[MK3] Rozregulowany gaźnik ? |
Autor |
Wiadomość |
Fengus [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 21:53 [MK3] Rozregulowany gaźnik ?
|
|
|
Witam
Jestem nowy na tym forum więc proszę o wyrozumiałość jeśli nie trafiłem do odpowiedniego działu :].
Problem polega na tym że od jakiegoś czasu moja fiestka z wydechu pluje spalinami ( niby normalne a jednak nie ) nie chodzi mi o dym tylko o czarną plamę na chodniku/śniegu itd. Zaczęła jeść benzynke jak smok ( za 50 zł zrobiłem jakieś 40km ) . Jak auto stoi odpalone to dookoła unosi się zapach benzyny.
I tu pojawia się pytanie bo w mojej i wszystkich amatorów mobili z jakimi rozmawiałem opinii jest to wina gaźnika i każdy mówi abym wyregulował go sam na słuch. Szukając w internecie jak dokonać tego czynu nie znalazłem nic poza radami aby oddać to do zrobienia komuś kto się na tym zna. Jak wyregulować gaźnik ? dokładniej gdzie się znajdują śrubki od regulacji i w którą stronę kręcić aby uzyskać jaki efekt ?
PS.
Zapomniałem dodać że auto nie ma mocy, jakby się dusił na zimnym silniku i niskich obrotach, na wyższych obrotach jest ok i dodatkowo mam wrażenie że silnik przerywa jak jest zimny, kable są ok, świece okopcone na czarno ( jak komin ) . Sadzą pluje nie zależnie od rozgrzania silnika.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Dawid |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Gru 2010, 22:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 22:00
|
|
|
1. Nie reguluj sam, bo zepsujesz.
2. daje ci za dużą dawkę paliwa. |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 22:07
|
|
|
Fengus napisał/a: | za 50 zł zrobiłem jakieś 40km | To teraz podajemy w zł na 40/km?, ja praktykuję jednak w litrach na 100km, bo jestem bogaty i 50zł na 40km na mnie nie robi wrażenia,,, Fengus napisał/a: | Jak wyregulować gaźnik ? | Oddaj do speca, nie masz 1) ani narzędzi 2) ani wiedzy 3) ani umiejetności Fengus napisał/a: | dokładniej gdzie się znajdują śrubki od regulacji | Zależy jaki masz gaźnik Fengus napisał/a: | w którą stronę kręcić aby uzyskać jaki efekt | podłącza się podciśnienie i przyrząd analizujący spaliny - to minimum i się kręci by dobre wartości były,,, Fengus napisał/a: | Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam Dawid | Zwal minimum górą pokrywę filtra (albo całą) i cyknij kilka fotek gaźnika wtedy coś można będzie podpowiedzieć jak coś będzie nienormalnie wyglądać,,, a z regulacją to jak mówię, do speca, chyba ze chcesz sobie na ślepo kręcić śrubkami i będziesz czekał aż spalanie spadnie a moc wróci, bo inaczej w domowych warunkach tego nie zrobisz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Fengus [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 22:29
|
|
|
zdjęcia zrobię w niedzielę bo jutro nie będę miał możliwości.
a czy metoda stosowana przez kolegę dawnego posiadacza malucha na regulacje jest dobra ? mianowicie powiedział aby śrubką od paliwa zmniejszać jego dopływ do momentu aż silnik nie zacznie gasnąć ( oczywiście tak by nie gasł ) a potem powoli zwiększać aż odzyska moc ?
w litrach/Km to będzie 21-22/100 o ile dobrze policzyłem. taki kosmiczny wynik zacząłem osiągać jak spadł śnieg i przestałem jeździć powyżej 30-40km/h |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Gru 2010, 23:00
|
|
|
Cytat: | a czy metoda stosowana przez kolegę dawnego posiadacza malucha na regulacje jest dobra ? mianowicie powiedział aby śrubką od paliwa zmniejszać jego dopływ do momentu aż silnik nie zacznie gasnąć ( oczywiście tak by nie gasł ) a potem powoli zwiększać aż odzyska moc ? | Może malucha tak ustawisz, ale stawiam ze masz przynajmniej 4-5 śrubek do pokręcenia przy gaźniku i 2 gardziele/przepustnice które też trzeba ustawić by się otwierały w odpowiednim momencie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marek

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 4 Gru 2010, 20:53
|
|
|
a jestes pewny ze masz gaznik a nie monowtrysk ? bo dla zielonego to jedno i to samo, a zasada dzialania zupelnie inna |
_________________
 |
|
|
|
 |
Fengus [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Gru 2010, 02:22
|
|
|
Tak mi się wydaje że to gaźnik. Rano zrobię zdjęcie to się okaże :]
[ Dodano: Wto Gru 14, 2010 06:46 ]
oddałem auto do gaźnikowca - dowiedziałem się że może to być wina jeszcze wytartego wała rozrządu. otworzył pokrywę silnika i okazało się że wszystko jest porośnięte około centymetrową warstwą jakiegoś szlamu żółtawo-brązowo-czarnego a w mojej fieście stwierdził wtrysk jednopunktowy. Po zapaleniu auta bez założonej pokrywy okazało się że na te wszystkie widoczne ruchome części prawie nie leci olej ( 1-1,5 min i delikatnie wilgotne były ) oraz ze olej jest nawet w filtrze powietrza . Powiedział że silnik do czyszczenia z tego gówna i będzie ok. co o tym myślicie ?
pozdrawiam i przepraszam ze nic nie pisałem wcześniej Fengus |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 21:52
|
|
|
Oddałeś auto do gaznikowca a masz mono . Brud w silniku nie ma nic do rzeczy wyczysc kape zalej dobry olej. CO od spalania |
|
|
|
 |
Fengus [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 22:05
|
|
|
nie do końca wiem co było ale auto nabrało mocy , dopiero w niedzielę będę robił jakieś 100km to powiem czy zużycie paliwa wróciło do normy |
|
|
|
 |
|