Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zamknięty przez: van
21 Gru 2016, 21:16
mk1 "Czas kuć metal i krzesać iskry"
Autor Wiadomość
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 10 Sty 2013, 20:39   

podciśnienie dałem do kolektora dolotowego
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Sty 2013, 00:01   

Niech ktoś z odpowiednim zegarem zmierzy podciśnienie na biegu jałowym w 1,1 czy 1,1i - sprawdź co masz u siebie,,, obrotek podłączysz bez problemu ale będzie zaniżał, trzeba kalibrować go na nowo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 14:28   

Ehhh.... w taką pogodę to się nie chce na dwór wychodzi a co dopiero w silniku grzebac :|

Dzisiaj zacząłem regulację od wykręcenia świec - w jedej popękała ceramika przy wykręcaniu(świece nowe po przebiegu 10 kilometrów :9: )

Wszystkie świece czarne od sadzy jak bym na ropie jeździł.

Wykręciłem śruby regulacji mieszanki w gaźnikach na 4 obroty każdy - niestety jeszcze nie mam świecy diagnostycznej żeby ustawi to dokładnie więc pozostaje mi sprawdzanie "na oko"

Wymieniłem też nowe świece na oczyszczone świece z silnika co dostałem od Żółwia i który przeleżał w garażu kilka lat(tak tak z tego samego co kilka stron wcześniej pokazywałem)

Po odpaleniu od razu lepiej chodzi. Mimo braku przeglądu nie mogłem się pohamowac i pojechałem na próbę - jest znacznie lepiej.

Fiesta wyraźnie lepiej reaguje na wciśnięcie gazu niż wcześniej i czu, że "chce jechac"

Próba krótka, bo i brak przeglądu i śnieg pada i opony letnie ale już jestem bardziej zadowolony niż dwa dni wcześniej :yes:

A i wyjaśniła się przyczyna wolnego schodzenia z obrotów - za słaba sprężyna od linki gazu i przepustnice powoli się zamykały - założę dodatkową sprężynkę i będzie po problemie :yes:

W tym momencie już nie chce mi się siedzie na śniegu i robi jakieś regulacje - tym bardziej, że nie mam jeszcze sprzęta do tego - więc zajmuję się nowym alternatorem(od escorta), bo w moim starym jeszcze z diesla chyba się diody przepaliły(jedna?) albo regulator napięcia, bo prąd mi "faluje" podczas dodawania gazu

Od razu chcę podłączy licznik z obrotomierzem - dam go pod alternator i zobaczę jakie będą wskazania i czy przekłamuje(pewnie będzie zaniżał o połowę)

W międzyczasie przerabiam też airboxa od kawasaki pod te gaźniki żeby się zmieścił pod maskę - ogólnie same pierdoły ale kupę czasu na to idzie - nie wspominając o tym, że wiązka którą ulepiłem wisi na gila w komorze silnika.....
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:34   

Rkalitka napisał/a:
W międzyczasie przerabiam też airboxa od kawasaki pod te gaźniki żeby się zmieścił pod maskę
A co od da jak będzie schowany pod maskę,,, on daje jak pęd pojazdu wpycha w niego powietrze (czyli jak cos łapie),,, jak będzie pod maska to szkoda roboty w mojej opinii,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:41   

No chyba że na masce zrobilo by sie wlot powietrza do airboxa, ale moim zdaniem szkoda maski :|
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:47   

A Żółw pisał, że w przypadku dolotu skierowanego w przód (żeby powietrze samo wpadało), to efekty dopiero będą przy prędkościach rzędu 170km/h :P Także jaki sens jest tego łapania powietrza przez airbox?
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:49   

No tu dolot jest skierowany w ściane grodziową akurat.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:50   

Bezimienny, dlatego się pytam, jaki jest sens i cel posiadania airboxa :>
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:05   

JoeMix napisał/a:
A co od da jak będzie schowany pod maskę,,,


vegetagt napisał/a:
dlatego się pytam, jaki jest sens i cel posiadania airboxa :>


Airbox to zwykła puszka w której jest filtr powietrza i da tyle, że silnik nie będzie łapał syfu z atmosfery a to chyba dobry powód żeby go założyć :yes:

Ciąć maski nie będę, bo to byłoby złe posunięcie. Filtr powietrza muszę dać dlatego łatwiej jest mi przerobić oryginalną "puszkę" od tych gaźników niż robić wszystko od podstaw.

vegetagt napisał/a:
A Żółw pisał, że w przypadku dolotu skierowanego w przód (żeby powietrze samo wpadało), to efekty dopiero będą przy prędkościach rzędu 170km/h


I właśnie to jest kolejny argument dla którego cięcie maski byłoby głupim pomysłem. Inna sprawa, że przy odpowiednio poprowadzonych kanałach powietrza do dolotu silnik też dostanie odpowiednio dużo zimnego powietrza.

To jest 1.1 HCS - asfaltu zwijać nie będzie nawet przy najlepszych możliwych założeniach :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:22   

Rkalitka napisał/a:
Airbox to zwykła puszka w której jest filtr powietrza i da tyle, że silnik nie będzie łapał syfu z atmosfery a to chyba dobry powód żeby go założyć
Czyli to nie airbox tylko zwykła obudowa filtra powietrza :-P
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:07   

JoeMix napisał/a:
Czyli to nie airbox tylko zwykła obudowa filtra powietrza


Dla mnie tak.
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 23 Sty 2013, 22:13   

Zima, zimno, mróz :|

Jakieś tam roboty w piwnicy ale mocno opornie...

Przedłużona półoś(była za krótka o jakieś 3-4cm i "wylatała" - problem się skończył definitywnie :jupi:







Do tego przerobiłem delikatnie alternator - kółko wielorowkowe zastąpiłem jednoklinowym, musiałem trochę rozwiercić je i dać tulejkę ale ogólnie jest ok.

Do tego wytargałem instalację z modułem żeby ostatecznie ją skleić, dopasować długości kabli i zaizolować.

Niestety zimno jak cholera więc montaż jak się ociepli :|

no to kupiłem sobie wreszcie koła do zimówek :jupi:









_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 17 Lut 2013, 13:14   

Hehe dobry żart :rotfl:
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 17 Lut 2013, 13:23   

słitaśnie wygląda na tym felunku - re5pect :rotfl: :ok:
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 17 Lut 2013, 13:39   

Jak terenówka wygląda... :hahaha:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 17 Lut 2013, 13:44   

PIMP :rotfl:
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Lut 2013, 17:03   

Jak dla mnie (a gustu nie mam żadnego lub skrzywiony) to nawet fajnie wygląda.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 17 Lut 2013, 17:04   

a mi tu coś nie pasuje. jakośtak,,,, za ładnie... :-P
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 17 Lut 2013, 17:43   

ALI G bujaka ;D http://youtu.be/oGXkH4yhngg
_________________
cyyyklon

 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 17 Lut 2013, 20:46   

nie ma ktoś zimówek 18 cali, bo ciężko znaleźć :sad:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - konserwacja filtra sportowego typu "mokrego"
dla niewiedzących :P
arecki Tuning mechaniczny 12 12 Wrz 2016, 22:23
olo_r
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 01:02
fiestaRS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: "Fiesta Miesiąca" - Regulamin
Czyli kalendarz na 2014 rok w 12 aktach ;)
Puff Kalendarz 2014 0 2 Gru 2012, 19:13
Puff
Brak nowych postów Przyklejony: Baza noclegowa na czas zlotu
Informacje i rezerwacje miejsc
trzeci V Wiosenny Zlot FiestaKlubPolska - Ułęż 2009 / 29-31.05.09 99 29 Maj 2009, 10:17
a1topgear
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.