[MK4] Dziwne dźwięki przy wysprzęglaniu |
Autor |
Wiadomość |
barbapapa
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: pl
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 21:01 [MK4] Dziwne dźwięki przy wysprzęglaniu
|
|
|
Witam. Parę dni temu zadeklarowałem się że spróbuję trochę podreperować naszą fieścinkę Nie mam zbytniego doświadczenia w mechanice samochodowej, ale spróbować zawsze warto.
Zaczęło się od małej stłuczki gdzie w fieście została zbita lampa - tak oto samochodzik stanął pod domem i czekał. Postanowiłem się nim zająć, wcześniej jeździła nim moja mama.
Jako, że akumulator leciwy, rozładował się. Poszedł pod prostownik, działa.
Zauważyłem że przy dodawaniu gazu spadają obroty - doczytałem, by przeczyścić przepływomierz, poprawiło się. Nie zlikwidowało to problemu z lekkim sporadycznym falowaniem RPMów (między 800 a 1100 na biegu jałowym/sprzęgle, aktualnie są poważniejsze usterki )
Mianowicie - pojawił się jakiś dziwny dźwięk jakby ścierania się ze sobą elementów. Trudno mi opisać gdzie dokładnie. Silnik oczywiście włączony, skrzynia na luzie, wciśnięte sprzęgło - wszystko gra. Puszczając sprzęgło, gdzieś w połowie, może 3/4 zaczyna się pojawiać w/w dźwięk/zgrzyt.
W czym może być problem? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Kwi 2011, 21:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 21:11
|
|
|
jezeli występuja jakieś dzwięki przy pracowaniu pedałem sprzęgła najczęściej jest to wina łożyska oporowego, ty w Mk4 masz prawdopodobnie hydrauliczny wysprzęglik i to prawdopodobnie on rzęzi. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
barbapapa
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: pl
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:28
|
|
|
Hm, ale czy łożysko oporowe nie pracuje dopiero gdy sprzęgło jest wciśnięte? Teoretycznie chyba nie powinno huczeć gdy nie wykonuje żadnej pracy |
_________________
 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 11:35
|
|
|
barbapapa napisał/a: | Hm, ale czy łożysko oporowe nie pracuje dopiero gdy sprzęgło jest wciśnięte? Teoretycznie chyba nie powinno huczeć gdy nie wykonuje żadnej pracy |
gdy sprzęgło nie jest wciśnięte łożysko najczęściej hałasuje, dostaje ono wtedy luzy i sobie huczy. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Kwi 2011, 12:17
|
|
|
Na pracującym silniku i zwolnionym pedale sprzęgła to najczęściej szumi wałek wejściowy skrzyni - po naciśnięciu sprzęgła dźwięk znika i słychać to waśnie jakby się coś zatrzymywało,,, łożysko powinno być zawsze dociśnięte do sprężyny centralnej - naciśnij lekko sprzęgło (najlepiej ręką) i zobacz czy dźwięk zniknie czy nie. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
barbapapa
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: pl
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 18:01
|
|
|
Podziękował za wszystkie odpowiedzi Jednak z tego co doczytałem nie opłaca się wymieniać samego łożyska, a całe sprzęgło. Zważając na wartość tego samochodu oraz na koszt wymiany sprzęgła łożysko będzie huczeć dopóki się całkiem nie rozleci
Pojawił się jednak inny problem - mianowicie BRAK hamulców. Osoba jeżdżąca autkiem na co dzień twierdzi, że hamulce nie wyrzucały nikogo przez przednią szybę, ale do czasu stłuczki jako tako działały. Tymczasem pod pedałem hamulca nie czuć żadnego oporu, samochód delikatnie hamuje gdy pedał jest w podłodze. Zapowietrzone? Po kilkunastu wciśnięciach powinienem poczuć opór na pedale. Tymczasem słychać jedynie dźwięk, hm, jakby siorbania resztek płynu? Płyn oczywiście dolałem, był ze 2 mm poniżej MIN. Przy szybkim wciskaniu i puszczaniu hamulca spadają też lekko obroty |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 18:50
|
|
|
barbapapa napisał/a: | Przy szybkim wciskaniu i puszczaniu hamulca spadają też lekko obroty | Norma barbapapa napisał/a: | Płyn oczywiście dolałem, był ze 2 mm poniżej MIN | Zobacz cz znowu ni jest poniżej,,, może się układ zapowietrzył,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
barbapapa
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 4 Skąd: pl
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 20:44
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Zobacz cz znowu ni jest poniżej,,, może się układ zapowietrzył,,, |
Nie nie, sprawdzałem kilka razy, jest nadal tyle samo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 20 Kwi 2011, 20:46
|
|
|
to go odpowietrz. Zacznij od tylnego prawego, potem lewe, potem przednie prawe potem lewe i będziesz uśmiech odbijać na szybie przy hamowaniu |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
|