[MK3] Przeróbka z 2 gen na 1 |
Autor |
Wiadomość |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 19:48 [MK3] Przeróbka z 2 gen na 1
|
|
|
Witam.Problem moj polega na tym iz komp od gazu szlag trafil.posiadam 2 gen gazu ze sterownikiem sondy lambda typu stag2-l, przelacznikiem stag-w (czy cos takiego) i parownikiem emmegas ml 94 w ktorym ostatnio wymienilem membranki.niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol.I teraz moje pytanie czy moge obciac te kable i zamiast krokowego dac srube do regulacji gazu?Jak to by sie mialo do spalania i czy jest to mozliwe ? z góry dzieki za odpowiedzi :] |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Maj 2011, 20:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 20:16
|
|
|
u mnie przy 2 generacji, działalo wszystko dobrze bez komputera, nie spalał duzo wiecej, tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Maj 2011, 22:46
|
|
|
Tak, wszystko będzie smiegać, tylko nie skręcaj za bardzo mieszanki bo silnik załatwisz (jak chcesz zrobić I generacje to w zasadzie można wywalić wszystką elektronikę poza centralką) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 09:04
|
|
|
majdanos: majdanos napisał/a: | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega JoeMix, potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu.
[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 09:06 ]
drzeniow, drzeniow napisał/a: | tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł. | Bo miałeś ustawione ubogawo... |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 12:01
|
|
|
bojarek napisał/a: |
drzeniow napisał/a:
tylko czasami gasl na wolnych przy dojeżdżaniu do świateł.
Bo miałeś ustawione ubogawo... |
Albo za bogato. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
majdanos
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Wiktor
Wiek: 33 Dołączył: 11 Sie 2010 Posty: 73 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 12:22
|
|
|
bojarek napisał/a: | majdanos: majdanos napisał/a: | niestety na kablach od kontrolera idących do sondy lambda jest tzw spinol | Chciałeś powiedzieć "zwarcie"? Jakkolwiek Kolega JoeMix, potwierdza prawdę, to na Twoim miejscu raczej ustaliłbym przyczynę tego zwarcia (spinola ) a cięcie kabelków i wstawianie śruby to całkiem na końcu.
|
zwarcie juz dawno zlokalizowalem ale narazie brak kasy na nowy kontroler i byc moze silnik krokowy o komputerze silnika juz nie wspominajac :( |
|
|
|
 |
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 43 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 15:23
|
|
|
druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 |
|
|
|
 |
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 77 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:15
|
|
|
van81, van81 napisał/a: |
druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle | Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:32
|
|
|
Jasne że źle myślisz,,, po podłączeniu zasilania i otwarciu zaworów parownik dalej tyle gazu aby silnik pracował na wolnych (do regulacji) jak depniesz w gaz to tak jak w gaźniku, silnik zaczyna wysysać gaz z reduktora,,, i tak jak w gaźniku działa to na prawach fizyki, instalacje IIgeneracji można porównać to monowtrysku, komputer tak steruje silnikiem na wężu by na podstawie odczytów z sondy skład mieszanki był optymalny,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Maj 2011, 16:52
|
|
|
bojarek napisał/a: | van81, van81 napisał/a: |
druga generacja to takie oszukiwanie pierwszej z niepotrzebnymi kabelkami, ciąć i tyle | Znacznie upraszczasz...Silniczek krokowy gazu - przy poprawnych ustawieniach w komputerku - daje tyle gazu, ile trzeba przy danym obciązeniu silnika; śrubę natomiast masz "rozwartą" ciągle tak samo, zatem gdy potrzebujesz "depnąć", gazu leci ciągle tyle samo. Chyba, że się mylę... |
W instalacji Igen regulujesz zarówno register, jak i parownik, więc troszkę się pomyliłeś |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|