Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, odma, olej

[MK3] 1.3 mono rzyga olejem na filtr powietrza
Autor Wiadomość
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Maj 2011, 23:06   [MK3] 1.3 mono rzyga olejem na filtr powietrza

witam

nie jest to jakiś zatrważający problem, ale po 2 miesiacach musiałem wymienić filtr powietrza, bo zrobił się czarny od oleju. silnik nie łyka oleju w ogromnych ilościach jakieś 1l/4000-5000km.
z tego co wyczytałem to problemem jest odma. czy dam radę sam ją wymienić czy potrzeba jakichś specjalnych umiejętności do tego. i czy w ogóle jest sens wymieniać odme.
zachlapane jest mniej więcej tak jak zaznaczone na zdjęciu http://clip2net.com/s/UNPw

czy taka będzie dobra? http://allegro.pl/odma-fo...1565776727.html

pozdro
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
Ostatnio zmieniony przez bidżej 7 Maj 2011, 19:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
majdanos 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 31
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 73
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 1 Maj 2011, 23:45   

odma ma za zadanie odpowietrzac skrzynie korbowa jezeli odma nie trybi normalnie to bedzie wymiotowac na filtr powietrza.czyli odma do wymiany.jesli masz problem z wymiana zajrzyj pod maske i na "oko" dopasuj taka sama :> tyle wiem. niechaj teraz wypowiedza sie madrzejsi :)
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 2 Maj 2011, 00:00   

Kolego też mam taki problem, tylko ja w silniku 1.1. Gadałem dziś z kuzynem. Jest z wykształcenia mechanikiem. Powiedział mi żebym to od gaźnika odłączył bo takto silnik będzie ciągle wpierdzielał olej, bo to jest właśnie cośtam z tą odmą, ale to jest dobre jak silnik nie ma przeduchów. A jak silnik ma przedmuchy to częściowo wypluwa olej z pod pokrywy zaworów i właśnie przez ten zaworek do gaźnika. Jak zdejmiemy tę rurkę z filtra i ją jakoś zatkamy to wtedy nie bedzie tyle oleju wpitalał. A tak na marginesie to bynajmniej u mnie (1.1 CLX)różnica między max, a min na bagnecie to objętość 0,75 więc utrata 1 litra jest już poniżej dopuszczalnej normy.

Jednym słowem, odłącz to od gaźnika i zatkaj. Będzie mniejsze zużycie oleju. Silnikowi nie będzie to przeszkadzało, a wręcz odwrotnie. Może pomóc :)

[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 01:16 ]
A tak w ogóle to Ty masz silnik z wtryskiem?? Bo ja tu widzę gaźnik Webera chyba??
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Maj 2011, 00:27   

zdjęcie dałem przykładowe jak widać pod awatarem i w temacie mam 1.3i/60KM na monowtrysku a zdjęcie jest z tematu bidżeja on ma 1.1 mono
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 2 Maj 2011, 06:02   

po pierwsze to oboje macie wtryski webera a nie gaźniki :rotfl:
i nie można zatykać odpowietrzenia silnika :|

jak nie chcesz mieć uwalonego dolotu to wyprowadzasz odme do jakiegoś zbiorniczka i tam sie bedzie gromadził olej
a dziurke w obudowie filtra zatykasz
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 06:27   

Zdejmij górną pokrywę i daj foto, wyczyść korek wlewu oleju, wymień wkład druciany w środku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Maj 2011, 08:25   

JoeMix napisał/a:
Zdejmij górną pokrywę i daj foto, wyczyść korek wlewu oleju, wymień wkład druciany w środku,,,


1. Fotkę zaraz pójdę zrobić.

2. Co ma do tego korek wlewu oleju?

3. W czym ten wkład jest? W odmie, korku czy jeszcze czymś innym?
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 08:28   

W korku, powinien być w korku,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:15   

Zdjęcia spod pokrywy. Niektóre rozmazane, bo robione telefonem.
I zdjęcie korka. Wyczyściłem go, ale po przejechaniu paru kilometrów (3-4) dalej wygląda tak jak na zdjęciu.

_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 09:51   

(na drugim zdjęciu (tym pionowym) na dole jest "grzybek" pd dołu połączony jest wąż, zdejmij go i zobacz czy w tym króćcu na który jest nasadzony waż masz zwężkę założoną (waż jest dość gruby i ma spory prześwit więc ma zatyczką z małą dziurką),,,

No i ten korek co jest wytknięty w pokrywę klawiatury i jest właśnie podłączony pod "grzybek" w środku powinien być wkład (druciany) zatrzymujący właśnie kropelki oleju - jak nie ma to wyczyść korek i wąż, wywal zawartość i wsadź w odpowiedniej ilości metalowy druciak do szorowana naczyń
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Maj 2011, 10:05   

wkład druciany jest cały zapieprzony olejem. Jutro będę się z tym bawił, bo niedługo jadę do pracy.

a tak przy okazji. czy jak będę wymieniał czujnik temp na licznik na zielony, bo mam czarny, to może wyciekać pyn chłodniczy czy nie powinien? bo nie wiem czy robić to pod blokiem czy, zeby uniknąć sąsiadów, którzy zjadają mnie wzrokiem za hałas kolektora ze spalona uszczelką gdzieś od bloku odjechać?
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 2 Maj 2011, 10:17   

inno napisał/a:
wkład druciany jest cały zapieprzony olejem.


taki właśnie ma być

inno napisał/a:
to może wyciekać pyn chłodniczy czy nie powinien?


będzie wyciekać, ale jak po wykręceniu sprawnie zatkasz palcem otwór i szybko wsadzisz nowy czujnik to nie powinieneś stracić więcej niż pół szklanki płynu.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 10:21   

Stary czujnik się wykręca lewą ręką a w prawej się trzyma nowy i się go monetarnie wkręca - płynu wyleci może z łyżka stołowa,,, ja u rodziców robiłem na kostce i nawet nie pobrudziłem, choć pod auta wsadził jakiś stary karton,,, ale wyleciało tyle płynu ze nie kapnęło na dół,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
inno 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 621
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:17   

tylko mój dość mocno się trzyma i ręką go się wykręcić nie da...
_________________
09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:37   

inno:
inno napisał/a:
tylko mój dość mocno się trzyma i ręką go się wykręcić nie da...
to oczywiste, skoro gwint masz lekko po stożku; mówiąc o wykręcaniu ręką JoeMix mówi o końcowej fazie. Przedtem musisz trochę pojechać kluczem.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Maj 2011, 11:41   

inno, Czujnik luzujesz kluczem, odkręcasz tak prawie do końca lub całkiem do końca, ale tak by nie wypadł z dziury lub zatykasz palcem, wkładasz nowy i dokręcasz, gwint jest stożkowy więc mówiąc wprost trzeba wkręcić na chama (z wyczuciem, bo na pewno nie wejdzie cały gwint), dzięki temu się uszczelni dobrze też,,, generalnie, jak zrobisz to szybko to nie wyleci płyn lub wyleci niedużo, jak wykręcisz stary i zostawisz dziurę "otwartą" to zleci płynu trochę,,, głownie z górnego węza i obudowy termostatu pod którą jest czujnik,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 2 Maj 2011, 13:32   

brewa7 napisał/a:
Jak zdejmiemy tę rurkę z filtra i ją jakoś zatkamy to wtedy nie bedzie tyle oleju wpitalał.


jesli tak zrobisz to wywali uszczelkę od pokrywy zaworów..
zrób tak jak mówił Stunt_Man, tylko zwróć uwage aby zbiorniczek był zdala od nawiewu, bo cały ten smród będzie Ci lecieć do kabiny auta przez nawiew.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 5 Maj 2011, 14:35   

U mnie to samo, ale ja mam gaznik a nie mono. :fox:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Maj 2011, 14:41   

pablon, rozwiązanie takie samo, wyczyścić, założyć nowy wkład w korek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Maj 2011, 18:57   

Skoro olej wylatuje przez odme do filtra, tzn że silnik ma zejeb..te przedmuchy na pierścieniach. Czyszczenie nic nie da, bo nawet po wymianie korka na nowy problem zniknie do czasu aż korek sie wypełni olejem i znowu go przeleje przez odmę. Może być też zbyt wysoki poziom oleju, ale założe się że to pierścienie powiedziały papa. Jak zatkacie tą rurkę, to wywali korek. Jak korek unieruchomicię, to wywali uszczelkę pod deklem albo simmeringi na wale (oby nie od strony sprzęgła). Lepiej chociaż wymienić pierścienie - na jakis czas pomoże (20-30 tysięcy km), a przez ten czas można sobie szykować drugi silnik.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.