[MK3] Problem z hamulcami |
Autor |
Wiadomość |
wykrecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:05 [MK3] Problem z hamulcami
|
|
|
Hejka,
Mam do Was wielką prośbę. Przeczytałem sporo tematów - ale chce się upewnić.
Moja Fiestka od dwóch dni ma problem z hamowaniem.
Po odpaleniu pedał jest w 3/4 przypadków twardy i Fiesta prawie nie hamuje - trzeba się na prawdę wysilić, żeby zahamować.
Czasem powiedzmy raz na 30 odpaleń pedał staje się tak miękki, że aż wpada w podłogę i auto też nie hamuje.
Zastanawiam się czy to serwo czy pompa czy coś innego jeszcze?
Jak byłem na sprawdzeniu w stacji to hamulce z tyłu i z przodu były ok .
Nastąpił też wyciek z jednego z tych dwóch zaworków ( nie wiem co to jest)
Uploaded with ImageShack.us
Przewód idący do nich jak i z nich jest mokry od płynu - wahacz też jest lekko ubrudzony płynem - musiało trochę go wystrzelić (jednakże wielkiego ubytku w zbiorniczku nie ma).
Co to może być Panowie? Wymieniać serwo i pompę czy to coś jeszcze innego?
Będę wdzięczny za odpowiedzi. |
_________________ www.adrianwykrota.pl - fotografia |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 2 Paź 2010, 15:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:17
|
|
|
To są regulatory tylnych hamulców,,, jak wystrzeliło przed nimi (po stronie pompy) to może są zatkane,,, wiec regulatory do sprawdzenia/wymiany,,, układ do uszczelnienia,,, na szrocie odkęć te krótkie przewody co idą z pompy do tych cylindrów,,, przetnij, zaklep na ślepo i te 2 kawałki od strony pompy wkręć u siebie (czyli odłącz tylne hamulce) i zobacz jak przód tylko hamuje,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
wykrecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:32
|
|
|
Myślisz, że to chodzi tylko o tył? A co z tym twardym jak skała pedałem? To może być przez te regulatory? |
_________________ www.adrianwykrota.pl - fotografia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:44
|
|
|
Ja Ci tylko mówię jak bym to zrobił, skoro ci cieknie to i tak masz układ do naprawy i odpowietrzania,,, wiec bym dorwał jakieś "zaślepki" jak pisałem i odłączył tył,,, i się przekonał,,, z takimi hamulcami jak piszesz bym autem nie jeździł,,, z pewnym przodem bez tyłu do pracy czy do sklepu po części spokojnie można jechać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
wykrecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 12:52
|
|
|
Nie no masz w 100% rację. Ewentualnie orientujesz się może czu te regulatory są dostępne nowe czy trzeba szukać używki? |
_________________ www.adrianwykrota.pl - fotografia |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 13:13
|
|
|
regulatory kupisz nowe, ale mozna tez uzywane(one sie nie psuja, najwyżej zatykają)
Ale ja bym obstawiał tez serwo.
Tylko ono tez sie z reguły nie psuje.
Sprawdź wszystkie wężyki pomiędzy kolektorem a serwem może któryś z nich jest zatkany(ja tak wlasnie mialem ze przewód kolektorze sie stopił i zakleił i serwo nie dostawało podciśnienia.
A z tą nieszczelnością to uważaj bo jesli wystrzeli przewód to hamulców brak :/
[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 13:15 ]
aha i sprawdz tez zaworek na przewodzie pomiedzy kolektorem a serwem bo on ma poszczać powietrze tylko w jedną strone a nie w dwie
Do serwa ma powietrze nie isc tylko ma wychodzić z serwa
[ Dodano: Nie Wrz 26, 2010 13:17 ]
wykrecik napisał/a: | Czasem powiedzmy raz na 30 odpaleń pedał staje się tak miękki, że aż wpada w podłogę i auto też nie hamuje. |
wtedy wlasnie moze Ci uciekać cisnienie(wycieki płynu) |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
wykrecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 14:20
|
|
|
Więc tak.
Wsiadłem się przejechać.
Na początku było tak jak wczoraj - ledwo hamowała. Wcisnąłem kilka razy bardzo mocno pedał. Słychać było syczenie lekkie. Po wyłącznie silnika tak jakbym puściło coś - lekki trzask.
Odpaliłem znów i pojechałem kawałek - nacisnąłem parę razy mocniej - pedał stał się miękki i prawie przestała hamować - zapaliła się kontrolka od ręcznego i nie chciała zgasnąć.
Przed tymi zaworkami - regulatorami tyłu się polało - dosyć ostro.
Pomogło odpięcie kostki od serwa - czyli chyba serwo plus zapieczone regulatory tyłu? |
_________________ www.adrianwykrota.pl - fotografia |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 34 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 14:55
|
|
|
wykrecik napisał/a: | zapaliła się kontrolka od ręcznego i nie chciała zgasnąć. |
to oznacza brak plynu hamulcowego.
wykrecik napisał/a: | - nacisnąłem parę razy mocniej |
naucz sie ze nic nie robi sie na siłę.
wykrecik napisał/a: | Pomogło odpięcie kostki od serwa |
czyli co sie stalO? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
wykrecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 15:13
|
|
|
Tzn. jak odpiąłem kostkę serwa to zaczął hamować ciut lepiej - ale bez rewelacji - do normy daleko...... |
_________________ www.adrianwykrota.pl - fotografia |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Wrz 2010, 18:57
|
|
|
Jak się zdejmie podciśnienie z serva to zazwyczaj silnik gaśnie, bo tam jest spore ssanie,,, napraw najpierw nieszczelność bo servo nie ma nic do tego, jak się popsuje to trzeba mocniej naciskać na hamulec ale auto normalnie w świecie hamuje, da się nawet zablokować koła jak nie ma SCS'u,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
wykrecik
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 08 Kwi 2010 Posty: 23 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 08:57
|
|
|
Dzięki chłopaki za pomoc.
Problem prawie rozwiązany. Wymieniłem jeden przewód miedziany i odpowietrzyłem - jest w miarę ok, tylko pedał twardy.
Zostało serwo do wymiany |
_________________ www.adrianwykrota.pl - fotografia |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 14:23
|
|
|
Podepnę się, u mnie nie chce cofać płynu spowrotem z tyłu, wygląda to tak:
Koło obraca się bez problemu, nacisnę parę razy na pedał hamulca to go blokuje, odkręcę odpowietrznik, zejdzie płynu trochę i znowu bez problemu się obraca. Dodatkowo dodam że przy wymianie cylinderków jak odkręciłem przewód to nie lało się z niego. PO obu stronach z tyłu jest tak samo. Czy to wina przewodu jakiegoś? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 15:16
|
|
|
Przewody elastyczne wymień |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2 Paź 2010, 15:24
|
|
|
W jednym kole sprawdziłem, tak jak mówi drjanusz przewód elastyczny.
Dzięki
[ Dodano: Pon Paź 04, 2010 12:21 ]
Potwierdzam, wymiana przewodów na obu kołach załatwiła sprawę |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
ciechol [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:42
|
|
|
Witam Mam podobny problem z miękkim pedałem. Przy gwałtownym hamowaniu samochód zachamował ale został mi pedał w podłodze. Teraz słysze tylko syczenie z serwa przy nacisnięciu padału a hamulców nie ma woogóle. Ubyło mi troszkę płynu w zbiorniczku ale nie widze wycieków. Czy to serwo ?? Z góry dzięki |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:45
|
|
|
wpadł w podłoge? na wyłączonym silniku też?
jeśli pedał jest miekki to najprawdopodobniej gdzieś jest wyciek
sprawdź dokładnie (popompuj mu pare razy i zobacz czy ubywa płynu, jak ubywa to masz wyciek który będzie gdzieś widać pod autem) |
|
|
|
 |
ciechol [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 22:59
|
|
|
Wpada w podłogę przy wyłaczonym jak i właczonym silniku. Dziś pompowałem chyba dobre 5 min. płynu nie ubyło więcej. Tylko syczenie...Odkręciłem jeden przewód przy pompie nacisnąłęm za pedał i płyn pojawił sie. |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:02
|
|
|
skoro płynu nie ubywa to chyba pompe szlag trafił :yyy: |
|
|
|
 |
ciechol [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Sty 2011, 23:06
|
|
|
no chyba nadszedł jej kres. Jeszcze jedno pytanie w jaki sposób mogę rozdzielić oś serwa z pedałem czy jest jakiś na to sposób czy wystarczy szarpnąć?Dzięki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
TomeX500

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2010 Posty: 466 Skąd: Opole
|
Wysłany: 18 Sty 2011, 12:29
|
|
|
Panowie też się podepnę, u mnie po wymianie tylnych hamulców pedał jest tak na 1/4 wysokości miękki. Tzn jak go odpalę i wyjeżdżam z parkingu, to ma większy luz, niż gdy jadę 80 i go nacisnę, wtedy jest odpowiednio twardy i hamulce natychmiast reagują. Odpowietrzane było dość dokładnie, wycieków nie ma, płynu nie ubywa. Czy może tak być przez ciężko poruszające się tłoczki/zaciski przednich hamulców? |
_________________ Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.
XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s |
|
|
|
 |
|