[MK3] Pompa hamulcowa |
Autor |
Wiadomość |
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 14 Paź 2009, 23:00 [MK3] Pompa hamulcowa
|
|
|
Witam,
czy można zastosować redukcje przy pompie hamulcowej?
już wyjaśniam dokładnie o co kaman.
Kupiłem pompę z XRki, ale te dwa pierwsze przyłącza mają większą średnicę niż moje przyłącza na przewodach hamulcowych i tu chodzi właśnie o redukcje.
Drugie pytanie: ta tuleja która wchodzi w servo mechanizm, na mojej pompie mam tą tuleję dłuższą niż na pompie z XR, czy to ma jakiś wpływ na działanie? |
Ostatnio zmieniony przez BerciQ 16 Paź 2009, 21:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 08:59
|
|
|
Nie wiem czy dobrze rozumiem element który opisałeś, ale jeśli jest dłuższy to może się okazać że będzie naciskał na pompę zanim Ty naciśniesz na pedał. Co do rożnej wielkości przyłączy przy pompie to wypadało by zmienić nakrętkę na przewodzie (zastanowić się nad wymianą całych przewodów na nowe - na pewno są już skorodowane) i wtedy bez żadnych przelotek wtedy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 15:01
|
|
|
dziś albo jutro zrobie zdjęcie o co mi chodzi.
w zwiazku z tym pytanie, czy moge odkrecic pompe hamulcową od serwa nie odpinając przewodów hamulcowych? chodzi o pokazanie tych koncowych elementów. to zrobie zdjecie obu w tym momencie
jesli chodzi o przewody to wlasciwie nie sa skorodowane i sa w dobrym stanie. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 15:30
|
|
|
BerciQ napisał/a: | czy moge odkrecic pompe hamulcową od serwa nie odpinając przewodów hamulcowych? | Możesz, nic nie powinno się stać jak nie będziesz ją mocno merdał ba boki. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 19:40
|
|
|
JoeMix, jest świeżo włożona, to powinna leciutko wyjść to postaram się jeszcze dziś zrobić fotki. fakt jest ciemno, ale z bliska to lampa błyskowa da rade
dobra, odkreciłem pompę.
Jeszcze raz sprawdziłem, te końcówki są tej samej długości, zmyliło mnie wystające "coś" przypuszczam że to jakiś tłoczek jest.
w linkach zdjęcia, sorki za jakość, ale było ciemno, bateria słaba to na szybcika robiłem fotki.
http://berciq86.fotosik.pl/albumy/698216.html -link do zdjęć.
aha, na pompie którą mam zamontowaną ten tłok tak nie wystaje i nie wystawał. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2009, 23:11
|
|
|
redukcje zrobi ci tokarz . nie wiem tylko jaki skok gwintu jest w nakrętkach 12 (te większe) . Bo standardowe przewody (klucz 11 albo 10 ) to M10x1 . |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 09:26
|
|
|
diodalodz, to żeby podpiąć pompę z XR to najlepiej wymienić przyłącze ?
czym przeciąć ten przewód żeby go nie zagnieść? uciąć brzeszczotem? jak roztoczyć później ten grzybek?
a powiedz mi co z tym tłoczkiem który wystaje? normalnie go wcisnąć czy jak? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 13:08
|
|
|
stalowego przewodu w warunkach garażowo warsztatowych nie zapęcznisz bo jest zbyt twardy . musisz zrobić u tokarza redukcję z M12 (gwint wew) na M10x1 zewnętrzny ze stożkową końcówką . |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 16 Paź 2009, 22:01
|
|
|
diodalodz, ok, dzięki za odpowiedź. Muszę dopaść jakiegoś tokarza z ojcem pogadam, on ma w pracy dostęp do tokarzy
mam jeszcze pytanie odnośnie pompy. czy to że hamując i pompując nogą hamulec staje się twardszy może być efektem że hamulce są z XRki a pompa została z 1.1 ?
objawy są jak złęgo odpowietrzenia, ale teraz nie wiem czy poprostu źle odpowietrzyłem czy powinienem przyspieszyć działania co do pompy z XR? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 10:12
|
|
|
BerciQ napisał/a: | mam jeszcze pytanie odnośnie pompy. czy to że hamując i pompując nogą hamulec staje się twardszy może być efektem że hamulce są z XRki a pompa została z 1.1 ? | Raczej nie, ja jak w 0,9 wsadziłem heble z Xr2 to pompy nie zmieniałam, hamulce działają elegancko. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 11:46
|
|
|
czyli jeszcze raz odpowietrzyć. Ewentualnie dłużej, żeby więcej tego płynu przeleciało. Ile tak może mieścić się płynu w przewodach? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 12:20
|
|
|
Nie no żeby dobrze odpowietrzyć handla przy okazji wymienić płyn to tą c zwartkę trzeba jak nic przepompować. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 17 Paź 2009, 14:37
|
|
|
odpowietrzałem, ale jakoś mam dziwne wrażenie działania tych hamulców.
owszem, blokują koła, ale jakoś inaczej. Może być też że muszą się dotrzeć i dopasować do siebie? a po drugie dużo jeździłem ostatnio służbową Skodą a nie jeździłem Fiestą i może poprostu ja mam takie wrażenie? |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 16:30
|
|
|
Dobra co by nie robić bałaganu podłącze się i kontynuuje temat. jestem jakiś miesiąc po wymianie hebli na wentylowane 240, pompa jak i serwo zostało z 1.3, jednak ciągle pedał hamulca nie jest taki jak być powinien. hamuje dobrze, ale pedał zaczyna łapać po wcisnięciu go na 1/4, podpompowanie noga poprawia hamowanie. Z wczesniej znalezionych tematów doszedłem do wniosku, że pompa już ma swoje lata i coś z nią trzeba zrobić, tylko teraz proszę o odpowiedź, czy regenerować ją( komplet uszczelek do tłoka 20mm, czy może lepiej szukać pompy z xr2i o średnicy tłoka 22mm. Może ktoś w skrócie opisac proces regenracji pompy? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 19:40
|
|
|
Zakładam że jest dobrze odpowietrzone. Jak tam przewody elastyczne? Pompa raczej wyrabia bo ja sam mam heble z xrki i problemów takich nie mam, czyli jednak powinna dać radę. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
BerciQ
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 38 Dołączył: 02 Sty 2009 Posty: 510 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:00
|
|
|
też mam hebelki z XR a pompa została z 1.1 i hamuje i to dobrze |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:06
|
|
|
hamulce były na prawdę dobrze i jak naj staranniej robione, odpowietrzane nie raz, pedal ciągle nie jest tak twardy jak powinien, hamuje dobrze, jednak czuje, że powinno być lepiej, podpompowanie raz bądź dwa razy poprawia sytuacje, czyli co regenerowac? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:14
|
|
|
Złap wężyk elastyczny i niech ktoś depnie w hamulec - jak poczujesz mocne pulsowanie to wężyk do wymiany,,, oczywiście kontrola x4 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:19
|
|
|
jutro bądź jeszcze dziś to obadam i zdam relacje, wtedy pomyślimy co dalej |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
|