Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, mk3, serwo hamulcowe

[MK3] Wąż serwo-kolektor dolotowy, problem
Autor Wiadomość
Adziu
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2011, 12:57   [MK3] Wąż serwo-kolektor dolotowy, problem

Siema.
Ostatnio mam problemy z sykającym powietrzem z serwa przez co silnik nie trzyma obrotów i hamulec czasami ciężko wdusić. W serwisie powiedzieli mi że nie ma szans na dostanie takiego nowego wężyka i stąd mam kilka pytań. Czy mógłbym go zastąpić jakimś innym z metra ? Może macie jakieś inne metody uszczelnienia ? Co to jest za ''gruszka'' na tym wężu ?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lut 2011, 13:10   

zaworek zwrotny
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Adziu
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2011, 13:21   

bidżej, czy mogę kupić zwykły zbrojony wąż zamontować ten zaworek i tak to poskładać ?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Lut 2011, 13:45   

wąż musi być podciśnieniowy, zwykły zbrojony z castoramy się zapadnie i tyle będziesz miał ze wspomagania hamulców.
na pewno masz nieszczelność wężu? może zdechła membrana albo gumowa uszczelka na połączeniu z serwem?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Adziu
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2011, 14:04   

bidżej, sam dokładnie nie wiem. Idę teraz do samochodu ogarnąć ten temat. Jak wrócę zdam relację co i jak.

[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 14:28 ]
Już wszystko wiem :) Wąż lata luźno w kolektorze dolotowym. Na odpalonym silniku syka powietrze z serwa a jak przyduszę ten króciec to jest cisza.
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 19 Lut 2011, 16:13   

Adziu napisał/a:
Wąż lata luźno w kolektorze dolotowym.

mozesz to uszczelnić twardym silikonem, u mnie długo to działało i dobrze.
Lepiej było by pojechać na szrot i kupic za góra 5zł z jakiegoś silnika.

Adziu napisał/a:
Co to jest za ''gruszka'' na tym wężu ?

to zawór ktoru pozwala wciągać powietrze z serwa do kolektora i zatrzymuje podciśnienie w serwie.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Adziu
[Usunięty]

Wysłany: 19 Lut 2011, 16:23   

Ok. Na razie nic z tym nie będę robił. W poniedziałek wybiorę się na szrot to może coś dorwę :)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Lut 2011, 23:31   

Adziu napisał/a:
Czy mógłbym go zastąpić jakimś innym z metra ?
Podwójny, podciśnieniowy/ciśnieniowy gumowy wąż kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym,,, jakieś 20-30 zeta za metr (drogi)
Adziu napisał/a:
Może macie jakieś inne metody uszczelnienia
Jeśli jest trochę luzu, to obcinasz końcówkę (która siedzi na króćcu), czyścisz króciec, i wciskasz na nowo (jak dostanie podciśnienie to się zassie i samo uszczelni) nieraz trzeba podgrzać np. opalarką.
Cytat:
to zawór ktoru pozwala wciągać powietrze z serwa do kolektora i zatrzymuje podciśnienie w serwie.
Nie jest niezbędny, ale bez niego silnik się dziwnie zachowuje (znaczy szaleją obroty jak naciskasz i puszczasz hamulec, jak jest naciśnięty lub zwolniony to jest OK)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
SebeG 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Lut 2011, 14:43   

Też ostatnio mam problemy ze wspomaganiem hampli (muszę użyć większej siły, ale nacisnąć pedał). Dziwne jest to, że problem się pojawia od czasu do czasu, bo w piątek pedał był twardszy, a wczoraj było ok. Zaglądałem pod machę i nic nie zauważyłem dziwnego.
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 20 Lut 2011, 14:50   

Ja znajomemu zakładałem zwykły wąż z płóciennym wzmocnieniem. Oczywiście grubościenny. Hula jak się należy wąż się nie zapada. Koszt węża 10zł za metr.
 
 
 
Adziu
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lut 2011, 15:20   

No ja już kupiłem taki wężyk, ale używany i najwyżej jak będzie to samo to go wkleję na silikon żeby tak nie latał. Powiedzcie mi jeszcze jak się wyciąga tą końcówkę z serwa, bo nie chce nic połamać :-P
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 20 Lut 2011, 17:58   

Adziu napisał/a:
jak się wyciąga tą końcówkę z serwa, bo nie chce nic połamać

możesz posmarować trochę olejem, a ją po prostu wyciągasz tylko uważaj żeby nie połamać bo to plastik osadzony w gumie.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Adziu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2011, 13:10   

Okej, czekam na wężyk :) W sumie to temat można już zamknąć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.