Zamknięty przez: jackrzec 18 Lip 2011, 09:09 |
[MK3] Problem ze zmianą biegów |
Autor |
Wiadomość |
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 01:15
|
|
|
JoeMix napisał/a: | ciągle mi się wydaje ze jednak nie rozłącza Ci do końca,,, jak odpalisz auto i jedynka nie chce wejść to wsteczny wchodzi? |
Też mi to do głowy przyszło.
Wydaje mi się że samoregulator sprzęgła padł. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 11:19
|
|
|
mojasilowniapl napisał/a: | dodam że po wymianie sprzegła pedał jest bardzo luzny i mieki , delikatnie sie go naciska , kiedys przed wymiana był twardy , cos jest nie tak za luzna linka ? czy ona sie sama ustawia? czy po wymianie ma chodzic tak miekko ? |
nie sadze zeby to bylo to ale wez zobacz czy linka sie napina autonapinaczem przy pedale tzn czy jest napieta na pancerzu kiedy pedal nie jest wcisniety, zobacz reka pod maska, czy linka siedzi w lapie z napietym pancerzem czy ma luzy spore na łapie... linka nie poruszysz bo jest przymontowana ale na lapie wtedy bedzie luz... sprobuj nia poruszac nie powinna sie ruszac linka musi sie w obrebie tego luzu co ma lapa napiac autonapinaczem przy pedale a gdy naciskasz to ma sie tylko ciagnac w strone pedalu od tego polozenia lapa sam drut linki ma ja sciagac, łapa nie moze sie cofac, jak jest luz na pancerzu (uszkodzony napinacz przy pedale) i napinacz przy pedale nie napina to lapa bedzie miala luz do "tyłu" o 1-2cm a to jest sporo, bo zanim sie pancerz napnie to 2 cm odchodzi i srodek linki moze dobrze nie sciagac... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 12:58
|
|
|
Wsteczny nigdy nie wejdzie za pierwszym razem trzeba drugi raz sprzęgło nacisnać i dopiero dobrze wejdzie. Jeżeli chodzi o łapę to nie mogę jej przesunąć do przodu czyli do kierowcy nawet na poł centymetra. Mogę ją tylko przesunąć w stronę chłodnicy z 5 cm.
Może jeszcze te ząbki przesunę ? Coś się może stać po ich przesunięciu teraz bądź w przyszłości ? Wydałem na to 600 zł a dalej nie chodzi jak trzeba. Jak zakładałem linkę sprzęgła to pod pedałem było wszystko ok potem nacisnałem sprzegło słyszałem zgrzyty i się ustawiła. Jak kupiłem auto i jezdziłem probnie to było wszystko ok , pamietam jak na drugi dzien chciałem pojechac do pracy i wydawało mi się że pedał sprzęgła stał się taki lużny jakby się coś poluzowało. Może gdzieś tam tkwi przyczyna ? Mówię wam ze biegi wchodza dobrze jak mam optymalna predkość , dwojka wejdzie jak predkosc jest ponizej 20. Byłem u czterech mechaników żaden nie znalazł rozwiązania. |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 14:09
|
|
|
chcesz przesunac lape sprzegla na wieloklinie? nie wiem czy sie da, w cvh sie nie da obrocic wiecej jak 1-2 zeby bo jest wyciecie na srube zaciskajaca jak przy wieloklinie krzyzaka kierowniczego i potem mozesz nie wsadzic sruby |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 15:50
|
|
|
mojasilowniapl napisał/a: | Wsteczny nigdy nie wejdzie za pierwszym razem trzeba drugi raz sprzęgło nacisnać i dopiero dobrze wejdzie. | Nie chce wejść czy zgrzyta? mojasilowniapl napisał/a: | Jeżeli chodzi o łapę to nie mogę jej przesunąć do przodu czyli do kierowcy nawet na poł centymetra. Mogę ją tylko przesunąć w stronę chłodnicy z 5 cm. | Normalnie podnosisz maskę i możesz przesunąć łapę w stronę chłodnicy? Ciekawe jak skoro powinna ją trzymać linka,,, jak nie trzyma to znaczy że jest źle naciągnięta,,, mojasilowniapl napisał/a: | potem nacisnałem sprzegło słyszałem zgrzyty i się ustawiła | Jak naciskałeś nie powinno być żadnych zgrzytów, bo jak naciskasz to "pedał ma ciągnąc za linkę" jak zdejmujesz nogę z pedału to wtedy może delikatnie trajkotać bo jest likwidowany luz,,,
NIE ROZWAL SOBIE PALUCHA! Wsadź głowę pod deskę, ręką "lekko" naciśnij pedał sprzęgła, drugą ręką złap za zębatkę, pość pedał - powinno być słychać pojedynczy "tryk" (lub podwójny jak masz dużo pary w łapie żeby mocniej nacisnąć na pedał) - podciągnij tak 3-4 ząbki (lub tyle aż więcej nie dasz racy naciskać ręką) i zobacz jak biegi wchodzą,,, po ręcznej regulacji nie ma prawa nic strzelać ani trykać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 18:26
|
|
|
JoeMix napisał/a: | po ręcznej regulacji nie ma prawa nic strzelać ani trykać,,, |
Jeśli ma zużyty samoregulator, a wygląda na to że tak, to nic nie da. Po naciągnięciu ząbki się ześlizną i znowu będzie luz. Przerabiałem to i jedyną radą jest kupno sprawnego i wymiana albo zrobienie na sztywno ... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 20:51
|
|
|
Ja wiem, ale tu często jest tak że ty piszesz o jednym a dyskusja idzie o innym i tego jednego prostego nikt nie sprawdza tylko się kombinuje z łapa na skrzyni nie wiem po co,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 21:26
|
|
|
Wymieniłem wybierak i dalej to samo. Sprawdzałem z mechanikiem jeszcze raz poduszki i są ok , olej w skrzyni jest. Sprawdzał samoregulator i mówi że nic nie jest pęknięte ani uszkodzone a linka jest na ostatnim ząbku. Przejechał się i stwierdził że faktycznie jest coś nie tak, mówi że ostatnia szansą jest wymiana silnika krokowego bo jego zdaniem auto ma za wysokie obroty. Powiedział nie szukaj narazie dziury w całym. |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:11
|
|
|
To ze regulator jest na ostatnim ząbku NIE jest normalne, nie spodkiem w swoim życiu tak krótkiej linki by regulator złapał na pierwszym ząbku,,, a może nie jest na pierwszym, tylko jest na ostatnim i nie potrafi podciągnąć bardziej linki, QWA, przestawienie tego ręką to jest 5 minut i nawet rak nie potrudzisz jak rękawiczki założysz,,, tylko trzeba uważać by sobie palucha nie przytrzasnąć,,, co ma silnik krokowy do zmiany biegów?! Zamień tylne koła miejscami może pomoże,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:14
|
|
|
ile obrotów pokazuje na biegu jałowym ?? po przejechaniu powiedzmy 5 km?? |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
|
|
|
|
|
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:16
|
|
|
zreszta co maja obroty do zmiany biegów ja zmieniam czasem na 6 tys i nic sie nie dzieje |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:17
|
|
|
Qurcze, się niepotrzebnie zdenerwowałem tylko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:25
|
|
|
no tak co ma piernik do wiatraka;p |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
|
|
|
|
|
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:31
|
|
|
Ok , wejdę pod pedały , podnoszę trochę pedał do góry mogę podłozyć klin ? Biorę to koło w łapę co ma ząbki i obracam do siebie oczywiście ? Uważam na palce. Gostek mi powiedział, że jak auto ma za wysokie obroty to nie wbije jedynki. Jak będe kręcił tym samoregulatorem to nie uszkodzę go ? |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:36
|
|
|
czegoś tu nie kumam. co mają obroty do wrzucania biegu skoro w momencie gdy to robisz silnik jest odłączony od skrzyni? |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:37
|
|
|
na moje to są zuzyte synchronizatory
a niestety ich stanu nie da się okreslić bez całkowitego demontazu skrzyni na częsci pierwsze |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
Ostatnio zmieniony przez kuba87 27 Cze 2011, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pawelxr2i
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i8V/130KM
Wiek: 34 Dołączył: 19 Cze 2011 Posty: 41 Skąd: Mierzów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:37
|
|
|
jest jeszcze inny sposob popros kogos zeby ci pomogl wciskasz pedal blokujesz te dzwignie pod maska by sie nie cofało i puszczesz powoli pedał 2 do 3 pstryknięc powinno zakonczyc temat jaak nie to kup skrzynię i ja wymień 4 godz bez kanlu przy silniku 11 to bułka z mzsłem |
_________________ zawsze najpierw sprawdzam jak hamuje
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 22:56
|
|
|
mojasilowniapl napisał/a: | Ok , wejdę pod pedały , podnoszę trochę pedał do góry mogę podłozyć klin ? Biorę to koło w łapę co ma ząbki i obracam do siebie oczywiście ? Uważam na palce. Gostek mi powiedział, że jak auto ma za wysokie obroty to nie wbije jedynki. Jak będe kręcił tym samoregulatorem to nie uszkodzę go ? | Tak jak opisałeś to się zresetuje napinacz, masz nacisnąć pedał (zębatka się obróci z pedałem) jak puścisz to ona razem z pedałem wraca, masz ją ręką przytrzymać, wtedy zasymilujesz lizną linkę i podciągniesz bardziej niż ustawia automat, jak pisałem 3-4 ząbki i zobacz czy pomoże, jak po podciągnęciu po chwili strzeli i się ustawi po swojemu to samoregulator do bani, jak po podciągnięciu będzie dobrze to albo samoregulator padnięty, albo linka do bani (sprężynuje) albo łąpa na skrzyni lub w środku przy łożysku się odkształca i nie wysprzegla do końca. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Cze 2011, 23:03
|
|
|
pawelxr2i napisał/a: | jest jeszcze inny sposob popros kogos zeby ci pomogl wciskasz pedal blokujesz te dzwignie pod maska by sie nie cofało i puszczesz powoli pedał 2 do 3 pstryknięc powinno zakonczyc temat | O tym ciągle gadamy,,, to to samo co ja opisem w pojedynkę,,,
Jak są wysokie obroty jałowe >1,8tyś to jedynka może z oporem wchodzić, ale skoro tak było od początku to mechanik jest fajtłapa ze wymieniał wszystko po kolei skoro zdawał sobie sprawę że problemem mogą być za wysokie obroty jałowe (to ze silnik łapie wysokie obroty po odpaleniu to dla mnie norma, jak jest zimny to tym bardziej będzie wysokie trzymał, ciepły powinien ustabilizować bieg jałowy na poziomie 900 w kilka sekund. Ale jak masz 1,1i to na 80% winowajca wolnych obrotów nie będzie silniczek krokowy, no chyba ze jest brudny, zalepiony i się powoli wysuwa/chowa... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mojasilowniapl
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 30 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 3 Lip 2011, 17:30
|
|
|
Zrobiłem tak jak mówiliście i to też nie pomogło. Po 20 km linka znów wróciła do poprzedniego stanu więc kupiłem nowy samoregulator motorcraft 70 zł. Zrobiłem wymianę i też nic nie pomogło. Pojechałem do najlepszego mechanika który od 20 lat pracuje w serwisie forda. Powiedział że fiesty mk3 mają blokady bo to są stare skrzynie biegów i żeby bieg zmieniać muszą być odpowiednie obroty i do tego trzeba się przyzwyczaić. Trzeba mieć odpowiednią predkość do drugiego biegu. W tej fieście jedynka wejdzie tylko jak auto sie zatrzyma lub bardzo wolno jedzie do przodu. Dwójka wejdzie dobrze jak spadna obroty silnika i predkosc nie przekroczy 20 km/h. Nie wiem jak wam ale mi to przeszkadza np na skrzyzowaniach zamiast jechac to stoje na srodku krzyzówki jak wariat i czekam az spadna obroty zeby jedynke wbic a kierowcy za mna trabia i wyzywaja mnie na cb. Jak ktos chce to moge sprzedac ta fieste i kupie sobie passata . Wszystko w niej jest nowe co mozna było wymienic na nowe. Dzieki wam za pomoc. Dobre z was chłopaki. |
_________________ Moja-Silownia.pl - Nowy portal społecznościowy |
|
|
|
|
|