
|
Przesunięty przez: szynszyl 5 Cze 2011, 10:24 |
[MK3] Radio strasznie się grzeje - zwarcie? |
Autor |
Wiadomość |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 20 Maj 2011, 08:16 [MK3] Radio strasznie się grzeje - zwarcie?
|
|
|
Witam, jestem po wymianie głośników i montażu skrzyni w bagażniku. Głośniki jakie zakładałem na przód to Hertz DSK 130. Aktualnie wróciłem do fabrycznych, bo od tych Hertzów się to wszystko zaczęło, tzn. pewnego dnia, włączam radio a tu zaczęły się trzaski. Myśląc, ze to wina głośników, wymieniłem je na stare. Problem nie zginął.
Koledzy tutaj, naprowadzili mnie na trop radia. Więc podjechałem do znajomego i wstawiliśmy jego, grało grało, trzeszczało i się wyłączyło. Co się okazało, spaliło się. Tak więc wina stoi po stronie kabli. Czy to może być zwarcie?
Dodam, że jak opuszczam szyby (elektryczne), w CB RADIU słyszę bardzo głośny szum, czy to masa?
Teraz napiszę jak to wszystko podłączyłem:
Głośniki:
- a więc, jest to system odseparowany (niestety), i żeby to wszystko podłączyć, koledzy z forum podpowiedzieli, że muszę plus od tweetera i plus od woofera, podlaczyć do kabla plusowego, który pojawił się po odcięciu kostki. Z minusem zrobiłem tak samo.
Wzmacniacz i skrzynia:
- przeciągnąłem od akumulatora kabel, grubości 5,5 mm2. Podłączyłem pod wzmacniacz, i z początku ładnie pukało. Masę od wzmacniacza podłączyłem pod klosz tylnej lampy. Wzmacniacz się nie spalił, skrzynia tak samo.
Oto fotki mojego sprzętu jaki posiadam:
Głośniki: Hertz DSK 130 http://img73.imageshack.u...p1020269pw4.jpg
Radio: Clarion DB178RMP http://www.audiophile.pl/...-DB-178-RMP.jpg
Wzmacniacz: Magnat 22HQ
Skrzynia: Magnat Edition B33
Na zakończenie napiszę, że jedynymi kablami, jakimi się bawiłem, to odcięcie kostki, podłączenie czinczów i auto anteny oraz podłączenie zasilania wzmacniacza.
Nie odłączałem wtedy radia.
Czy któraś z tych rzeczy mogła spowodować zwarcie, lub coś innego?
Pozdrawiam Łukasz.
[ Dodano: Pią Maj 20, 2011 08:39 ]
Nie dodałem, żebyście jakiś namiar podali, przy czym szukać tej usterki, bo przejrzałem wszystko to, z czym miałem styczność i to co rozbierałem, zaizolowałem wszystko jeszcze raz i juz nie mam pomysłu, gdzie to się mogło wszystko stać. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
Blackknight88

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 36 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 20 Maj 2011, 12:01
|
|
|
stary 5,5mm^2 kabel do wzmacniacza -,- ? taki się ładuje do RADIA, a nie wzmacniacza.
Przewód zasilający wzmacniacz musi się pewnie nieźle grzać. Daj standardowy do zasilań w Car Audio czyli 20mm^2 (pewnie wystarczy 12mm^2, ale lepiej dać więcej) podłączając w ten sposób :
akumulator (+) -> (krótki odcinek powiedzmy 20-30cm) do bezpiecznika 60A (kupując zestaw przewodów będziesz miał go w zestawie) -> dalej od bezpiecznika progiem do wzmacniacza w bagażniku (pewnie tam go masz)
przewód (-) od wzmacniacza -> masa od świateł tylnych.
Radio podłącz na krótko od akumulatora przewodem nawet tym 5mm^2 (choć lepsze byłoby 6mm^2) zarówno (+) jak i (-) - jeśli to wyeliminuje trzaski przy poruszaniu szybami, a przede wszystkim przy włączonym silniku to oznaczać będzie, że może być kiepskie połączenie alternatora albo kiepska masa.
BTW zestaw odseparowany podłączamy PRZEZ zwrotnicę ! a nie łącząc tweetery i nisko-średniotonowe równolegle i potem pod radio -,-.
http://allegro.pl/dietz-2...1606240860.html
tu masz przykład takiego zestawu przewodów zasilających.
Od wzmacniacza na skrzynię daj przewód 4-4,5mm^2 z miedzi beztlenowej OFC |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 36 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 20 Maj 2011, 12:24
|
|
|
Powiem tak, te przewody już są nieaktualne, bo zdemontowałem. Zamówiłem sobie Dietza 10 mm2.
Bardziej mi chodzi o to, czy takie kable mogły spalić mi radio? Czy tez może pogmatwałem coś z samym podłączeniem?
To jest na 100% wina kabli. Kolegi radio podłączyliśmy, bez skrzyni i wzmacniacza, tylko na standardowych głośnikach, i radio się spaliło.
Bardziej mi chodzi o to, mniej więcej w jakich miejscach szukać zwarcia lub usterki. Może miał już ktoś z was taki przypadek.? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|