[MK4] Włączanie się wentylatora chłodnicy |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 00:19 [MK4] Włączanie się wentylatora chłodnicy
|
|
|
Witam. Miałem juz wczesniej pewne podejrzenia, a dzisaij troszke sie w tmy utwierdzilem. zrobiłem ze 100km przy 20stu stopniach na zewnatrz, zamiennie przy uciazliwiej jezdzie miejskiej jak i predkosciach przekraczajacych 100km/h. jak sie okazało, wentylator chlodnicy ani drgnie. powinien sie wlaczyc czy nie powinien ? w takim razie kiedy rozpoczyna swoja dzialanosc? albo jak sprwadzic jego sprawnosc? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Kwi 2011, 08:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 00:24
|
|
|
odłącz wtyczkę czujnika temp i zewrzyj styki... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 07:05
|
|
|
DewREW napisał/a: | powinien sie wlaczyc czy nie powinien ? | Skoro auto w ruchu to po co, wentylator jest na korki, jak temperatura dojdzie do czerwonego pola,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 13:54
|
|
|
no dobrze ale ja nie mam na swojej desce informacji o poziomie temperatury.. przy przekreceniu kluczyka pojawia sie tylko na chwile czerwona dioda i gasnie. wiec skad mam wiedziec kiedy jest jaka temperatura i czy aby wentylator na pewno w razie koniecznosci sie wlaczy? nie wiem gdize jest czujnik temperatury i ktore styki mialbym zewrzec, prosze o patologiczne wytlumaczenie zalaczam zdjecie tej czesci pod maska. Czy A lub B to ten czujnik ktory mam wypiac?
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 15:32
|
|
|
DewREW napisał/a: | no dobrze ale ja nie mam na swojej desce informacji o poziomie temperatury.. przy przekreceniu kluczyka pojawia sie tylko na chwile czerwona dioda i gasnie. wiec skad mam wiedziec kiedy jest jaka temperatura i czy aby wentylator na pewno w razie koniecznosci sie wlaczy? | Więc cerwona kontrolka to za wysoka temperatura silnika,,, żeby sprawdzić czy wiatrak się włączy trzeba odpalić auto wprowadzić na jakieś 1,5tyś obrotów i poczekać z kwadrans,,,
Może Mazdę masz a nie Fiestę? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 20:20
|
|
|
1.3 trudno doprowadzić do włączenia wentylatora - przez 1.5 roku posiadania Fiesty udało się to ledwie 2-3 razy, i to tylko przy upałach powyżej 30 stopni (w tamtym roku wtedy co były te duże upały) przy naprawdę ostrej i długiej jeździe. Jeśli wskaźnik temperatury utrzymuje się cały czas w jednym położeniu to nie ma podstaw do martwienia się.
Jeśli masz klimę to jej włączenie zawsze spowoduje włączenie wentylatora, tak możesz sprawdzić czy wentylator jest sprawny. Jeśli nie masz klimy, to zepnij wentylator na krótko. Jeśli działa, to wszystko w tym temacie.
[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 20:21 ]
DewREW napisał/a: | no dobrze ale ja nie mam na swojej desce informacji o poziomie temperatury |
Że co? zrób zdjęcie zegarów bo tak dziwne mi się to wydaje... |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 20:52
|
|
|
"zepnij wentylator" tzn co, gdzie i z czym?
moje zegary prezentuja sie tak:
sa one takie jak w mazdzie, chociaz nie wiem dlaczego, ponoc kupowalem fieste : ) |
Ostatnio zmieniony przez DewREW 20 Kwi 2011, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 21:50
|
|
|
DewREW napisał/a: | "zepnij wentylator" tzn co, gdzie i z czym?
|
Wentylator na krótko, czy bezpośrednio do aku. Zobaczysz czy działa.
DewREW, uderz do mnie na gg, wszystko Ci wytłumaczę. |
|
|
|
|
DziDzia
vel DziaDzia
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 21 Kwi 2011, 13:19
|
|
|
Nikuś napisał/a: | 1.3 trudno doprowadzić do włączenia wentylatora |
to prawda, żeliwny silnik i osiem litrów płynu chłodzącego, ja też jeszcze wentyla nie słyszałem |
_________________
|
|
|
|
|
Nikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 21 Kwi 2011, 19:37
|
|
|
Sytuacja wygląda tak, wczoraj pogadałem z DewREW na skype, wytłumaczyłem mu co i jak. Ponieważ jest ze Śląska, dałem mu linka do forum FiestaSquadu żeby chłopaki ze Śląska pomogli mu wymienić zegary na takie z obrotkiem - co by się nie martwił w przyszłości. Zaopiekujcie się tam chłopakiem |
|
|
|
|
KryptonimMoral
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 06:48
|
|
|
A ja mam taki problem, MK 4, 1,3 benzyna
Przy wymianie oleju został zauważony kożuch, i został wymieniony termostat na nowy, stary się odkształcił i nie pracował prawidłowo przez co silnik był niedogrzany, i tutaj pojawił się problem, ponieważ silnik się gotuje teraz! Problem polega w tym że wiatrak się nie załącza, i dochodzi do przegrzewania się, wiatrak można włączyć manualnie, żadnego przebicia nie ma w aucie, bezpieczniki zostały powymieniane, ma ktoś jakiś pomysł czemu on się nie załącza?
A ciekawostka jest taka że jak silnik się zagotował to wskazówka doszła do literki N |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 06:53
|
|
|
KryptonimMoral napisał/a: | ponieważ silnik się gotuje teraz! Problem polega w tym że wiatrak się nie załącza, i dochodzi do przegrzewania się, wiatrak można włączyć manualnie, żadnego przebicia nie ma w aucie, bezpieczniki zostały powymieniane, ma ktoś jakiś pomysł czemu on się nie załącza? | chyba się zapowietrzył układ.
KryptonimMoral napisał/a: | A ciekawostka jest taka że jak silnik się zagotował to wskazówka doszła do literki N | pewnie czujnik dający sygnał na wskazówkę do wymiany. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 11:56
|
|
|
jezdze tym samochodem a wiatrak wciaz sie nie zalaczyl. chce go sprawdzic, ktora to jest ta wtyczka która powinienem podpiac do akumulatora? i jak to zrobic, ktory kabelek do ktorego bieguna? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:26
|
|
|
W mk4 wiatrakiem steruje chyba już komputer, powinien się włączyć jak wskazówka wejdzie na czerwone pole,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:48
|
|
|
ale ja nie mam zadnej wskazówki... i stad chcialbym wiedziec czy w razie czegos wentylator na pewno sie wlaczy. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:58
|
|
|
TSRules napisał/a: | to prawda, żeliwny silnik i osiem litrów płynu chłodzącego |
może jeszcze z 10 co?
[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 13:02 ]
Cytat: |
ale ja nie mam zadnej wskazówki... i stad chcialbym wiedziec czy w razie czegos wentylator na pewno sie wlaczy. |
odepnij kostke od czujnika ntc temp (poszukaj gdzies tam jest czujnik temp on daje info do kompa ale na 100% jest to normalny czujnik ntc lub termo wlacznik) i zewrzyj ja na zaplonie, jak sie boisz to mozesz uzyc bezpiecznika, wiatrak powinien ruszyc, ewentualnie odlacz przewod od wiatraka i podlacz go pod 12V lub wylacz zaplon, wbij igle w 1 z 2 przewodow wentylatora i sprawdz ktory z nich to masa (- aku) a ktory z nich to plus, albo jak nie chcesz sie bawic to doprowadz plusa z aku przez bezpiecznik jakis na maly prad wbijajac igle w jeden z dwoch przewodow i powinien ruszyc wiatrak (nie wetnij sobie lap) jak wbijesz w mase przed silnikiem wentylatora to bezpicznik przepalisz wtedy wiesz ze trzeba bylo w drugi |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 5 Cze 2011, 16:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:19
|
|
|
DewREW napisał/a: | chcialbym wiedziec czy w razie czegos wentylator na pewno sie wlaczy | To już pisałem trzeba zostawić zapalony silnik i czekać,,, bo nawet jak zrobisz zwarcie na czujniku i wiatrak ruszy to gdzie pewność że czujnik sprawny? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:21
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | TSRules napisał/a:
to prawda, żeliwny silnik i osiem litrów płynu chłodzącego
może jeszcze z 10 co? |
ponad siedem na bank, sprawdź w instrukcji\poszukaj na forum, bo nie chce mi sie tłumaczyć oczywistych rzeczy |
_________________
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:24
|
|
|
ale gdzie mam szukac tego czujnika? na okablowaniu wiatraka? jest to widoczne na zdjeciu powyzej? i co tzn "zewrzyj ja na zapłonie" ? prosze mi tlumaczyc jak dziecku, bo nie chce czegos spartolic..
wystawilem samochod do slonca, zapalilem i zwiekszam mu obroty juz z 15 minut i wlasciwie wiatrak nie kreci. poza tym ciagle mam blad dtc:
0115 P0115 Engine coolant temperature (ECT) circuit malfunction |
|
|
|
|
|