Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:48
[MK6] zaślepiony egr
Autor Wiadomość
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 10 Kwi 2011, 19:39   [MK6] zaślepiony egr

Nic konkretnego w szukajce nie znalazłem na temat zaślepiania całkowitego bądź częściowego zaworu EGR w silniku 1.4 tdci.Ciekawi mnie jakie macie doświadczenie z takimi przeróbkami.Mam nadzieje ,że wypowiedzą się tutaj ci z podciśnieniowymi zaworami jak i bardziej mnie interesującymi, elektrycznie sterowanymi zaworami.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 12 Kwi 2011, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Kwi 2011, 18:38   

A co się spodziewasz uzyskać po takiej przeróbce?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Kwi 2011, 19:01   

2 konie + 3 punkty respektu
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 12 Kwi 2011, 12:49   

Dlaczego na Forum technicznym znajdzie się jakiś prześmiewca zamiast pomóc.JoeMix w dziale Hyde szukaj luźnych tematów do konwersacji...
Mój przypadek ktoś opisał tu:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=43272
Zauważcie że fiesta poliftowa.Odpowiedzi kolegów dające dużo pomocy....
Później znalazłem taki post:
http://www.fiestaklubpols...667&highlight=e
Znowu poliftowa a więc na pewno EGR z elektrycznym sterowaniem.Koledzy forumowicze znów pomogli...Dobrze że nie znalazł się żaden Stańczyk...
Ktoś mi podpowiedział: siadły wtryski.Podmieniłem z przedliftowego, ktory chodził cichutko jak marzenie i silnik nie odpalany blisko rok zagadał bez jednego dymka.W moim znowu kopa dymu i szarpanie.Dorwałem się do swojego EGR-u.Jest tam ten z chłodniczką spalin.Wymyłem go na cacy ,jak z fabryki.Działa elektrycznie bo też sprawdziłem.Wymyłem przepływomierz, potem podmieniłem z drugiej fiesty.Nadal lipa.Wymyty MAF sensor-lipa.Samochód chodzi jak żółw(Mam z czym porównać, mam teraz trzy fiesty,dwie przedliftowe-chodzą jak marzenie), pali za dużo,kopci niespalonym ON jak stary wiechć...
A więc zrobiłem tak jak napisał kolega w drugim przytoczonym poście.I....
Samochód zyskał nowe życie.Ciągnie od dołu na wszystkich biegach.Nie ma turbodziury,przestał kopcić a co najważniejsze pali mniej o jeden litr w tym samym cyklu.Niestety zyskał też zapalony Check.Wali mnie to byleby auto chodziło do końca tak jak teraz.
JoeMix nie wiem czy to 2 konie czy 20, ale respekt jest bezcenny.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Kwi 2011, 15:27   

Jak zauważyłeś jest masa osób które zaślepiło zawory i aż się palą żeby opisać Ci tu swoje przygody,,, takie życie, co do kontrolki, no to trudno aby wyłączając jakiś podzespół się ona nie zaświeciła,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Kwi 2011, 15:28   

lakiernik175 - bo wielu ludzi bierze się za EGR nie mając zielonego pojęcia po co to jest, dlaczego to jest, jaką rolę pełni, kiedy działa i jaki ma wpływ na działanie silnika.
Gdybyś od razu wysmarował taki post jak ten powyżej, to uzyskałbyś porządne info. Przeczytaj swój pierwszy post i zobacz czy przypadkiem nie da się go zinterpretować jako "mam pomysła zatkać egr-a, czy dzięki temu auto poleci 200?". Zero informacji po co chcesz to zrobić najczęściej równa się "bo słyszałem, że...". A na takich ludzi mamy tu uczulenie.

A teraz do rzeczy. Może być tak, że zawór ma gdzieś nieszczelność. Lewe powietrze w układzie nigdy nie polepsza działania silnika. Zawór sam w sobie może być uszkodzony (w jaki sposób, nie pytaj - tego się generalnie nie naprawia). Prawidłowo działający EGR winien puszczać spaliny w dolot tylko wtedy, gdy przepustnica nie jest mocniej dociśnięta (lub wręcz tylko gdy jest zwolniona... choć w nowszych konstrukcjach, sterowanych komputerowo, może być z tym różnie). Jeśli odłączenie sterowania zaworu sprawia, że auto zaczyna jeździć normalnie, to winieneś zatkać EGR, a wtyczkę zostawić podłączoną. Komputer może chcieć sobie puszczać smołę w dolot, ale dzięki przeróbce nic takiego dziać się nie będzie, a ew. usterka zaworu nie będzie miała wpływu na działanie układu.

Jest też opcja, że gdzieś na styku zaworu z orurowaniem jest nieszczelność, ale czy tak jest, to się już pewnie dowiesz po jego zatkaniu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 12 Kwi 2011, 15:34   

ja mam wywalony w oplu EGR i jest OK.
żeby komp nie szukał błędów został mi zawór. jest tylko zaślepiony i on musi być.
nie wiem jak jest w MK6
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
lakiernik175 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 240
Skąd: Kraśnik Lub.
Wysłany: 12 Kwi 2011, 19:17   

Sporo poczytałem już o EGR-ach w mondeo i podejrzewam ,że tu będzie ten sam problem,czyli mondeo przed liftem ma EGR podciśnieniowy którego bez problemu można zatkać.W poliftowym jest sterowany tak jak w poliftowej fieście(spotkałem też w przedliftowej z końca 2005r)elektrycznie.Ten silnik ma już nastepną wersję komputera który ma oprogramowanie zczytujące z kilku dodatkowych czujników, których nie było przed liftem.Po lifcie dodatkowo dochodzi mały czujnik przykręcany z tyłu obudowy filtra powietrza ,EGR który oprócz tego że się otwiera podaje do komputera dane o kącie otwarcia zaworu, czujnik ciśnienia w rurze za turbiną a zaraz za nim elektrycznie sterowane coś co przypomina przepustnicę. Co jakiś czas komputer sam zamyka tą przepustnicę a tym samym dopływ czystego powietrza pewnie po to aby zaciągnąć dymka z kolektora wydechowego.Jak i on będzie przytkany poprzez zatkanie EGR-a komputer mierzy różnicę ciśnień i kątów otwarcia EGR-a i łapie błąd.W mondeo ktoś napisał że w zaślepce EGR-a trzeba wywiercić otwory 3 x 5mm i to wystarczy aby oszukać komputer a tym samym nie dawać za dużo syfu do silnika.Myślałem że może ktoś już to sprawdził i "poda na talerzu" gotowy sposób.Chodzi o czas ,którego mam za mało.A na swój samochód kolej przychodzi zawsze na końcu.
_________________
Wyprzedaż części do mk6,głównie silnikowe(benzynowe),części zawieszenia,wnętrza,elektryka.
Zawsze gwarancja rozruchowa.Pytać na maila.Z braku czasu odpowiem wieczorem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.