Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Rozregulowany gaźnik ?
Autor Wiadomość
Fengus
[Usunięty]

Wysłany: 3 Gru 2010, 21:53   [MK3] Rozregulowany gaźnik ?

Witam
Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość jeśli nie trafiłem do odpowiedniego działu :].
Problem polega na tym że od jakiegoś czasu moja fiestka z wydechu pluje spalinami ( niby normalne a jednak nie ) nie chodzi mi o dym tylko o czarną plamę na chodniku/śniegu itd. Zaczęła jeść benzynke jak smok ( za 50 zł zrobiłem jakieś 40km ) . Jak auto stoi odpalone to dookoła unosi się zapach benzyny.
I tu pojawia się pytanie bo w mojej i wszystkich amatorów mobili z jakimi rozmawiałem opinii jest to wina gaźnika i każdy mówi abym wyregulował go sam na słuch. Szukając w internecie jak dokonać tego czynu nie znalazłem nic poza radami aby oddać to do zrobienia komuś kto się na tym zna. Jak wyregulować gaźnik ? dokładniej gdzie się znajdują śrubki od regulacji i w którą stronę kręcić aby uzyskać jaki efekt ?

PS.
Zapomniałem dodać że auto nie ma mocy, jakby się dusił na zimnym silniku i niskich obrotach, na wyższych obrotach jest ok i dodatkowo mam wrażenie że silnik przerywa jak jest zimny, kable są ok, świece okopcone na czarno ( jak komin ) . Sadzą pluje nie zależnie od rozgrzania silnika.

Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Dawid
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Gru 2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 3 Gru 2010, 22:00   

1. Nie reguluj sam, bo zepsujesz.

2. daje ci za dużą dawkę paliwa.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Gru 2010, 22:07   

Fengus napisał/a:
za 50 zł zrobiłem jakieś 40km
To teraz podajemy w zł na 40/km?, ja praktykuję jednak w litrach na 100km, bo jestem bogaty i 50zł na 40km na mnie nie robi wrażenia,,,
Fengus napisał/a:
Jak wyregulować gaźnik ?
Oddaj do speca, nie masz 1) ani narzędzi 2) ani wiedzy 3) ani umiejetności
Fengus napisał/a:
dokładniej gdzie się znajdują śrubki od regulacji
Zależy jaki masz gaźnik
Fengus napisał/a:
w którą stronę kręcić aby uzyskać jaki efekt
podłącza się podciśnienie i przyrząd analizujący spaliny - to minimum i się kręci by dobre wartości były,,,
Fengus napisał/a:
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Dawid
Zwal minimum górą pokrywę filtra (albo całą) i cyknij kilka fotek gaźnika wtedy coś można będzie podpowiedzieć jak coś będzie nienormalnie wyglądać,,, a z regulacją to jak mówię, do speca, chyba ze chcesz sobie na ślepo kręcić śrubkami i będziesz czekał aż spalanie spadnie a moc wróci, bo inaczej w domowych warunkach tego nie zrobisz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Fengus
[Usunięty]

Wysłany: 3 Gru 2010, 22:29   

zdjęcia zrobię w niedzielę bo jutro nie będę miał możliwości.
a czy metoda stosowana przez kolegę dawnego posiadacza malucha na regulacje jest dobra ? mianowicie powiedział aby śrubką od paliwa zmniejszać jego dopływ do momentu aż silnik nie zacznie gasnąć ( oczywiście tak by nie gasł ) a potem powoli zwiększać aż odzyska moc ?

w litrach/Km to będzie 21-22/100 o ile dobrze policzyłem. taki kosmiczny wynik zacząłem osiągać jak spadł śnieg i przestałem jeździć powyżej 30-40km/h
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Gru 2010, 23:00   

Cytat:
a czy metoda stosowana przez kolegę dawnego posiadacza malucha na regulacje jest dobra ? mianowicie powiedział aby śrubką od paliwa zmniejszać jego dopływ do momentu aż silnik nie zacznie gasnąć ( oczywiście tak by nie gasł ) a potem powoli zwiększać aż odzyska moc ?
Może malucha tak ustawisz, ale stawiam ze masz przynajmniej 4-5 śrubek do pokręcenia przy gaźniku i 2 gardziele/przepustnice które też trzeba ustawić by się otwierały w odpowiednim momencie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Gru 2010, 20:53   

a jestes pewny ze masz gaznik a nie monowtrysk ? bo dla zielonego to jedno i to samo, a zasada dzialania zupelnie inna :)
_________________
 
 
 
Fengus
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2010, 02:22   

Tak mi się wydaje że to gaźnik. Rano zrobię zdjęcie to się okaże :]

[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 06:46 ]
oddałem auto do gaźnikowca - dowiedziałem się że może to być wina jeszcze wytartego wała rozrządu. otworzył pokrywę silnika i okazało się że wszystko jest porośnięte około centymetrową warstwą jakiegoś szlamu żółtawo-brązowo-czarnego a w mojej fieście stwierdził wtrysk jednopunktowy. Po zapaleniu auta bez założonej pokrywy okazało się że na te wszystkie widoczne ruchome części prawie nie leci olej ( 1-1,5 min i delikatnie wilgotne były ) oraz ze olej jest nawet w filtrze powietrza . Powiedział że silnik do czyszczenia z tego gówna i będzie ok. co o tym myślicie ?

pozdrawiam i przepraszam ze nic nie pisałem wcześniej Fengus
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14 Gru 2010, 21:52   

Oddałeś auto do gaznikowca a masz mono :hahaha: . Brud w silniku nie ma nic do rzeczy wyczysc kape zalej dobry olej. CO od spalania <było>
 
 
 
Fengus
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2010, 22:05   

nie do końca wiem co było ale auto nabrało mocy , dopiero w niedzielę będę robił jakieś 100km to powiem czy zużycie paliwa wróciło do normy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.