Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
5 Cze 2011, 10:24
[MK3] Radio strasznie się grzeje - zwarcie?
Autor Wiadomość
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 20 Maj 2011, 08:16   [MK3] Radio strasznie się grzeje - zwarcie?

Witam, jestem po wymianie głośników i montażu skrzyni w bagażniku. Głośniki jakie zakładałem na przód to Hertz DSK 130. Aktualnie wróciłem do fabrycznych, bo od tych Hertzów się to wszystko zaczęło, tzn. pewnego dnia, włączam radio a tu zaczęły się trzaski. Myśląc, ze to wina głośników, wymieniłem je na stare. Problem nie zginął.
Koledzy tutaj, naprowadzili mnie na trop radia. Więc podjechałem do znajomego i wstawiliśmy jego, grało grało, trzeszczało i się wyłączyło. Co się okazało, spaliło się. Tak więc wina stoi po stronie kabli. Czy to może być zwarcie?
Dodam, że jak opuszczam szyby (elektryczne), w CB RADIU słyszę bardzo głośny szum, czy to masa?

Teraz napiszę jak to wszystko podłączyłem:
Głośniki:
- a więc, jest to system odseparowany (niestety), i żeby to wszystko podłączyć, koledzy z forum podpowiedzieli, że muszę plus od tweetera i plus od woofera, podlaczyć do kabla plusowego, który pojawił się po odcięciu kostki. Z minusem zrobiłem tak samo.

Wzmacniacz i skrzynia:
- przeciągnąłem od akumulatora kabel, grubości 5,5 mm2. Podłączyłem pod wzmacniacz, i z początku ładnie pukało. Masę od wzmacniacza podłączyłem pod klosz tylnej lampy. Wzmacniacz się nie spalił, skrzynia tak samo.

Oto fotki mojego sprzętu jaki posiadam:
Głośniki: Hertz DSK 130 http://img73.imageshack.u...p1020269pw4.jpg
Radio: Clarion DB178RMP http://www.audiophile.pl/...-DB-178-RMP.jpg
Wzmacniacz: Magnat 22HQ
Skrzynia: Magnat Edition B33

Na zakończenie napiszę, że jedynymi kablami, jakimi się bawiłem, to odcięcie kostki, podłączenie czinczów i auto anteny oraz podłączenie zasilania wzmacniacza.
Nie odłączałem wtedy radia.

Czy któraś z tych rzeczy mogła spowodować zwarcie, lub coś innego?

Pozdrawiam Łukasz.

[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 08:39 ]
Nie dodałem, żebyście jakiś namiar podali, przy czym szukać tej usterki, bo przejrzałem wszystko to, z czym miałem styczność i to co rozbierałem, zaizolowałem wszystko jeszcze raz i juz nie mam pomysłu, gdzie to się mogło wszystko stać.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Blackknight88 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36
Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 263
Skąd: Kielce
Wysłany: 20 Maj 2011, 12:01   

stary 5,5mm^2 kabel do wzmacniacza -,- ? taki się ładuje do RADIA, a nie wzmacniacza.

Przewód zasilający wzmacniacz musi się pewnie nieźle grzać. Daj standardowy do zasilań w Car Audio czyli 20mm^2 (pewnie wystarczy 12mm^2, ale lepiej dać więcej) podłączając w ten sposób :

akumulator (+) -> (krótki odcinek powiedzmy 20-30cm) do bezpiecznika 60A (kupując zestaw przewodów będziesz miał go w zestawie) -> dalej od bezpiecznika progiem do wzmacniacza w bagażniku (pewnie tam go masz)

przewód (-) od wzmacniacza -> masa od świateł tylnych.

Radio podłącz na krótko od akumulatora przewodem nawet tym 5mm^2 (choć lepsze byłoby 6mm^2) zarówno (+) jak i (-) - jeśli to wyeliminuje trzaski przy poruszaniu szybami, a przede wszystkim przy włączonym silniku to oznaczać będzie, że może być kiepskie połączenie alternatora albo kiepska masa.

BTW zestaw odseparowany podłączamy PRZEZ zwrotnicę ! a nie łącząc tweetery i nisko-średniotonowe równolegle i potem pod radio -,-.

http://allegro.pl/dietz-2...1606240860.html

tu masz przykład takiego zestawu przewodów zasilających.

Od wzmacniacza na skrzynię daj przewód 4-4,5mm^2 z miedzi beztlenowej OFC
_________________
.:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:.
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 20 Maj 2011, 12:24   

Powiem tak, te przewody już są nieaktualne, bo zdemontowałem. Zamówiłem sobie Dietza 10 mm2.
Bardziej mi chodzi o to, czy takie kable mogły spalić mi radio? Czy tez może pogmatwałem coś z samym podłączeniem?
To jest na 100% wina kabli. Kolegi radio podłączyliśmy, bez skrzyni i wzmacniacza, tylko na standardowych głośnikach, i radio się spaliło.
Bardziej mi chodzi o to, mniej więcej w jakich miejscach szukać zwarcia lub usterki. Może miał już ktoś z was taki przypadek.?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.