[MK3] sonda lambda |
Autor |
Wiadomość |
Zdzieszko
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Zdzieszko
Wiek: 35 Dołączył: 26 Kwi 2011 Posty: 13 Skąd: Więckowy
|
Wysłany: 26 Kwi 2011, 19:05
|
|
|
Dziękuję za info. Tak też przypuszczałem. Podejrzewam MAP, ale jestem na razie bezsilny, nie mam pomysłu, jak sobie poradzić. |
_________________ Zdzieszko |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Kwi 2011, 22:17
|
|
|
Sorki, ale muszę odgrzać temat.
Mianowicie, miałem spalanie na poziomie 9,5-10l/100km.
Wykonałem rutynowe testy kompa, ale on nic mi nie podał. Niby wszystko OK, ale znajomy powiedział mi, że uszkodzona może być sonda i (choć to rzadkość) może przekazywać dane błędne dane do kompa, który odczytuje je jako poprawne i zwiększa dawkę paliwa.
Dziś zmieniłem na inną sondę (poprzednia już grzechotała) i zrobiłem pomiar po resecie kompa:
http://www.youtube.com/watch?v=7m4wfgfZvWw
Dodam, iż po dodaniu gazu do oporu i puszczeniu na chwilę wzrasta do 1,75-0,8 i ponownie opada.
Widoczny pomiar był na wolnych obrotach, a otwieranie przepustnicy w 1/3 nie robiło zmian na mierniku.
Prośba o ocenę sprawności sondy. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 09:28
|
|
|
1) Takim miernikiem możesz sobie zmierzyć napięcie w gniazdku z tolerancją 10V
2) Sonda ma zakres 0-1V więc czemu mierzysz na 20V? zamiast na 2? i jak Ci wyszło 1,75?
3) Tani cyfrowy miernik zanim zmierzy napięcie na sondzie i Ci je wyświetli to 3 razy zdąży się ono zmieniać,,,
4) Pomiar wykonuje się na wtyczce bezpośrednio przy komputerze. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 12:45
|
|
|
Mój błąd. powinno byś 0,75.
Odnośnie przedziału to jeśli niezbyt chce mi pokazać powyżej 0,5V a komp wywala błąd 38 to sonda do wymiany ? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 13:08
|
|
|
Sonda działa jak prędkościomierz trochę daje sygnał w zakresie 0-1V, to tak jakby Co prędkościomierz wskazywał 0-100km/h a Ty masz żeby było dobrze jechać 50,,, a tu masz wskazanie cały czas poniżej 50,,,, i co będziesz robił, przyśpieszał w nieskończoność? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 18:59
|
|
|
czyli sonda do wymiany, czy może to być przyczyna np. kilku małych dziur w pierwszym tłumiku? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 19:40
|
|
|
Morphinus8 napisał/a: | kilku małych dziur w pierwszym tłumiku? | masz dziury w wdechu? sonda pewnie sprawna, dziurami zasysa powietrze i sonda głupieje (mierzy ilość tlenu w splinach) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 20:10
|
|
|
Miałem nadzieję że to nie jest przyczyna.
Joe wysłałem Ci PW, ale zapytam też tu:
Czy możesz zerknąć na mojego złomka na żywo, a wynagrodzenie w browarkach Cię nie ominie ? |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 20:45
|
|
|
Układ wydechowy jest okładem pulsacyjnym, jakakolwiek nieszczelność powoduje uciekanie zawartości na zewnątrz ale jednocześnie zasysanie czystego powietrza do środka, sonda odczytuje duża ilość tlenu to komputer zwiększa ilość podawanego paliwa,,,
Zajedź na najbliższy spot to się wraka oblooka |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 20:52
|
|
|
A gdzie znajdę info o spocie w łodzi?
Na ten Wiosenny Zlot na Lotnisku Bednary to się nie mogę wybrać.
[ Dodano: Sob Kwi 30, 2011 21:25 ]
Już znalazłem, ale z tego co wyczytałem, to 10 kwietnia był i następny się nie zapowiada, a mi zależy na czasie. |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 19:22
|
|
|
JoeMix napisał/a: | masz dziury w wdechu? sonda pewnie sprawna, dziurami zasysa powietrze i sonda głupieje (mierzy ilość tlenu w splinach) | Trochę mieszasz - w kosiarce sonda jest w rurze kolektorowej. Musiała by być dziura przed sonda, a to raczej nie możliwe (chyba że rura tak spalona że tylko wymiana ją ratuje). Gościu napisał że ma dziurawy tłumik, a nie rurę. Nawet jak by w ogóle nie miał tego tłumika, to do sondy i tak spaliny ida bez "lewego" powietrza... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:05
|
|
|
Też mi się tak wydawało, że odległość jest trochę za duża żeby łapała lewe powietrze.
[ Dodano: Pon Maj 02, 2011 20:10 ]
Kolejny problem w tym, że pierwszy pomiar był super, tzn. po przegazowaniu voltomierz pokazywał do 0,75-0,8V.
następne sprawdzanie (to nagrane) to już tylko do 0,5V.
a wczoraj to więcej niż do 0,20V nie chciał pokazać.
Czy możliwa jest jakaś regeneracja sondy, by przy pierwszym sprawdzeniu było wszystko OK ?
i jeszcze jedno: czy sonda może się "zamulać" i źle pokazywać przez duże spalanie oleju ? |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:16
|
|
|
Morphinus8 napisał/a: | jeszcze jedno: czy sonda może się "zamulać" i źle pokazywać przez duże spalanie oleju ? | Może |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:23
|
|
|
czyli ten czarny syf przy spalaniu oleju zapycha sondę ? |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:37
|
|
|
Morphinus8 napisał/a: | czyli ten czarny syf przy spalaniu oleju zapycha sondę ? | tak i wtedy zaniża wskazania. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Morphinus8
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Konrad
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lis 2010 Posty: 153 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Maj 2011, 20:49
|
|
|
dzięki
teraz kolejne pytanie:
czemu przy poprzedniej sądzie nie wywalało mi błędów, mimo że po wykręceniu grzechotało coś w środku ? |
_________________
|
|
|
|
|
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 13 Gru 2011, 22:10
|
|
|
i ja sie podepne,otoz mam wrazenie ze moja sonda sie jakby zawiesza, sprawdzilem miernikiem i miala stale ok. 0.8V na rozgrzanym silniku,zgasilem auto,sonda zaczela stygnac i zmniejszalo sie napiecie az do zera, odpalilem auto ,napiecie podnosi sie spowrotem do 0.8V zatrzymuje sie i po chwili silnik reaguje jakos obrotami i zaczyna na sondzie skakac napiecie tak jak powinno ...czemu wczesniej nie skakalo? |
|
|
|
|
peugeot40619tdi
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 141 Skąd: OLSZYC
|
Wysłany: 6 Sty 2012, 09:11
|
|
|
Mam pytanie.Czy na nieprawidłową pracę sondy lambda i duże spalanie moze mieć dziura w wydechu wielkości dwóch 5zł ale na wysokości lewarka zmiany biegów?Jest to już daleko za sondą i katem.pozdrawiam |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 6 Sty 2012, 10:12
|
|
|
na mój chłopski rozum nie.. to juz za pomiarem jakości spalin. dziura to najwyżej na efekty specjalne wpływa |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|