[MK3] Wąż serwo-kolektor dolotowy, problem |
Autor |
Wiadomość |
Adziu [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 12:57 [MK3] Wąż serwo-kolektor dolotowy, problem
|
|
|
Siema.
Ostatnio mam problemy z sykającym powietrzem z serwa przez co silnik nie trzyma obrotów i hamulec czasami ciężko wdusić. W serwisie powiedzieli mi że nie ma szans na dostanie takiego nowego wężyka i stąd mam kilka pytań. Czy mógłbym go zastąpić jakimś innym z metra ? Może macie jakieś inne metody uszczelnienia ? Co to jest za ''gruszka'' na tym wężu ?
 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
Adziu [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 13:21
|
|
|
bidżej, czy mogę kupić zwykły zbrojony wąż zamontować ten zaworek i tak to poskładać ? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 13:45
|
|
|
wąż musi być podciśnieniowy, zwykły zbrojony z castoramy się zapadnie i tyle będziesz miał ze wspomagania hamulców.
na pewno masz nieszczelność wężu? może zdechła membrana albo gumowa uszczelka na połączeniu z serwem? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Adziu [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 14:04
|
|
|
bidżej, sam dokładnie nie wiem. Idę teraz do samochodu ogarnąć ten temat. Jak wrócę zdam relację co i jak.
[ Dodano: Sob Lut 19, 2011 14:28 ]
Już wszystko wiem Wąż lata luźno w kolektorze dolotowym. Na odpalonym silniku syka powietrze z serwa a jak przyduszę ten króciec to jest cisza. |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 16:13
|
|
|
Adziu napisał/a: | Wąż lata luźno w kolektorze dolotowym. |
mozesz to uszczelnić twardym silikonem, u mnie długo to działało i dobrze.
Lepiej było by pojechać na szrot i kupic za góra 5zł z jakiegoś silnika.
Adziu napisał/a: | Co to jest za ''gruszka'' na tym wężu ? |
to zawór ktoru pozwala wciągać powietrze z serwa do kolektora i zatrzymuje podciśnienie w serwie. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Adziu [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 16:23
|
|
|
Ok. Na razie nic z tym nie będę robił. W poniedziałek wybiorę się na szrot to może coś dorwę |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Lut 2011, 23:31
|
|
|
Adziu napisał/a: | Czy mógłbym go zastąpić jakimś innym z metra ? | Podwójny, podciśnieniowy/ciśnieniowy gumowy wąż kupisz w dobrym sklepie motoryzacyjnym,,, jakieś 20-30 zeta za metr (drogi) Adziu napisał/a: | Może macie jakieś inne metody uszczelnienia | Jeśli jest trochę luzu, to obcinasz końcówkę (która siedzi na króćcu), czyścisz króciec, i wciskasz na nowo (jak dostanie podciśnienie to się zassie i samo uszczelni) nieraz trzeba podgrzać np. opalarką. Cytat: | to zawór ktoru pozwala wciągać powietrze z serwa do kolektora i zatrzymuje podciśnienie w serwie. | Nie jest niezbędny, ale bez niego silnik się dziwnie zachowuje (znaczy szaleją obroty jak naciskasz i puszczasz hamulec, jak jest naciśnięty lub zwolniony to jest OK) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
SebeG
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2008 Posty: 102 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Lut 2011, 14:43
|
|
|
Też ostatnio mam problemy ze wspomaganiem hampli (muszę użyć większej siły, ale nacisnąć pedał). Dziwne jest to, że problem się pojawia od czasu do czasu, bo w piątek pedał był twardszy, a wczoraj było ok. Zaglądałem pod machę i nic nie zauważyłem dziwnego. |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 20 Lut 2011, 14:50
|
|
|
Ja znajomemu zakładałem zwykły wąż z płóciennym wzmocnieniem. Oczywiście grubościenny. Hula jak się należy wąż się nie zapada. Koszt węża 10zł za metr. |
|
|
|
 |
Adziu [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Lut 2011, 15:20
|
|
|
No ja już kupiłem taki wężyk, ale używany i najwyżej jak będzie to samo to go wkleję na silikon żeby tak nie latał. Powiedzcie mi jeszcze jak się wyciąga tą końcówkę z serwa, bo nie chce nic połamać |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 20 Lut 2011, 17:58
|
|
|
Adziu napisał/a: | jak się wyciąga tą końcówkę z serwa, bo nie chce nic połamać |
możesz posmarować trochę olejem, a ją po prostu wyciągasz tylko uważaj żeby nie połamać bo to plastik osadzony w gumie. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Adziu [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2011, 13:10
|
|
|
Okej, czekam na wężyk W sumie to temat można już zamknąć. |
|
|
|
 |
|