[MK3] Cieknący płyn z pompy wodnej oraz czujnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
ambrosius [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 18:26 [MK3] Cieknący płyn z pompy wodnej oraz czujnik temperatury
|
|
|
Witam
Wczoraj podczas jazdy zauważyłem że nie mam ciepłego ogrzewania. Po dojechaniu do domu sprawdziłem co się dzieje pod maską i okazało się że w zbiorniku z płynem chłodniczym pustka i zauważyłem kapanie płynu obok paska klinowego. I druga sprawa czy ten włącznik na zdjęciu to włącznik wentylatora chłodnicy ? Jak się to fachowo nazywa bo muszę kupić nowe. Proszę o rady czy konieczna wymiana pompy na co ewentualnie zwrócić uwagę, bo muszę samemu coś pokombinować z kasą krucho i jak ewentualnie podnieść silnik żeby uzyskać lepszy dostęp do pompy?
Proszę o opinie
Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/pok...651bc0888f.html
Kod: | na zdjęciu widać czujnik temperatury dla wskaźnika w zegarach, więc zgodnie z tym zmieniam tytuł wątku.
- bidżej |
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 19:06, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 18:56
|
|
|
Tak, konieczna wymiana pompy. Ten element nie jest taki drogi, wymiana nie naparza trudności - tylko musisz spuścić płyn chłodniczy i zaopatrzyć się w parę narzędzi, najlepiej nasadowych kluczy - 8, 10 i to chyba tyle... z tego co pamiętam. Spuszczasz płyn korkiem w chłodnicy ( cały nie zleci - zostanie w bloku, ale nie na tyle aby po zdjęciu starej pompy wyciekał ); ściągasz pasek - luzujesz alternator; odkręcasz koło z pompy - winno lekko się dać; masz dostęp do 3 śrub trzymających pompę wody - odkręcasz je i masz pompę na wierzchu; potem czyścisz powierzchnie, dajesz nową uszczelkę ( przeważnie jest w zestawie - w lepszych firmach dają w zestawie uszczelki ) i skręcasz w odwrotnej kombinacji... |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 13 Gru 2010, 19:07
|
|
|
Dokładnie tak jak kazio-n pisze, a co do tego czujnika, to na zdjęciu widzę że urwał Ci się czujnik temp. na deskę. Masz 1,1 to kup zielony (koszt ok 18 zł) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
ambrosius [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 10:53
|
|
|
Dzięki za rady pompa już wymontowana (nie wiem czy przypadkiem simering nie poszedł ( po zdjęciu pompy jego fragment był zerwany, ale to może podczas zdejmowania więc wymienię całą pompę) czy ta pompa będzie odpowiednia do mojej fiesty
http://allegro.pl/pompa-w...1368941105.html
bo trochę się różni od orginału fordowskiego.
A i jeszcze jedno czujnik temp. zielony już kupiony tylko okazuje się że ta wtyczka gumowa "fajkowata" została trochę poturbowana przez pasek klinowy heh a jest zgrzana z tym przewodem więc nie wiem czy da się kupić taką nową gumową fajfkę z tym przewodem i potem ewentualnie polutować co radzicie.
Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzięki za informacje |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 11:29
|
|
|
jak założysz czujnik i wszystko będzie trybić, to ja bym się nie przejmował, tylko poizolował solidnie przewód i poratował w miarę możliwości to co masz.
jak nie, to wypadałoby obciąć wtyczkę z innej wiązki razem z kawałkiem przewodu i wlutować zamiast tej starej. oczywiście porządna izolacja jak najbardziej wskazana. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 19:37
|
|
|
pompa jest dobra - wyglądem się nie przejmuj. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 14 Gru 2010, 20:17
|
|
|
Uwaga bo pompy się zmieniały! różniły się jak dobrze pamiętam odsadzeniem na koło pasowe. Więc warto się upewnić że np. motor nie był zmieniany |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
ambrosius [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Gru 2010, 19:32
|
|
|
Dzięki wszystkim za pomocny odzew
Pompa już zamontowana brak wycieków ale na noc jeszcze coś podstawie by być 100% pewnym, a i po dolaniu płynu do chłodnicy i uruchomieniu fiesty sprawdziłem ogrzewanie i nie było heh już myślałem że lawinowo termostat padł a okazało się że jeszcze układ nie do końca był odpowietrzony.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Gru 2010, 19:06
|
|
|
Arkadius, przy 1,1? Wszędzie podają 89-95 |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|