[MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
Agnieszka18 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 12:08 [MK3] Jak przyśpieszyć zapłon - 1.1
|
|
|
Witam,
czy da się przyśpieszyć zapłon w Fiesta 1.1 gaźnik i jak to zrobić?
Pozdrawiam:*
Agnieszka
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Cze 2010, 12:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 12:41
|
|
|
Po co? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 16:47
|
|
|
DziDzia napisał/a: | Da się.. | W jaki sposób? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 19:28
|
|
|
jak rozrusznik będzie nowy, to szybciej odpali |
|
|
|
 |
Agnieszka18 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 09:46
|
|
|
Aby poprawić ilość prawidłowo spalanej mieszanki, tym samym podnosząc delikatnie wydajność silnika, co za tym idzie moc i przyspieszenie bez wzrostu spalania. Dodam że auto mam zagazowane, chociaż i na benzynie różnica również będzie odczuwalna. Nie widzę w Fiesta typowego aparatu zapłonowego... ktoś wie jak to się robi w Fieście??
Agnieszka |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 09:58
|
|
|
w tych silnikach kąt wyprzedzenia zapłonu jest sterowany przez elektroniczny moduł zapłonowy EDIS na podstawie wskazań czujników w silniku (głównie czujnik położenia wału, MAP). ręcznie nic się tu nie zdziała (chyba że masz silnik z początku produkcji MK3, gdzie zdarzał się zapłon na rozdzielaczu). |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:09
|
|
|
A nie ma jeszcze opcji w tej wtyczce obok gniazda diagnostycznego? Coś tam chyba z kątem zapłonu ona robiła. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:12
|
|
|
zworka zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu dla wachy o niższej liczbie oktanowej (88?) |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:14
|
|
|
bidżej napisał/a: | o niższej liczbie oktanowej (88?) | albo 91. No i właśnie ona opóźnia czy przyspiesza? |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 10:17
|
|
|
po mojemu przyspiesza, tzn zapłon następuje wcześniej, przy niższym ciśnieniu... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Agnieszka18 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:10
|
|
|
Jeśli dla niższej liczby oktanowej to opóźnia, w przeciwnym wypadku nastąpiłoby spalanie stukowe.
bidżej ten moduł EDIS występował również w silnikach gaźnikowych? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:18
|
|
|
Agnieszka18, tak, w gaźnikowych też.
spierałbym się co do tego opóźniania, może ktoś to wyjaśni? bo jak dla mnie gwałtowniejsze spalanie wystąpi przy wyższym ciśnieniu, będzie wyższa temperatura i to może prowadzić do spalania stukowego - ale to tak teoretyzując... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
Agnieszka18 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:45
|
|
|
Teoria i praktyka mówi iż im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym bardziej powinien być przyśpieszony zapłonu celem pełniejszego spalania mieszanki. Przy LPG, gdzie liczba oktanowa około 106 taki zabieg wyraźnie odczuwalnie odmuli silnik szczególnie w niskich obrotach. Testowałam to w trabancie i różnica była naprawdę duża |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 12:46
|
|
|
DziDzia, a co ma do tego zapłon?
pofatygowałem się i znalazłem coś takiego: TU monowtrysku brak (nie ma oddzielnego MAPa), za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC...
[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 12:52 ]
Agnieszka18, poczytałem, zgadzam się |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 30 Cze 2010, 13:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
DziDzia
vel DziaDzia


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: RS
Silnik: 2.0/16V
Imię: Patrycjusz :)
Wiek: 38 Dołączyła: 27 Lip 2005 Posty: 4172 Skąd: :: DDG ::
|
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 30 Cze 2010, 13:32
|
|
|
Zworę się zdejmuje jak leje się do 1,1 paliwo gorszej jakości niż zalecane np. E91,,, to nie przesuwa zapłonu, ale z tego co się orientuje zmianie cała mapę, gaźnik nie ma złącza diagnostycznego ani żadnej innej możliwości przestawienia zapłonu, dwa, nie ma takiej potrzeby,,, 106 oktanów gazu to mit,,, liczba oktanowa z definicji nie może być większa jak 100, gaz wprawdzie bardziej jest odporny na spalanie sutkowe i detonacyjne,,, ale ludzie nie w silniku z 93 roku Jak Ci auto muli na niskich to trzeba instalacje dobrze wyregulować, a w przypadku gaźnika gdzie jest zapewne 2 przelotowy niezależny to powinien być specjalny mixer i reduktor najlepiej,,, bo pewnie masz tak że na niskich kiepsko chodzi bo się zalewa gazem, jak ustawisz dobre niskie to na wysokich ma za mało gazu i tez wtedy dobrze nie chodzi,,,
[ Dodano: Sro Cze 30, 2010 13:43 ]
bidżej napisał/a: | za to moduł jest jak najbardziej. w przypadku gaźnikowców to się chyba nazywa ESC... | EEC tak samo jak w mono z tego co wiem, tylko że mono ma EECIV a gaźnik ma III (mk2 miało II a Mk1 Xr2 miało EEC pierwszej generacji) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|