[MK4] czasami się muli? |
Autor |
Wiadomość |
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 20:00 [MK4] czasami się muli?
|
|
|
witam problem następujący jade daje gazu obroty np 3 tys. jest zamula chwilowa ok 5 sek i dostaje kopa ..na cieplym silniku na zimnym raczej to nie wystepuje.. jaka jest tego przyczyna. |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 20:15
|
|
|
przepływomierz? |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 20:20
|
|
|
jestes pewien w 100%??bo jak tak to kupuje od pumy 1.7:) |
|
|
|
 |
arecki
Człowiek Whisky

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 20:26
|
|
|
winiar789 napisał/a: | jestes pewien w 100%??bo jak tak to kupuje od pumy 1.7:) |
hehe na 100% nie ...niech sie jeszcze inni wypowiedza |
_________________
Była Fiesta jest Focus  |
|
|
|
 |
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 20:31
|
|
|
czekam:) |
|
|
|
 |
sewi20
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 39 Dołączył: 06 Sie 2008 Posty: 9 Skąd: podkarpacie
|
Wysłany: 28 Lut 2009, 23:52
|
|
|
u mnie byl podobny problem i po wymianie przeplywomierzu dziala elegancko |
_________________ don't worry be happy |
|
|
|
 |
Adam90 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 11:03
|
|
|
niech mi ktos powie od czego jest odpowiedzialny przeplywomierz ?? |
|
|
|
 |
winiar789
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 123 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 11:36
|
|
|
Adam cała reguła:
Przepływomierz to przyrząd pomiarowy służący do pomiaru objętości lub masy materii poruszającej się przez daną powierzchnię prostopadłą do kierunku przepływu.
Zdecydowana większość przepływomierzy służy do pomiaru przepływu cieczy, znacznie mniej konstrukcji służy do pomiaru przepływu gazów. Ponieważ ustrój pomiarowy przepływomierzy wskazuje zwykle wartość chwilową przepływu, konieczne jest zintegrowanie ich z licznikiem. Zatem całkowita objętość materii, która przepłynęła uzyskiwana jest na drodze całkowania w czasie wartości natężenia przepływu w kolejnych chwilach. |
|
|
|
 |
Adam90 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 18:15
|
|
|
ok a moze tez byc przyczyna do falowania obrotów ?? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:12
|
|
|
Adam90, może to być przyczyna falowania. jak przepływka jest walnięta, to sterownik daje paliwo na ślepo (oczywiście wg odpowiednich algorytmów) i właściwie jedynym wskaźnikiem poprawności składu mieszanki jest sygnał z sondy lambda. pracuje ona w sprzężeniu zwrotnym, a ze względu na sposób korekcji czasu wtrysku (stopniowy a nie skokowy) pojawia się falowanie obrotów... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Adam90 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:25
|
|
|
ok dzieki kurde bujam juz sie z nimi z 2 tyg dzieki a jeszcze jedno w jakiej cenie mozna taka kupic mniej wiecej nową ?? |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 40 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 13 Mar 2009, 22:39
|
|
|
Używany od 50 do 150 oryginalny.
Podróbka 260 zł nowa
Orginal nowy pireburga czy jakos tam okolo 550 zł w IC
U mnie bylo podobnie i wymienilem przeplywke pozniej lambde czujnik temperatury filtr paliwa i jeszcze pare pierdół
A co sie okazalo ze sprzeglo sie slizga :/ masakra |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
Adam90 [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Mar 2009, 10:53
|
|
|
wiesz co ja do tej pory wymieniłem czujnik położenia przepustnicy silnik krokowy i inne czujniki i nie dało to skutku dopiero jak wymieniłem przepływkę na nową to teraz działa prawidłowo a tak poza tym ile ma żywotność lambda ?? |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Mar 2009, 12:14
|
|
|
Adam podobnie jak Ty powymieniałem i nie ma żadnej różnicy nie wiem już co dalej :yyy: |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Adam90 [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 18:28
|
|
|
hehhe jedyne co ci zostało to silnik i przepustnica bo jak czujniki powymieniałeś ale raczej przepustnica chyba nie ale niech się inni wypowiedzą i powodzenia życze |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 22:40
|
|
|
Adam mam nawet założony swój http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=38075 No jakoś nikt nic nie podpowiada :yyy: |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 40 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:13
|
|
|
Mi tez się wydaje ze przepustnica nie bo zachowywala by sie tak caly czas a nie tylko na rozgrzanym
drjanusz radze pojechać na warsztat niech oni się martwia bo wymienisz pol auta a okaze sie ze pies gdzie indziej pogrzebany |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Mar 2009, 23:26
|
|
|
olo napisał/a: | bo wymienisz pol auta a okaze sie ze pies gdzie indziej pogrzebany |
I to jest pytanie -GDZIE
Jak do tej pory żadne ale to żadne moje auto( a możesz mi wierzyć troche ich miałem) nie widziało innego warsztatu niż mój i ta ch....a nie będzie tego zmieniała,a jeste baaaaaardzo uparty |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
arko [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Kwi 2009, 15:57 Re: czasami się muli?
|
|
|
Witam wszystkich
Jestem posiadaczem Fiesty MK IV z silnikiem 1.25 zetec z przebiegiem 120000
Moze podepne sie pod temat
winiar789 napisał/a: | witam problem następujący jade daje gazu obroty np 3 tys. jest zamula chwilowa ok 5 sek i dostaje kopa ..na cieplym silniku na zimnym raczej to nie wystepuje.. jaka jest tego przyczyna. |
Mam dokladnie to samo. Jednak u mnie dodatkowo jest jeszcze taka sytuacja ze kiedy jade na 1 lub 2 biegu bez gazu i sprzegla np tocze sie w korku to niestety nie ujade poniewaz samochod strasznie szarpie- robi tzw kangurki. Musze mu wtedy delikatnie dodac gazu albo wcisnac sprzeglo. Problem ustaje przy ok 1,5tys obrotow
Zauwazylem rowniez ze kiedy auto stoi na wolnych obrotach to bardzo delikatnie faluja mu obroty. Malo zauwazalne na obrotomierzu jednak idzie to wyczuc ze silnik nie pracuje rowno.
Moje pytanie jest czy w moim przypadku tez mozna mowic o uszkodzonym przepływomierzu?
Czy istnieje mozliwosc sprawdzenia tego czy to jest przeplywomierz w inny sposob jak wlozenie poprostu innego przeplywomierza? Nie wiem np podpiac go pod komputer ( nie bardzo jestem w temacie i nie wiem czy to wykarze dlatego pytam). Z gory dziekuje za podpowiedzi. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
olo

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 40 Dołączył: 16 Cze 2007 Posty: 136 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 1 Kwi 2009, 20:31
|
|
|
Pytanie zasadnicze ze tylko na cieplym czy ogolnie bo u mnie na początku bylo wlasnie tylko na po rozgrzanym silniku a pozniej to juz jak się trafilo wymienilem przeplywke sonde lambda a okazalo sie ze tarcza sprzęgla byla juz cienka jak żyletka u i poprostu maszyna sie slizgała a efekt tego byl taki jak gdyby zamułka w okolicach 3 tysiecy i przy gwaltownym przyspieszaniu zamulalo a po chwili tarcza lapala i przyspieszal normalnie. Wymienilem sprzeglo i dalej katuje moja fofi problem zniknol |
_________________ Odśnieżarki
Kosiarki |
|
|
|
 |
|