Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Zetec 2.0 16V - Podniesienie mocy
Autor Wiadomość
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 13 Sty 2011, 15:06   [Inny] Zetec 2.0 16V - Podniesienie mocy

Witam panowie. JEstem tu nowy ale czytałem parę artykułów o podnoseniu mocy i jestem mile zaskoczony. mówię o tym temacie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=45511
A mianowicie mam focusa 2.0 16v i chciałbym zastosować w nim następujące mody:
-odelżyć zamach
-dolot mam zrobiony ale poprawić go
-kolektor wydechowy (i tu prosiłbym o pomoc)
-obróbka głowicy(kanały dolotowy wydechowei może planowanko)+ doprężenie motorku.
Głównie chodzi mi o to żeby nie robić tego na nowych częściach na które trzeba wydać fortunę ale jakieś kombinacje. Jeśli chodzi kolektor wydechowy to myslałem o duratecu z mondka, tylko nie wiem jak z dopasowanie go do bloku. I chciałem też zapytac na co zwrócić uwagę przy obróbce głowicy i ile bezpiecznie można ją splanować. Mimo że mam fokę to u Was na forum podoba mi się opcja wykorzystywania urzywanych i tańszych części w modach, Trzeci chba wie o czym mówię,
pzdr
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Sty 2011, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Sty 2011, 22:17   

Cytat:
-odelżyć zamach

To nie doda mocy. Ani ćwierć konia.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 13 Sty 2011, 22:47   

Daj sobie spokój z planowaniem głowicy. Przyrost mocy mierny a skrócisz o wiele żywot silnika. Lepiej robić swapa na st170
 
 
 
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 14 Sty 2011, 07:44   

Myślałem nad swapem ale st 170 nie jedzie. Tam trzyma go skrzynia i nie jest to aż tak odczuwalen 170 KM. A jeśli chodzi o zamach to wiem że mocy nie doda ale z miejsca przy starcie jest różnica,
pzdr
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Sty 2011, 12:05   

marcinek22FKP napisał/a:
Myślałem nad swapem ale st 170 nie jedzie. Tam trzyma go skrzynia i nie jest to aż tak odczuwalen 170 KM. A jeśli chodzi o zamach to wiem że mocy nie doda ale z miejsca przy starcie jest różnica,
pzdr


tak masz racje co do ST170, ale możesz wsadzić zamach i sprzęgło od swojego 2,0 i gwarantuje ci że ST170 nabierze nowego wyrazu i zacznie jechać.

ze zwyklaka nie wyjmiesz wiecej niż około 145-150KM a kasy wydasz dużo. Nie ma sensu ruszać tego silnika.

chcesz moc to masz 3 wyjścia:

1) swap na ST170 z pozostawieniem skrzyni od zwykłego 2,0,
2) Zaturbić,
3) sprzedać auto i kupić inne.

decyzja należy do ciebie.

PS: koła zamachowego nie ruszaj. Nie warto w seryjnym silniku. Jego braki w mocy wynikają z innych rzeczy a nie z zamachu.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 14 Sty 2011, 15:51   

PumaRST, Czytałeś pewnie na forum focusa to jak jechało 1.6 przemka, z odelżonym zamachem. Swap to troche zachodu i na razie będe się skłaniał ku obróbce głowicy, koło chyba skrobne i kolektor os durateca. Przepustnice już mam większą i zobacze wtedy jak to bedzie się sprawować. Podkusił mnieten temat, który podałem w pierwszym poście. Silnik st 170 z osprzętem koszt około 2tysi i nie mam pewności co kupie. A jeśli bym z tego co mam wydusił około 150/160KM to śmiało objade stka. Kolejna rzecz, to że stki nie trzymają mocy fabrycznej. W większości mają około 160KM. Więc co polecacie, żeby rzeźbić w tym co mam?
pzdr
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 15 Sty 2011, 12:26   

marcinek22FKP,
no to odelż to koło ale nie za dużo , dopręż go bo to Ci podniesie sprawność , kolektor najlepiej jakbys miał wyspawany albo od RS 2000 (ale trzeba przerabiac) , zrob CAI na markowy ( K&N pipercross ) stożek , zrob ładny dolocik , usuń katalizator , jak masz kase podepnij pod ecumaster i go dolej na wyzszych rpm (Fordon sie powinien wypowiedziec). Pokombinuj troche.
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Sty 2011, 18:27   

W sumie to podstawa jest kwestia $$$...
Podstawa to hamowania zebys sprawdzil stan silnika... bo robic cos zeby robic, jest nonsensem....
_________________

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Sty 2011, 19:17   

marcinek22FKP, nie mam pojęcia jak jechało 1,6 z odelżonym kołem. Co więcej nie ma to znaczenia dla mnie. Odchudzanie koła ma sens jak wkładsz ostre wałki robisz profi silnik i przesuwasz odcinke o kilka setek do góry. odchudzasz je żeby silnik szybciej znalazł się w zakresie obrotowym w którym wałki i głowica dadzą Moc. A odchudzanie żeby tylko szybciej się wkręcal jest bez sensu, z prostej przyczyny, stracisz Nm przez co mimo ze obroty bedą szybciej ty i tak bedziesz wolniejszy w szczególności na wyższych biegach. Nie okłamujmy sie Focus to ciężka krowa która nie ma za dużo mocy a jak stracisz Nm to wyprzedzanie ciężarówek na trasie stanie się męczące i trudniejsze. Co do dalszej twojej wypowiedzi:

1) czy ty myślisz że dobra obróbka głowicy bedzie cie kosztowac mniej niż 150-200zł od kanału?? jak tak to jesteś w błędzie. dostaniesz głowe z nie ruszonymi gniazdami, zaworami a jedynie po portingu który doda ci może 2KM.
2) 150-160KM to 2,0 ma gdy zrobisz bardzo dobry wydech (caly bez kata) - +/- 1500-1500zł dolot, przepustnice i stronjenie oraz wymienisz czukiereczek wałki seryjne na jakieś lepsze - koszt pewnei z 1000-1500zł + kółka regulowane co daje nam kolejne 500zł.
3) ST170 nie trzyma serii jak każdy ford sportowy. One wszystkie miały zaokrąglana moc do góry. Zdrowy w pełni seryjny generuje 163-165KM i 195-198Nm gdzie te wartości są abstrakcyjne dla normalnego 2,0 16v. Co więcej po wywaleniu Katalizatora robi się w nim 172-175KM 204-208Nm.

A ty zrób co chcesz. Ja bym wkładał ST170 na skrzyni z 2,0. albo zadowolił się mocą w okolicy 140KM jesli masz zdrowy silnik.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:02   

Swap raczej w grę nie wchodzi. Głównie chodzi mi o to żeby sprawniej się poruszał. I zamierzam powolo dłubać to co mam. Czasem pojechać żwawo i to wszystko. A dłubie bo lubie to i na pewno nie zaszkodze. Co proponujesz jeszcze przy robieniu głowicy??
pzdr
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:09   

marcinek22FKP, jedz na hamownie i sprawdz silnik co z niego zostalo, to raz a dwa odpowiedz na pytanie ile $$$ chcesz przeznaczyc na takie zabawy, bo tak naprawde jak bedziesz sie bawic w ratalne przerabianie auta to wielkie G z tego wyjdzie...
_________________

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:11   

marcinek22FKP, czy ty liczyć nie umiesz?? wsadzisz w swój silnik 4-5 tyś PLN żeby jeździł tak jak ST170 którego możesz mieć za 2-2,5tyś PLN. i to w dodatku bedzie on dużo szybszy na twojej skrzyni.

Nic nie proponuje. Bo według mnie wsadzenie 5tys w silnik żeby podnieść moc z 130 na 150-160KM nie ma sensu.

Ale jak już się upierasz to załuż przepustnice z Couguara wydech z ST170 jakiś dolot i miej w miarę tanie 140KM a głowicy nie ruszaj. Jak byś trafił tanio kółka regulowane to je też wsadź uzyskasz dzięki nim 2-3KM. I tyle proponuje.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 15 Sty 2011, 22:24   

przepustnice od cougara mam, dolot z filtrem simota mam, myśle coś pogrzebać przy głowicy bo uszczelniacze musze wymienić więc i coś możnaby pogrzebać. Choć coraz bardziej mnie kusi ten swapik. Tylko osprzęt jest drogi i kolektor wydechowy i na dodatek trodno dostępny. Głównie o to mi chodzi, a i połączenie go z moją skrzynią niie jest P&P,
pzdr
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Sty 2011, 10:05   

marcinek22FKP, jak byś kupowął to Komplet z kolektorami itd co do połączenai jest p&p tylko do silnika ST170 trzeba przykręcić koło zamachowe i sprzęgło od twojego silnika.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 16 Sty 2011, 11:11   

marcinek22FKP posluchaj Pumy dobrze mowi, ja go posluchalem, zrobilem swapa i jestem zadowolony :devil:
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Sty 2011, 18:23   

Puma Ty nasz forumowy wyjadaczu :P
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 18 Sty 2011, 17:02   

PumaRST, A orientujesz się jeśli chodzi o osprzęt silnika czy w2.0 jet to samo? BO Wtedy mógłbym kupić golasa, tylko z kolektorami. A i czy przy kompe coś trzeba przerabiać czy tylko wpinam kompa i będzie grało. Głównie chodzi mi ze strony technicznej jak to może wyglądać, może cos podpowiesz,
pzdr
 
 
 
chudy
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sty 2011, 20:17   

PumaRST napisał/a:
marcinek22FKP, jak byś kupowął to Komplet z kolektorami itd


przeciez napisal... kup kpl czyli silnik z osprzetem i kolektorami plus pewnie wiazka i komp i wtedy p&p :fox:
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Sty 2011, 20:32   

marcinek22FKP napisał/a:
PumaRST, A orientujesz się jeśli chodzi o osprzęt silnika czy w2.0 jet to samo? BO Wtedy mógłbym kupić golasa, tylko z kolektorami. A i czy przy kompe coś trzeba przerabiać czy tylko wpinam kompa i będzie grało. Głównie chodzi mi ze strony technicznej jak to może wyglądać, może cos podpowiesz,
pzdr


osprzęt: alternator może być ten sam, rozrusznik zostawaisz a reszta musi być od ST170, no jeszcze cewki sa te same.

elektronika to zupelnie co innego, wiązka komp oraz wszystki czujniki musisz mieć od ST. pewnei jakies czujniki od temperatury wody itp są takie same ale większość jest inna. Kolektory oba to zupełnie co inneg, inne wtryski, inny wydech itd.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
marcinek22FKP 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 13 Sty 2011
Posty: 11
Skąd: Bidziny
Wysłany: 18 Sty 2011, 23:16   

To byłoby moje pierwsze auto przerabiane w ten sposób więc mogę mieć sporo pytań.
http://moto.allegro.pl/fo...1409775399.html
Silnik z osprzętem ugadałem tutaj, tylko o co jeszcze mam dopytać o jakie czujniki i np czy przepływka bedzie taka sama? Wolę się poradzić niż dać ciała, i czy półośki wytrzymają
pzdr
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.