Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, predkosciomierz, skrzynia biegow, sprzeglo, zegary

[MK4] wymiana sprzęgła, niedziałający prędkościomierz
Autor Wiadomość
sloren
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2011, 07:37   [MK4] wymiana sprzęgła, niedziałający prędkościomierz

Witam,

Wczoraj spotkałem się z takim problemem. Wymieniałem sprzęgło. Po wymianie od razu zauważyłem, że wrzucenie wstecznego jest bardzo trudno (bardziej kopanie nogą by tu było adekwatne, niż ruch ręką). W czasie jazdy okazało się również, że piątka też się wrzuca gorzej niż pozostałe biegi. Co więcej, przejechałem ok. 400 km i przestał działać prędkościomierz. Dokładnie z prędkościomierzem samochód nie podejmuje wolnych obrotów np. w sytuacji kiedy hamuję na biegu do niskich obrotów i później wciskam sprzęgło do redukcji. W czasie zmiany biegów w górę jest ok. Moja obserwacja, to gaśnięcie przy wciśnięciu sprzęgła na niskich obrotach.
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów? Czy niedziałający prędkościomierz może być związany z wymianą sprzęgła? Chciałem iść do mechanika, który mi zrobił tą wymianę i to zareklamować, ale za mało się znam, żeby mu coś wyrzucić.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2011, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Sty 2011, 07:45   

sloren napisał/a:
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów?

tak

sloren napisał/a:
Czy niedziałający prędkościomierz może być związany z wymianą sprzęgła?

pośrednio, bo linka od prędkościomierza dochodzi do vss'a, który jest w skrzyni i do niego jest wkręcona. Trzeba sprawdzić czy nie został uszkodzony vss, brak sygnałów z niego powoduje gaszenie silnika i jeśli nie jest wkręcony w skrzynię to nie będzie też wskazań prędkościomierza.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
sloren
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2011, 08:59   

A mógłbyś powiedzieć gdzie dokładnie jest VSS wkręcony? Dostanę się do niego od góry, po podniesieniu maski?

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 09:14 ]
Ok. Ustaliłem VSS i rzeczywiście linka od prędkościomierza dochodzi do niego. Mam jeszcze pytanie czy niedziałanie obu tych elementów może być związane z np. poluzowaniem się VSSa. Czy jeśli VSS będzie uszkodzony, to zarówno jeśli chodzi o sygnał do komputera i mechaniczne przeniesienie przez linkę do prędkościomierza. Jaka może być przyczyna uszkodzenia tego VSSa, czy przy wymianie sprzęgła się go w ogóle wykręca, można coś zepsuć albo zrobić nie tak? Czy jestem w stanie sam wymienić VSS obawy, że coś tam mi tryśnie w oczy lub coś podobnego?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 19 Sty 2011, 09:26   

jak mechanik zmieniał sprzęgło to prawdopodobnie wyjmował skrzynie, więc musiał wykręcić vss'a ze skrzyni lub z niego linkę. Vss to tak naprawdę dla linki jest przedłużeniem, które łączy się z jakąś zębatką w skrzyni, a do kompa idą sygnały z czujnika halla w nim wbudowanego (raczej samo się nie uszkadza).

Spokojnie od góry się dostaniesz, nic Ci w oczy nie pryśnie ;)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:35   

sloren napisał/a:
Czy problemu z wrzucaniem niektórych biegów mogą być związane ze złym wyregulowaniem drążka w skrzyni biegów?

Tak. Auto w warsztacie miało wrzucony wsteczny, a facet ustawił drążek prowadzący jak dla położenia neutralnego/czwórki. Partacz. Możesz to sam sobie przestawić, ale wymaga to położenia się pod auto (najlepiej przez drugą osobę, która będzie machać grzechotką, kiedy Ty będziesz sprawdzać położenie lewarka dla poszczególnych biegów.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:18   

Drążek blokuje się trzpieniem w jednym konkretnym miejscu, mk1,2,3 tak było więc i strzelam ze w mk4 tez tak jest, wtedy się luzuje na połączeniu, przesuwa na maksa w konkretną stronę i obraca do oporu w konkretną stronę - zakręca się i MUSI być dobrze ustawione, jak nie to coś się polowi kończy,,, i nie proście o podanie konkretnych wartości co i jak bo ja to z pamięci pisze, nie mam materiałów pod ręką by np. dać foto czy coś,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:31   

JoeMix napisał/a:
mk1,2,3 tak było więc i strzelam ze w mk4 tez tak jest

Niestety tak nie jest. U siebie sam sobie ustawiałem wajchę tak, żebym wbijając piąty bieg nie musiał się nachylać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sty 2011, 21:45   

Pufcio, nie chce mi się wierzyć że Ford zrezygnował z prostego i jednoosobowego systemu regulacji,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 19 Sty 2011, 22:23   

JoeMix napisał/a:
Pufcio, nie chce mi się wierzyć że Ford zrezygnował z prostego i jednoosobowego systemu regulacji,,,

Ten też jest jednoosobowy jak się uprzesz. Zakręcasz pod autem, wbijasz "jedynkę" w aucie, schodzisz pod auto, luzujesz, wchodzisz do auta, ustawiasz lewarek w położeniu "jedynki", schodzisz pod auto, zakręcasz ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
jery13 


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jurek
Wiek: 62
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 108
Skąd: Jawor / Legnica
Wysłany: 20 Sty 2011, 12:08   

JoeMix napisał/a:
Drążek blokuje się trzpieniem w jednym konkretnym miejscu

W/g z książką napraw blokuje się przy włączonym 4 biegu prętem 9 mm od dołu, ale czy jest tak rzeczywiście to nie wiem bo nigdy nie miałem potrzeby tego ustawiać .
_________________
Były :
Syrena 105
Fiat 126p x 3
Fiesta Mk2
Fiesta Mk3 Xr2i
Fiesta Mk4
Fiesta Mk6
Jest :
Fiesta Mk7
Fiesta Mk4
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.