[MK3] Zamarzająca skrzynia biegów automat - CTX |
Autor |
Wiadomość |
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 11:50
|
|
|
no własnie
a tej linki to chyba nie da się naciągnąc:P jesli skrzynia jest sterowana sztywnym ciegłem to tak jest regulacja |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 12:34
|
|
|
tam z dołu na cięgnie jest taka "gruszka" ( zgrubienie do regulacji). chyba pójdę zrobię foty, bo przecież z wami się nie da inaczej
da się regulować wujek już to robił |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 14:51
|
|
|
ale chyba nie nazbyt skutecznie skoro dalej jest problem... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 16:41
|
|
|
rozregulowało się i tyle. trzeba to zrobić nie ma opierdzielania się;] |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sty 2011, 20:23
|
|
|
sami specjaliści widzę |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 12:28
|
|
|
dobra, nie wiem czy ktoś to jeszcze będzie czytał, ale napiszę. wjechałem na felgę, wlazłem pod auto, odczepiłem cięgno skrzyni, odsunąłem gumową osłonkę i zobaczyłem kupę rdzy,a cięgnie grubości 0,5cm, w pancerzu grubym na 0,3cm. więc ładnie wyczyściłem, zalałem do pełna płynem chłodniczym ( anty-rdzowa formuła na zimę- więc nie zamarznie) i zasunąłem osłonkę. poruszałem skrzynią i powinno się tam ładnie rozejść po całym cięgnie.
a co do regulacji, to miejsce łączenia cięgna z skrzynią jest mocowane na gwincie, więc wystarczyło wrzucić lewarek na Parking, pod autem na pozycjonerze też na p, i tylko musiałem wykręcić na odpowiednią pozycję cięgno. wszystko ładnie pięknie już gra. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 16:20
|
|
|
No i widzisz,strach ma wielkie oczy a najczęściej wystarczy troche się przyłożyć i maszyna gra Tylko co i poco zalewałeś płynem zygmuncik napisał/a: | zalałem do pełna płynem chłodniczym ( anty-rdzowa formuła na zimę- więc nie zamarznie) i zasunąłem osłonkę | |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 17:56
|
|
|
zalałem płynem chłodniczym , bo one nie zamarznie przy niskiej temperaturze, a wcześniej mi zwykła zamarzać;)
zalałem miejsce w którym linka wychodzi z pancerza. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 18:25
|
|
|
zygmuncik napisał/a: | zalałem płynem chłodniczym , bo one nie zamarznie przy niskiej temperaturze, a wcześniej mi zwykła zamarzać;)
zalałem miejsce w którym linka wychodzi z pancerza. |
To nie lepiej zastosować smar
Przecie to wbrew logice |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 18:35
|
|
|
mi się tam woda dostała, najprawdopodobniej w ciumek wody, wiec smar to by tylko zablokował, i nie "wspiął by się tak wysoko jak płyn chłodniczy. na lato jak wyschnie wszystko porządnie to zasmaruje |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 19:19
|
|
|
zygmuncik
U mnie zasłużyłeś na nagrodę za oryginalne, własne i nietuzinkowe podejście do mechaniki.
|
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 6 Lut 2011, 19:43
|
|
|
TomQ,
hehe dziękuje
wczoraj miałem okazje jechać autem z "normalną" skrzynią i postanowiłem zacząć mega dbać o mój automat. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2011, 06:50
|
|
|
zygmuncik napisał/a: | zalałem płynem chłodniczym , bo one nie zamarznie przy niskiej temperaturze, | zamarznie,,, i to jak płyn jest do -20 to przy -10 będzie sklejone,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 7 Lut 2011, 11:01
|
|
|
JoeMix napisał/a: | zygmuncik napisał/a: | zalałem płynem chłodniczym , bo one nie zamarznie przy niskiej temperaturze, | zamarznie,,, i to jak płyn jest do -20 to przy -10 będzie sklejone,,, |
no dobrze ale do -9.9 nie zamarznie;] |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 7 Lut 2011, 12:17
|
|
|
To by taki przykład,,, płyn czy to do chłodnic czy do spryskiwaczy to idealny "w kupie siła" czyli jak będzie bańka 5l to nie zamarznie, ale jak gdzieś troszkę wylejesz to już tak,,, są specjalne preparaty wypierające wodę oraz smarujące linki i takiego wypadało by użyć |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 7 Lut 2011, 18:43
|
|
|
to kupię coś antymrozowego, i tym zaleje;) ale to dopiero jak poradze sobie z inną kwestia;] |
|
|
|
|
TomQ
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 245 Skąd: RZ
|
Wysłany: 7 Lut 2011, 19:15
|
|
|
zygmuncik
To może od razu zadziałaj z ułańska fantazją i strzel sobie podgrzewanie wszystkich linek |
_________________ Pozdrawiam,
TomQ |
|
|
|
|
zygmuncik
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Zygmunt
Wiek: 32 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 66 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 7 Lut 2011, 19:19
|
|
|
TomQ, jak tylko będę miał więcej kasy to podejrzewam że coś takiego odwalę:>
podgrzewanie to ja powinienem mieć przedniej szyby, a nie mam. jakiś palant musiał zmieniać szybę i kupił bez podgrzewczy.. |
|
|
|
|
|