[MK3] Traci moc, odgłosy w silniku |
Autor |
Wiadomość |
zygmuncik

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 12:01 [MK3] Traci moc, odgłosy w silniku
|
|
|
Witam wszystkich ponownie, mam problem z fiestą. jest to pierwszy problem odkąd ją kupiłem. otóż wczoraj jadąc ( jakieś 5-10 min) zaczęło mi trochę żabkować, tracić moc, na obciążonym (tj na biegu), a na luzie nieco przerywało jakby nie było paliwa. jako że miałem rezerwę to sru na stacje i zatankowałem. problemu więcej nie było do dzisiaj rano. odwiozłem mamę na dworzec ( jakieś 5 min jazdy). no i znowu to samo, spadek mocy, miałem problem z wzniesieniami. ktoś ma może jakikolwiek pomysł? |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 10 Lut 2011, 20:37, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 12:20
|
|
|
zygmuncik napisał/a: | ktoś ma może jakikolwiek pomysł? |
Tak... na początek popraw swój profil 1.3/66KM i daj znać czy masz mono-wtrysk czy gaźnik http://www.fiestaklubpols...p=472678#472678
...i co znaczy tytułowe traci obroty? |
|
|
|
 |
zygmuncik

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 13:24
|
|
|
monowtrysk. traci obroty.. no słychać że silnik chodzi nierówno, i słuchać jak coś tam "wali" |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 13:43
|
|
|
Jeżeli monowtrysk to zmień w profilu na Silnik: 1.3i/60KM żeby na przyszłość było wiadomo od razu co masz. Co do 'walenia' to pomysłu nie mam trzeba by chyba to usłyszeć.
Co do obrotów to na początek bym sprawdził filtry i przewody podciśnienia. Potem jeżeli wszystko będzie ok to bym odczytał błędy ze sterownika. |
|
|
|
 |
zygmuncik

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 14:32
|
|
|
ale ciekawe czemu na zimnym tqak nie robi. dopiero jak się rozgrzeje trochę |
|
|
|
 |
Rebel

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 35 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 15:43
|
|
|
zygmuncik napisał/a: | ale ciekawe czemu na zimnym tqak nie robi. dopiero jak się rozgrzeje trochę |
Trzeba trochę ruszyć głową... i pomyśleć co się zmienia gdy silnik się rozgrzeje. Sprawdź błędy. Jak będzie czysto to będzie się myśleć dalej. Dodatkowo możesz sprawdzić multimetrem sondę. |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 16:06
|
|
|
zygmuncik napisał/a: | słuchać jak coś tam "wali" |
Ale sprecyzuj jak wali-metaliczny stuk ,czy głuchy stuk,wali jak obciążony silnik czy jak ma lekko,na postoju?
Na jakim paliwie jeździsz(z tej samej stacji),masz zatankowane troche,czy pod korek ?
Filtry masz powymieniane-olej,powietrze benzyna? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 16:15
|
|
|
Może filtr paliwa sie zasyfił, pisałeś że to na rezerwie sie zaczeło i teraz nie jest do końca drożny, po postoju troche zaciągnie beny a potem może słabo przez niego przepływa? ale to tylko moja sugestia. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 19:32
|
|
|
jutro 8-14 jestem w domu
decyduj czy chcesz diagnozować |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Lut 2011, 23:26
|
|
|
Cewka pewnie siada i nie pali na jednym garnku jak się nagrzeje. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
zygmuncik

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 12:13
|
|
|
dobra panowie, nie było u mnie wczoraj internetu, więc nie pisałem. sąsiad mechanik postawił mi diagnozę nawet nie patrząc na auto- "całą zimę jeździłeś na rezerwie, zebrała się woda w baku, musisz zalać do pełna i dolać denaturatu, woda się rozejdzie". jak na razie auto stoi w garażu bo robiłem nadkola, i regulowałem skrzynię, ale zauważyłem wczoraj że pow 2k obrotów zaczyna chodzić płynnie. olej w skrzyni- w normie, w silniku w normie, chłodniczy na minimum, zaraz po niego skoczę. pompa paliwa działa dobrze. tankowane tylko na BP ( takie moje zboczenie-nigdy nie tankuje na innych )
filtr powietrza i paliwa wymieniany w czerwcu, wtedy tez czyściłem korek oleju- ale chyba to jeszcze raz zrobię. i jeszcze jedno, nie wiem czy to ma związek z sprawą- jak przytkam ręką rurę wydechową ( na zapalonym silniku) i odetkam to strasznie pluje wodą. wydzielina ma posmak słony . wracając do głównego wątku, możliwe że woda się tam zebrała? dodam że mam strasznie ujowy korek ( taki z bp uniwersalny, bo zgubiłem orginalny^^) |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 14:05
|
|
|
Chyba uszczelka pod głowicą puszcza (albo masz blok uszkodzony i któryś gar puszcza), Stąd mniej płynu i woda z rury. I cyrki z pracą silnika - gdy się rozgrzeje, to wszystko się rozszerza i wtedy widocznie przecieka. Ale to tylko moje domysły. W wodę w paliwie nie wierzę, bo zimnej byś w ogóle nie odpalił. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
zygmuncik

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 14:55
|
|
|
ja bym chciał uwierzyć w wodę w paliwie:) ciekawe ile kosztuje wymiana uszczelki głowicy...
a co do wycieku oleju... od zawsze silnik w niektórych miejscach był uwalany olejem, ostatnio zdawało mi się że kapie olej z niego, ale okazało się że to błoto się zebrało na zaczepie, i jak topniało to kapało z niego. jak wjechałem do garażu, wyczyściłem to, to nie kapie już nic tam.
brudna od oleju jest obudowa silnika pod świecami i naokoło świec. ale było tak od samego początku i wszystko grało... |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 16:24
|
|
|
Dolej denaturat, dolej Chcę zobaczyć ten temat "auto nie pali" Jedź na analizator i niech Ci zdiagnozują czy nie ma spalin tam gdzie ich być nie ma, wody w oleju, itd. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
zygmuncik

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 33 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 18:33
|
|
|
najpierw sobie zaleje do pełna, i zobaczę czy to coś dało.
Edit.
hmm. chodził sobie teraz z 10 minut na minimalnie zwiększonych obrotach i nic. silnik gadał normalnie.
filtr paliwa zmienię jutro, kupię jakiś uszlachetniacz do beny ( taki co czyści układ, itp), doleje płynu chłodniczego (jak mam niebieski to każdy niebieski będzie dobry?
EDIT.
okej, nie ogarniam mojej fiestynki. dzisiaj z 2 godziny jeździłem i nic. raz mi się wydawało że coś szarpie, ale w sumie nie wiem czy nie byłem za bardzo wyczulony. ale totalnie nic, a grzałem i po 10 min na wolnych obrotach i OS'y 100-120km/h.
jak auto było mega zgrzane to zauważyłem że parę kropel oleju kapnęło z miejsca paska klinowego.
w ogóle coś popierzyłem, zamiast elfa dolałem lotosu do oleju, a w sumie nie wiem czy tak może być. oba 15w40 mineralne. |
|
|
|
 |
|