Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: brak mocy, dlawienie, hcs, mk3

[MK3] Brak mocy...
Autor Wiadomość
Jo_eL 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Jacek
Wiek: 35
Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 20
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 4 Sty 2011, 15:39   [MK3] Brak mocy...

Witam serdecznie! :-)

Ostatnio dziwną przypadłość złapała moja fiesta, tzn. brakuje jej mocy. Wiem że silnik 1.1 z gaźnikiem fabrycznie już nie miał mocy, ale żeby nie dawała rady ze wzniesieniami które bez problemu pokonywała do tej pory? I żeby dławiła sie na 2 biegu? Ale zaczne od początku...

Z jakieś dwa miesiące temu przestała palić na jeden gar (4,ten od strony kierowcy), lekko się zalała świeca, silnik lekko przerywał, więc przeciściłem świece, i było dobrze, jednak po kilku dniach (3-4 dni) znów nie paliła na ten sam gar. Postanowiłem wymienić świece, i wszystko było wporządku, do czasu gdy znów zalał sie jeden, ciągle ten sam, gar, zamiana świecy i było wszystko dobrze, jednak cyklicznie się to zdarzało (co 2-3 dni) i po jakiś 3 tygodniach, fiesta już wogóle nie paliła. Po 2 tygodniowym odpoczynku na parkingu odpaliła dosyć ciężko (gaz trzeba było mieć wciśnięty do podłogi) i do tego z rury leciał czarniutki dym i pluła czarną mazią. (Przypuszczam) nie paliła na kolejne gary, jednak ku memu zdziwieniu po nagrzaniu silnika, wszystko wróciło do początkowego stanu, tzn. znów nie palił na jeden (4) gar, a dym z rury stał sie blialutki. Po obadaniu sprawy okazało się że kable WN nadają się do wymiany (na jednym kablu niezbyt było widać iskre). Po wymianie wszystko jest dobrze, pali (prawie) na dotyk, silnik pracuje równiutko, ładnie się nagrzewa (nie przegrzewa się) wszystko jest w normie, prócz tego że brakuje jej mocy, tzn. na wysokich obrotach jest wmiare dobrze, lecz na niskich musi sie zbierać. Przy ruszaniu z 1 biegu czasem lekko szarpnie, na 2 biegu przymuli (przydławi sie), a na 3 i 4 jakoś wmiare da sie już rozpędzać.

W czym może być problem? Bo mi brakuje już pomysłów... <???>

Ps. Przepraszam że sie tak rozpisałem, ale chciałem dokładnie opisać tą dziwną przypadłość...

Pozdrawiam.!
_________________
Ostatnio zmieniony przez bidżej 4 Sty 2011, 17:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2011, 16:00   

Zacznij od sprawdzenia kompresji
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 4 Sty 2011, 16:17   

Podłącze sie pod temat jeśli można, silnik 1.1i, po remoncie, nie bierze oleju, kompresja ok 10-11 bar, komp wywalił sonde, sonda zmieniona, samochod zamulony, ciężko sie zbiera, na wysokich obrotach nie przyspiesza, przy mocniejszym nacisnieciu gazu zamula i dławi sie. Po remoncie (maj) jezdził jak marzenie, to co teraz opisuje dzieje sie mniej wiecej od listopada. Gdzie szukać dalej?
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Sty 2011, 16:30   

filtr paliwa?
_________________
 
 
 
Mody9216 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: z zadupia
Wysłany: 4 Sty 2011, 17:24   

Miner napisał/a:
Podłącze sie pod temat jeśli można, silnik 1.1i, po remoncie, nie bierze oleju, kompresja ok 10-11 bar, komp wywalił sonde, sonda zmieniona, samochod zamulony, ciężko sie zbiera, na wysokich obrotach nie przyspiesza, przy mocniejszym nacisnieciu gazu zamula i dławi sie. Po remoncie (maj) jezdził jak marzenie, to co teraz opisuje dzieje sie mniej wiecej od listopada. Gdzie szukać dalej?


w mojej 1.3i padl CPP ;P i też muli odpala z tak jakby z wcisnietym gazem w podlodze po czym jej to przechodzi gdy puszcze sprzegło. Jak dotkne tego czujnika bo go wykrecilem to ja dlawi chyba ze go nie puszcze to gaśnie..dopuki sie nie zagrzeje to jedzie bo jedzie na 2-3 wiecej jak 30 nie pojedzie o 4 nie ma co marzyc..zanim czujnik padl to jezdzila normalnie...
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Sty 2011, 09:43   

Tłumiki nie zapchane ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 5 Sty 2011, 11:28   

Jeśli chodzi o mnie to nie, razem z sonda wymieniałem rure kolektorową bo cała była pognita i miała przedmuchy, a niewiele wczesniej tłumik końcowy wiec przy okazji przegląd wydechu zrobiony i jest wszystko ok.

Mody9216 - o ile sie doczytałem na forum to uszkodzenie CPP sie objawia skaczacymi obrotami i zamulaniem przy wciśnięciu gazu, wiec to by sie zgadzało. Ale czy powoduje taki efekt ze w miare wzrostu obrotów nie rośnie przyrost prędkości?. Mam na myśli, że bez różnicy czy to jest 1500-2500 czy 3000-4000, wskazówka w każdym przedziale ledwo pnie się w góre. 5 biegu nie używam bo auto na nim praktycznie nie chce jechać, na 1 rozpedze sie max do 20, zmiana na 2, zamulenie, powolne rozkrecenie sie, na 2 max do 40 i to już ze sporym "rżnięciem", zmiana na 3, na 3 przy 40 km/h dławienie i zamuła a przy mocnym wdepnieciu gazu - dławienie i szarpanie, potem na 3 wyciskam max 60, silnik wyje, obroty rosną, predkosc praktycznie nie, przy 60 km/h zmieniam na 4 i jest dławienie, na prostej jeszcze sie z tego pozbiera, ale delikatne wzniesienie czy chociażby torba z zakupami i już trzeba albo na 3 pałowac albo zdycha, o 5 biegu nawet nie marze.

Po remoncie z 1500 obrotów szedł leciutko, od 60-70 km/h wkładałem 5 i prułem do przodu, praktycznie jak w dieslu. Czy to wszystko może być wina uszkodzonego CPP albo czujnika temperatury zasysanego powietrza lub/i cieczy?
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 5 Sty 2011, 11:43   

a sprzęgło Ci się nie ślizga? :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 5 Sty 2011, 12:53   

Miner
Zacznij od resetu kompa. Pojeździj chwilę i odczytaj błędy.
Wypisz je tu i pomyślimy.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 5 Sty 2011, 14:31   

Bidżej, cięzko wyczuć, teraz wszedzie lód, śnieg wiec z 2 da rade ruszyć a z 3 to chyba nawet ze ślizgającym sprzęgłem nie ruszy? chyba że sie myle :P

Tomq - odczytywałem błędy, wyszła sonda lambda, czujnik temperatury cieczy chłodzącej, czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik położenia przepustnicy. Na stacji diagnostycznej powiedzieli mi, ze głównym sprawcą jest sonda (bo spalanie też miałem na poziomie 11l), a CPP odpowiada za falowanie obrotów i brak reakcji na wciskanie/puszczanie gazu, a umnie reakcja na wciskanie gazu jest (jaka to napisałem w poście wyżej) wiec w pierwszej kolejności obstawiłem sonde i ją wymieniłem, komputer zresetowany no i jest to co jest teraz...Kolega Rwiezel sugerował, że taki stan rzeczy nie może byc spowodowany przez uszkodzony czujnik temperatury, wiec tak bładze w poszukiwaniu porad, bo nie chce wydawać miliardów i wymieniać częsci w ciemno z nadzieją za każdym razem, że może akurat ta kolejna coś pomoże ;-|
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2011, 14:47   

Miner napisał/a:
CPP odpowiada za falowanie obrotów
CPP odpowiada za przekazanie informacji o tym jak mocno jest naciśnięty gaz mówiąc po chłopsku, czyli jak będzie rozwalony to komp może myśleć że pedał jest ciągle w podłodze i dawać paliwo strumieniami - tak w dużym uproszczeniu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 5 Sty 2011, 15:04   

Czujniki temperatury łatwo zdiagnozować, tylko trzeba mieć ich charakterystykę.
Może ktoś na forum już podawał?
To termistory, których rezystancja zależy od temperatury.
Wkłada się takiego gada do garka z wodą, w której zanurzamy termometr.
Zapina omomierz, podgrzewa i porównuje wskazania omomierza z charakterystyką.
Czujnik powietrza można umieścić w śniegu i podgrzewać max do 50*C.

Z CPP sprawa jest jeszcze prostsza. To klasyczny potencjometr sterowany przepustnicą.
Zapinasz omomierz na piny 1-2 i kręcisz. Potem 2-3 i kręcisz. Wskazania omomierza mają płynnie się zmieniać. Bez żadnych skoków lub przerw.
Pomiędzy pinami 1-3 ma być stale duża rezystancja, której wartość ktoś tu pewnie zaraz poda.

Jeśli czujniki będą OK, a komp nadal będzie pokazywał ich błędy, należy sprawdzić kabelkologię na linii czujniki - komp.

Jeśli nadal będą błędy walnięty może być komputer, choć słyszałem, że takiego wypadku jeszcze w silniku 1,1i nikt nie zna.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 5 Sty 2011, 17:43   

Kiepski ze mnie majster, a zwłaszcza elektronik wiec nie bardzo sobie posprawdzam czy jest ok, ale dzieki za rady :)
 
 
 
TomQ 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 61
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 245
Skąd: RZ
Wysłany: 5 Sty 2011, 18:43   

Miner
Poproś jakiegoś kolegę, który bawi się choćby bardzo amatorsko w elektronikę.
Takie pomiary to dla takiego gościa banalnie prosta sprawa.

Pasowałoby mieć tylko charakterystyki czujników.
Choćby wiedzieć, że np. w temp. 20*C ma mieć 2 kOhm, a w 80*C 300 Ohm.
Do Volvo mam pełne charakterystyki, ale Fiesta to dla mnie zupełnie nowy temat.
_________________
Pozdrawiam,
TomQ
 
 
Mody9216 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 31
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 56
Skąd: z zadupia
Wysłany: 5 Sty 2011, 19:46   

Miner napisał/a:
Jeśli chodzi o mnie to nie, razem z sonda wymieniałem rure kolektorową bo cała była pognita i miała przedmuchy, a niewiele wczesniej tłumik końcowy wiec przy okazji przegląd wydechu zrobiony i jest wszystko ok.

Mody9216 - o ile sie doczytałem na forum to uszkodzenie CPP sie objawia skaczacymi obrotami i zamulaniem przy wciśnięciu gazu, wiec to by sie zgadzało. Ale czy powoduje taki efekt ze w miare wzrostu obrotów nie rośnie przyrost prędkości?. Mam na myśli, że bez różnicy czy to jest 1500-2500 czy 3000-4000, wskazówka w każdym przedziale ledwo pnie się w góre. 5 biegu nie używam bo auto na nim praktycznie nie chce jechać, na 1 rozpedze sie max do 20, zmiana na 2, zamulenie, powolne rozkrecenie sie, na 2 max do 40 i to już ze sporym "rżnięciem", zmiana na 3, na 3 przy 40 km/h dławienie i zamuła a przy mocnym wdepnieciu gazu - dławienie i szarpanie, potem na 3 wyciskam max 60, silnik wyje, obroty rosną, predkosc praktycznie nie, przy 60 km/h zmieniam na 4 i jest dławienie, na prostej jeszcze sie z tego pozbiera, ale delikatne wzniesienie czy chociażby torba z zakupami i już trzeba albo na 3 pałowac albo zdycha, o 5 biegu nawet nie marze.

Po remoncie z 1500 obrotów szedł leciutko, od 60-70 km/h wkładałem 5 i prułem do przodu, praktycznie jak w dieslu. Czy to wszystko może być wina uszkodzonego CPP albo czujnika temperatury zasysanego powietrza lub/i cieczy?


no widzisz mam to samo jak na 2 jechala 50 tak teraz jak pojedzie 40 to jest dobrze na 3 potem o 4 nie mam co marzyc bo sie dlawi jak jest jakies wzniesienie chodzby delikatne to predkosc spada...potem dostaje mula i jedzie 30-40 na godzine a winny jest czujnik..ktory wykrecilem bo nie chciala przez niego wgl odpalac...sprzawdz CPP bo moze masz jakis kabelek z niego oderwany czy naderwany albo przez wilgoc niestety pogoda jaka jest taka jest i tez swoje robi ^^ cena nowego w fordzie to ok 544zl.^^smieszne. na allegro 200-300 nowy a uzywany na allegro za 75 znalazlem warto tez sie porozgladac po szrotach CPP pasuje z escorta 1.3-1.4 i z sierry 1.6
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 6 Sty 2011, 08:37   

Co do częsci elektronicznych to jestem zwolennikiem kupowania nowych, bo jeśli nawet kupie używaną i będzie dobra no to metal, z którego są przewody zrobione z upływem czasu i przez używanie tez swoje właściwości traci. Jak będzie cieplej to wymontuje mój CPP i pooglądam jak wyglądają przewody i ogólnie. Poszukam na allegro nowego :)
 
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 6 Sty 2011, 08:50   

mi moja 1.3 muliła bardzo, ale gdy zmieniłem filtry i świece, wlałem mu shell Vpower na przeczyszczenie i zrobiłem porządnie reset fiestunia zaczela życ. jeszcze jak odstatnio odmuliłem układ wydechowy to wogule jak na 1.3 to lata :P
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
Ostatnio zmieniony przez Nesor 6 Sty 2011, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miner 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 61
Skąd: Jarosław
Wysłany: 6 Sty 2011, 10:47   

Hmmm to może źle komputer resetowałem? Z tego co tu sie doczytałem to wystarczy odpiąc na kilkanaście minut akumulator i pamięc sie wtedy resetuje? Czy trzeba jakieś dodatkowe czary jeszcze?
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Sty 2011, 21:15   

szynszyl napisał/a:
jak znajde to jakiś przepis na reset, zgwałcę :twisted:


http://www.fiestaklubpols...reset+komputera

Szynszyl, miłej nocy :-)
 
 
 
Nesor 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 36
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 306
Skąd: KRAKÓW
Wysłany: 6 Sty 2011, 22:53   

Reset - dać je wreszcie wąchnąć paliwo - :twisted:
_________________
Jest
-"Dupowozidło" Mondeo mk3 2.0 16v GHIA Kombi
- "Magiczny Czarnuch" - Fiesta mk3 1.8 16v Xr2i http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=48108
Bylo
"Prędki Automat" - (RIP) http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=36768
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.