Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
Montaz centralnego zamka |
Autor |
Wiadomość |
KoRcZuS [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Kwi 2005, 17:44
|
|
|
Witam. U mnie z centralem jest troche ciezko, pozakladalem silowniki w sposob boss'a tyle ze nie daja rady do konca uciagnac klamki, jak delikatnie pomoge palcem wszystko idzie elegancko, czy da rade cos z tym zrobic czy jedynym wyjscie jest kupno silownikow 6kg? |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 10 Kwi 2005, 19:59
|
|
|
A próbował ktoś z Was pozbyć się klamek?? I zrobić "odstrzelane" drzwi?? |
|
|
|
|
KoRcZuS [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Kwi 2005, 20:46
|
|
|
Piesek napisał/a: | A próbował ktoś z Was pozbyć się klamek?? I zrobić "odstrzelane" drzwi?? | "Szpaner" ma autko bez klamek, zobacz sobie na stronie glownej zakladka Klub\FkpSklad\Mk3 |
|
|
|
|
broz_tito [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2005, 15:12
|
|
|
pytanie o sposob Bossa :
klamka ma jakby trzy polozenia
1.wcisnieta (zamkniety zamek)
2.neutral (zamkniete drzwi + otwarty zamek)
3.odciagnieta ( otwarte drzwi)
i czy jesli podczepiasz silownik tak zeby byl otwarty to klamka musi byc w pozycji 2, zeby zamknac klamka musi byc w pozycji 1. i czy nie przeszkadza jesli chcesz otworzyc drzwi(poz3) skok silownika - ze blokuje w sensie - przeciez silownik ma tylko 2 mozliwosci skoku.
troche zagmatwalem |
|
|
|
|
KoRcZuS [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2005, 21:16
|
|
|
NOO...montaz centralnego uwazam za ukonczony, chcialem porobic fotki ale wszystko wyglada tak samo jak to zrobil boss i bash wiec stwierdzilem ze nie ma sensu:) Wczesniej myslalem ze silowniki sa za slabe i nie daja rady uciagnac klamki ale sie okazalo ze mialem troche namieszane w kablach i teraz chodzi wszystko plynnie i gladko (silowniki mam 3,5kg) dodatkowo podpialem sobie syrenke takze przy otwieraniu pilotem mam mrugniecie kierunkami + dzwiek.
broz_tito jezeli zamek jest zamkniety to silownik musi byc schowany, kiedy silownik sie wysowa otwiera klamke, u mnie w ten sposob to dziala i jest wszystko ok. pozdro! |
|
|
|
|
broz_tito [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 20:53
|
|
|
wszystkim ktorzy zalozyli centralny sposobem bossa tapicerka pasuje ????
bo ja dzis 6h walczylem ale niestety nie moglem zalozyc boczka...
musualem wyciac polowe drzwi
6H=1 drzwi :( |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 20:56
|
|
|
pasuje - lekko jest zakrzywiona ale dala sie zalozyc bez wiekszego problemu - grunt to dobrze dociagnac podlokietnikiem |
|
|
|
|
broz_tito [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 21:14
|
|
|
mi niestety nie udalo sie
poza tym moje zamki sa raczej wyeksploatowane - nawet nie czuc jak sie zamyka albo otwiera - jest po prostu jeden ciagly ruch klamki - myslelm ze to normalne ale kumpel przyjechal swoja rakieta i tak pieknie mu te klameczki chodza - juz wiem dlaczego jednym wszystko idzie z gorki a innym pod... |
|
|
|
|
Bartsun [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 21:36
|
|
|
no to i ja mam pytanie...
@bash napisal
-dodatkowo podpialem sobie sterowanie klapy bagaznika pod drugi kanal alarmu
jak mozesz napisz jak to zrobiles, bo tez o tym mysle... tylko narazie niewiem jak...
powiedzmy ze pilot ma dwa przyciski, jednym bede otwieral/zamykal central (drzwi) a drugim otwieral klape... czyli potrzebne sa dwa sterowniki, jeden do drzwi a drugi do klapy, zeby w cyklu robil popych silownikiem tam i spowrotem... tak jak otwieram kluczykiem klape, przekrecam i wracam i moge ja podniesc... jakbym zrobil na te sterowniki co do drzwi to bym musial po zamknieciu klapy nacisnac by silownik wrocil do pozycji zamknietej...
jak mozesz to opisz jak to rozwiazales...
ps i czy trudno jest podporzadkowac pilot do dwoch roznych centrali?? |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 22:09
|
|
|
co do zrobienia otwierania klapy to jest na forum moj poradnik
co do otwierania z pilota - dwa przewody sterujace z alarmu mam podpiete pod sterownik od centrala..moj alarm ma jeszcze taka funkcje jak sterowanie drugim kanalem - na wyjsciu po nacisnieciu drugiego przycisku (pod warunkiem ze nie jest zalaczony alarm ani nie jest przekrecona stacyjka (tak podpialem)) na wyjsciu alarmu pojawia sie masa na 5 sekund - wysterowuje nią przekaznik ktory zalacza silownik klapy i klapa odskakuje - ot - c ala filozofia |
|
|
|
|
KoRcZuS [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 22:24
|
|
|
A ja mam problem z centralem, kiedy otwieram to sie otwiera ale momentalnie silowniki zamykaja spowrotem, jak jest otwarte to zamyka bez problemu, tylko przy otwieraniu jest cos nie tak, moze to sie wydac smieszne ale mam wrazenie ze to sie dzieje tylko w dzien jak jest goraco i auto stoi na sloncu, wieczorem wczoraj jak szedlem do sklepu to wszysto dzialalo a dzisiaj w poludnie ni h***? wie ktos moze jaka jest tego przyczyna??? |
|
|
|
|
Bartsun [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Kwi 2005, 22:34
|
|
|
no faktycznie... na 5 sek i pozniej odskakuje... to jest mysl
a czy moglbys napisac jaki masz system alarmowy, bo narazie nieznalazlem takiego aby zrobic tak jak ty masz...
rozumiem tez ze sterujesz pilotem z alarmu, otwieranie drzwi (razem z neutralizacja alarmu) oraz otwieranie klapy... i zapewne masz tak zeby otworzyc klape musisz najpierw wylaczyc alarm, czyli otworzyc centralny... czy odrazu gdy nacisniesz otw klapy to alarm sie neutralizuje? i jeszcze jedna sprawa, zapewne masz to na jednym pilocie, oryginalnie powinno otwierrac drzwi po wylaczeniu alarmu (to jeden przycisk), ale czy miales problemy zeby pod drugi przycisk zapodac otwieranie klapy?czy musze sie udac z tym do elektronika zeby ustawil czestotliwosci...
dzieki za odpowiedz, napewno bedzie wyczerpujaca
pozdr |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2005, 10:26
|
|
|
Bartsun napisał/a: | no faktycznie... na 5 sek i pozniej odskakuje... to jest mysl |
silownik sie nie pali - 5 sekund to nie jest duze obciazenie
Bartsun napisał/a: |
a czy moglbys napisac jaki masz system alarmowy, bo narazie nieznalazlem takiego aby zrobic tak jak ty masz...
|
alarm FRODO z drugim kanałem fabrycznym
Bartsun napisał/a: |
rozumiem tez ze sterujesz pilotem z alarmu, otwieranie drzwi (razem z neutralizacja alarmu) oraz otwieranie klapy... i zapewne masz tak zeby otworzyc klape musisz najpierw wylaczyc alarm, czyli otworzyc centralny...
|
zgadza sie wszystko
Bartsun napisał/a: |
czy odrazu gdy nacisniesz otw klapy to alarm sie neutralizuje?
|
nie - musze najpierw nacisnac guzik nr 1 aby zneutralizowac alarm i otworzyl sie central i wtedy drugi klawisz ktory otwiera klape
nacisniecie przycisku nr 2 podczas dzialania alarmu neutralizuje dodatkowy czujnik podpiety jeszcze pod inne wejscie (czujnik ultradzwiekowy-mozliwosc wylaczenia jest przydatna jesli masz psa w samochodzie i zostawiasz go)
po nacisnieciu przycisku nr 2 gdy alarm jest aktywny sygnal masy na wyjscie dodatkowe NIE jest podawane
Bartsun napisał/a: |
i jeszcze jedna sprawa, zapewne masz to na jednym pilocie, oryginalnie powinno otwierrac drzwi po wylaczeniu alarmu (to jeden przycisk), ale czy miales problemy zeby pod drugi przycisk zapodac otwieranie klapy?czy musze sie udac z tym do elektronika zeby ustawil czestotliwosci...
|
nic nie trzeba ustawiac - jesli alarm ma drugi kanal to fabrycznie czestotliwosci na oryginalnych pilotach sa ok
Bartsun napisał/a: |
dzieki za odpowiedz, napewno bedzie wyczerpujaca
pozdr |
jesli nie to pytaj dalej |
|
|
|
|
baaton [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Kwi 2005, 11:18
|
|
|
KoRcZuS napisał/a: | A ja mam problem z centralem, kiedy otwieram to sie otwiera ale momentalnie silowniki zamykaja spowrotem, jak jest otwarte to zamyka bez problemu, tylko przy otwieraniu jest cos nie tak, moze to sie wydac smieszne ale mam wrazenie ze to sie dzieje tylko w dzien jak jest goraco i auto stoi na sloncu, wieczorem wczoraj jak szedlem do sklepu to wszysto dzialalo a dzisiaj w poludnie ni h***? wie ktos moze jaka jest tego przyczyna??? |
odp miałem tak samo ale w innym aucie moze to głupio zabrzmia ale jak siłownik miał opór to działał tak jak u ciebie .musiałem wyciągnąc gumke taką małą od rygla i problem z głowy
a i upały to potwierdzają jak sie rozgrzewa to moze rozciska i ma opór .ale pewny nie jestem pozdro |
|
|
|
|
broz_tito [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Kwi 2005, 11:33
|
|
|
wie ktos moze (moze ma zdjecia) jak montuje sie orginalny central do zamkow. czy zamki musza byc jakies specjalne czy pasuje do wszystkich? i czy orginalne silowniki mozna podlaczyc do uniwersalnego modulu sterujacego zamkiem
dzieki |
|
|
|
|
Biken [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Maj 2005, 19:20
|
|
|
W sumie ten sposób z otworkiem w klamce i poziomo zamontowanym siłownikiem nie jest nowy.
Kiedyś (lata 93,94) miałem praktyki w zakładzie elektrycznym przy salonie forda i takie rozwiązania szły do wszystkich sprzedawanych fordów (o zgrozo nawet tych do salonu).
Mój znajomy kupił wtedy taki "wypas" Fiestę w salonie i myślał że central jest org fordowski.
Na szczęście ten patent jest dobry i do dziś centralny mu działa bezproblemowo.
OFFTOPIC: Wtedy taki centralny z alarmem na 4 drzwi kosztował 900 - 1200 zł z zamontowaniem. |
|
|
|
|
broz_tito [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Maj 2005, 19:38
|
|
|
ktos moze ma problem z otwieraniem centralnego w czasie upałów ?? dokladnie jak samochod jest na sloncu i sie nagrzeje . co moze byc przyczyna ?? |
|
|
|
|
KoRcZuS [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Maj 2005, 21:08
|
|
|
broz_tito napisał/a: | ktos moze ma problem z otwieraniem centralnego w czasie upałów ?? dokladnie jak samochod jest na sloncu i sie nagrzeje . co moze byc przyczyna ?? |
Mialem taki problem kiedy slonce grzalo centralny otwieral mi sie i odrazu zamykal, a w chlodniejsze dni bylo oka, powywalalem gumki z silownikow i teraz wszystko dziala sprawnie!
[ Dodano: Pią Maj 27, 2005 10:59 pm ]
broz_tito chyba cos wykrakales bo dzisiaj mi sie zjebal central Dzisiaj do poludnia wszystko dzialalo ale pozniej sie zjebalo... nie dziala mi wogole pilot, kluczykiem na poczatku jak zamykalem to centralka mi sie otwierala, teraz kluczykiem dziala ale pilot ni h*ja ;( wie ktos moze jaka tego przyczyna?? |
|
|
|
|
|