Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hcs, mk3, sonda lambda, spalanie

[MK3] sonda lambda
Autor Wiadomość
dmafia
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lut 2011, 15:22   [MK3] sonda lambda

Witam
Posiadam fiestę z silnikiem 1.1 na wtrysku i mam problem ze spalaniem. Autko pali około 12l.
Komputer wyrzucił błąd 28 czyli sonda lambda. Kupiłem na szrocie za 30 zł inną sondę ale komputer wyrzuca błąd 38, czyli też sonda. sprawdzałem obie sondy ręcznie miernikiem napięcia i na nowej pokazuje cały czas około 0,9v. Nawet gdy zwiększę obroty to napięcie minimalnie wzrasta a po puszczeniu gazu na sekundę spada na 0,3v a potem dalej 0,9.
I tutaj mam pytanie czy wie ktoś co jeszcze mogą oznaczać te błędy i czym się różnią?
Może to nie jest wina sondy tylko czegoś innego?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Lut 2011, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 15 Lut 2011, 15:34   

kupiłes trupa
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Lut 2011, 17:29   

po montażu nowej sondy zrób reset kompa i wtedy patrz co będzie. Komp trzyma w pamięci ostatni błąd i może dlatego olewa sondę. Z czasem by to minęło, ale reset od razu pokaże czy jest dobrze czy nie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 15 Lut 2011, 17:31   

jackrzec, jak miernik pokazuje non stop 0,9V to sonda jest kaput.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 15 Lut 2011, 17:45   

Cytat:
po montażu nowej sondy zrób reset kompa i wtedy patrz co będzie. Komp trzyma w pamięci ostatni błąd i może dlatego olewa sondę. Z czasem by to minęło, ale reset od razu pokaże czy jest dobrze czy nie.

:yes: :yes:
O resecie poszukaj na forum ale najszybciej to klema - odlacz od aku i na 15min dotknij ją do klemy + :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 15 Lut 2011, 21:13   

TomQ napisał/a:
jak miernik pokazuje non stop 0,9V to sonda jest kaput.
Z tego co pisze nie cały czas, tylko głównie 0,9V (napisał że miała też 0,3). Może sterownik robi zamęt i dlatego jest fałszywe napięcie. Zresetować nie zaszkodzi, jesli nie pomoże tzn że to trup, ale spróbować warto. Sterownik podaje złą mieszankę i dlatego sonda może mieć takie napięcie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
dmafia
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lut 2011, 16:30   

nagrałem miernik podczas testu sondy.
http://www.youtube.com/watch?v=fYfn3BN7mg0
Waszym zdaniem uszkodzona jest sonda czy sterownik daje za bogatą mieszankę?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Lut 2011, 17:36   

Sonda jakoś działa, ale komp ma to w d... . Robiłeś ten reset?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
dmafia
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lut 2011, 17:52   

Tak. Odłączyłem akumulator na około pół godziny

[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 19:50 ]
Dodam jeszcze ze błąd 38 jest tylko podczas testu na pracującym silniku. Na niepracującym nie było żadnych błędów nawet gdy sonda była całkiem odłączona.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:28   

a jeszcze jedno, wymieniałeś filtr powietrza?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 16 Lut 2011, 21:07   

Cytat:
a jeszcze jedno, wymieniałeś filtr powietrza?
Zaraz się pewnie obale bom tępy , ale co ma do tego filtr powietrza?
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33
Dołączył: 08 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 16 Lut 2011, 23:33   

JOHNY napisał/a:

Zaraz się pewnie obale bom tępy , ale co ma do tego filtr powietrza?

jak masz zapchany to bedzie CI wiecej palić paliwa :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 17 Lut 2011, 06:12   

drzeniow napisał/a:
jak masz zapchany to bedzie CI wiecej palić paliwa
No to akurat wiem mi chodziło bardziej o związek przyczynowo skutkowy z błędem 38.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 18 Lut 2011, 20:55   

JOHNY napisał/a:
Zaraz się pewnie obale bom tępy , ale co ma do tego filtr powietrza?
Złe proporcje mieszanki powietrze-paliwo. Mieszanka zbyt bogata i pokazuje to sonda. Ale wcale nie oznacza to że po wymianie filtra wszystko będzie ok. Może być MAP uwalony, albo przewód nieszczelny, albo... trochę tego jest.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JOHNY 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 85
Skąd: Bytom
Wysłany: 18 Lut 2011, 21:08   

Ale w przypadku uwalonego mapa powinien jeszcze inny błąd wyskoczyć.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 18 Lut 2011, 21:14   

Źle się wyraziłem. Map nie musi byc uwalony - wystarczy że przewód jest nieszczelny i błędu nie pokaże.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
dmafia
[Usunięty]

Wysłany: 20 Lut 2011, 12:12   

O jaki przewód chodzi?
Skoro sonda działa i pokazuje bogatą mieszankę to może być wina ssania? Jest automatyczne ale może da się jakoś wyłączyć, wie ktoś jak to zrobić?

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 14:14 ]
Jak dostać się do komputera?? Muszę ściągnąć deskę rozdzielczą czy da się go jakoś wyjąć??
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 14 Mar 2011, 06:35   [MK3]

Witam.

Jeśli na diagnozie buzzerem komputer nie wywala żadnych błędów to możliwe jest ze sonda lambda jest uszkodzona tzn. nie daje prawidłowych wskazań.

Auto dużo mi pali i jak sie rozgrzeje silnik to strasznie traci na mocy.

Test nie pokazuje żadnych błędów (na pracującym silniku nie ma błędów i na niepracującym tez brak).

-----------------------------------------------------------------------------

Wczoraj testowalem sonde. Grzalka dziala. Wykrecilem sonde i zauwazylem ze byla cala oklejona sadza. Kanaly miala zapchane. To samo mialem wczesniej jakis miesiac temu. wtedy wyczyscilem ja i wkrecilem spowrotem. Co może powodowac osadzanie sie tego syfu na sondzie. Jak powinna wygladac sonda po wykreceniu z rury przy odpowiedniej pracy i poprawnym dzialaniu silnika??

Wymieniałem wtedy pierścienie uszczelkę głowicy świece (oryginaly motorcrafta) olej na mobil filtr oleju i powietrza. Auto przed tym brało dużo oleju i miało problem z paleniem na jedna świecę ciągle była zalewana olejem.

Teraz ma spokoj. Oleju nie ubywa od miesiaca. Po tym malym remoncie auto jak bylo slabe tak i jest. Strasznie traci na mocy jak sie rozgrzeje.

TEST na buzzerku na niepracującym cieplym silniku nie pokazuje nic. Na pracujacym mam blad 48 tzn stycznik regulacji biegu jałowego. Sprawdzilem go i nie widze zeby cos bylo z nim nie tak. Podlaczylem go na krótko do akumulatora to króciec wysuwa sie i chowa bez problemow.

Teraz odnosnie testu sondy. Silnik rozgrzany podlaczylem miernik do niej i na wolnych obrotach mam 0.7V za chwile spada do 0 a nawet mialem jakies minusowe pomiary. Wyniki cay czas faluja zmieniaja sie jakos dziwnie na biegu jalowym. Jak dodaje gazu to rosnie do 0.8V.

Odpialem wezyk od map sensora i silnik zaczal strasznie glosno stukac i dziwnie pracowac. Podpialem spowrotem i wszystko wrocilo do normy. Odlaczylem wtyczke z przewodami od map sensora. Na mierniku mialem wtedy pomiary z przedzialu 0.6V - 0.7 V. Nic nie falowalo i nie spadalo jak wczesniej ponizej zera.

Co moze powodowac jazda z odpieta wiazka przewodow od mapa?? Teraz tak zrobilem i auto dalej jest bez mocy.
 
 
Zdzieszko 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Zdzieszko
Wiek: 35
Dołączył: 26 Kwi 2011
Posty: 13
Skąd: Więckowy
Wysłany: 26 Kwi 2011, 17:59   

Moje pytanie jest być może głupie, ale tonący brzytwy się chwyta. Mam problem ze swoja fiestką 1.1 na wtrysku i próbowałem już chyba wszystkiego. Pytanie brzmi:
czy ew. niesprawność sondy może mieć wpływ na uruchomienie silnika?
_________________
Zdzieszko
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Kwi 2011, 18:01   

Zdzieszko napisał/a:
czy ew. niesprawność sondy może mieć wpływ na uruchomienie silnika?
nie
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.