[MK3] 1.3 mono rzyga olejem na filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 20:48
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | mi to wygląda na uszczelnienia zaworów | A co to ma do rzeczy? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 5 Maj 2011, 23:20
|
|
|
Marcinowaty,
to nie uszczelniacze, predzej same zawory mogą juz być wypalone i puszczają cisnienie. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 07:49
|
|
|
drzeniow, to też nie może być, bo wtedy by waliło w dolot albo wydech, a skoro wali na filtr, to jedynie może to robić olej który jest na klawiaturze. A jak silnik ma przedmuchy to wywala olej poprzez popychacze i na klawiaturze jest go nadmiar i w dodatku zwiększone ciśnienie - wtedy leci po najmniejszej linii oporu czyli w korek i dalej wężem do filtra. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 08:20
|
|
|
Dlatego w korku ma być czysty wkład, wtedy olej się skrapla na wkładzie i spływa w dół,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 08:29
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Dlatego w korku ma być czysty wkład, wtedy olej się skrapla na wkładzie i spływa w dół,,, | Tak, ale on będzie czysty tylko przez krótki czas, a co tydzień ściągać korek żeby go myć, to raczej nikt tego robił nie będzie. Rada jest jedna: ma aż tak nie dmuchać, a żeby to osiągnąć, to remont silnika - innej opcji nie ma. Sam to przerabiałem, to wiem. U mnie tak dmuchało, że wywalało korek przy depnięciu na gaz... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
matrix-1990
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 10:01
|
|
|
a jeśliby wyjąć tą siateczkę drucianą? |
_________________
|
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 6 Maj 2011, 16:18
|
|
|
matrix-1990 napisał/a: | a jeśliby wyjąć tą siateczkę drucianą? |
to wtedy olej nie będzie miał się na czym skraplać (zatrzymywać) i będzie go ciągnąć przez obudowie filtra jeszcze więcej. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:04
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Marcinowaty napisał/a: | mi to wygląda na uszczelnienia zaworów | A co to ma do rzeczy? |
"drzeniow, to też nie może być, bo wtedy by waliło w dolot albo wydech, a skoro wali na filtr, to jedynie może to robić olej który jest na klawiaturze. A jak silnik ma przedmuchy to wywala olej poprzez popychacze i na klawiaturze jest go nadmiar i w dodatku zwiększone ciśnienie - wtedy leci po najmniejszej linii oporu czyli w korek i dalej wężem do filtra."
|
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Maj 2011, 21:49
|
|
|
Marcinowaty, ale wytłumacz mi jak to się ma do uszczelniaczy zaworów bo ni ch..ja nie rozumiem. Uszczelniacze zapobiegają dostawaniu się oleju do komory spalania przez prowadnice zaworów właśnie tego oleju z klawiatury. Nijak to się ma do korka wlewu oleju i filtra powietrza.
Jakby zawory były tak wypalone że ciśnienie by szło przez nie takie, że wydmuchiwało by olej, to ten silnik by w życiu nie odpalił - sprawa nierealna. Zresztą nawet gdyby, to leciało by w dolot, albo w wydech, a nie przez uszczelniacze i górą - bo powietrze ma to do siebie że zawsze idzie po najmniejszej linii oporu. I w tą stronę oleju nie "porwie".
p.s. Rozbierałeś to kiedyś? Bo z tego co piszesz, to śmiem w to wątpić... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 08:48
|
|
|
Wy sobie kombinujcie, a ja wiem ze jak to jest zasyfione olejem to po prostu zaciąga olej z sitka dalej i tyle,,, przez popychacze ustaliliście że nie, to jeszcze ktoś mądry niech mi wytłumaczy jak przez pierścienie
Czyszczenie tego wkładu w korku jest w planie obsługi pojazdu i to dość często jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:19
|
|
|
JoeMix napisał/a: | to jeszcze ktoś mądry niech mi wytłumaczy jak przez pierścienie
|
Nie jestem mądry ale jeśli masz przedmuch na pierścieniach to w komorze korbowej i komorze popychaczy zaworów masz zwiększone ciśnienie. Jeśli do tego dojdzie jakieś zanieczyszczenie w dolocie do obudowy filtra to wtedy silnik sobie pociągnie z odmy. I tyle. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 11:26
|
|
|
Ale co sobie z odmy pociągnie? regularnie ciągnie z odmy bo nawet sprawny silnik i pierścieni nie gwarantują 100% uszczelnienie i tamtędy się przeciskają spaliny, dlatego jest odma i dlatego silnik to zasysa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 19:40
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Ale co sobie z odmy pociągnie? regularnie ciągnie z odmy bo nawet sprawny silnik i pierścieni nie gwarantują 100% uszczelnienie i tamtędy się przeciskają spaliny, dlatego jest odma i dlatego silnik to zasysa,,, | Ja dobrze dmuchnie w stronę wału to dołem poprzez popychacze do góry czukiereczekolej. Przeciez olej nie lezy sobie tam spokojnie podczas pracy tylko lata po wszystkich kanałach. Najprostsza droga do góry w HCSie to kanały popychaczy i tłoczy tamtędy olej na klawiaturę (zamiast tylko kanałami olejowymi). Na klawiaturze robi się nadmiar, a że ciśnienie nadal jest wysokie, to go wtłacza w korek i wężem do filtra. Wiesz już jak? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 21:55
|
|
|
Ja tam wiem że jak silnik pracuje nawet na niskich obrotach to tam na dole się ostro chlupocze i jest całkiem sporo mgły olejowej, głównie wytwarzanej przez obrażający się wał korbowy, wiec czy ma przedmuchy czy nie ma, to tego jest tam tyle że hej,,,
Jak ktoś uważa że silnik zaciąga olej przez odpowietrzenie i dlatego ma filtr obryzgany to niech sobie przekalkuluje na ile by mu tego oleju w silniku starczyło, jak by wyciągalnośc taka skuteczna była,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 13:04
|
|
|
JoeMix napisał/a: |
Jak ktoś uważa że silnik zaciąga olej przez odpowietrzenie i dlatego ma filtr obryzgany to niech sobie przekalkuluje na ile by mu tego oleju w silniku starczyło, jak by wyciągalnośc taka skuteczna była,,, |
Będę tak uważał - a wiesz dlaczego? Bo rozumiem, że projektanci tak silnika nie zaprojektowali aby sobie zaciągał olej. Niestety wbrew Twojemu rozumowaniu ten silnik NIE jest sprawny. |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 13:06
|
|
|
To odpal silnik bez korka oleju w deklu, tylko uważaj żebyś się olejem nie ochlapał |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Smok
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Jacek
Wiek: 44 Dołączył: 14 Sty 2011 Posty: 38 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 21:58
|
|
|
JoeMix napisał/a: | To odpal silnik bez korka oleju w deklu, tylko uważaj żebyś się olejem nie ochlapał |
A Ty dalej to samo... Szkoda słów.
Sorry za OT |
_________________ ... Smocze serce |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 22:15
|
|
|
JoeMix,
ale im silnik bardziej zużyty tym mocniej daje to ciśnienie
Wtedy więcej tej mgiełki olejowej i dlatego filtr robi sie mokry od oleju, miałem identyczną sytuację.
czyszczenie tego druciaka nic nie daje. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 06:34
|
|
|
Wisz, ja mam silniki po przebiegu 600tyś ciągnące litr oleju na miesiąc (nie wiem 200km przebiegu?) - jak wyjmę korek to mi się komin robi,,, i jakoś filtr mam czysty,,, w sensie nie mokry od oleju,,, Więc kto chce twierdzić ze przedmuchnięte przez pierścienie spaliny to mgła olejowa brudząca filtr nich sobie twierdzi,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|