Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: akumulator, alternator, ladowanie, mk3

[MK3] Niskie ładowanie
Autor Wiadomość
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:04   [MK3] Niskie ładowanie

Jakiś czas temu padł mi altek, wymieniłem go było ok, ładowanie 14.4V, ostatnio zaczęły się schody, rozładowało mi akumulator raz, naładowane, okazało się że za małe ładowanie, po nocy wszystko do normy wróciło, 14,4. Dziś znowu zaczęło się, auto już do garażu i robimy, podejrzenie padło na rozrusznik, bo miał problemy z kręceniem, wymiana nie dała nic, akumulator naładowany, no to wziąłem na próbę regulator napięcia ze starego, wymiana, żadnej różnicy, napięcie mierzone na alternatorze (+ do śruby do której jest kabel, - do obudowy) wykazuje ok 12,8V, na akumulatorze tak samo. Wymieniłem też tą kostkę taką małą, nie wiem jak to się nazywa fachowo. Nadal nic. Naciągnąłem trochę pasek bo piszczał czasem, tu naraz po przekręceniu zapłonu nie świeci kontrolka ładowania w ogóle, ładowanie jest takie jak było ok 12.8V. Co może być przyczyną, gdzie szukać usterki? Bo już mi brakło pomysłów. Silnik 1.6 CVH.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Mar 2011, 19:14, w całości zmieniany 2 razy  
Profil Facebook
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:10   

Pietrekk napisał/a:
padł mi altek, wymieniłem go

moze znow założyłeś padnięty co pochodził trochę czasu i znów jest martwy.
Akumulator ile ma lat?
Klemy są w dobrym stanie czy osadził sie na nich nalot? Jesli tak to je wyczyść.
Sprawdz masy w samochodzie moze nie ma dobrego przejscia.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:12   

Pietrekk, tak jak napisałdrzeniow, i sprawdź jeszcze w jakim stanie są przewody prądowe, czy nie sypią się :)
_________________
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:12   

Masa dobra, sprawdzałem. Aku kupiony w zeszłym roku w kwietniu chyba. Klemy są ok. Tyle że stary nie miał całkiem ładowania, ten ma, ale jednak za małe :/

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 19:14 ]
No ale to by w takim razie było na samym alternatorze, tam mierzyłem ładowanie za niskie jeśli kable złe?
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:15   

regulator napięcia dobry??
_________________
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:16   

Regulator przełożyłem ze starego, sprawdzić czy jakakolwiek różnica będzie, nic się nie zmieniło. Na tym co był i na starym jest tak samo.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:18   

rozumiem, to wyglada na to, że poszukaj nówki, i tyle, bo najprawdopodobniej już zużyty będzie
_________________
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:20   

Sam regulator? Czy altek cały?
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:24   

Pietrekk napisał/a:
Sam regulator? Czy altek cały?

skoro obydwa regulatory niz nie zmieniają to wina bedzie prawdopodobnie w altku, pojedz na szrot i założ na próbe inny przy sprzedawcach, jesli bedzie dobrze to zapłać i ciesz się jazdą.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:26   

No właśnie to był jedyny jaki był tam co pasował by, ten który mam. Pytanie też czy oba regulatory są sprawne, jakoś sprawdzić się go da?
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:31   

miernikiem,
_________________
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:39   

A jak konkretnie? Bo jeśli chodzi o elektrykę to leże kompletnie.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:43   

Pietrekk, a ja się uczę dopiero jej tak dobrze, daje Ci nie pomogę, niestety :)
_________________
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:50   

regulator napięcia ma za zadanie nie dopuścić podczas wysokich obrotów alternatora do wytworzenia prądu większego niz te 14V z hakiem dlatego szczerze wątpie aby miał on znaczenie do tego że altek słabo ładuje.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:53   

ja do mojej tez wstawiłem nowy alternator i tez po ok tygodniu akumulator padał a przyczyny nie znalazłem myslę ze musiałbyś szukać w kablach moze zwarcie jakies masz
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:53   

To co może być przyczyną jako tako? Może fakt coś z tymi kablami? Choć w to wątpię skoro na samym altku też niskie jest. Nic no trzeba będzie gdzie indziej poszukać chyba.

[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 19:54 ]
Kuba ja ładowanie mam, ale za niskie, może być że przebicie czy coś i nie tak jest?
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:56   

Pietrekk, dlatego sprawdź okablowane, robiłeś SWAP to powinieneś mieć instalacje w małym palcu :-P
_________________
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:57   

Kable wydają się być dobre niby, jako tako muszę przejrzeć dokładnie wszystko. Może dodam jeszcze że jak np nie chciał odpalić, to chwile postał i było ok, trzymałem go długo na mierniku to napięcie rosło.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 1 Mar 2011, 20:00   

to w takim wypadku, według mnie musi być "upływ",
przejrzyj kable
_________________
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Mar 2011, 20:02   

12,8V na wolnych obrotach? A przy 2000rpm nie będzie 14,4 V ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.