Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: chlodnica, wentylator

[MK4] Włączanie się wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20 Kwi 2011, 00:19   [MK4] Włączanie się wentylatora chłodnicy

Witam. Miałem juz wczesniej pewne podejrzenia, a dzisaij troszke sie w tmy utwierdzilem. zrobiłem ze 100km przy 20stu stopniach na zewnatrz, zamiennie przy uciazliwiej jezdzie miejskiej jak i predkosciach przekraczajacych 100km/h. jak sie okazało, wentylator chlodnicy ani drgnie. powinien sie wlaczyc czy nie powinien ? w takim razie kiedy rozpoczyna swoja dzialanosc? albo jak sprwadzic jego sprawnosc?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Kwi 2011, 08:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 20 Kwi 2011, 00:24   

odłącz wtyczkę czujnika temp i zewrzyj styki...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2011, 07:05   

DewREW napisał/a:
powinien sie wlaczyc czy nie powinien ?
Skoro auto w ruchu to po co, wentylator jest na korki, jak temperatura dojdzie do czerwonego pola,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20 Kwi 2011, 13:54   

no dobrze ale ja nie mam na swojej desce informacji o poziomie temperatury.. przy przekreceniu kluczyka pojawia sie tylko na chwile czerwona dioda i gasnie. wiec skad mam wiedziec kiedy jest jaka temperatura i czy aby wentylator na pewno w razie koniecznosci sie wlaczy? nie wiem gdize jest czujnik temperatury i ktore styki mialbym zewrzec, prosze o patologiczne wytlumaczenie :) zalaczam zdjecie tej czesci pod maska. Czy A lub B to ten czujnik ktory mam wypiac?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Kwi 2011, 15:32   

DewREW napisał/a:
no dobrze ale ja nie mam na swojej desce informacji o poziomie temperatury.. przy przekreceniu kluczyka pojawia sie tylko na chwile czerwona dioda i gasnie. wiec skad mam wiedziec kiedy jest jaka temperatura i czy aby wentylator na pewno w razie koniecznosci sie wlaczy?
Więc cerwona kontrolka to za wysoka temperatura silnika,,, żeby sprawdzić czy wiatrak się włączy trzeba odpalić auto wprowadzić na jakieś 1,5tyś obrotów i poczekać z kwadrans,,,

Może Mazdę masz a nie Fiestę?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 20 Kwi 2011, 20:20   

1.3 trudno doprowadzić do włączenia wentylatora - przez 1.5 roku posiadania Fiesty udało się to ledwie 2-3 razy, i to tylko przy upałach powyżej 30 stopni (w tamtym roku wtedy co były te duże upały) przy naprawdę ostrej i długiej jeździe. Jeśli wskaźnik temperatury utrzymuje się cały czas w jednym położeniu to nie ma podstaw do martwienia się.

Jeśli masz klimę to jej włączenie zawsze spowoduje włączenie wentylatora, tak możesz sprawdzić czy wentylator jest sprawny. Jeśli nie masz klimy, to zepnij wentylator na krótko. Jeśli działa, to wszystko w tym temacie.

[ Dodano: Sro Kwi 20, 2011 20:21 ]
DewREW napisał/a:
no dobrze ale ja nie mam na swojej desce informacji o poziomie temperatury


Że co? :9: zrób zdjęcie zegarów bo tak dziwne mi się to wydaje...
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 20 Kwi 2011, 20:52   

"zepnij wentylator" tzn co, gdzie i z czym?

moje zegary prezentuja sie tak:


sa one takie jak w mazdzie, chociaz nie wiem dlaczego, ponoc kupowalem fieste : )
Ostatnio zmieniony przez DewREW 20 Kwi 2011, 21:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 20 Kwi 2011, 21:50   

DewREW napisał/a:
"zepnij wentylator" tzn co, gdzie i z czym?


Wentylator na krótko, czy bezpośrednio do aku. Zobaczysz czy działa.

DewREW, uderz do mnie na gg, wszystko Ci wytłumaczę.
 
 
 
DziDzia 
vel DziaDzia





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 37
Dołączyła: 27 Lip 2005
Posty: 4172
Skąd: :: DDG ::
Wysłany: 20 Kwi 2011, 23:51   

DewREW napisał/a:
sa one takie jak w mazdzie,

A może w Maździe są takie jak w Fieście :?: Też miałem takie...
Ale to tak na marginesie.



pozdro :!:
_________________

Model:MK1 '77 Silnik: 1,1S/35KM
Model:MK5 '00 Silnik: 1,3i/60KM
Romety PONY
Profil Facebook
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 21 Kwi 2011, 13:19   

Nikuś napisał/a:
1.3 trudno doprowadzić do włączenia wentylatora


to prawda, żeliwny silnik i osiem litrów płynu chłodzącego, ja też jeszcze wentyla nie słyszałem :-)
_________________

 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 21 Kwi 2011, 19:37   

Sytuacja wygląda tak, wczoraj pogadałem z DewREW na skype, wytłumaczyłem mu co i jak. Ponieważ jest ze Śląska, dałem mu linka do forum FiestaSquadu żeby chłopaki ze Śląska pomogli mu wymienić zegary na takie z obrotkiem - co by się nie martwił w przyszłości. Zaopiekujcie się tam chłopakiem :)
 
 
 
KryptonimMoral 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: L
Silnik: 1.3/66KM
Dołączył: 10 Lis 2010
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Kwi 2011, 06:48   

A ja mam taki problem, MK 4, 1,3 benzyna
Przy wymianie oleju został zauważony kożuch, i został wymieniony termostat na nowy, stary się odkształcił i nie pracował prawidłowo przez co silnik był niedogrzany, i tutaj pojawił się problem, ponieważ silnik się gotuje teraz! Problem polega w tym że wiatrak się nie załącza, i dochodzi do przegrzewania się, wiatrak można włączyć manualnie, żadnego przebicia nie ma w aucie, bezpieczniki zostały powymieniane, ma ktoś jakiś pomysł czemu on się nie załącza?
A ciekawostka jest taka że jak silnik się zagotował to wskazówka doszła do literki N :)
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Kwi 2011, 06:53   

KryptonimMoral napisał/a:
ponieważ silnik się gotuje teraz! Problem polega w tym że wiatrak się nie załącza, i dochodzi do przegrzewania się, wiatrak można włączyć manualnie, żadnego przebicia nie ma w aucie, bezpieczniki zostały powymieniane, ma ktoś jakiś pomysł czemu on się nie załącza?
chyba się zapowietrzył układ.
KryptonimMoral napisał/a:
A ciekawostka jest taka że jak silnik się zagotował to wskazówka doszła do literki N
pewnie czujnik dający sygnał na wskazówkę do wymiany.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 11:56   

jezdze tym samochodem a wiatrak wciaz sie nie zalaczyl. chce go sprawdzic, ktora to jest ta wtyczka która powinienem podpiac do akumulatora? i jak to zrobic, ktory kabelek do ktorego bieguna?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:26   

W mk4 wiatrakiem steruje chyba już komputer, powinien się włączyć jak wskazówka wejdzie na czerwone pole,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:48   

ale ja nie mam zadnej wskazówki... i stad chcialbym wiedziec czy w razie czegos wentylator na pewno sie wlaczy.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Cze 2011, 12:58   

TSRules napisał/a:
to prawda, żeliwny silnik i osiem litrów płynu chłodzącego

może jeszcze z 10 co?

[ Dodano: Sob Cze 04, 2011 13:02 ]
Cytat:

ale ja nie mam zadnej wskazówki... i stad chcialbym wiedziec czy w razie czegos wentylator na pewno sie wlaczy.

odepnij kostke od czujnika ntc temp (poszukaj gdzies tam jest czujnik temp on daje info do kompa ale na 100% jest to normalny czujnik ntc lub termo wlacznik) i zewrzyj ja na zaplonie, jak sie boisz to mozesz uzyc bezpiecznika, wiatrak powinien ruszyc, ewentualnie odlacz przewod od wiatraka i podlacz go pod 12V lub wylacz zaplon, wbij igle w 1 z 2 przewodow wentylatora i sprawdz ktory z nich to masa (- aku) a ktory z nich to plus, albo jak nie chcesz sie bawic to doprowadz plusa z aku przez bezpiecznik jakis na maly prad wbijajac igle w jeden z dwoch przewodow i powinien ruszyc wiatrak (nie wetnij sobie lap) jak wbijesz w mase przed silnikiem wentylatora to bezpicznik przepalisz wtedy wiesz ze trzeba bylo w drugi
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 5 Cze 2011, 16:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:19   

DewREW napisał/a:
chcialbym wiedziec czy w razie czegos wentylator na pewno sie wlaczy
To już pisałem trzeba zostawić zapalony silnik i czekać,,, bo nawet jak zrobisz zwarcie na czujniku i wiatrak ruszy to gdzie pewność że czujnik sprawny?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:21   

Pawełos666 napisał/a:
TSRules napisał/a:
to prawda, żeliwny silnik i osiem litrów płynu chłodzącego

może jeszcze z 10 co?


ponad siedem na bank, sprawdź w instrukcji\poszukaj na forum, bo nie chce mi sie tłumaczyć oczywistych rzeczy gy
_________________

 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 4 Cze 2011, 13:24   

ale gdzie mam szukac tego czujnika? na okablowaniu wiatraka? jest to widoczne na zdjeciu powyzej? i co tzn "zewrzyj ja na zapłonie" ? prosze mi tlumaczyc jak dziecku, bo nie chce czegos spartolic..
wystawilem samochod do slonca, zapalilem i zwiekszam mu obroty juz z 15 minut i wlasciwie wiatrak nie kreci. poza tym ciagle mam blad dtc:
0115 P0115 Engine coolant temperature (ECT) circuit malfunction
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.