[MK6] Problem z wrzucaniem biegów. |
Autor |
Wiadomość |
rusek
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 10:45 [MK6] Problem z wrzucaniem biegów.
|
|
|
Chłopaki kolejny problem koleżanki z fiestą MK6 2006r 1,6TDCi, mianowicie wg jej opisu na nei rozgrzanym aucie skrzynia chodzi miodzio ponoć 1 paluszkiem, natomast po przejechaniu wiecej niz 10 km mówi że za nic nei jest wstanie wyszarpać biegu. co to może byc |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 10 Lut 2011, 20:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Lut 2011, 10:53
|
|
|
rusek napisał/a: | natomast po przejechaniu wiecej niz 10 km mówi że za nic nei jest wstanie wyszarpać biegu. co to może byc | Niech się zatrzyma, zgasi silnik i ponowi próbę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Brook
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Wioletta
Wiek: 44 Dołączyła: 18 Lis 2006 Posty: 799 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 10:41
|
|
|
Czyli co, po zatrzymaniu pojazdu i silnika nadal nie można wyłączyć biegu?
1) albo uwalona skrzynia
2) albo uwalony system wybierania |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
rusek
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: katowice
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 11:06
|
|
|
ja tak myślaelm, że to wybierak ale nei pasuje mi to ze na zimnym motorze wszystko jest ok dopiero po jakimś czasie, nie tyle że nei da sie zmienić biegu tylko strasznie cieżko sam nei jechałem więc nei wiem ile siły trzeba wrzucić. |
|
|
|
|
Brook
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Wioletta
Wiek: 44 Dołączyła: 18 Lis 2006 Posty: 799 Skąd: Chełm
|
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 15:00
|
|
|
Jeśli chodzi o to samo co ja miałem to opisałem to już na forum.
U nas chyba wcięło ten temat, ale opisałem go też na FCP (poniżej link):
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=109313
Jeśli to jest to samo to od razu po tym zabiegu przechodzi jak ręką odjął. |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 11 Lut 2011, 17:06
|
|
|
Tommur, tak to ten link z którego wrzuciłem fotek, bo nie miałem swoich. Ale to nie ten temat gdzie opisałem co i jak robiłem u siebie |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 12 Lut 2011, 22:12
|
|
|
To?
________________________________________________________________
Przypadkowo natknąłem się na ten temat. Mam podobny problem i (w moim przypadku) znalazłem przyczynę i doraźną pomoc Mianowicie - to nie problem ze sprzęgłem czy skrzynią, problem (bynajmniej u mnie - ale objawy u Ciebie wyglądają identycznie) polega na czym innym. Jak postawisz auto na kanale to przy skrzyni biegów jest taka plastikowa obudowa od cięgien (tych co idą od samego drążka zmiany biegów).
Jak zdejmiesz tą obudowe to ukazuje Ci się coś takiego
I na tym drugim zdjęciu masz takie lekko przyrdzewiałe "kowadełko". Po odpięciu cięgien od biegów należy jeszcze takie małe "zabezpieczenie" ściągnąć i dalej to samo kowadełko powinno lekko(bez oporów) przesuwać się w poziomie na trzpieniu, na którym jest osadzone. Jeśli są opory (tak jak to w moim przypadku było) to należy z użyciem siły (z wyczuciem, nie na chama) ściągnąć to kowadełko i psiknąć na owy trzpień jakimś specjalnym smarem na bazie jakiegoś alkoholu, który zabezpieczy i szybko odparuje. Mi po tym całym "zabiegu" problem zniknął jak ręką odjął. Dla porównania - szwagier w Focusie ma takie samo rozwiązanie i u niego samo to "kowadełko" się przesuwa bez żadnych problemów.
U mnie ten trzpień ma jedną rysę i zaczęła chyba ruda włazić czy coś, co powodowało zwiększone tarcie i stąd się brało badziewie, że trzeba było używać dużej siły do zmiany biegu. W każdym bądź razie był kłopot i jak na razie problem zniknął
Daj znać jak u Ciebie to wygląda.
Zdjęcia pochodzą z forum FiestaKlubPolska z tematu http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47058.
Pozdrawiam |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 13 Lut 2011, 09:49
|
|
|
To ten temat z FCP, ale jest opisane co i jak Swojego posta z naszego forum nie znalazłem. |
|
|
|
|
neoscorpion
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: FX
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44 Dołączył: 08 Lut 2011 Posty: 9 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 18:56
|
|
|
u mnie bylo to samo tylko ze po sciagnieciu tego kowadelka poprostu wzialem papier scierny drobny i troche starlem ten trzpien po obwodzie zeby lekko zmnieszyc jego srednice nastepnie nalozylem lekka warstwe smaru do lozysk zlozylem i chodzi jak maselko ale mowie na poczatku tez tylko nasmarowywalem i po pewnym czasie problem wracal wiec zrobilem tak jak to opisalem powyzej. |
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 14 Lut 2011, 23:44
|
|
|
neoscorpion, po Twoim przykładzie, swoim i osób powyżej widać, że to nie wina pojedynczego egzemplarza, tylko jakaś częściej występująca usterka no ale jak rozwiązanie jest to git majonez |
|
|
|
|
|