Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bledy, katalizator, kody bledow, komputer, mk5, sonda lambda

[MK5] Błąd P1000 i P0420
Autor Wiadomość
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 25 Sty 2011, 14:26   [MK5] Błąd P1000 i P0420

Witam komputer wywala mi ten błąd P1000 (tzw kod gotowości) czyli wynika z tego że nie wszystkie czujniki zakończyły swój test. I ponoć rozwiązaniem jest reset komputera ale przecież w MK5 nie da się tego chyba zrobić. Wie ktoś jak sobie z tym poradzić ?

Dodam jeszcze że świeci mi Check Engine i już od kilkunastu cyklów jazdy a po kilku cyklach powinien się zakończyć już test.

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 18:16 ]
Dobra P1000 znikneło ale mam błąd P0420 czyli wydajność katalizatora ponizej minimum. A wymiana katalizatora to drogi nteres i czy można np jakoś oszukać sondę by nie pokazywała tego błedu i nie świecił check ?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 28 Sty 2011, 11:19   

uniwersalny katalizator to koszt rzędu 400-500pln (patrz: allegro), kombinacja z sondą to chyba nie jest najlepszy pomysł - jej wskazania monitoruje komputer, jak mu się coś nie spodoba to będą kwiatki.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sty 2011, 18:03   

oki. a jeszcze jedno pytanie czy u mnie będą dwie sondy czy jedna?
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Sty 2011, 18:18   

dwie, można kombinować z emulatorem na drugiej sondzie tak aby wskazania udawały obecność kata.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sty 2011, 18:45   

No właśnie o tym myślałem by tak zrobić. A nie wiecie czy mogę wymienić sam kat czy jest on może razem z kolektorem i w tedy to już nie taka tania sprawa.
A ta emulacja to za pomocą czegoś takiego ?
Oszukiwacz sondy
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Sty 2011, 19:32   

Problem z katem jest taki, że jest on dokręcony do kolektora przez nietypową flanszę i wstawienie drugiego to lekka rzeźba, dodatkowo nie może być za długi bo jest w pionie (poszukaj sobie aukcji na allegro, jest ich pełno). Co do emulacji to chodziło mi o elektroniczną, bo to co podałeś to pierwszy lepszy tokarz zrobi za 20pln, czy to działa to nie mam pojęcia.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sty 2011, 19:49   

A znasz może bliższe informacje o takiej emulacji ?
I czy też jest możliwe że to sonda podaje zły odczyt ?
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:15   

zabka35i napisał/a:
A znasz może bliższe informacje o takiej emulacji ?

nie, na szczęście mnie to nie dotyczy. sprawdź co na to google.

zabka35i napisał/a:
I czy też jest możliwe że to sonda podaje zły odczyt ?

możliwe, ale trzeba by było to sprawdzić na diagnostyce komputerowej, jakie daje sygnały w porównaniu do pierwszej.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:19   

To będę musiał odwiedzić diagnostykę bo mam Formidable ale on nie pokazuje odczytów z sondy. Wolałbym by to sonda była bo katalizator to chore pieniądze kosztuje
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:36   

Jeśli faktycznie ten patent z tulejką działa to możesz spróbować, ale ja bym szukał tokarza który to zrobi za grosze.

Jak masz możliwość to wykręć kata i zobacz od góry czy wkład jest cały. Teoretycznie mam swojego kata leżakującego w garażu, musiałbyś jedynie dorobić mocowanie drugiej sondy.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Sty 2011, 20:45   

Niestety nie mam możliwości pod bokiem :) ale poproszę znajomego mechanika by to zobaczył i odezwę się. A póki co to dzięki za pomoc.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Błąd P1000 nie znika
Pajesiu Mechanika ogólna 8 17 Lip 2016, 20:36
Pajesiu
Brak nowych postów Błąd P0103, i P0420 (przepływka i katalizator)
Forestit Elektryka silnika 0 6 Lis 2022, 09:02
Forestit


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.