Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1)
Autor Wiadomość
wolfcub
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2008, 08:23   [MK4] 1.25 Zetec spadek mocy przy 4'500 min^(-1)

Dzien dobry
mam nastepujacy problem ze swoim samochodem, Ford fiesta 97 1,25 l 16v. Przy obrotach okolo 4'500 spada nagle moc, wiec nie mozna wyprzedzac na trasie. Maksymalna predkosc to okolo 120km/h. samochod byl w warsztacie, nastepujace podzespoly/funkcje byly sprawdzone:
-rozrzad - sprawdzony
-sprezanie - sprawdzone
-podcsnienie (lewe powietrze)
-przeplywomierz - przeczyszczony
-sonda tlenu (lambda) - wymieniona
-czujnik temperatury wody - wymieniony
- filtr paliwa -wymieniony
- katalizator - sprawdzony
- cisnienie paliwa - sprawdzone

Czy ktos ma moze pomysl co moze byc jeszcze przyczyna takiego zachowania pojazdu, lub wskazac warsztat w szczecinie, ktory by sie tym zajal byl bym wdzieczny.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Cze 2012, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Lip 2008, 12:23   

ja bym jeszcze podmienił przepływomierz na inny i sprawdził cpp czy nie ma dziury w rezystancji, na każdym biegu się tak zachowuje?
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wolfcub
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2008, 12:45   odp

Przepływomierz podmieniałem, na uzywany z innej fiesty, bez zmian. Samochód zachowuje sie w ten sposob na wszystkich biegach, od jedynki zaczynajac. Z tym ze na 1 i 2 biegu jest w stanie po pewnym czasie przeskoczyc granice 4'500 obr i dalej idzie normalnie. natomiast na 3 i wyzszych biegach 'nie ma juz sily' przeskoczyc tej granicy. Na biegu jalowym nie widac zeby obrotomierz dziwnie sie zachowywal przy 4'500 obr.
w momencie kiedy samochod traci moc jest uczucie dokladnie jak przy puszczeniu pedalu gazu. Na wyzszych biegach jadac wieksza predkoscia jest wrazenie jakby wciskac i puszczac pedal gazu na zmiane
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Lip 2008, 12:56   

moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp i ewentualnie diagnostyka przez kompa.

ps. zmień silnik w profilu
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wolfcub
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2008, 15:50   

Marcin napisał/a:
moim zdaniem pozostaje tylko sprawdzenie cpp


cpp - czujnik polozenia przepustnicy - sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje), przy wciskaniu pedalu gazu wskasania sie zmienialy,wiec raczej urzadzenie dzialalo dobrze.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Lip 2008, 17:09   

wolfcub napisał/a:
sprawdzal znajomy elektryk przy pomocy potencjometru (tak mi sie zdaje)

prędzej miernikiem <8>

to chyba musisz się wybrać na diagnostyke komputerem, może wyskoczy jakiś błąd, przy okazji przelecieć wszystkie dane z czujników podczas pracy na wyższych obrotach.

A wydech za katem nie jest przytkany, może się końcowy tłumik rozleciał i przytyka spaliny
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wolfcub
[Usunięty]

Wysłany: 4 Lip 2008, 18:48   

katalizator i wydech byly tez sprawdzane. Nie wiem natomiast czy były sprawdzane błedy przy pomocy komputera, ale domyslam się ze tak, bylem w warsztacie specjalizujacym sie w fordzie, ale nieautoryzowanym.na ulotce pisalo 16 lat doswiadczenia...
moze jest ktos w stanie polecic jakis dobry warsztat w szczecinie, ktory by to naprawil i 'nie skroil' mowiac potocznie
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 4 Lip 2008, 21:32   

spróbuj jeszcze odłączyć przepływomierz i się przejechać

sądząc po tym co jest sprawdzone to ten warsztat też szukał po kolei, komp wcale nie musi czegokolwiek wykazać jak w danej chwili jest wszystko ok
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
wolfcub
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lip 2008, 19:45   

Udalo sie w koncu naprawic samochod.
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi.
 
 
tyciek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 1
Skąd: Bogate
Wysłany: 14 Cze 2012, 21:37   

Cześć

Nasz kolega napisał

"Wysłany: Wto Lip 08, 2008 19:45 Temat postu:
Udalo sie w koncu naprawic samochod.
Okazalo sie ze jest uszkodzony trojdzielny zawor pzy skrzyni korbowou. Znawcom tematu mowi to wiecej niz mi."

Mam ten sam problem.Może ktoś wstawi linka z tą częścią żebym wiedział czego szukać.To chyba sztandarowa usterka w tym modelu :) pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
_________________
....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.