
a ten bardziej gęsty olej to jak sie nazywa?Fordziki lubia ten ,ktory spelnia norny Ford 5w30.
pzdr |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 14:54
|
|
|
nie ma normy Ford 5W30
TDCI nie mają pompowtryskow a CommonRail
pompowtrysk to wymysł VW
raczej padł wtryskiwacz ew zawor sie wypalił
a co do spalania oleju to juz pewnie turbina jest do wymiany aczkolwiek i ona własnie mogła być przyczyną |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 23:12
|
|
|
hmm...jak najbardziej Ford powinien byc zalewany olejami spelniajacymi normy Ford np;Formula F 5w30,Motul .Valvoline A dlaczego zapraszam do lektury np na forum MKP
pzdr
p.s.To ,ze Ford ma system CR to wiem.Poruszam sie F od 24 lat i temat nie jest mi obcy. |
Ostatnio zmieniony przez artax 25 Maj 2011, 21:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 17:31
|
|
|
Napisz co sie stało, bo to troche dziwne. Słyszałem o wypalonych tłokach przez lejacy wtrys CR |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 23 Maj 2011, 19:50
|
|
|
A ja jestem zdania że w tak nowym aucie jak znika olej i wprowadza w stany maniakalne z jego sprawdzaniem, to się naprawia przeciek/wyciek/usterkę a nie zalewa gęstszy... Nie zdziwie się, jak usterka jest pozwiązana ze smarowaniem. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
|