[MK4] Wiązka tylnej klapy |
Autor |
Wiadomość |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 19:09 [MK4] Wiązka tylnej klapy
|
|
|
Jako że do tej pory męczyłem jedynie mk3 a teraz zacząłem użerać się z mk4, to mam pytanie: którędy idą kable do przycisku od otwierania tylnej klapy? Wiem że moge sprawdzić przez odkręcenie wszystkiego, ale na dworze nie za bardzo mi się teraz uśmiecha to robić. Jak ktoś wie to niech pisze. Nie wiem czy idą w stronę przodu czy na bok gdzieś pod fotelami - pojęcia nie mam. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
zimzia

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 19:59
|
|
|
chyba od klapy idą do progu kierowcy z innymi przewodami do skrzynki z bezpiecznikami i tam się rozdzielają |
_________________ ZimZia |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:07
|
|
|
jw. a do klapy przez złącze stykowe lub ewentualnie górą, ale to się chyba rzadko zdarza (albo mi się z mk5 pomyliło) |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:18
|
|
|
Do klapy na bank idą przez złącze, otwieranie oryginał. zimzia, nie o ten koniec kabla mi chodzi. To że od klapy idą progiem to wiem! Chodzi mi o ten koniec przy przycisku - którędy idzie od przycisku do skrzynki z bezpiecznikami. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:32
|
|
|
Może iść do głównej wiązki, tzn. tam gdzie kable od radia i wentylacji, ja mam samoróbkę więc niestety nie sprawdzę. Jacek a w czym problem? Masz wersje przejściową z elektronicznym licznikiem czy jeszcze analog? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Nikuś

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 672 Skąd: Rz
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:50
|
|
|
Marcin napisał/a: | ewentualnie górą, ale to się chyba rzadko zdarza (albo mi się z mk5 pomyliło) |
Mk4 z której wymontowywałem zestaw który właśnie kupił Dzidzia właśnie tak miała |
|
|
|
 |
jery13

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:05
|
|
|
Tak jak napisał Marcin , tzn. tam gdzie kable od radia i wentylacji , byłem przed chwilką sprawdzić . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
 |
zimzia

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 198 Skąd: Polska
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:08
|
|
|
sprawdzę jutro bo nigdy na to uwagi nie zwracałem a kilka razy rozbierałem ta osłonę lewarka, możliwe ze przewody idą za popielniczką do tej wiązki co mowa wyżej |
_________________ ZimZia |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:16
|
|
|
Marcin napisał/a: | Masz wersje przejściową z elektronicznym licznikiem czy jeszcze analog? | Z elektronicznym (Fiesta jest z 28.05.1999) i właśnie w tym jest problem, bo nie pasują schematy ani z mk4 ani z mk5 - wszystko jest pomieszane. Microcat swoje (podaje wersja modelu 99), Etis swoje a Haynes w ogóle co innego. Staram się dowiedzieć czy da radę zmienić pilota w kluczyku na taki z otwieraniem tylnej klapy. Do tego potzrebny mi rozkład kabli, bo kolory też mi się nie zgadzaja za bardzo. Wg schematu mk5 przycisk jest podłączony do modulu GEM, a wg schem. mk4 na żadnym nie ma GEMa i tylna klapa jest podłączona bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. A ja mam mk4 i GEMa z podwójnym ryglowaniem, ogrzewaniem przedniej szyby i radiowy pilot w kluczyku. Jak będe wiedział którędy idą kable to po kablach dojdę jak jest podłączone (jeśli do GEMa, to jest duża szansa że jak dokupię pilot z trzema przyciskami to będzie działał). Żeby było ciepło to bym to wszystko rozebrał, ale teraz nie chcę za długo marznąć.
[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 21:19 ]
jery13, przecież radio jest dużo wyżej (przynajmniej w mk4) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
jery13

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:27
|
|
|
Mam deskę rozdzielczą w piwnicy i byłem sprawdzić , na 100 % idzie do tej głównej wiązki i tam razem już zawinięte z innymi przewodami w kierunku bezpieczników, jeżeli mi nie wierzysz to Twój problem , a instalacja jest oryginalna , bo wątpię żeby makaroniarze bawili się w jakieś przeróbki .
Aha , ta fiesta była z grudnia 96 |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:31
|
|
|
...czyli prawdopodobnie masz chory moduł komfortu, który steruje kilkoma rzeczami, nie wiem czy też centralnym, bo być może centralny zamek ze sterowaniem w kluczyku jest w osobnej "skrzynce" tak jak u mnie (pilot ir + ryglowanie). Coś więcej na ten temat może powie Pufcio, bo on ma mk5 i trochę się zagłębiał w elektryce. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:33
|
|
|
jery13, nie chodzi o to czy wierzę czy nie. Tylko w jaki sposób kable wychodzą z dolnej konsoli, skoro ona jest na styk przykręcona do podłogi. Między konsolą a obudową od nawiewu jest przerwa i kable idą w powietrzu? Rzecz w tym, że tam patrzałem i ich tam nie ma. Muszą wchodzić gdzieś pod wykładzinę, tylko nie wiem w którą strone potem idą. Chyba że idą w stronę przodu i wychodzą za obudową nagrzewnicy. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 1 Lut 2011, 21:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:33
|
|
|
jery13 napisał/a: | ta fiesta była z grudnia 96 |
a Jacek ma '99 i na dodatek wersję przejściową do mk5, więc mogą być różnicę gdzie dokładnie idzie ten przewód od przycisku
[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 21:34 ]
jackrzec napisał/a: | Rzecz w tym, że tam patrzałem i ich tam nie ma. Muszą wchodzić gdzieś pod wykładzinę, tylko nie wiem w którą strone potem idą. |
albo idą razem z kablami od kontrolki ręcznego do przodu (grodzi) i tam się łączą z główną wiązką, albo idą pod fotelem kierowcy do progu. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jery13

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64 Dołączył: 07 Cze 2010 Posty: 108 Skąd: Jawor / Legnica
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:45
|
|
|
jackrzec , pewnie pod wykładziną , a później za popielniczką ,nawiewem i radiem prawie pionowo do góry , i z główną wiązką w kierunku lewym .
Przynajmniej tak było u mnie .
Jeżeli chcesz to jutro mogę sprawdzić kolory przewodów , ale to jest różnica 3 lat i nie wiem czy to coś Ci da . |
_________________ Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:54
|
|
|
Marcin napisał/a: | albo idą razem z kablami od kontrolki ręcznego do przodu (grodzi) i tam się łączą z główną wiązką, albo idą pod fotelem kierowcy do progu. | Tak podejrzewam, bo innego sensownego rozwiązania nie widzę. Myślę o tym ręcznym. Chociaż w bok ida kable od napinaczów i z nimi też mógłby iść. Marcin napisał/a: | ...czyli prawdopodobnie masz chory moduł komfortu, który steruje kilkoma rzeczami, nie wiem czy też centralnym, bo być może centralny zamek ze sterowaniem w kluczyku jest w osobnej "skrzynce" tak jak u mnie (pilot ir + ryglowanie). | Własnie chyba tak. Microcat mi pokazuje tylko jeden moduł (Moduł GEM wersja rozszerzona GHIA/LUXURY nr YS6T 14k150 DB). Centralny jest na pilota radiowego. Nie wiem czy czasem nie steruje też lampką w kabinie i regulacją czasową wycieraczek, bo wycieraczki działaja tak że jak je włączę i wyłącze i ponownie włącze to działają z taką przerwą z jaką czekałem między włączeniami. No i po użyciu spryskiwacza przedniej szyby wycieraczki od razu zaczynja pracować, ale tylko trzy razy i się wyłączają.
[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 21:57 ]
jery13, kolory kabli znam, ale to mi nie wiele daje, bo się w wiązce powtarzaja. Zresztą i tak musze sam to zobaczyć, bo zdania są podzielone. W sobotę będą mi zmieniać rozrząd, to w między czasie rozpruję środek i sam zobacze. Dzięki za pomoc. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 00:15
|
|
|
Ciekawe, patrzyłem i fiesta ma 3 przyciskowy pilot ale niby na podczerwień, z przycisku idzie na moduł centralnego zamka/alarmu po od 07/97 do tego czasu przycisk idzie bezpośrednio do klapy.
Gem i radiowy jak by dopiero od 99 roku.
Sadzac co ty piszesz, masz wersje 99 juz z gem i tym schematem nalezy sie posługiwac wg TISa
Masz jakies kolory kabli? to zweryfikujemy. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 07:43
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Chociaż w bok ida kable od napinaczów i z nimi też mógłby iść. |
od napinaczy na pewno idą w stronę progów, ale nie pamiętam czy coś z nimi się jeszcze plącze, bardziej prawdopodobne, że te przewody od przycisku idą tak jak napisał jery13
jackrzec napisał/a: | Nie wiem czy czasem nie steruje też lampką w kabinie i regulacją czasową wycieraczek, bo wycieraczki działaja tak że jak je włączę i wyłącze i ponownie włącze to działają z taką przerwą z jaką czekałem między włączeniami. |
do wycieraczek jest specjalny przekaźnik z taką funkcją czasówek
Jacek, tak z innej beczki jak będziesz miał okazję to sprawdź czy masz dwie sondy lambda. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 07:58
|
|
|
Marcin napisał/a: | Jacek, tak z innej beczki jak będziesz miał okazję to sprawdź czy masz dwie sondy lambda. | W sobotę będą mi robili rozrząd, to skorzystam z podnośnika i obejrzę całość, bo w sumie tak na spokojnie to jeszcze nie oglądałem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 17:37
|
|
|
Marcin napisał/a: | Coś więcej na ten temat może powie Pufcio, bo on ma mk5 i trochę się zagłębiał w elektryce. |
Swoje 3 grosze dorzucę - jak masz Jacku skrzynkę z mk5, to tam nic nie porobisz przy tym Wchodzą Ci do boxa 2 wtyczki z rzędem kabli i tyle widać. Jak rozbierzesz, to masz płytkę drukowaną i armię elementów. Generalnie powodzenia.
Marcin napisał/a: | do wycieraczek jest specjalny przekaźnik z taką funkcją czasówek |
W mk5 od tego jest ów "moduł komfortu" - żadnego przekaźnika (poza tym gdzieś na płytce drukowanej w zminiaturyzowanej wersji) nie znajdziesz. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 2 Lut 2011, 19:34
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Marcin napisał/a:
do wycieraczek jest specjalny przekaźnik z taką funkcją czasówek
W mk5 od tego jest ów "moduł komfortu" - żadnego przekaźnika (poza tym gdzieś na płytce drukowanej w zminiaturyzowanej wersji) nie znajdziesz. |
hmmm... to coś mi się pomyliło, bo swego czasu szukałem takiego przekaźnika a skończyło się na zwykłym potencjometrze.
Ogólnie jedna wielka kupa |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
|