Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, pompa paliwa, przekazniki

[MK3] Nie włącza się pompa paliwa
Autor Wiadomość
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 17 Gru 2010, 15:45   [MK3] Nie włącza się pompa paliwa

Witam wszystkich.
Po przeszło pół roku użytkowania mojej fiesty pojawił się pierwszy problem :sad:
Wczoraj przyjechałem do domu normalnie bez problemów,zgasiłem auto i poszedłem do domu.Dziś rano zonk,nie słychać pompy paliwa,sprawdzałem"na krótko"i się załącza,bezpieczniki wszystkie ok,wyłącznik bezwładnościowy ok,dobrałem się do przekaźników,i tu zaczynają się schody,nie jestem pewien czy przekaźnik nr.6 jest od pompy paliwa,ale na to wygląda bo jak zmostkuję dwa przeciwległe styki(nie pamiętam numerów)to pompa się załancza,tak samo jest gdy podam prąd na bezpiecznik nr.19 od pompy paliwa,kombinowałem,kombinowałem i wymyśliłem że podam dodatkowy "-" na przekaźnik nr.6 pompa po przekręceniu kluczyka włącza sie ale po dobiciu ciśnienia się nie wyłącza,Brak mi już pomysłów,co to może być??
Ostatnio zmieniony przez bidżej 18 Gru 2010, 13:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Gru 2010, 15:53   

Po włączeniu zapłonu pompa włącza się na chwile i jeśli nie uruchomisz silnika to wyłącza do chwili rozruchu, albo uwalony jest kabel którym dostaje taki sygnał, albo sam przekaźnik (bo chyba tam jest elektronika) jest uszkodzony.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 17 Gru 2010, 15:56   

właśnie pompa nie włącza się po przekręceniu kluczyka(nie można uruchomić silnika),myślę że to przekaźnik tylko nie jestem pewny który to jest bo nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski przekaźników
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Gru 2010, 16:01   

roquo napisał/a:
bo nigdzie nie mogę znaleźć rozpiski przekaźników
Niesamowite,,, a szukałeś trochę? http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=46855
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 17 Gru 2010, 16:07   

Owszem szukałem,w tej rozpisce niestety nie widzę przekaźnika od pompy paliwa,więc nie wiem czy to jest przekaźnik nr.3 czy 6(według rozpiski ze strony powyżej to przekaźnik od automatycznej skrzyni przekładniowej)no i za bardzo nie wiem jak sprawdzić działanie przekaźnika,stąd mój post na forum.
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Gru 2010, 16:14   

roquo napisał/a:
w tej rozpisce niestety nie widzę przekaźnika od pompy paliwa
Rozpiski szczerze mówiąc nie studiowałem, najlepiej wyniuchać kolor przewody przy pompie i prześledzić jego bieg do skrzyni i wyjdzie który to przekaźnik tym steruje,,,
roquo napisał/a:
nie wiem jak sprawdzić działanie przekaźnika
Można rozebrać, jak w środku jest jakaś elektronika to chyba nie ma co kombinować ze sprawdzaniem tylko kołować drugi sprawny,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 17 Gru 2010, 16:28   

Wygląda na to że jest to przekaźnik nr6,rozebrałem go i żadnej elektroniki niema,tylko elektromagnes i zwora,nie jestem pewny przekaźnika nr3 od sterowania ukł.zapłonowym i wtryskowym,tam już jest jakaś elektronika a to dla mnie czarna magia...,po konsulatacji z ojcem doszliśmy do wniosku że przekaźnik nr3 daje zasilanie na pozostałe,więc to może on jest gdzieś uszkodzony,aha zapomniałem dodać że 4 żółte przekaźnik sa takie same(nr.6 ten niby od pompy też)po podmiance np.z numerem 5 lub 1 niema żadnej reakcji....,a nie chce kupować w ciemno przekaźnika bo to jakby nie patrzeć parę dyszek kosztuje..
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Gru 2010, 16:33   

Zawsze można ostrożnie włożyć przekaźnik bez obudowy i palcem nacisnąć na kotwicę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 17 Gru 2010, 17:46   

Jak zmostkowałeś piny od przeciwległych styków i pompka działa to:

1. Albo przepaliła się cewka w przekaźniku
2. Abo nie dostaje sygnały od czujnika ciśnienia paliwa.
3. Nie ma ciągłości przewodu zasilania cewki.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kkuuubaaa 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kuba
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 41
Skąd: Poznan
Wysłany: 17 Gru 2010, 19:28   

przekaznik pompy paliwa to orginalnie jest zielony, mi tez walnal i teraz mam czarny
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 17 Gru 2010, 20:14   

rozebrałem zielony przekaźnik to jest nr.3 i wygląda na to że działa(ta zworka się przyciąga),pompka załączała się jak mostkowałem kable w gnieździe przekaźnika nr.6,już jestem głupi....może to eecIV?
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Gru 2010, 20:37   

Faktycznie niezła zagwozdka.
Napewno przekaźnik od pompy to VI (6)
W książce WKŁ nie dopisano, że ten przekaźnik jest nie tylko od skrzyni CTX ale i od pompy paliwa.
Jeśli podmiana na taki sam nie daje efektu to znak, że przyczyna tkwi gdzie indziej.
Zostaje sugestia nr 2 od Makiego - czujnik ciśnienia paliwa.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 17 Gru 2010, 20:51   

a po zmostkowaniu bądź podpięciu pompki "na krótko" próbowałeś odpalić auto??
Bo może gdzieś paliwo zamarzło po prostu i nie dochodzi do wtrysku.
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 17 Gru 2010, 22:10   

Próbowałem odpalić auto ale nie odpaliło,pewnie nie otwiera się wtryskiwacz lub coś innego,a ten czujnik ciśnienia paliwa gdzie się znajduje,pierwsze słyszę o takim czujniku,może regulator ciśnienia ale co on ma wspólnego z elektroniką?
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 17 Gru 2010, 22:15   

w hcsie ani chyba w żadnej fieście nie ma czujnika ciśnienia paliwa, przekaźnik jest jak by czasowy, po podaniu impulsu ze stacyjki włącza na pare sekund,(zauważcie ze za każdym razem po przekręceniu stacyjki czas pracy pompki jest ten sam) a następnie włącza sie po przekręceniu rozrusznika.
roquo, weź spróbuj odpiąć przewód paliwa przy wtryskiwaczu jest z tyły wtrysku (czarny plastikowy) i podepnij na krótko pompkę sprawdź czy paliwo w ogóle dochodzi, jak nie to zrób to samo przy filtrze jest on w okolicy serwa hamulcy.
Druga sprawa sprawdź czy przy wtryskiwaczu na (czarnym przewodzie) masz koło 8 voltów napięcia po przekręceniu stacyjki
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Gru 2010, 22:40   

roquo napisał/a:
pewnie nie otwiera się wtryskiwacz lub coś innego
Sprawdz czy jest iskra na świecach, bo może brakuje impulsu który otwiera wtryskiwacz to i pompa pewnie nie ruszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Gru 2010, 02:12   

3 rzeczy .
Zielony przekaźnik
mały czarny od pompy
i wyłącznik wstrząsowy w słupku
Zielony przekaźnik rozbierz i zobacz czy w koło przyłączy nie ma pęknięć na polach lutowniczych .
mały czarny przekaźnik możesz zmostkować styk 30 i 87 pompa powinna ruszyć po załączeniu zielonego przekaźnika choć nie zawsze ma on wpływ .
Wyłącznik wstrząsowy sprawdź przejście ewentualnie zrób na nim zworkę .
Duży przekaźnik (zielony) nie jest przekaźnikiem pompy tylko przekaźnikiem głównym obwodu silnika (zasila wtrysk i komputer). Mały przekaźnik od pompy (czarny) zasilany sterowany jest przez komputer silnika (podawana masa na cewkę przez tranzystor) . Ale zasilanie tej cewki idzie z przekaźnika zielonego . Więc klucz do poprawnego działania to sprawność obu odwodów i pompy i zasilania silnika .
 
 
 
roquo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 16
Skąd: zielona gora
Wysłany: 18 Gru 2010, 09:13   

Małego czarnego przekaźnika u mnie niema,jest tylko duży zielony,4 żółte(wszystkie takie same)i mały biały(w gnieździe numer "D").Na wyłączniku wstrząsowym robiłem zwore i nie pomogło,zostaje zielony przekaźnik choć ten wzrokowo wygląda na to że jest sprawny....

[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 10:53 ]
Problem rozwiązany :) okazało się że było zwarcie w potencjometrze przepustnicy(na kablach).
Przypadkowo trąciłem kable i pompa się załączyła :-P
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i pomoc :)
_________________
Był:Escort mk.IV '86r. 1.3+GAZ
Escort mk.VI '94r. 1.6 CVH+GAZ
Jest:Fiesta mk.III '93r. 1.1i Frankenstein 1.3i
BMW e39 '97 525 TDS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 14:14
bosscarpl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.