[MK3] Sonda lambda wymiana i wykaz błędów na komputerze |
Autor |
Wiadomość |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:14 [MK3] Sonda lambda wymiana i wykaz błędów na komputerze
|
|
|
Witam,
wczoraj wymieniałam w mojej fieście sondę lambda. Ku mojemu zdziwieniu po podłączeniu do komputera cały czas wyskakuje błąd sondy... czy należy przeprowadzić reset komputera
czy jest szansa że błąd sondy wykazuje się jeszcze ze starej? bez resetu? nie ma możliwości żeby sonda była uszkodzona.... |
|
|
|
 |
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:41
|
|
|
reset obowiązkowy po wymianie sondy |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:43
|
|
|
Bardzo dziękuje czy wystarczy na 10-15 minut odłączyć ako żeby wykonał się reset kompa? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:45
|
|
|
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 10:52
|
|
|
Bo własnie dziwna sytuacja mis ię przytrafiła wymieniłam sondę, podłączyłam komputer po krótkiej jeździe błędów nie wykazało pojechałam na stacje, do sklepu.... wróciłam podłączyłam ponownie i błąd się znowu pojawił.... także dziś wykonam reset;) |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 12:14
|
|
|
Poza tym sama wymiana nie wyeliminuje problemu z wysokim spalaniem. Musisz wykonać reset by komputer na nowo się "nauczył" z jaką dawką paliwa ma śmigać. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 13:52
|
|
|
Blackknight88, dziękuje za wskazówkę, właśnie wróciłam od auta.
Reset komputera został wykonany, po resecie zrobiłam rundkę (około 12km) - na benzynie (ponieważ czytałam że na LPG może coś się pokrzaczyć) wróciłam pod dom wykonałam test komputerem.. test nie wykazał żadnych błędów:)))
[ Dodano: Sob Maj 21, 2011 17:09 ]
Mam pewien problem z tą sondą lambda...;-/
Mianowicie wczoraj sonda została wymieniona, dziś zrobiłam reset przejechałam 12km na benzynie wykonałam test - 0 błędów.
Następnie przejechałam jakieś... 20km już na gazie, (bo po takiej odległości wszystko już chyba się zdążyło na benzynie poustawiać) wykonałam ponowny test... i znów pojawił mi się błąd 28 - czyli błąd sondy lambda...
Co może być przyczyną takiego zachowania - odczytów komputerowych dodam że do stworzenia komputera użyłam buzzera na 12V] ze strony:
http://www.fiesta.abla.pi...er/#podlaczenie
Dlaczego najpierw test wyszedł bezbłędnie - po jeździe na benzynie - natomiast gdy wykonałam ponowny test 2-3 h później po jeździe na gazie wyszedł błąd sondy...? Czy jest jakaś możliwość że instalacja gazowa, miesza w komputerze auta i stąd owy bład?
proszę o radę bo już nie wiem co mam myśleć |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:18
|
|
|
Dzieje się pewnie tak ponieważ sonda L jest stworzona do analizowania zawartości spalin benzyny a nie LPG. Jeżeli silnik będzie pracował bez zastrzeżeń, to olać ten błąd. |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:22
|
|
|
ten błąd teoretycznie mozesz olać ale obserwuj spalanie na benzynie i zachowanie zimnego silnika |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
diablusia

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączyła: 17 Kwi 2010 Posty: 149 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 19:31
|
|
|
silnik chodzi mi równo bez falowań itp. tylko komputer wykrywa błąd... tzn mogę tak jeździć czy lepiej pogadać z gazownikiem nad założeniem emulatora..?
i czy owy emulator ma wpływ na ilość spalanego gazu?? lub jakiś inny wpływ na auto? na plus bądź minus?
i co znaczy ze obserwować zachowanie zimnego silnika? może gasnąć czy co? na benzynie nie jeżdżę bo po to założyłam gaz:P tylko odpalam na benzynie... |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 20:16
|
|
|
od czasu do czasu powinien jezdzić na benzynie
własnie po to zeby sprawdzić czy uległo coś zmianie w pracy silnika |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
scorpion69
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 65 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 305 Skąd: z planety X
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:30
|
|
|
wykonanie testera
czy powyższy sposó zadziała też na MK4 1.3i endure-e. jeśli tak to gdzie szukać złącza diagnostycznego w mk4? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Maj 2011, 22:45
|
|
|
Jak masz LPG w aucie to raczej nie pozbędziesz się błędu sondy,,, po wielu setkach kilometrów często komputer szlag trafia i tak już mu zostaje, ale to wychodzi oszczędność, kładzenia instalacji gaźnikowych do aut na wtrysku (był to bardzo w modzie bo można było jankes 600 zeta zaoszczędzić). |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|