Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] Kolejne seryjne mk3
Autor Wiadomość
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 27 Lut 2015, 19:04   [MK3] Kolejne seryjne mk3

1. NICK: x6itru
2. IMIĘ: Piotr
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: nie wiem
5. ROCZNIK: MK3.5, 94r.
6. SILNIK: 1.3 HCS -> 1.8 16v
7. OPIS AUTA: (własne wrażenia, opinie, stan w momencie zakupu itp.)
Do zrobienia tematu zostalem zmuszony przez BuMeL'a, to wlasnie przez niego zainteresowalem sie Fiestami, jak na razie nie ma co pokazywac, no ale niech bedzie. Pelna seria, dosc ekonomiczne autko z gazem (bagaznika nie ma :D ) nawet fajnie wyposazone (el. szyby, wspomaganie, otwieranie bagaznika przyciskiem), z takich wiekszych wad to troche mnie denerwuje luz na kierownicy (wersja ze wspomaganiem wiec chyba nowy przegub bedzie troche ciezko dostac, ale mam nadzieje ze ktos to regeneruje czy cos :D ), bite niezliczona ilosc razy, na prawym nadkolu tyl peka szpachla, prawy przedni blotnik pogiety, ostatnio w progu odkrylem pianke :D troche roboty z blachami bedzie ale wezme sie za to dopiero w lato, na potrzeby Fiesty zostal nawet postawiony garaz, wiec na deszczu nie stoi :P
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak.
b. mechaniczne: brak
c. audio: wyrzucilem chinskie radio first (z pilotem:rotfl:) i zamontowalem to co znalazlem w domu czyli jakies radio sony + glosniki tyl boschmann
d. inne:

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: blotnik prawy, nadkole prawy tyl, progi, zderzaki futura, jakies lekkie obnizenie i na koniec ladne felgi
b. mechaniczne: nowe amortyzatory tyl (lewy stuka cholernie mocno), swap na zetec 1.8/2.0, wentylowane tarcze przod wraz z zaciskami od escorta.
c. audio: wystarczy to co jest.
d. inne

10. FOTKI AUTA

Ostatnio zmieniony przez Parzych 18 Cze 2015, 19:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 27 Lut 2015, 19:06   

:ok:

mówiłem sprzedaj to wspomaganie
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 27 Lut 2015, 19:23   

jeszcze nad tym pomysle, jak juz to sie zrobi razem ze swapem silnika :P
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 28 Lut 2015, 11:46   

Bezawaryjności i frajdy z jazdy życzę a postęp prac pokazuj na bieżąco w galerii. Wiosna za pasem, masz cały rok na dłubanie :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 12 Mar 2015, 19:58   

pierwsza drobna awaria już za mną :D podświetlenie zegarów się zgubiło ale ogarnę to w weekend. Teraz poważnie się biorę za szukanie silnika (raczej silvertop 1.8), tylko niech mi ktoś powie jak w miarę sensownie można określić stan takiego silnika? :p Bo trupa kupić i od razu ładować w sam remont silnika tyle co fiesta warta to ja nie chce :D najlepiej byłoby znaleźć jeszcze w aucie silnik ale raczej ciężka sprawa na Podlasiu do wszystkiego jest trudny dostęp :p
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Mar 2015, 20:02   

Do niedawna escortów na podlaskich szrotach nie brakowało, pojeździj i poszukaj albo wrzuć info na forum.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 12 Mar 2015, 20:08   

cos tam sie pewnie znajdzie ale wszystko na palecie :p stan idealny sprawny wiadomo jak to szrot
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Mar 2015, 20:11   

Nie kazałem szukać silnika na palecie tylko całego auta, która uda się odpalić i posłuchać. Na dzień dobry i tak będziesz musiał wymienić eksploatację a zapewne i rozrząd.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
ostry5_13 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Bartek
Wiek: 28
Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 108
Skąd: WSK
Wysłany: 12 Mar 2015, 21:15   

x6itru, luz w kierownicy :D mam to samo z tym że już pare razy odmówiono mi regeneracji w okolicznych zakładach :) Jeśli uda Ci się znaleźć firmę która się podejmie to daj mi cynę na pw :)
_________________

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=72108
Profil Facebook
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 12 Mar 2015, 22:12   

Skoro wkładasz silvertopa, to wkładaj od razu 2.0. Ta sama robota, a już na starcie trochę mocy więcej. A hamulce bym kombinował z mondeo 278mm. Z hamulcami z Escorta (RS2000 260mm) jest problem w postaci dostępności tarcz i klocków, tzn. da się, ale chwilę to trwa.
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 13 Mar 2015, 00:26   

Wystarczą zaciski, tarcze i klocki z Fiesty MK6. Wszystko pasuje p&p, 258mm, 14" felga minimum. Dostępność super, zaciski za grosze można ładne kupić.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 13 Mar 2015, 16:35   

odwiedziłem dziś kilka złomów, cenowo wszędzie tak samo 500pln za goły słupek, w jednym na autach mają tylko blacktopy, w drugim sporo silvertopów ale luzem niestety wszystko, w sumie gość coś tam mówił że muszę sprawdzić gdzie mam rozrusznik(przód/tył) bo trochę jednak się te silniki escort/mondeo różnią i może być problem z połączeniem ze skrzynią a ja chciałem jeszcze zostawić tą swoją od 1.3, będę również wdzięczny za wskazówki co do wyczarowania samego mocowania i co tam jeszcze będzie potrzebne co mi z głowy wyleciało bo wiązka i ecu(jakiś konkretny kod? pewnie każdy podejdzie byle by bez immo) to wiadomo, i jeszcze jedno, jest gdzieś wybity na silniku wybity model(rda/rqb/rkc)?
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Mar 2015, 16:42   

rozrusznik raczej bez różnicy, z tego co się orientuje.

Przy braniu jakiegokolwiek zeteca z mondeo masz na wstępie do przełożenia: miske olejową, smok, i chyba osłone wału. Do tego jak będziesz robił rozrząd, to pompe wody bierzesz pod escorta. Jak trafisz na automat, to jeszcze dochodzi koszyk czujnika położenia wału.

A jak znaleźć model silnika tłumaczyłem tutaj: http://www.fiestaklubpols...ghlight=#710414
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 4 Kwi 2015, 13:27   

ups coś się wysrało :-)

to dopiero moja pierwsza fiesta a już ile złomu się uzbierało :D

tak jak widać zetec z kolektorami, wiązką i komputerkiem (2FCD) już są w skromnym fiestowym garażu, nawet zdążyłem go troche rozebrać i ogarnąć skąd troche ciekł olej.
HCS nadal siedzi w aucie i w sumie nie wiemy jeszcze jak się zabrać za tą przednią i tylną łapę do zeteca. Co do samego swapu to raczej jeszcze trochę ten silnik na palecie poczeka chyba, że gdzieś dostanę oryginalne łapy do zeteca. Co do lepszych hamulców to nie będzie problemu z zaciskami od mk6 pełno tego u mnie na złomach, muszę jednak najpierw załatwić 4 felgi 15" i 2 oponki bo dwie jakieś wykopałem w garażu od audi 195/55/15.
@edit

zetec inside, brakuje tylko tylnej łapy silnika, myśleliśmy, że pójdzie łatwej, spędziliśmy dobrą chwilę na próbę przerobienia escortowej łapy niestety ciemno się zrobiło i nie zdążyliśmy już dziś, jeszcze w tygodniu nad tym pomyślę, żeby jakoś w następny weekend to jakoś już odpalić.
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 10 Maj 2015, 11:58   

ops :-)

coś tam się dzieje powoli lecimy do przodu, silnik już wisi zalany półsyntetycznym midlandem 10w40, bez problemu odpala, wydech podpięty ten z 1.3 narazie, wiązka całkiem ogarnięta troche ją skróciłem chyba troche za mało ale narazie tak zostanie bo nie chce mi się z tym więcej bawić.

Alternator dostał nowy pasek i jedyne w swoim rodzaju mocowanie z rolką napinającą :2xf: (rolka do wymiany bo krzywo zjedzona jest troche ale nie ma problemu bo mam jeszcze kilka tych rolek w domu)

Brakuje mi jeszcze tylko przepływki i przewodów do chłodnicy, w sumie i tak będę musiał gdzieś szukać lepszej bo ta z hcsa to raczej będzie miała ciężko.

wspomaganie wylatuje całkowicie, dostałem już zwykłą przekładnie lecz niestety kolumne też muszę zmienić na tą z mk3 żeby to pasowało :/

Krzyżak był zasrany całkowicie, pordzewiałe łożyska przez które kompletnie nie działał, aż dziwne że kierownicą się dało kręcić.W sumie gdyby dobrać ten mały krzyżak z łożyskami od czegoś to powinno dać się to poskładać bez problemu.

Nie wiem też jeszcze jak podłączyć czujniki od termostatu bo na górze mam inną wtyczkę a ten na dole to średnio widze wolna wtyczke w wiązce żeby tam wpiąć, jakby ktoś podał kolory tych przewodów to byłbym wdzięczny.

Muszę też jeszcze rozrząd zmienić tylko nie wiem jaki, zestaw INA będzie ok? No i filtr powietrza zakupić, zastanawiam się nad jakimś biedackim stożkiem ale nie wiem czy to ma sens..
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 10 Maj 2015, 12:53   

Wtyczke masz dobrą tą czarną, ona jest do czujnika temperatury dla kompa, który jest od góry wkręcony w termostat, jednak masz zły czujnik tam, musisz zmienić na taki z okrągłą wtyczką, zetec escort mk5,6/ fiesta zetec, wczesne mondeo mk1. Czujnik temp od dołu termostatu dla deski rozdzielczej, jak pamiętam to trzeba dociągnąć kabel do wskaźników, bo w wiązce 1.3 kabinowej takowego nie ma. Rozrząd czy to INA czy Rouville czy SKF to według mnie na ten moment jeden pies, byle nowy
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Maj 2015, 12:59   

czujnik temperatury na deskę to powinien być w ori wiązce ;) Tyle, że trzeba podciągnąć masę, bo w 1.3 była brana z silnika, a tu jest plastikowa obudowa termostatu
 
 
x6itru 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 78
Skąd: Bialystok
Wysłany: 18 Cze 2015, 19:10   

fiesta dostała dziś prezencik w weekend trzeba będzie trzeba jakoś to zamontować

Troche mniej już przerywa, w sumie nic nie zrobiłem, pobawiłem się czujnikami i zrobiłem reset kompa po raz 1000 w tym tygodniu (btw wcześniej wykręcając świece zazwyczaj były całe czarne, teraz te nowe są białe wyglądają identycznie jak podczas gdy je montowałem). Zostało mi jeszcze tylko zrobić wydech i będzie można chyba jechać na przegląd bo akurat w sobote się kończy. Wrzucam filmik w bardzo bardzo słabej jakości bo nie miałem czym nagrać przez co praktycznie nie słychać tego dławienia, muszę ogarnąć coś lepszego do nagrywania, ogólnie dodając powoli gazu wkręca się teraz całkiem ok nie przerywając i co najważniejsze już nie gaśnie i trzyma wolne obroty.
https://www.youtube.com/watch?v=SZw6rhUWFiQ
Jak to jest ze zmianą silnika trzeba zgłaszać to na przeglądzie? Wolałbym w sumie nie bo narazie z kasą słabo a to na pewno dodatkowe koszta zmienić wpis w dowodzie.
A jeszcze musimy się zająć dorobieniem przedniej łapy bo troche silnik skacze choć jak wpadły nowe poduchy skrzyni to i tak już jest o wiele lepiej.
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2015, 00:16   

No panie, dawno nie zaglądałem a tu lecicie mocno :jupi:
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 19 Cze 2015, 02:28   

Jeśli nie zmieniasz pojemności to nie musisz zgłaszać. Teoretycznie powinieneś jeszcze zgłosić jeśli moc się zmienia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.