Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Wiązka tylnej klapy
Autor Wiadomość
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lut 2011, 19:09   [MK4] Wiązka tylnej klapy

Jako że do tej pory męczyłem jedynie mk3 a teraz zacząłem użerać się z mk4, to mam pytanie: którędy idą kable do przycisku od otwierania tylnej klapy? Wiem że moge sprawdzić przez odkręcenie wszystkiego, ale na dworze nie za bardzo mi się teraz uśmiecha to robić. Jak ktoś wie to niech pisze. Nie wiem czy idą w stronę przodu czy na bok gdzieś pod fotelami - pojęcia nie mam.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
zimzia 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 198
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Lut 2011, 19:59   

chyba od klapy idą do progu kierowcy z innymi przewodami do skrzynki z bezpiecznikami i tam się rozdzielają
_________________
ZimZia
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:07   

jw. a do klapy przez złącze stykowe lub ewentualnie górą, ale to się chyba rzadko zdarza (albo mi się z mk5 pomyliło)
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:18   

Do klapy na bank idą przez złącze, otwieranie oryginał. zimzia, nie o ten koniec kabla mi chodzi. To że od klapy idą progiem to wiem! Chodzi mi o ten koniec przy przycisku - którędy idzie od przycisku do skrzynki z bezpiecznikami.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:32   

Może iść do głównej wiązki, tzn. tam gdzie kable od radia i wentylacji, ja mam samoróbkę więc niestety nie sprawdzę. Jacek a w czym problem? Masz wersje przejściową z elektronicznym licznikiem czy jeszcze analog?
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Nikuś 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 672
Skąd: Rz
Wysłany: 1 Lut 2011, 20:50   

Marcin napisał/a:
ewentualnie górą, ale to się chyba rzadko zdarza (albo mi się z mk5 pomyliło)


Mk4 z której wymontowywałem zestaw który właśnie kupił Dzidzia właśnie tak miała :yes:
 
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:05   

Tak jak napisał Marcin , tzn. tam gdzie kable od radia i wentylacji , byłem przed chwilką sprawdzić .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
zimzia 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 36
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 198
Skąd: Polska
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:08   

sprawdzę jutro bo nigdy na to uwagi nie zwracałem a kilka razy rozbierałem ta osłonę lewarka, możliwe ze przewody idą za popielniczką do tej wiązki co mowa wyżej
_________________
ZimZia
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:16   

Marcin napisał/a:
Masz wersje przejściową z elektronicznym licznikiem czy jeszcze analog?
Z elektronicznym (Fiesta jest z 28.05.1999) i właśnie w tym jest problem, bo nie pasują schematy ani z mk4 ani z mk5 - wszystko jest pomieszane. Microcat swoje (podaje wersja modelu 99), Etis swoje a Haynes w ogóle co innego. Staram się dowiedzieć czy da radę zmienić pilota w kluczyku na taki z otwieraniem tylnej klapy. Do tego potzrebny mi rozkład kabli, bo kolory też mi się nie zgadzaja za bardzo. Wg schematu mk5 przycisk jest podłączony do modulu GEM, a wg schem. mk4 na żadnym nie ma GEMa i tylna klapa jest podłączona bezpośrednio do skrzynki bezpieczników. A ja mam mk4 i GEMa z podwójnym ryglowaniem, ogrzewaniem przedniej szyby i radiowy pilot w kluczyku. Jak będe wiedział którędy idą kable to po kablach dojdę jak jest podłączone (jeśli do GEMa, to jest duża szansa że jak dokupię pilot z trzema przyciskami to będzie działał). Żeby było ciepło to bym to wszystko rozebrał, ale teraz nie chcę za długo marznąć.

[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 21:19 ]
jery13, przecież radio jest dużo wyżej (przynajmniej w mk4)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:27   

Mam deskę rozdzielczą w piwnicy i byłem sprawdzić , na 100 % idzie do tej głównej wiązki i tam razem już zawinięte z innymi przewodami w kierunku bezpieczników, jeżeli mi nie wierzysz to Twój problem , a instalacja jest oryginalna , bo wątpię żeby makaroniarze bawili się w jakieś przeróbki .
Aha , ta fiesta była z grudnia 96
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:31   

...czyli prawdopodobnie masz chory moduł komfortu, który steruje kilkoma rzeczami, nie wiem czy też centralnym, bo być może centralny zamek ze sterowaniem w kluczyku jest w osobnej "skrzynce" tak jak u mnie (pilot ir + ryglowanie). Coś więcej na ten temat może powie Pufcio, bo on ma mk5 i trochę się zagłębiał w elektryce.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:33   

jery13, nie chodzi o to czy wierzę czy nie. Tylko w jaki sposób kable wychodzą z dolnej konsoli, skoro ona jest na styk przykręcona do podłogi. Między konsolą a obudową od nawiewu jest przerwa i kable idą w powietrzu? Rzecz w tym, że tam patrzałem i ich tam nie ma. Muszą wchodzić gdzieś pod wykładzinę, tylko nie wiem w którą strone potem idą. Chyba że idą w stronę przodu i wychodzą za obudową nagrzewnicy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Ostatnio zmieniony przez jackrzec 1 Lut 2011, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:33   

jery13 napisał/a:
ta fiesta była z grudnia 96

a Jacek ma '99 i na dodatek wersję przejściową do mk5, więc mogą być różnicę gdzie dokładnie idzie ten przewód od przycisku

[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 21:34 ]
jackrzec napisał/a:
Rzecz w tym, że tam patrzałem i ich tam nie ma. Muszą wchodzić gdzieś pod wykładzinę, tylko nie wiem w którą strone potem idą.

albo idą razem z kablami od kontrolki ręcznego do przodu (grodzi) i tam się łączą z główną wiązką, albo idą pod fotelem kierowcy do progu.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 64
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:45   

jackrzec , pewnie pod wykładziną , a później za popielniczką ,nawiewem i radiem prawie pionowo do góry , i z główną wiązką w kierunku lewym .
Przynajmniej tak było u mnie .
Jeżeli chcesz to jutro mogę sprawdzić kolory przewodów , ale to jest różnica 3 lat i nie wiem czy to coś Ci da .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 1 Lut 2011, 21:54   

Marcin napisał/a:
albo idą razem z kablami od kontrolki ręcznego do przodu (grodzi) i tam się łączą z główną wiązką, albo idą pod fotelem kierowcy do progu.
Tak podejrzewam, bo innego sensownego rozwiązania nie widzę. Myślę o tym ręcznym. Chociaż w bok ida kable od napinaczów i z nimi też mógłby iść.
Marcin napisał/a:
...czyli prawdopodobnie masz chory moduł komfortu, który steruje kilkoma rzeczami, nie wiem czy też centralnym, bo być może centralny zamek ze sterowaniem w kluczyku jest w osobnej "skrzynce" tak jak u mnie (pilot ir + ryglowanie).
Własnie chyba tak. Microcat mi pokazuje tylko jeden moduł (Moduł GEM wersja rozszerzona GHIA/LUXURY nr YS6T 14k150 DB). Centralny jest na pilota radiowego. Nie wiem czy czasem nie steruje też lampką w kabinie i regulacją czasową wycieraczek, bo wycieraczki działaja tak że jak je włączę i wyłącze i ponownie włącze to działają z taką przerwą z jaką czekałem między włączeniami. No i po użyciu spryskiwacza przedniej szyby wycieraczki od razu zaczynja pracować, ale tylko trzy razy i się wyłączają.

[ Dodano: Wto Lut 01, 2011 21:57 ]
jery13, kolory kabli znam, ale to mi nie wiele daje, bo się w wiązce powtarzaja. Zresztą i tak musze sam to zobaczyć, bo zdania są podzielone. W sobotę będą mi zmieniać rozrząd, to w między czasie rozpruję środek i sam zobacze. Dzięki za pomoc.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Lut 2011, 00:15   

Ciekawe, patrzyłem i fiesta ma 3 przyciskowy pilot ale niby na podczerwień, z przycisku idzie na moduł centralnego zamka/alarmu po od 07/97 do tego czasu przycisk idzie bezpośrednio do klapy.

Gem i radiowy jak by dopiero od 99 roku.

Sadzac co ty piszesz, masz wersje 99 juz z gem i tym schematem nalezy sie posługiwac wg TISa

Masz jakies kolory kabli? to zweryfikujemy.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lut 2011, 07:43   

jackrzec napisał/a:
Chociaż w bok ida kable od napinaczów i z nimi też mógłby iść.

od napinaczy na pewno idą w stronę progów, ale nie pamiętam czy coś z nimi się jeszcze plącze, bardziej prawdopodobne, że te przewody od przycisku idą tak jak napisał jery13

jackrzec napisał/a:
Nie wiem czy czasem nie steruje też lampką w kabinie i regulacją czasową wycieraczek, bo wycieraczki działaja tak że jak je włączę i wyłącze i ponownie włącze to działają z taką przerwą z jaką czekałem między włączeniami.

do wycieraczek jest specjalny przekaźnik z taką funkcją czasówek

Jacek, tak z innej beczki jak będziesz miał okazję to sprawdź czy masz dwie sondy lambda.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Lut 2011, 07:58   

Marcin napisał/a:
Jacek, tak z innej beczki jak będziesz miał okazję to sprawdź czy masz dwie sondy lambda.
W sobotę będą mi robili rozrząd, to skorzystam z podnośnika i obejrzę całość, bo w sumie tak na spokojnie to jeszcze nie oglądałem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Lut 2011, 17:37   

Marcin napisał/a:
Coś więcej na ten temat może powie Pufcio, bo on ma mk5 i trochę się zagłębiał w elektryce.

Swoje 3 grosze dorzucę - jak masz Jacku skrzynkę z mk5, to tam nic nie porobisz przy tym :) Wchodzą Ci do boxa 2 wtyczki z rzędem kabli i tyle widać. Jak rozbierzesz, to masz płytkę drukowaną i armię elementów. Generalnie powodzenia.

Marcin napisał/a:
do wycieraczek jest specjalny przekaźnik z taką funkcją czasówek

W mk5 od tego jest ów "moduł komfortu" - żadnego przekaźnika (poza tym gdzieś na płytce drukowanej w zminiaturyzowanej wersji) nie znajdziesz.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 2 Lut 2011, 19:34   

Pufcio napisał/a:
Marcin napisał/a:
do wycieraczek jest specjalny przekaźnik z taką funkcją czasówek

W mk5 od tego jest ów "moduł komfortu" - żadnego przekaźnika (poza tym gdzieś na płytce drukowanej w zminiaturyzowanej wersji) nie znajdziesz.

hmmm... to coś mi się pomyliło, bo swego czasu szukałem takiego przekaźnika a skończyło się na zwykłym potencjometrze.

Ogólnie jedna wielka kupa :|
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Zacięty zamek od tylnej klapy
GRZESIEK877 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 9 10 Kwi 2010, 20:28
GRZESIEK877


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.