Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce

[MK4] Hamulec trzyma - lewe koło się grzeje
Autor Wiadomość
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 19 Sty 2011, 12:25   [MK4] Hamulec trzyma - lewe koło się grzeje

witam

od pewnego czasu zaczęło mi się grzać lewe koło, czasem do tego stopnia, że zatrzymując pojazd po hamowaniu leciały dość duże ilości dymu.
Tydzień temu zaczęło mi trzeszczeć przy hamowaniu więc stwierdziłem, że skończyły się klocki.

Wymieniłem klocki - wszystko ok tylko lewe koło nadal się grzeje. Wczoraj po mocnym hamowaniu poleciały kłęby dymu a felgi nie dało się dotknąć (taka gorąca) więc się przeraziłem i piszę tu.

Co zauważyłem przy wymianie klocków:
W lewym kole nie dało się wcisnąć spowrotem tłoczka, tak jakby płyn nie chciał wrócić do zbiorniczka. Dopiero po odkręceniu zaworka tłoczek wszedł gładko, a płyn wyciekł zaworkiem. W dodatko koła nie dało się przekręcić rękami (wyraźnie coś trzymało), ale uznałem że muszą sie dopasować więc to olalem. Prawe koło poszło ok, tłoczek wszedł gładko bez odkręcania zaworka a kołem można było kręcić gołymi rękami ( z lekkim wysiłkiem)

Podsumowując:
Wydaje mi się, że lewy hamulec lekko trzyma, przez co się niemiłosiernie grzeje. Ale np stojąc lekko pod górkę auto bez problemu się toczy.
Co może być nie tak? Zapchany przewód do lewego koła?

Z góry dzięki!
 
 
 
pietrucha24 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 80
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sty 2011, 12:49   

Widzę dwie możliwości. Oczywiście chodzi o lewe koło przedniej osi- skoro klocki wymieniałeś.
1. Zapieczony tłoczek, trzeba by zdjąć zacisk, wymontować klocki i powoli naciskając pedał hamulca wypychać tłoczek. Dobrze jest odkręcić zacisk od przewody gumowego/ elastycznego przewodu- łatwiej to zrobić na stole, a nie gdzieś w nadkolu. Po odkręceniu wężyka trzeba by go czymś przytkać coby płyn nie uciekał. Ja robię tak, że odkręcam przewód, a tłoczek przy pomocy kompresora wypycham, uwaga bo tłoczek jest jak pocisk i może zrobić krzywdę. Następnie trzeba wyjąć uszczelkę i osłonę gumową tłoczka, sprawdzić stan. Najlepiej wymienić na nowe, ale nie koniecznie. Tłoczek potraktować papierem ściernym "500" i to samo z wewnętrzną stroną zacisku. Kolejno wymyć ropą i złożyć. Przy składaniu tłoczek delikatnie polać płynem hamulcowym co by łatwiej wchodził. Złożyć i odpowietrzyć zacisk.
2. Przewód elastyczny sparciał i pod wpływem ciśnienia pompuje płyn do zacisku, a z powrotem nie ma tego ciśnienia i dlatego płyn jest w zacisku i blokuje ci koło - moja wersja rozkminiania.

Dla pewności poczekaj jeszcze na wypowiedź kogoś obytego z tematem.
Ostatnio zmieniony przez pietrucha24 19 Sty 2011, 12:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 19 Sty 2011, 12:52   

Miałem podobnie ale z tylnim, przewód elastyczny do wymiany na 99%
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 19 Sty 2011, 12:54   

Tłoczek zapieka się w zacisku lub masz do wymiany wężyki elastyczne.
Przy śmiesznie niskich cenach części do Fistaszków najlepiej kupić obydwa zaciski i wężyki nowe.
Można poszukać zestawów naprawczych [gumki + tłoczki].

Szlifowania papierkiem gładzi tłoczka i cylinderka nie polecam.
Niby można zaoszczędzić kilka groszy, ale uważam, że na hamulcach, oleju, filtrach, układzie kierowniczym i oponach się nie oszczędza. Chyba, że ma się 7-mio cyfrowe ubezpieczenie na życie.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sty 2011, 17:26   

pietrucha24, Na 1000% wężyki do wymiany
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 19 Sty 2011, 18:14   

Zrób test - podnieś koło i kręć ręką... w tym czasie niech ktoś zahamuje... jeśli będzie się obracało jeszcze jakiś czas to 100% wężyk... To samo w drugą stronę - niech ten ktoś puści hamulec a ty spróbuj kręcić... jeśli nie da się, a po chwili puści - wężyk 100%
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 19 Sty 2011, 18:53   

na 100% przewód elastyczny(gumowy)do wymiany przerabiałem to koszt ok25 zeta.piszesz że "Dopiero po odkręceniu zaworka tłoczek wszedł gładko, a płyn wyciekł zaworkiem."więc tłoczek nie jest zapieczony.przy wymianie uważaj żeby nie ukrecić przewodu metalowego
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:08   

Cytat:

na 100% przewód elastyczny(gumowy)do wymiany przerabiałem to koszt ok25 zeta.piszesz że "Dopiero po odkręceniu zaworka tłoczek wszedł gładko, a płyn wyciekł zaworkiem."więc tłoczek nie jest zapieczony

No właśnie ,parokrotnie to przerabiałem :)
Miły napisał/a:
Zrób test - podnieś koło i kręć ręką... w tym czasie niech ktoś zahamuje... jeśli będzie się obracało jeszcze jakiś czas to 100% wężyk... To samo w drugą stronę - niech ten ktoś puści hamulec a ty spróbuj kręcić... jeśli nie da się, a po chwili puści - wężyk 100%

Po 1 niekoniecznie spowalnia reakcje na nacisk na pedał hamulca-hamuje natychmiast po naciśnięciu(tylko raz z takim przypadkiem miałem do czynienia)
Po 2 najczęściej blokuje powrót płynu do pompy
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5738
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:15   

floox - naprawdę pogratulować zdrowego rozsądku, że jeździsz ze schrzanionymi hamulcami ponad tydzień czasu i raczyłeś się nimi zająć dopiero jak zaczęły hałasować. Tacy ignoranci powinni jeździć autobusami.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:39   

Pufcio napisał/a:
naprawdę pogratulować zdrowego rozsądku, że jeździsz ze schrzanionymi hamulcami ponad tydzień czasu

No przecie trąbił :rotfl:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 20 Sty 2011, 00:54   

dzięki wielkie za zainteresowanie tematem!

Tak jak wszyscy sugerują sprawdzę w wolnym czasie przewody elastyczne. Podejrzewam, że ten do lewego koła musi być jakiś walnięty i strasznie ciężko mu idzie, (albo i wcale) przepuszczanie płynu. Jak już go dociśnie do zacisku to potem zacisk nie puszcza bo płyn nie jest w stanie swobodnie wrócić.

@TomQ - śmiesznie niskich cenach? Mam na osiedlu sklep z częściami forda i jak pytałem o zacisk to gość powiedział, że regenerowany 300-400zł a nowy w granicach 1000zł. To chyba nie mało? Przy wartości auta 4 tyś to kolosalnie dużo :D
W dodatku byłem dziś pytać o ten przewód do lewego koła i kosztuje 106 zł bo ponoć tam jakiś specjalny zawor jest (niestandardowy), ale np na tył przewody kosztują 25 zł
Za komplet nowych klocków na przednią oś płaciłem 70 zł (w tym samym sklepie)

@Pufcio - wiem, że to głupie ale co ja na to poradzę - brak czasu


Niebawem dam znać co z tym przewodem
Dzięki za pomoc!
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5738
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 20 Sty 2011, 01:07   

floox napisał/a:
Mam na osiedlu sklep z częściami forda i jak pytałem o zacisk to gość powiedział, że regenerowany 300-400zł a nowy w granicach 1000zł. To chyba nie mało? Przy wartości auta 4 tyś to kolosalnie dużo :D

A kto Ci każe kupować części z serwisu/sklepu który ściąga oryginalne?
Tak się robi wtedy i tylko wtedy, gdy nie ma dostępu do zamiennika lub jest on dużo gorszej jakości (dosyć rzadkie przypadki).

floox napisał/a:
wiem, że to głupie ale co ja na to poradzę - brak czasu

Pół biedy jak w coś mocno wjedziesz, bo auto zahamuje mocniej jedną stroną i Cię ściągnie na bok - wtedy, leżąc w szpitalu, czasu będziesz miał pod dostatkiem. Gorzej jak z tego powodu wjedziesz w kogoś (i połamiesz albo zabijesz) - wtedy tłumaczenie się "brakiem czasu" nie przejdzie. Zacznij wyznawać zasadę, że niesprawnym autem się nie jeździ - zwłaszcza, jeśli mowa o hamulcach! Posiadanie auta to nie tylko przywilej - to w głównej mierze obowiązki - pamiętaj o tym.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 62
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 20 Sty 2011, 01:31   

floox, pogoń tego osiedlowego handlarzynę ;-)
Jeżdżę Volvo na zmianę z BMW i możesz mi wierzyć, że części do Fiesty mojej żoneczki są w śmiesznie niskich cenach.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
marian 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 183
Skąd: Pabianice
Wysłany: 20 Sty 2011, 16:54   

100 zeta za przewód elastyczny :yyy: idź do jakiegoś sklepu z częściami do zachodnich czy coś takiego nie musi to być FORD dałem 25 zeta.za tę stówę to ci mechanik wymieni razem z ceną części.Co do zacisków jeśli cię nurtuje to weź kogoś do pomocy podłuż szmate pod zaciskiem i deptaj powoli chamulec a ta osoba niech patrzy kiedy wypadnie tłoczek na upartego można to samemu zrobić "na słuch"potem odkręć zacisk od przewodu.Obejrzyj tłoczek czy nie ma wżerów czy jego powierzchnia jest gładka i metaliczna.jak jest ok to nie musisz zacisków wymieniać a jeśli jest tłoczek skorodowany to chyba można tylko tę część kupić ale nie jestem pewien.wymień komplet gumek w zacisku (ok.20 zeta)trochę trudno założyć ale lepiej wymienić te gumki przy takiej robocie.są dwa rozmiary tłoczka bodajże 48,coś tam i 52,coś tam ale nie jestem pewien weź tłoczek do sklepu na przymiarke
_________________
nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 20 Sty 2011, 22:34   

tłoczek to ja wyciskam łapiąc go za brzeg delikatnie żabką i wykręcam chama i ciągnę lekko. tylko z czuciem, bo szkoda zharatać górę tłoczka. zacisk w imadle.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
floox 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Adam
Wiek: 34
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 13
Skąd: Katowice
Wysłany: 21 Sty 2011, 00:06   

Właśnie wróciłem z garażu, problem rozwiązany - hamulec już nie trzyma, a koło przestało się grzać :)

Oczywiście jak większość tu sugerowała - winny był przewód elastyczy.

Po odkręceniu przewodu od zacisku nic z niego nie leciało (a powinno). Następnie odkręciłem gumową część przewodu i wtedy płyn zaczął lecieć. Wtedy było już pewne, że coś jest zapchane w tym krótkim fragmencie.
Wymieniłem przewód, odpowietrzyłem układ i wszystko pięknie działa. Hamulec już nie trzyma - jest kolosalna różnica w ruszaniu z miejsca! Musiało to już od dłuższego czasu się dziać bo teraz autko tak gładko jedzie, że możnaby go jednym palcem popchać :-)

Gość w sklepie powiedział mi, że płyn hamulcowy powinno się wymieniać co 2-3 lata max. Jak się tego nie będzie robić to ponoć zachodzą tam jakieś reakcje i przewód zaczyna pęcznięć/puchnąć i przestaje przepuszczać płyn, albo robi to ledwo ledwo. Szczególnie w jednym miejscu (mniej więcej na środku) gdzie jest czymś owinięty (otwardzony) i tam nie może się rozbić więc rozszerza się do środka.

dzięki wielkie jeszcze raz za pomoc!
Wszystkim w temacie stawiam piwo!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.