Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, odma, olej

[MK3] 1.3 mono rzyga olejem na filtr powietrza
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:44   

mi to wygląda na uszczelnienia zaworów
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:48   

Marcinowaty napisał/a:
mi to wygląda na uszczelnienia zaworów
A co to ma do rzeczy?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 5 Maj 2011, 23:20   

Marcinowaty,
to nie uszczelniacze, predzej same zawory mogą juz być wypalone i puszczają cisnienie.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Maj 2011, 07:49   

drzeniow, to też nie może być, bo wtedy by waliło w dolot albo wydech, a skoro wali na filtr, to jedynie może to robić olej który jest na klawiaturze. A jak silnik ma przedmuchy to wywala olej poprzez popychacze i na klawiaturze jest go nadmiar i w dodatku zwiększone ciśnienie - wtedy leci po najmniejszej linii oporu czyli w korek i dalej wężem do filtra.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Maj 2011, 08:20   

Dlatego w korku ma być czysty wkład, wtedy olej się skrapla na wkładzie i spływa w dół,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Maj 2011, 08:29   

JoeMix napisał/a:
Dlatego w korku ma być czysty wkład, wtedy olej się skrapla na wkładzie i spływa w dół,,,
Tak, ale on będzie czysty tylko przez krótki czas, a co tydzień ściągać korek żeby go myć, to raczej nikt tego robił nie będzie. Rada jest jedna: ma aż tak nie dmuchać, a żeby to osiągnąć, to remont silnika - innej opcji nie ma. Sam to przerabiałem, to wiem. U mnie tak dmuchało, że wywalało korek przy depnięciu na gaz...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Maj 2011, 10:01   

a jeśliby wyjąć tą siateczkę drucianą?
_________________
 
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 6 Maj 2011, 16:18   

matrix-1990 napisał/a:
a jeśliby wyjąć tą siateczkę drucianą?


to wtedy olej nie będzie miał się na czym skraplać (zatrzymywać) i będzie go ciągnąć przez obudowie filtra jeszcze więcej.
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:04   

jackrzec napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
mi to wygląda na uszczelnienia zaworów
A co to ma do rzeczy?


"drzeniow, to też nie może być, bo wtedy by waliło w dolot albo wydech, a skoro wali na filtr, to jedynie może to robić olej który jest na klawiaturze. A jak silnik ma przedmuchy to wywala olej poprzez popychacze i na klawiaturze jest go nadmiar i w dodatku zwiększone ciśnienie - wtedy leci po najmniejszej linii oporu czyli w korek i dalej wężem do filtra."
readmore
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:49   

Marcinowaty, ale wytłumacz mi jak to się ma do uszczelniaczy zaworów bo ni ch..ja nie rozumiem. Uszczelniacze zapobiegają dostawaniu się oleju do komory spalania przez prowadnice zaworów właśnie tego oleju z klawiatury. Nijak to się ma do korka wlewu oleju i filtra powietrza.
Jakby zawory były tak wypalone że ciśnienie by szło przez nie takie, że wydmuchiwało by olej, to ten silnik by w życiu nie odpalił - sprawa nierealna. Zresztą nawet gdyby, to leciało by w dolot, albo w wydech, a nie przez uszczelniacze i górą - bo powietrze ma to do siebie że zawsze idzie po najmniejszej linii oporu. I w tą stronę oleju nie "porwie".

p.s. Rozbierałeś to kiedyś? Bo z tego co piszesz, to śmiem w to wątpić...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 08:48   

Wy sobie kombinujcie, a ja wiem ze jak to jest zasyfione olejem to po prostu zaciąga olej z sitka dalej i tyle,,, przez popychacze ustaliliście że nie, to jeszcze ktoś mądry niech mi wytłumaczy jak przez pierścienie :hihihi:

Czyszczenie tego wkładu w korku jest w planie obsługi pojazdu i to dość często jak pamiętam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:19   

JoeMix napisał/a:
to jeszcze ktoś mądry niech mi wytłumaczy jak przez pierścienie :hihihi:


Nie jestem mądry ale jeśli masz przedmuch na pierścieniach to w komorze korbowej i komorze popychaczy zaworów masz zwiększone ciśnienie. Jeśli do tego dojdzie jakieś zanieczyszczenie w dolocie do obudowy filtra to wtedy silnik sobie pociągnie z odmy. I tyle.
_________________
... Smocze serce
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:26   

Ale co sobie z odmy pociągnie? regularnie ciągnie z odmy bo nawet sprawny silnik i pierścieni nie gwarantują 100% uszczelnienie i tamtędy się przeciskają spaliny, dlatego jest odma i dlatego silnik to zasysa,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Maj 2011, 19:40   

JoeMix napisał/a:
Ale co sobie z odmy pociągnie? regularnie ciągnie z odmy bo nawet sprawny silnik i pierścieni nie gwarantują 100% uszczelnienie i tamtędy się przeciskają spaliny, dlatego jest odma i dlatego silnik to zasysa,,,
Ja dobrze dmuchnie w stronę wału to dołem poprzez popychacze do góry czukiereczekolej. Przeciez olej nie lezy sobie tam spokojnie podczas pracy tylko lata po wszystkich kanałach. Najprostsza droga do góry w HCSie to kanały popychaczy i tłoczy tamtędy olej na klawiaturę (zamiast tylko kanałami olejowymi). Na klawiaturze robi się nadmiar, a że ciśnienie nadal jest wysokie, to go wtłacza w korek i wężem do filtra. Wiesz już jak?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 21:55   

Ja tam wiem że jak silnik pracuje nawet na niskich obrotach to tam na dole się ostro chlupocze i jest całkiem sporo mgły olejowej, głównie wytwarzanej przez obrażający się wał korbowy, wiec czy ma przedmuchy czy nie ma, to tego jest tam tyle że hej,,,

Jak ktoś uważa że silnik zaciąga olej przez odpowietrzenie i dlatego ma filtr obryzgany to niech sobie przekalkuluje na ile by mu tego oleju w silniku starczyło, jak by wyciągalnośc taka skuteczna była,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Maj 2011, 13:04   

JoeMix napisał/a:

Jak ktoś uważa że silnik zaciąga olej przez odpowietrzenie i dlatego ma filtr obryzgany to niech sobie przekalkuluje na ile by mu tego oleju w silniku starczyło, jak by wyciągalnośc taka skuteczna była,,,


Będę tak uważał - a wiesz dlaczego? Bo rozumiem, że projektanci tak silnika nie zaprojektowali aby sobie zaciągał olej. Niestety wbrew Twojemu rozumowaniu ten silnik NIE jest sprawny.
_________________
... Smocze serce
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Maj 2011, 13:06   

To odpal silnik bez korka oleju w deklu, tylko uważaj żebyś się olejem nie ochlapał :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Smok 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44
Dołączył: 14 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Bytom
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:58   

JoeMix napisał/a:
To odpal silnik bez korka oleju w deklu, tylko uważaj żebyś się olejem nie ochlapał :-P


A Ty dalej to samo... Szkoda słów.

Sorry za OT
_________________
... Smocze serce
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:15   

JoeMix,
ale im silnik bardziej zużyty tym mocniej daje to ciśnienie :D
Wtedy więcej tej mgiełki olejowej i dlatego filtr robi sie mokry od oleju, miałem identyczną sytuację.
czyszczenie tego druciaka nic nie daje.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Maj 2011, 06:34   

Wisz, ja mam silniki po przebiegu 600tyś ciągnące litr oleju na miesiąc (nie wiem 200km przebiegu?) - jak wyjmę korek to mi się komin robi,,, i jakoś filtr mam czysty,,, w sensie nie mokry od oleju,,, Więc kto chce twierdzić ze przedmuchnięte przez pierścienie spaliny to mgła olejowa brudząca filtr nich sobie twierdzi,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.