[Inny] wymiana uszczelki głowicy renault 19 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 12:41 [Inny] wymiana uszczelki głowicy renault 19 1.4
|
|
|
Wiem, to nie Fiesta, ale nie mam gdzie zapytać więc pytam tu.
Chce pomóc koledze wymienić uszczelkę pod głowicą, on jest po zawce mechanicznej ale nigdy tego nie robił. Ja wymieniałem w silniku 1.3i.
Tylko naszły mnie wątpliwości bo 1.3 ma wałek rozrządu w kadłubie a Renówka ma chyba w głowicy.
Czy ktoś może zna ten silnik i może mi potwierdzić czy trzeba rozbierać rozrząd?
[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 12:43 ]
renówka silnik 1.4 rok 1990
Allegro podaje rózne głowice na jednej jest wałek na innej nie ma |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:13
|
|
|
Zależy czy będzie dawał głowicę do szlifu czy nie. Jeśli nie będzie dawał do szlifu to wystarczy ściągnąć tylko pasek rozrządu. Jeśli zaś będzie dawał do szlifu to będzie musiał ściągnąć wałek rozrządu no chyba że zakład gdzie będzie szlifował głowicę powie że nie trzeba ściągać. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:18
|
|
|
do 19 dawali stare OHV ki i nowsze OHC na dzwigienkach wałka wyjmowac nie musisz ale nie jest to jakis duzy problem rozrzad rozpiac musisz daj nowy pasek rozrzadu i zrob sobie znaki na kołach zebys szukac nie musiał oczywiscie zrob sobie zdjecia co i gdzie było załozone |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:27
|
|
|
kuba87,
Tam jest łańcuch i zamierzamy zostawić stary, głowica prawdopodobnie pójdzie do szlifu, ale kolega uparł się aby zostawić stare śruby od głowicy i nie dawać nowych, dla mnie to głupota..
Zobacze po zdjęciach silnika, bo wydaje mi sie ze tam nie ma wałka w głowicy |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:34
|
|
|
jak jest aparat zapłonowy na głowicy to masz OHC i jest pasek a jak aparat masz na silniku
to jest OHV i wałek zostaje |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:37
|
|
|
to jest ta głowica
a to jest silnik.
Nie mam go teraz pod domem. Wiec nie wiem w czym jest aparat, zobacz po zdjęciu |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:38
|
|
|
OHV sciagasz samą głowice wałek jest w bloku |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 18:40
|
|
|
kuba87 napisał/a: | OHV sciagasz samą głowice wałek jest w bloku |
no to fajnie, dużo roboty nie będzie.
[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 18:59 ]
aha a tylko jedno pytanie czy głowica jest żeliwna czy aluminiowa? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:45
|
|
|
Cytat: | ale kolega uparł się aby zostawić stare śruby od głowicy i nie dawać nowych, dla mnie to głupota.. |
A niby czemu nie dawać starych. Jak w dobrym stanie to śmiało można zostać. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 22:48
|
|
|
zawsze daje sie nowe śruby |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:04
|
|
|
Podaj powód. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:06
|
|
|
Maki napisał/a: | Podaj powód. |
stare po dociągnięciu wydłużają się, i przy ponownym przykręcaniu mogą się zerwać. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:11
|
|
|
Śruby które są próby co najmniej 10,9 mają się wydłużyć. Nie chce mi się wierzyć. Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:16
|
|
|
Maki napisał/a: | Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby. |
to są jakieś fuszerki,
Śruby dokręca się z dużą siłą, są one długie i stosunkowo cienkie, zostają one poddane dużej siły skręcającej.
Powiedz mi że o zmęczeniu materiału też nie słyszałeś? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
pvzon

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 44 Dołączył: 06 Sie 2004 Posty: 311 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:16
|
|
|
Maki napisał/a: | Śruby które są próby co najmniej 10,9 mają się wydłużyć. Nie chce mi się wierzyć. Zresztą na tą ilość głowic co miałem do czynienia zawsze dawane były stare śruby. |
w zetecu nie wymieniłem śrub i jedna pękła . a po porównaniu reszty do nowych, były dłuższe o ok.2mm |
_________________ 1.1 clx rally
www.flmg.pl |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:36
|
|
|
Niech ci będzie. Jakiś tam powód wymiany tych śrub na nowe jest. Więc dobrze jest sprawdzić ile stare śruby się wydłużyły. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 3 Maj 2011, 23:41
|
|
|
Maki napisał/a: | Więc dobrze jest sprawdzić ile stare śruby się wydłużyły. |
tak dobrze mówisz, ale trzeba mieć do czego porównać długość śrub.
Wiec jesli nie kupisz nowych to nie porównasz |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:45
|
|
|
A od czego masz dane producenta. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3356 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 19:59
|
|
|
a skąd wiesz kto wyprodukował sruby aktualnie zamontowane w silniku?
producent fabrycznie mogł zrobić np o 1mm dłuzsze sruby zeby nie podpadało o plagiat ? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 4 Maj 2011, 20:16
|
|
|
Niby tak. Dobra niech będzie po części mnie przekonaliście że lepiej dać nowe śruby (choć nigdy nie dawałem) |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
|