[MK3] Niskie ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:04 [MK3] Niskie ładowanie
|
|
|
Jakiś czas temu padł mi altek, wymieniłem go było ok, ładowanie 14.4V, ostatnio zaczęły się schody, rozładowało mi akumulator raz, naładowane, okazało się że za małe ładowanie, po nocy wszystko do normy wróciło, 14,4. Dziś znowu zaczęło się, auto już do garażu i robimy, podejrzenie padło na rozrusznik, bo miał problemy z kręceniem, wymiana nie dała nic, akumulator naładowany, no to wziąłem na próbę regulator napięcia ze starego, wymiana, żadnej różnicy, napięcie mierzone na alternatorze (+ do śruby do której jest kabel, - do obudowy) wykazuje ok 12,8V, na akumulatorze tak samo. Wymieniłem też tą kostkę taką małą, nie wiem jak to się nazywa fachowo. Nadal nic. Naciągnąłem trochę pasek bo piszczał czasem, tu naraz po przekręceniu zapłonu nie świeci kontrolka ładowania w ogóle, ładowanie jest takie jak było ok 12.8V. Co może być przyczyną, gdzie szukać usterki? Bo już mi brakło pomysłów. Silnik 1.6 CVH. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Mar 2011, 19:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:10
|
|
|
Pietrekk napisał/a: | padł mi altek, wymieniłem go |
moze znow założyłeś padnięty co pochodził trochę czasu i znów jest martwy.
Akumulator ile ma lat?
Klemy są w dobrym stanie czy osadził sie na nich nalot? Jesli tak to je wyczyść.
Sprawdz masy w samochodzie moze nie ma dobrego przejscia. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:12
|
|
|
Pietrekk, tak jak napisałdrzeniow, i sprawdź jeszcze w jakim stanie są przewody prądowe, czy nie sypią się |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:12
|
|
|
Masa dobra, sprawdzałem. Aku kupiony w zeszłym roku w kwietniu chyba. Klemy są ok. Tyle że stary nie miał całkiem ładowania, ten ma, ale jednak za małe :/
[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 19:14 ]
No ale to by w takim razie było na samym alternatorze, tam mierzyłem ładowanie za niskie jeśli kable złe? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:15
|
|
|
regulator napięcia dobry?? |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:16
|
|
|
Regulator przełożyłem ze starego, sprawdzić czy jakakolwiek różnica będzie, nic się nie zmieniło. Na tym co był i na starym jest tak samo. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:18
|
|
|
rozumiem, to wyglada na to, że poszukaj nówki, i tyle, bo najprawdopodobniej już zużyty będzie |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:20
|
|
|
Sam regulator? Czy altek cały? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:24
|
|
|
Pietrekk napisał/a: | Sam regulator? Czy altek cały? |
skoro obydwa regulatory niz nie zmieniają to wina bedzie prawdopodobnie w altku, pojedz na szrot i założ na próbe inny przy sprzedawcach, jesli bedzie dobrze to zapłać i ciesz się jazdą. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:26
|
|
|
No właśnie to był jedyny jaki był tam co pasował by, ten który mam. Pytanie też czy oba regulatory są sprawne, jakoś sprawdzić się go da? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:31
|
|
|
miernikiem, |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:39
|
|
|
A jak konkretnie? Bo jeśli chodzi o elektrykę to leże kompletnie. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:43
|
|
|
Pietrekk, a ja się uczę dopiero jej tak dobrze, daje Ci nie pomogę, niestety |
_________________
|
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:50
|
|
|
regulator napięcia ma za zadanie nie dopuścić podczas wysokich obrotów alternatora do wytworzenia prądu większego niz te 14V z hakiem dlatego szczerze wątpie aby miał on znaczenie do tego że altek słabo ładuje. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:53
|
|
|
ja do mojej tez wstawiłem nowy alternator i tez po ok tygodniu akumulator padał a przyczyny nie znalazłem myslę ze musiałbyś szukać w kablach moze zwarcie jakies masz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:53
|
|
|
To co może być przyczyną jako tako? Może fakt coś z tymi kablami? Choć w to wątpię skoro na samym altku też niskie jest. Nic no trzeba będzie gdzie indziej poszukać chyba.
[ Dodano: Wto Mar 01, 2011 19:54 ]
Kuba ja ładowanie mam, ale za niskie, może być że przebicie czy coś i nie tak jest? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:56
|
|
|
Pietrekk, dlatego sprawdź okablowane, robiłeś SWAP to powinieneś mieć instalacje w małym palcu |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 19:57
|
|
|
Kable wydają się być dobre niby, jako tako muszę przejrzeć dokładnie wszystko. Może dodam jeszcze że jak np nie chciał odpalić, to chwile postał i było ok, trzymałem go długo na mierniku to napięcie rosło. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 20:00
|
|
|
to w takim wypadku, według mnie musi być "upływ",
przejrzyj kable |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Mar 2011, 20:02
|
|
|
12,8V na wolnych obrotach? A przy 2000rpm nie będzie 14,4 V ? |
|
|
|
|
|