Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cewka zaplonowa, hcs, mk3, swiece, zaplon

[MK3] Silnik nie pracuje na czwartym cylindrze i inne objawy
Autor Wiadomość
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2011, 17:44   [MK3] Silnik nie pracuje na czwartym cylindrze i inne objawy

Witam . przeszukałem caly internet i dalej nie wiem co dolega mojej fiescie.

zacznę od początku ze kable, swiece, filtry mam zmienione.

moj problem z fiesta jest taki ze silnik jest strasznie mułowaty jak jest ciepły ,nie pracuje mi czwarty cylinder,duzo pali i klekocze. sprawdzałem kazdy kabel pokolei jak silnik był uruchowmiony. odlaczalem je pokolei i wyszło na to ze czwarty cylnder w ogole ne chodzi. wykrecalem swiece i ta 4 była bardzo okopcona.

nic juz mi do głowy nie przychodzi. nie jest to czasem problem z zaworami? nie w tym momencie co trzeba sie otwieraja i przez to silnik mi kuleje na tym ostatnim garze?

strasznie mnie to denerwuje. pali z 10 litrow benzyny,muli,kuleje...

jak z rana silnik jest zimny i odpale to jeszcze łądnie sie wkręca zaś jak rozgrzany i wcisne pedał gwałtownie w podłoge to jest zamuł i po jakims czasie wchodzi na pełne obroty. dodam ze silnik chodzi jak traktor.

Pomocy.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Kwi 2011, 06:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 16 Kwi 2011, 17:46   

takie jaja sie dzieją od czasu regulacji?
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2011, 17:50   

nie. juz kupiłem taką od starego dziadka on nia jezdzil tylko kiedys do nas do warsztatu przyjechał i mechanik ustawiał mu zawory,ale widocznie dalej cos na chu*a.

(jestem praktykantem)

dojezdzam nia do szkoly i napraktyki. 16km w jedna strone.

strasznie duzo pali.na 5 litrach aliwa robie ledwo 50 km.. :(
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 16 Kwi 2011, 17:55   

patryk30: Kable mogą być pozamieniane w cewce... :yes:
A powiedz mi...w takim wieku co praktykujesz?
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:00   

Podajcie mi prawidłowa kolejnosc jak one maja byc podpiete? wczoraj wlasnie sie bawilem tym,bo myslalem ze to przez kable. poprzestawiałem je to nie mogł zapalic. strzelał , prychał . ale jakos potem pozamieniałęm i zapaliła. nie umiem okreslic jaka jest kolejnosc bo ten cały rozdzielacz z tyłu silnika jest i ręke ledwo tam wsadzam. ale iskra jest na wszystkich .... tylko czemu 4 cylinder w ogole nie daje znaku zycia ? mogłbym ten kabel odlaczyc to silnik i tak bez roznicy by pracował . a jak np odłącze drugi lub pierwszy to odrazu obroty sie zmniejszaja i telepie nim .
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:06   

Nie wiem jaki tam jest układ zapłonowy, ale logika podpowiada, że uwalony rozdzielacz... sprawdź kopułkę, palec. Cewkę.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:09   

ale iskra jest . podaje iskre na każdy cylinder. by przeciez chodził..
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:12   

nie ma żadnej kopułki ani palca w 1.1, kompresje sprawdzić i zawory
_________________
 
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:14   

kompresja jest po 12 na każdym.

jak mam sprawdzic zawory?
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:44   

jaka przerwa np, ale jeśli komprecha jest ok i iskra tam dochodzi, to ja się poddaje ;)
_________________
 
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Kwi 2011, 19:06   

Eh... świeca czwartego cylindra jest okopcona, tak? No to coś z zapłonem albo paliwem, wtryskiwacz leje za dużo paliwa, albo zapłon w złym momencie. Nie strzela przypadkiem w dolot? Ostatnio taką zagadkę miałem w zetecu 1.25, wymiana cewki usunęła problem.
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Kwi 2011, 20:11   

zmień kable i świece.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Kwi 2011, 00:49   

TomeX500 napisał/a:
Eh... świeca czwartego cylindra jest okopcona, tak? No to coś z zapłonem albo paliwem, wtryskiwacz leje za dużo paliwa, albo zapłon w złym momencie. Nie strzela przypadkiem w dolot? Ostatnio taką zagadkę miałem w zetecu 1.25, wymiana cewki usunęła problem.


Meczyłem sie z z problemem troche, na zimnym nie było problemu, po rozgrzaniu padał cylinder. Kable świece ok wkoncu wymiana cewki pomogła. Na 99% wypadajacy zapłon. Na szrocie mozna podłaczyć taka cewke przed kupnem bez wykrecania starej:P.
 
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 17 Kwi 2011, 08:45   

wypdający zapłon? tzn jak to ? kable i swiece są nowe. zauwazylem ze jeden kabel jak odpinałem od zapłonu był troche zasniedziały , inne były czysciutkie. no ale wyczyscilem tylko ze to nic nie pomogło...
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Kwi 2011, 09:10   

O matko przecież ukł zapłonowy to nie tylko kable i świeczki...
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 17 Kwi 2011, 09:12   

Przeciez wiem. tylko dziwne jest to ze ładnie iskra wszystko jest. ale na wszystkie cylindry nie pali..

[ Dodano: Nie Kwi 17, 2011 10:14 ]
i w dodatku pali tyle co silnik 2 litrowy lub nawet większy..
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 36
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 17 Kwi 2011, 09:32   

No iskra może sobie być, ale może jest słaba albo w złym momencie. To jest monowtrysk?
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Kwi 2011, 09:36   

Zimny OK, ciepły pada -> zawory a dokładnie luz, jak na zimnym jest kompresja to sprawdź na ciepłym czy też jest.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
patryk30 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99
Dołączył: 16 Kwi 2011
Posty: 32
Skąd: olsztyn
Wysłany: 17 Kwi 2011, 09:40   

na ciepłym było mierzone to miala po 12. Ja mysle ze to wlasnie cos z tymi zaworami, bo były ustawiane i to chyba na odwal ...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Kwi 2011, 10:00   

Numery cylindrów są napisane na cewce, pierwszy to ten od rozrządu są w parach 1i4 oraz 2i3 więc jak masz problem z 4, to zamień przewody miejscami z 1 i jak problem nie przeniesie się na pierwszy cylinder to raczej nie zapłon. Zapakuj na auto nowe świece i przewody VN.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:25
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Kawały i inne dowcipy...
Bez obrazków i filmików...
Zhang Hyde-Park 1040 5 Wrz 2018, 13:03
diska
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 2 Sie 2015, 23:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.